Aihe: Jazz/fuusio -vahvistin alle 2000€
1 2 3
McNulty
05.07.2005 12:58:37
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Sammo
05.07.2005 13:05:49
Jos tuon pätkän komppikitarakin on Fuchsin soundi, niin tämä on juuri, mitä haetaan! Kohtuullisen onnistunut Hendersson-imitaatio. Noita ei taida olla Suomessa ollenkaan? Lähinnä testausta mietin. Nuo joidenkin mallien hinnat olivat ihan järjellisiä.

Mulla on Fuchsin modaama ikivanha Traynorin nuppi joka löytyi Custom Shopista. Se on varhaisempaa versiota kuin tuo SLX mutta pienellä säätämisellä (sisällä on useampi trimmeri) oon saanut sen juuri sellaiseksi kuin toivoinkin, eli se on käytettäviin varoihin/taitoihin suhteutettuna mun *holy grail*, eli kalliit kokeilut on tullut lopetettua melkein kokonaan. Vaikkakin tuossa jaetut sävynsäätimet sekä puhtaalle että overdrivelle niin boostin ja midboostin kanssa tuossa on periaatteessa kuusi (3+3) eri soundia käytettävissä (+ bright, deep ja rock/jazz kytkimet). Noiden lisäksi vahvistimen sisällä on särökanavalle oma trimmereillä toteutettu tonestack (josta en itse kuitenkaan juurikaan pidä). Eli omat säädöt löytyy kyllä varmasti.

Jos Fuchsiin päädyt niin suosittelen että samlla sijoittamaan pikkaisen extraa siihen että molemmat boostit on mahdollista kytkeä jalkakytkimellä/releohjauksella, puhtaan soundin ja ison overdriven 'lennosta' vaihtaminen tulee silloin huomattavasti helpommaksi (se ei taida olla vakiona edes noissa SLXissä).
Hotlicks
05.07.2005 13:25:45
Täältä ääni Englin Classic Tube 50:lle. Mulla oli Kochin Twintone, joka oli kyllä myös erittäin loistava, mutta jotenkin tuon englin säröpolitiika miellyttää enemmän. Skaala on hiukan laajempi ja gain on ihan käyttökelpoinen koko välillä 1-10. Ihan hurjinta mättöä ei lähde, mutta semmonen hyvä rokkisärö lähtee kyllä. Kaiun voi säätää puhtaille ja säröille erikseen ja säädettävä pääteboosti löytyy sooloja varten. Samoin efektiluuppi on säädettävissä. Jalkakytkimien taakse saa kanavanvaihtajan, buustin ja kaiun. Ämyreinä Celestionin 10" vintaget. Hintakin on ihan ystävällinen (T: 1285€). Jos et muualta löydä, niin voit tulla testaamaan mun laitetta =)
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Olli S.
05.07.2005 14:16:45

Täältä ääni Englin Classic Tube 50:lle. Mulla oli Kochin Twintone, joka oli kyllä myös erittäin loistava, mutta jotenkin tuon englin säröpolitiika miellyttää enemmän. Skaala on hiukan laajempi ja gain on ihan käyttökelpoinen koko välillä 1-10. Ihan hurjinta mättöä ei lähde, mutta semmonen hyvä rokkisärö lähtee kyllä. Kaiun voi säätää puhtaille ja säröille erikseen ja säädettävä pääteboosti löytyy sooloja varten. Samoin efektiluuppi on säädettävissä. Jalkakytkimien taakse saa kanavanvaihtajan, buustin ja kaiun. Ämyreinä Celestionin 10" vintaget. Hintakin on ihan ystävällinen (T: 1285€). Jos et muualta löydä, niin voit tulla testaamaan mun laitetta =)

Kiitoksia :) pitää tätäkin yrittää päästä kokeilemaan. Missäs muuten majailet? Nuo Fuchsin Overdrive Supremet ovat aivan liian kalliita, mutta Blackjackiin olisi varaa... Olisikohan jossain ääninäytteitä siihen? Jos kuulostaa lähellekään samalta kuin SLX, niin vaikuttaisi erittäin hyvältä.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Sammo
05.07.2005 14:52:09
Nuo Fuchsin Overdrive Supremet ovat aivan liian kalliita, mutta Blackjackiin olisi varaa... Olisikohan jossain ääninäytteitä siihen? Jos kuulostaa lähellekään samalta kuin SLX, niin vaikuttaisi erittäin hyvältä.

Minen tiedä Blackjackin ääninäytteistä, mutta kuvauksesta päätellen nuo uudet Fuchsit on enemmän Trainwreckin kuin Dumblen kaltaisia. Trainwreckistä näyte löytyy Komet Ampsin sivulta (kuulostaa erittäin hyvältä, mutta eri tavalla kuin ODS):
http://www.kometamps.com/sounds/demoalex9.mp3
McNulty
05.07.2005 15:04:32
Täältä ääni Englin Classic Tube 50:lle.

Täältä lähtisi myöskin ääni tuolle... jos siinä olisi erilliset EQ:t parille kanavalle. Saundi siinä oli kyllä hyvä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Hotlicks
05.07.2005 15:31:32
Kiitoksia :) pitää tätäkin yrittää päästä kokeilemaan. Missäs muuten majailet?

Helsingissä ollaan, laite on vielä torstaihin asti mulla täällä ja sen jälkeen siirtyy Keravalle treenikämpän suojiin.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Tony Narrows
05.07.2005 16:13:40
Jos fuusiosta puhutaan ni suosittelisin jotain mesa/boogien vahvistinta, jopa myös siksi, että tiedän niistä, koska kokemusta löytyy. Itse käytän mark IV kompoa ja siitäkin tosin vain kahta kanavaa vaik kolme olisi. Myös Nomad oli mielyttävä, mitä nyt kahta mallia kokeilin. Mark III on aika lailla mark IV tyylinen, mutta ei ihan yhtä monipuolinen. Mark I taas oli enemmän rok kuin heavy, sellanen vanha rock. Mesan vahvarit pyörivät ihan kohtuu hinnoissa,mut tietty joillekin se on paljon =)
NIistä kyl irtoo hyvät puhtaat ja muhkeat säröt ja kaikki siitä väliltä.
Alias Tonza
lukeman
05.07.2005 17:01:33
VHT on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Erittäin monipuolinen ja hyväsoundinen vahvistin.
Olli S.
05.07.2005 18:39:35 (muokattu 05.07.2005 19:01:16)

VHT on varmasti varteenotettava vaihtoehto. Erittäin monipuolinen ja hyväsoundinen vahvistin.

Jep, Pitbullia menen kokeilemaan huomenna ja Mesojakin, jos sattuu olemaan. Kochikin taitaa löytyä.

Paitsi, että ei näkynyt enää Musa Pörssin sivuilla. Taitaa olla mennyt jo. Käyn kuitenkin Jyväskylän molemmat liikkeet tarkistamassa, josko jotain mielenkiintoista löytyisi.
"Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani.
Niskamies
06.07.2005 20:13:06
Eikös Soundata tuo ashdownia maahan?

Ei tuo enää.
Virallisesti semi-pro!
Olli S.
06.07.2005 20:41:02

Valitettavasti tuo VHT oli mennyt. Tällä hetkellä Twintone II on mielestäni paras vaihtoehto, mutta yritän päästä vielä VHT:tä, THD:tä ja Mesaa testaamaan.
McNulty
06.07.2005 22:55:40
Valitettavasti tuo VHT oli mennyt. Tällä hetkellä Twintone II on mielestäni paras vaihtoehto, mutta yritän päästä vielä VHT:tä, THD:tä ja Mesaa testaamaan.

Kävitkö jo Twintone II:n testaamassa? Meillä taitaa olla "samansorttinen" metsästys nimittäin menossa... siksi kiinnostaa kaikki mahdollinen kommentti tuosta Twintonesta :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Olli S.
07.07.2005 01:08:12

Kävitkö jo Twintone II:n testaamassa? Meillä taitaa olla "samansorttinen" metsästys nimittäin menossa... siksi kiinnostaa kaikki mahdollinen kommentti tuosta Twintonesta :)

Kävinhän minä. Mainio laite. Kaikki kanavat käyttökelpoisia, tosin OD+ täysin överiksi gain yli puolen välin, mutta eipä sitä muutenkaan sinne tarvitse lykätä. Puhtaat juuri sellaiset mukavan pehmeät minun käyttöön. OD kanava gain noin kello 12, kitaran tone 6 ja vola 6-7, niin täysin uskottava Scofield-soundi. Siitä sitten nappia painamalla samoilla säädöillä OD+ ja ollaan jo säröisämmän fuusion puolella. Tykkään. Laitteessa siis puhdas itsenäisenä omilla EQllaan ja OD ja OD+ yhteisillä säädöillä, jälkimmäinen vain säröisämpi. Kokeilin myös vieressä olevaa Multitonea ja jostain syystä tykkäsin Twintonesta enemmän. Pehmeämmältä vaikutti. Myös kevyempi roudattavuus miellytti. On THD:llä kova paikka yrittää laittaa paremmaksi, jahka pääsen kokeilemaan.
Olli S.
27.07.2005 18:28:44

Tulipahan kierrettyä Helsingissä nyt pari päivää soitinliikkeitä. Nyt näyttäisi Pittbull-nuppi tulevan jossain vaiheessa taloon. Combo olisi muuten minulle sopivampi, mutta en halua 2x12 rohjoa kannettavaksi. Tuossa miellytti myös kaksi identtistä kanavaa, eli saan tarvittaessa vaikka kaksi puhdasta pihalle. Soundit oli makeat normaalimoodissa ja Hi-Gainillä aina gain alle puolen välin. Erottelevuus oli hyvä ja puhtaat sopivan pyöreät. Nyt sitten tarvittaisiin kaappiehdotuksia. Mielellään 1x12 roudattavuuden vuoksi. Mitä olette mieltä, soveltuisiko esim. puoliavoin musiikkityyleihini paremmin kuin täysin suljettu? En tarvitse hirveästi botnea, vaan pehmeän soundin.

MarkIV oli muuten mahtava peli, mutta hinta ei niinkään...
nikander
27.07.2005 18:34:31
Bannauksen uhalla mainostan, että minulla on Torilla myynnissä VHT Pittbull combo 1x12 ämyrillä...
Olli S.
27.07.2005 18:45:47 (muokattu 27.07.2005 18:48:35)

Bannauksen uhalla mainostan, että minulla on Torilla myynnissä VHT Pittbull combo 1x12 ämyrillä...

Kiinnostaisihan tuo, mutta vielä ei ole rahoja kasassa. Vähän syksymmällä sitten. Hinta kyllä houkuttelisi.

Onko tuossakin muuten mahdollista vaihtaa 6L6:n? Kuinka vanha tuo on?
nikander
27.07.2005 19:02:20
Kiinnostaisihan tuo, mutta vielä ei ole rahoja kasassa. Vähän syksymmällä sitten. Hinta kyllä houkuttelisi.

Noh, mulla ei ole asian kanssa mikään hirveä kiire.

Onko tuossakin muuten mahdollista vaihtaa 6L6:n? Kuinka vanha tuo on?
Luulenpa ettei 6l6:t kelpaa. EL84-päätteellä saundi on vähän kirkkaampi.

Vehje on noin 10 vuotta vanha. VHT:n uusi Super30 on vähän samanhenkinen, mutta tämä vanha on saundiltaan ärjympi.
Olli S.
27.07.2005 19:06:09

Noh, mulla ei ole asian kanssa mikään hirveä kiire.

Luulenpa ettei 6l6:t kelpaa. EL84-päätteellä saundi on vähän kirkkaampi.

Vehje on noin 10 vuotta vanha. VHT:n uusi Super30 on vähän samanhenkinen, mutta tämä vanha on saundiltaan ärjympi.

Kiinnostaisi kyllä heti, kun saan budjetin kuntoon. Eipä tuo ole tainnut hirveästi tuona aikana muuttua. Super30 oli minun makuun vähän liian kirkas, mutta tuo Fifty/CL-nuppi oli juuri sopiva.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)