Aihe: Missä kaikki tutut vanhat?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Veikko
17.05.2003 01:48:27 (muokattu 17.05.2003 02:25:38)
Luen kuitenkin palstaa edelleen, koska esim. roots ?osastolta saa tajuttoman hyviä kuunteluvinkkejä.

Olet asian ytimessä. Oma levyhyllyni on kasvanut ainakin 20 senttiä mittaa pelkästään Roots-osaston kuunteluvinkkien ansiosta, ilman sitä olisi esim. Johnny Cashit jäänyt kauppajen hyllyyn pölyä keräämään. Muutenkin tuo roots-osasto taitaa olla täällä kaikista asiallisin osasto, koska siellä ei ole kenelläkän tarvetta elvistellä tahi muuten koittaa kerätä glooriaa.

Jos nyt joku on sitä mieltä, että M.netti on potee jonkinlaista aneemista puutostilaa tai rypee paskassa niin tehkää asialle jotain itse. Jotain muuta kuin tuota ainaista "akkojen" valitutusta. Kirjoittakaa itse hyviä ja mielenkiintoisia topiikkeja.

Onhan se selvä, että välillä lennetään matalemmalla, johon suurin syy on se että oleelisemminat asiat ollaan käsitelty jo tuhanteen kertaan lävitse. Kannattaa myös yrittää ymmärtää se, että tämän palstan yksi tarkoitus on myös antaa nuoremmille ja aloitteleville soittajille neuvoja, jotka varmasti ovat kullan arvoisia.

Joten eiköhän kaikki rauhoitua hieman ja oteta iisisti. Tämä kuitenkin on vain internetsivusto( yhtään halveeramatta mahtavaa sivustoa) ja jos tämän keskustelufoorumin takia alkaa vetelemään herneitä nenäänsä niin voi mennä peilin eteen itseänsä katselemaan. Jos tutut katoavat niin voi mennä myös peilin eteen, tai mennä katsomaan heitä tai soittaa heille, jos näkee tarpeelliseksi tehdä lähempää tuttavuutta internetin kautta saamien tuttujensa kanssa. Valitus vetää aina vaan syvemmällä. Nih.
EDIT: Sarkasmin poistoa.
Suojele Suomen metsiä - tapa tikka.
Veikko
17.05.2003 01:51:52
Joojoo, wushaa. Öyk, ei mtiään asiaa, mutta täällä ollaan. Humala, on, jumala. Kaikki, valtias, se se on. Mulkku muuten, mutta runkku kuitnkin.

Jumalaa saa pilkata, Jumala on mulkku.

Kysykää huomenna uusiksi. Mulkku.

Jumala rankaisee tuollaista rienaajaa huomenna päänsäryllä ja huononlla ololla. Lisäksi Jumala ja Mooses ovat juoneet tilisi tyhjäksi. Amen.
Suojele Suomen metsiä - tapa tikka.
Ukko
17.05.2003 09:24:32

Jos nyt joku on sitä mieltä, että M.netti on potee jonkinlaista aneemista puutostilaa tai rypee paskassa niin tehkää asialle jotain itse. Jotain muuta kuin tuota ainaista "akkojen" valitutusta. Kirjoittakaa itse hyviä ja mielenkiintoisia topiikkeja..
Ei muuta kuin uutta keskustelua kehiin. Mitäs mieltä olette jumalasta ;) Onko v..mainen tyyppi vai ihan kelpo hemmo vai onko sitä edes olemassa ja jos on niin minkälaisena oleellistumana se esiintyy ?
isojussi
17.05.2003 10:00:47
Mihin on kaikki tutut vanhat hävinneet? Miksei kukaan tuttu enää kirjoita tänne mitään? Ystävät ja tuttavat on kaikonneet.

Ei kai tätä palstaa ylläpidetä vain sinua ja sinun kavereitasi varten. Toki olen sitä mieltä, että rekisteröitymättömät eivät saisi kirjoitellapalstoille ollenkaan - niinkuin yleensä on tapana. Oletko itse viimeaikoina avannut uutta topiccia?

Johtuukohan nuorten asenteesta? Asenteesta jolla mullekkin vastataaan etttä "voi Jami hyvä, asiahan on tietysti näin ja näin.."

Onko siis niin, että pelkäät / et hyväksy mielipiteitä, jotka poikkeavat omistasi? Sitähän varten keskustelut ja keskustelupalstat ovat olemassa. Muistan itsekin olleeni kanssasi jokskus eri mieltä asioista - vaikka en ihan nuori enää olekaan....;-)

Mua tuo asenne ei jaksa huvittaa että täällä viitsisin kirjoitella. Jauhakaa keskenänne.

Ikävää, jos ajttelet noin. Ehkä ihan kaikesta ei kai kannata ottaa heti nokkiinsa - vaikka me taiteilijat aika herkkäsieluisia ollaankin...;-)
Osta mut - ma olen kaupan!
Prowleri
17.05.2003 10:20:30
Aika usea "vanhempaa kaartia" pyörii IRCin puolella varsin säännöllisesti, ja vaikka tuota kanavaa onkin haukuttu heikkotasoiseksi niin kyllä siellä välillä jotenkin asiallista keskustelua syntyy, joskin aika vapaamielistä - paino on iltapuolella. Kannattaa muistaa että usealla kanavan käyttäjällä on kone auki useamman tunnin päivän aikana ja keskusteluun osallistutaan silloin tällöin, joten ymmärrettävää että jos joku tulee tsekkaamaan kanavan 15min ajaksi keskellä päivää niin saattaa vaikuttaa aika turhanpäiväiseltä touhulta. Irkkaus muutenkin on melkoista kalastelua, ei hyvää keskustelua koko aikaa ole käynnissä.

Mutta kyllä ennustelisin että vaikka moni on vieraantunut hieman täältä palstoilta, kyllä aika paljon tuttua naamaa silti tulee näkymään miitissä.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
PJS
18.05.2003 00:04:50 (muokattu 18.05.2003 00:18:06)

Jaa etteikö vanhoja näkyisi täällä enää, no oonhan mä täällä :) Eiköhän se oo vähän sillä tavalla, että kaikkien kannalta paras vaihtoehto on antaa tämän palstan hiukan rauhoittua, viimeisen vuoden sisään on tapahtunut kuitenkin niin paljon kaikenlaista. Oma domain, ezboard "korvike", 3.0, rekisteröitymispakko (kiitos siitä). Kaikkein radikaalein ja rankin mutos on kuitenkin ollut kävijämäärän räjähdyksen omainen kasvu aivan viime aikoina, uusia käyttäjiä tulee kuin sieniä sateella.

Se, että häiriköintiä on uusien käyttäjien määrästä huolimatta ollut niinkin vähän on minusta suoranainen ihme, ja tämän foorumin keskustelun taso on yliopistoluokkaa verrattuna johonkin Demin foorumiin.

Uskoisin, että tämä ruljanssi tästä rauhoittuu, asioilla on kuitenkin taipumusta pyrkiä luonnolliseen tilaansa. Tärkeintä nyt on se, että ei menetä uskoaan hyvään, sillä ainutlaatuisen hyväähän tämä m.net on.

Malttia.

BTW: tuli mieleen biblikaalinen vertaus:

Olipa kerran kunnianhimoinen ja lupaava nuori rock-yhtye. Pitkän aikaa oli niin, että yhtye soitti pienen paikkakunnan ainoassa baarissa kerran viikossa, eikä siitä tiennyt kuin muutama ikääntynyt juoppo. No...eräänä päivänä baariin saapui levy-yhtiön pomo, juuri samaisena iltana kun pojilla oli keikka. Kiho huomasi kuinka lahjakkaita pojat olivat, niimpä he tekivät rahakkaan sopimuksen.
Mainetta alkoi pikkuhiljaa tulla, puskaradio soi ja poikien-pikkubändi alkoi muuttua yhä laajemmaksi ja kunnianhimoiseksi yritykseksi, muusikot ympäri maailmaa ylistivät bändiä tulevana messiaana.
Pian bändiä alettiin viedä ulkomaille, ja se breikkasikin todella. Isot rattaat lähtivät pyörimään ja pian bändillä oli faneja ympäri maailman. Rahaa ruli ikkunoista ja ovista, oli omat signature kitarat, kartanot, linnat, kattohuoneistot. Mutta maine ja raha toivat tullessaan kutsumattoman vieraan, huumeet. Pojat tutustuivat pian näihin mielenlaajentajiin ja alkoivat vähitellen käyttää yhä enemmän ja enemmän aineita, samalla julkisuus loi suuria paineita. Kun taiteellisekin paineet alkoivat olla suuria, varsinkin kun ylikriittiset muusikkopiirit alkoivat karsastaa bändiä, oli homma kasassa. Vuoden sisällä bändin sisälle kehkeytyi valtavia ristiriitoja, rahasta, juliksuudesta sopimuksista.

Hajoamisen lopulliseksi syyksi ilmoitetiin "taiteeliset ristiriidat" tosiasiat puhukoot puolestaan. Mutta eräänä päivänä pojat ehkä tekevät comebackin.

Keksin tämän ihan ite.

EDIT: biblikaalinen vertaus.
Juuri kun luulit unohtaneesi....PJS
BaariMikko
18.05.2003 01:53:05

Olisiko käynyt niin, että moni asiallinen kirjoittaja on siirtynyt tekemään musiikkia siitä puhumisen sijaan?

En tiedä, mutta välillä kaipailisi sellaista aluetta tänne, jonne pääsisivät vain miittikävijät ym. konkarit, joilla on yleensä asiallista asiaa.
Olipas typerä kommentti.
N_Bates
18.05.2003 10:14:42

Olisiko käynyt niin, että moni asiallinen kirjoittaja on siirtynyt tekemään musiikkia siitä puhumisen sijaan?

Meikä siirtyy huomenna puhumisen sijaan tekemään terästä!! Kolmivuorotyö kaukana korvessa saattaa hieman rajoittaa palstan seuraamista, vaan enpä mä kovin aktiivinen kirjoittelija ole ollut koskaan. Puhun silloin kun on sanottavaa, ja muulloin tyydyn vain seuraamaan sivusta.

Hyvää kesää kaikille!
Ukko
18.05.2003 10:41:31

En tiedä, mutta välillä kaipailisi sellaista aluetta tänne, jonne pääsisivät vain miittikävijät ym. konkarit, joilla on yleensä asiallista asiaa.
Ja kuka määrittelee mikä on asiallista asiaa pl. tökeryydet ?
Vilhelmus
18.05.2003 10:49:49

Ja kuka määrittelee mikä on asiallista asiaa pl. tökeryydet ?

Ja keitä ovat "konkarit"?
En keksi allekirjoitusta.
Zed
18.05.2003 10:53:45 (muokattu 18.05.2003 10:55:42)

Osa muusikoiden.netin hyödyistä lienee se että täältä saa informaatiota, neuvoja ja näkökulmia. Mitä siitä konkareiden palstasta hyötyisi? Konkarit kertoisivat siellä toisilleen itsestäänselvyyksiä äänitystekniikasta ja välillä innostuisivat heittämään herjaa siitä miten hassusti Ossi soitti miitissä Voodoo Childia nenänpäällään.

Kuka määritellään konkariksi? Onko se kiinni 'jäsennyysajasta', miitti-osallistuvuudesta vai mistä? Ei muuta kun porukka joen rannalle riviin jännittämään maha kuralla kenestä konkarikerhon jäsen kelpuutetaan. Lennu jäisikin jonkun mielijohteesta ulos, irvistäisi rumasti ja hukuttautuisi illalla humalassa siihen jokeen sydän särkyneenä. Muusikoiden.netin palstat täyttyisivät herkistä ja itkuisista muistokirjoituksista eikä mikään olisikaan enää entisensä. Voi BaariMikko-pirulainen kun konkarikerhon idean kehitti. Maanpakoon lähtisit ja sukusi ikävöisi. Kaikkien elämä olisi pilalla ilman paluuta entiseen. Ei konkarikerholle.

EDIT: Olen aina ihmetellyt miksi tähän pitäisi jotakin selittää. En minä ole kenellekään selitystä velkaa korjauksistani piruvie! Herättäähän se tiettyä luottamusta mutta menneillä väliä ei.
Yngwie - A legend in his own lunchtime
Cornflake
18.05.2003 11:10:25
BaariMikko:

Jotain tuohon suuntaan. Olen itsekin esitellyt pariin hajanaiseen otteeseen tällaista ideaa. Vähän toisessa muodossa tosin. Tämä on kuitenkin mielestäni ainoa juttu millä tänne saa ankkuroitua suurimman osan niistä ikikävijöistä jotka alkavat jo leipääntymään tähän samaan shittiin.

Osa täältä ei toki lähde kulumallakaan vaikka juttu kiertäisi kuinka samaa ympyrää:-)

Mielestä on _helvetin_huono_idea_ että alueelle rajataan joku tietty käyttäjäkunta. Elitismi on aina foorumin kannalta perseestä, lieveilmiot suuntaan jos toiseen kaataisivat homman lopullisesti käsiin.

Jutun pitäisikin lähteä ihan tästä vakkariporukasta, eli täällä(kin) pitäisi olla joku ketju, joka toimisi ns. olohuoneena porukalle. Tänne voisi sitten vakioporukka kerääntyä ja jutustella niitä näitä. Mielestäni ehdottomasti paras lähtökohta olisi että ketju olisi kaikille avoin.

Tästä herää kysymys että kuinkas peelot? Kun ketjun pituus kasvaa tarpeeksi ei sitä kukaan peelo jaksa enää lukea ja yksittäiset rölölööt hukkuu massaan.

Ketju kannattaisi myös rajata pääpiirteissään koskemaan ihan elämän arkisia asioita, eli varsinainen musiikkinippelivääntö jäisi edelleen nykyiselleen.

IRC heittoja on ollut, mutta IRC imee oikeasti todella paljon. Ihan jo parista yksinkertaisesta syystä: Kaikki eivät tule käyttämään sitä, työpaikkojen palomuurien takia osa jää paitsi tästäkin ilosta ja viimeisen naulan arkkuun lyö se että esmes täällää viestit säilyvät paljon kauemmin eikä tarvitse tihrustaa IRCn lokitiedostoja.

Mielestäni tämä olisi yksi hyvä juttu mitä kannattaisi kokeilla. Välillä joku ketju (esmes 'Paskat miksaajat') lähtee jo melkein tähän suuntaan, mutta aina joku tyssää.

Eikä tämä suinkaan minun ideani ole, vaan toimii vastaavanlaisilla foorumeilla pitkällä kokemuksella kuin valssi. Täällä se siis luultavasti rokkaisi.
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Cornflake
18.05.2003 11:20:51 (muokattu 18.05.2003 11:21:46)
Eli edelleen: Tällaisen keskusteluketjun perustaminen vaatii yksinkertaisesti sitä, että joku jolla on tarpeeksi auktoriteettia, järkeä ja kirjoitustaitoa perustaa ketjun johon laatii fiksun aloitusviestin. Ja peli on auki.

Minä en täytä noista kohdista yhtäkään, joten tyydyn vain seuraamaan sivusta.
Jami
18.05.2003 18:43:06

Eikös tuohon aamumuron tavoitteeseen pyritäkkin? Laitetaan joku juttu ja toivotaan että se kantais pitkään ja aiheuttais hienoa keskustelua maailman tappiin asti. Onko tuossa muron ajatuksessa jotain mitä en hoksaa?

Eri ihmiset näyttää käyttävän näitä sivuja hyvinkin erilaisiin tarkoitusperiin. Joku hakee tietoa, toinen kontaktia muihin soittajiin, joku tähtää miittiin, joku taas ajankulua kevyeeseen sosiaaliseen kanssakäymiseen. jne.

Baarimikko lausui äänen sen mitä ei muut uskaltanu. Olis kiva kun vakiporukalla, joka myös miittiin haluaa ja uskaltaa, olis oma kamarinsa missä keskustella henk.koht. tuttujen ihmisten kanssa.

No koitan vähän tarkastella asiaa eri käyttäjätyyppien kanteilta.

Tiedonhakija:

Kysyy aloittelijapalstalla ensin. Rekisteröityy ja lukee faqeja sekä kysyy asiaanliittyvällä palstalla. Saa usein vastauksen jos on suht aloittelija. Pitkälle edistyneelle ei aina löydy pätevämpää ja hän jää kaipaamaan syvempää tietoa. Sitä ei täältä ehkä kuitenkaan löydy. Täytyy etsiä kansainvälisistä foorumeista lisätietoa.

Kontaktinhakija:

Aikansakuluksi samanhenkisten seuraa hakeva löytää täältä paljon tyhjänpäiväistä löpinää. Joillekkin se riittää ja jotkut taas hakee selvästi syvempää ja merkityksellisempää keskustelua.

Keksikää lisää näitä erityyppisiä käyttäjiä erilaisin tarpein.

Yhteiskunta on vuosikymmenet halunnut tasapäistää. Hedelmä kukkii täälläkin. Jos joku erehtyy toivomaan kavereittensa kanssa rajattua toimintaa niin heti hyppää sakki silmille. Ei suvaita minkäänlaisia erilaisuuksia eikä ryhmittymiä.

Totuus kuitenkin on että olemme erilaisia. Näillä palstoilla kirjoittaa paljon nikkejä joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Silti mulla on aivan sama oikeus kirjoittaa täällä kuin heilläkin. Monet ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä. Mitenkäs tämä homma nyt sitten hoidetaan ettei kirjoittelu kaadu näiden kahden erilaisen tyypin riitaan?

Kun koko Mnetin porukka ei kuitenkaan pysty olemaan yhtä suurta perhettä niin pitäiskö vähän perustaa omia kuppikuntiaan? Jospa palstat vähän eriytyis omanlaisikseen. Olis peeloille oma paikkansa, aloittelijoille omansa, ammattilaisille omansa jne..

Aihealueet jo jonkinverran jakaa sakkia omiin lokeroihinsa. Mitäs jos tuota ajattelua vietäis pidemmälle. Rakennetaan kategorioita joihin vois liittyä. Esim. "vanhat itsetietoiset starat jotka hakee soittajakavereita miittiin. Tähtäimenä olusen tai viskin otto hyvässä seurassa." tai "nuoret peelot joiden netinkäyttöidea on nimettömänä lajitoverille vittuilu"

No täs oli ny alustusta turhankin paljon. Toivon keskustelua asiasta.
Paddle
18.05.2003 19:04:13
Eipä tuommonen kuppikunnittelu oikein toimi. Voihan sitä rajata vaikka topikkien otsikoilla, mutta käytännössä mahdoton toteuttaa, sillä mukaan tulisi yleistys, esim.
"Hän on alle 20-vuotias, ei voi yksinkertaisesti tietää mitään elämästä". Sitten toisaalta joku nelikymppinen muusikonrenttu kirjoittelee täällä lähinnä turhia höpötyskommentteja, ja ei pääse nuorempien höpöttäjien keskuuteen siksi koska on liian vanha/liian kokenut. Myös joitakin vanhempia m.netin käyttäjiä varmasti vituttaisi kun eivät pääsisikään johonkin "kuppikuntaan" koska ovat kirjoitelleet paljolti turhanpäiväistä paskaa. Toisaalta joku ei ole kirjoitellut turhuuksia, eikä siksi ole yleisessä tietoudessakaan, ja ei sillä pääse johonkin kuppikuntaan.
Tosimiehet pysyisivät hiljaa.
Jami
18.05.2003 19:18:10 (muokattu 18.05.2003 19:21:36)

Pitää yrittää selvittää lisää.

Olisi erilaisia käyttäjäkunnan kategorioita. Jokainen sais valita mihin käyttäjätyyppiin haluaa kuulua. Ylläpito huolehtis siitä että jos esim. mä haluan vittuilla konesoittajalle niin ylläpito sanois että mees ny pappa sinne omaan pöytääs vaan. Sielä on muutki seniilit. jne.

Kaikkia kategorioita vois lukea mutta kirjoittaa vain pariin kolmeen kategoriaan. Rajattais nikin rekisteröitymistä moneen kategoriaan. Lisäksi toki vois olla joku yleinen jossa vois olla kaikki.

Tämä koko ajatus tuli niin just vasta mieleen että pitää koittaa sitä kehitellä. Ottakaa kantaa. Toki ajatus on vanha markkinoinnillisesti. On halpakauppaa, kalliimpaa erikoisliikettä, on maitokauppa, on alko, urheiluliike, eroottinen hierontalaitos jne jne.

Ei kukaan oleta että eri kaupoista sais jokaisesta kaiken tarjonnan. Miksi sitten Mnetissä pitäis meidän kaikkien olla samassa klimpissä. Jos sä haluat urheilla niin anna mun mennä eroottiseen hierontaan. Miksi asiasta pitäis riidellä. Mennään eri kauppoihin. Mennään eri kategorioihin Mnetissäkin.

Edit: Iällähän ei oman joukkonsa valinnassa ole mitään sijaa. Tunnen nuoren (alta 35) tyypin joka on paljon mua vanhoillisempi. Jokainen hakis tyyppinsä mukaan viitekehyksen jossa olis mielekästä toimia. Ei tarvitsisi riidellä perusjutuista.
Cornflake
18.05.2003 19:48:42
Jami:
Eikös tuohon aamumuron tavoitteeseen pyritäkkin? Laitetaan joku juttu ja toivotaan että se kantais pitkään ja aiheuttais hienoa keskustelua maailman tappiin asti. Onko tuossa muron ajatuksessa jotain mitä en hoksaa?

Taisi olla.

Valitettavasti keskustelu joka alkaa vaikkapa 'Mikä pändille nimeksi?1!' -otsikolla ei ikinä tule saavuttamaan sitä mitä minä (enkä ole yksin) hain takaa. Eräänlaista olohuonetta niille ihmisille jotka täällä aikaansa viettävät.

'Paskat miksaajat' -ketju kävi jo lähellä, muttei sittenkään. Siksi, kuten sanoin ketju pitäisi olla ihan neutraali tästä muusta shitistä. Olla vain ketju jossa vakkariporukka voisi löhötä ja jauhaa "paskaa" (eli ei kokoajan asiaa kielten paksuuksista. normaalia jutustelua siis). Kuten sanoin, tämä ON ollut erittäin toimiva ratkaisu vastaavilla foorumeilla, uskokaa tai älkää.

Eri ihmiset näyttää käyttävän näitä sivuja hyvinkin erilaisiin tarkoitusperiin. Joku hakee tietoa, toinen kontaktia muihin soittajiin, joku tähtää miittiin, joku taas ajankulua kevyeeseen sosiaaliseen kanssakäymiseen. jne.

Aivan ja täällä tuntuu olevan vakiporukka jolla olisi paljon muutakin jutusteltavaa kuin nuo ainaiset samat aiheet.

Suurin etu IRCiin on edelleen se että viestit säilyvät -> keskustelu rullaa, eikä ole kiinni siitä kuka on koskakin paikalla. Toimii, uskokaa pois. IRC imee tässä tarkoituksessa.

Baarimikko lausui äänen sen mitä ei muut uskaltanu. Olis kiva kun vakiporukalla, joka myös miittiin haluaa ja uskaltaa, olis oma kamarinsa missä keskustella henk.koht. tuttujen ihmisten kanssa.

Tälläiseen juuri tarjoan tuota ideaa. Toimii loistavasti. Kokemuksesta voin myös kertoa että kun ketju pitenee, peelot karsiutuvat pois.

Suljettu alue tekee sen että suljetulla alueella on kivaa, loppupuoli kutistuu nopsaan. Ja aikanaan suljettukin alue.

Itse en täällä mihinkään sisäpiiriin kuulu, vaikka välillä pitkät pätkät täällä löhöänkin ja muutaman ihmisen ihan nassutusten tunnenkin.

Mulle on toisaalta ihan sama miten tämäkin asia kehittyy. Kunhan tarjoan hyvöksi todettua ideaa. Mutta toisaalta ehdottamallani tavalla moni tutustuisi paljon paremmin toisiinsa jo pelkän palstan kautta, kuin nyt.

Aika pintapuolista on tunteminen jos tietää mitä toisella on räkissään ja kuinka paksuja kieliä se käyttää;-D

Jos joku erehtyy toivomaan kavereittensa kanssa rajattua toimintaa niin heti hyppää sakki silmille. Ei suvaita minkäänlaisia erilaisuuksia eikä ryhmittymiä.

Kuten sanottu, minulle on ihan sama vaikka tänne tuollainen suljettu eliitti-lokero perustettaisiinkin. Minulla on 99% elämästä muualla kuin täällä, onneksi. Tarjosin vain hyväksi todettua systeemiä vaihtoehdoksi.

Mitenkäs tämä homma nyt sitten hoidetaan ettei kirjoittelu kaadu näiden kahden erilaisen tyypin riitaan?

Totuus on se, että tällaisessa yksittäisessä ja irtonaisessa jutustelussa jossa puidaan aina yhtä pikkujuttua kerrallaan ja siirrytään sitten seuraavaan, peeloilla on helpompi työ sotkea.

Olis peeloille oma paikkansa, aloittelijoille omansa, ammattilaisille omansa jne..

Ikäänkuin nyt. Ehdotan selkokielellä sitä että vakkarit pistävät viimeinkin oman ketjunsa pystyyn.

No täs oli ny alustusta turhankin paljon. Toivon keskustelua asiasta.

Toivottavasti pysyy asiallisena:-)

Paddle
Eipä tuommonen kuppikunnittelu oikein toimi.

Ei todellakaan. Kuka määrittelee kuka ottaa osaa moiseen? Millä perustein? (Ja ajan kanssa->) mistä uutta verta, kun muu palsta vähenee...

Jami:
Mennään eri kategorioihin Mnetissäkin.

Jos nuo kategoriat rajataan vain tietylle porukalle, tämän palstan luonne muuttuu radikaalisti ja lopulta tämä kuolee pois. Eli kuten sanottu: ei toimi. Paitsi ehkä vakkari-porukka. Mutta mikä tämän paikan idea olikaan...?
Jami
18.05.2003 20:05:15

Jos nuo kategoriat rajataan vain tietylle porukalle, tämän palstan luonne muuttuu radikaalisti ja lopulta tämä kuolee pois. Eli kuten sanottu: ei toimi. Paitsi ehkä vakkari-porukka. Mutta mikä tämän paikan idea olikaan...?

En näe mitään syytä miksi kuolisi pois jos paremmin pystytään käyttäjäkuntaa palvelemaan. Näen tämän paremmin kohdentuvan palvelun välttämättömänä kun porukkaa on näin paljon ja lisää tulee kokoajan. Muuten tänne jää vain peelot.

Kategorioihinhan ei olisi tarkoitus ylläpidon eikä kenenkään muunkaan valita ihmisiä. Eri lokerot olisivat käyttäjän valittavissa hänen halujensa mukaan. Näin ne myös kehittyisivät palvelemaan juuri hänen tarpeitaan yhä paremmin.
Jabbe
18.05.2003 20:19:28 (muokattu 18.05.2003 20:50:07)
Kuinkas kauan sitä ollaan täällä käyty? =D

Enemmän kuin arvaatkaan...

EDIT, otetaanpas kantaa keskusteluun:

Tuo kategoriointi-idea olisi sinällään ihan hyvä. Paitsi että se on yksi huonoimmista ideoista pitkään aikaan.

Minnepä sijoittaisitte esim. minut? Mnetissä parasta on juuri ehkä se miten monenlaista porukkaa täältä löytyy ja että saa tietoa monesta eri asiasta. Toisin kuin eräät, niin minä en varsinkaan musiikillisesti halua lokeroitua mihinkään. Aivan älytön idea, että päättäisin vaikka nyt, että haluan keskustella vain jazztyyppien kanssa ja sulkea kaikki muut pois. Ja musastahan tässä foorumissa pääasiassa on kyse. Lokerointi vain lisäisi tätä eri musiikkityylien eriarvoisuutta ja muiden dissausta. Avarakatseisuus ei varmaan olisi Jamillekaan pahitteeksi.

Niin, ja olisinko automaattisesti suljettu pois inside-piiristä, kun en miitiin ole _vielä_ osallistunut? Jamikaan ei varmaan voi sanoa etten olisi täälläkin jo jollakin tavalla vakiojäsen, vai?

EDIT: Poistettaisiinko sitten kaikki genrepalstat ja muut, ja tehtäisiin mielummin eri kategorioiden käyttäjille omat palstansa? Vai tehtäisiinkö peräti 50 erillistä Mnettiä, joissa kaikissa olisi nämä vanhat palstat, mutta vain 5 käyttäjää per sivusto?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)