Aihe: Härskeimmät plagioinnit?
1 2 3 4 510 11 12 13 14172 173 174 175 176
gogo
27.07.2005 14:26:51
Kingdom Come-nimisen rokkipoppoon biisi Get It On on AIKA härski versio Zeppelinin Kashmirista.
oksettaa.
ten
27.07.2005 14:43:50
Kuinkas vanha biisi tämä Prison song on? En nimittäin tiedä System of a downista juuri mitään.. Onko tää siltä uudelta levyltä?

Anteeksi nyt vain, mutta noissa ei ole mitään samaa. Ja Prison Song on System of a Downin Edelliseltä levyltä nimeltä Toxicity joka taisi ilmestyä jo kolme tai neljä vuotta sitten.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Cathi777
27.07.2005 17:07:13

Mun mielestä härskeintä plagiointia on kyllä usein blues musiikki. Aika pitkälti samalla tavalla mennään aina, aika yksoikoista musiikkia.
Only pop music can break my heart...
Teme007
27.07.2005 17:16:54
Mun mielestä härskeintä plagiointia on kyllä usein blues musiikki. Aika pitkälti samalla tavalla mennään aina, aika yksoikoista musiikkia.

Mikä asiannttuuntijja........
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
HaloOfFlies
27.07.2005 17:25:43 (muokattu 27.07.2005 17:25:56)

Mother Love Bonen biisi Mindshaker Meltdown kuulostaa aivan Hanoi Rocksilta.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Juuso.
27.07.2005 22:45:06
Weezerin ekaa levyä kuunnellessa menee pari loistobiisiä hukkaan, kun alkaa oldskool-Apulanta soimaan päässä :)
I wish you a broken heart and a happy new year.
Epämuusikko
27.07.2005 23:08:25
Ei nyt plagiointi, mutta lainaus (ja aika vonkale): Studiomuusikoiden runkkurinki Karizman Document- kurakiekolla kappaleessa (joka on niinkin mielikuvituksellisesti nimetty kuin) E minor Shuffle on Steely Danin Black Fridayn kertsin sointuprogressio soolojen jälkeen, ikään kuin lyhyenä väliosana.

Eikö mikään ole enää pyhää? Vaikka melkoisia kokoontumisajoja ne Daninkin levyt oli. Mutta C'mon!!!!!!!!
Virallisesti ur-poÄrLä #009
Leper Messiah
28.07.2005 00:38:37
Anteeksi nyt vain, mutta noissa ei ole mitään samaa. Ja Prison Song on System of a Downin Edelliseltä levyltä nimeltä Toxicity joka taisi ilmestyä jo kolme tai neljä vuotta sitten.

offtopic:

pieni pilkunnussiminen. toxicityhän ei ole edellinen levy, välissä ilmestyi 'steal this album' joka taisi tulla ulos heti vuoden päästä toxicitystä.
Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 J-boy #8
poliisi
28.07.2005 01:23:07
En muista mutta mielstäni Kotiteollisuuden joku biisi kolmen, neljän vuoden takaata muistuttaa todella paljon Alice in Chains:in tuotantoa. Se riffi oli todella samantyylinen, itse kun en Kotiteollisuutta kuuntele niin en pysty varmana sanomaan mutta sen mitä muistan niin riffi oli todella samankaltainen. Jonkun verran rajaa siihen kopiointiinkin, uskoisin että Hynysen mies on varmasti Chainsinsa kuullut joten olisi voinut vähän katsoa mitä sinne kappaleisiinsa tunkee.
shovi
28.07.2005 10:32:46

jätkähä o selevä asijantuntija!11!
"Hoho." -Samuel Hovi
Hohhoijaa
28.07.2005 10:47:52
Muistaakseni The Four Horsemen oli alun perin The Mechanix. Mustaine sitten päättänyt jatkaa sillä.

Näin se menee. Mechanix oli vissiin nopeampi versio..
Cathi777
28.07.2005 12:43:19

jätkähä o selevä asijantuntija!11!

Laittakaapa biisejä kyseisestä musiikinlajista, jotka eroavat todella radikaalisti toisistaan. Itse en ole ainakaan törmännyt sellaiseen meininkiin, että hirveästi eroaisi. Okei, tää on vaan mun mielipide. Bluesia mulle kuitenkin koko ikä soitettu.
Black Star
28.07.2005 13:48:49

Mechanix on parempi versio..
Over the Wall!!!
Kanjonit
28.07.2005 21:43:34 (muokattu 28.07.2005 21:54:10)

Weezer - Hash pipe
Gwen Stefani - se tik tok -biisi

Säkeistöjen laulumelodiat ovat samanlaiset.

Dream Theater - Glass Prison
Megadeth - In my darkest hour

Introt melko samanlaiset.

Prkl, näitä keksii/kuulee kyllä ihan tasaiseen tahtiin, mutta ei kirveelläkään muista nyt enempää.

Edit.

Tämä ei niinkään ole mikään plagiaatti mutta jokin HIM:n Funeral of hearts-kertsissä ikäänkuin kuin kosiskelee My heart will go on-biisin jotain laulumelodiaa.
Silhuetti
Tremolo tuntuu hyvältä sormissa
Demostuodio: Silhuetti - Peili ja minä
NYdoll
29.07.2005 11:50:29

ei minunkaan mielestä ole...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
Teme007
29.07.2005 14:20:51
Laittakaapa biisejä kyseisestä musiikinlajista, jotka eroavat todella radikaalisti toisistaan. Itse en ole ainakaan törmännyt sellaiseen meininkiin, että hirveästi eroaisi. Okei, tää on vaan mun mielipide. Bluesia mulle kuitenkin koko ikä soitettu.

Näyttäähän henkilöautotkin samanlaisilta, kaikissa on neljä pyörää ja ratti?! yms.
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
Veikko
29.07.2005 15:10:55 (muokattu 29.07.2005 15:15:18)

Toi lause kertoo kyllä enemmän sun musiikillisesta yksioikoisuudesta ja köyhyydestä kuin bluesmusiikin

E.typo
"Townes Van Zandt is the best songwriter in the whole world and I'll stand on Bob Dylan's coffee table in my cowboy boots and say that." - Steve Earle.
Cathi777
29.07.2005 23:37:54

Toi lause kertoo kyllä enemmän sun musiikillisesta yksioikoisuudesta ja köyhyydestä kuin bluesmusiikin

E.typo

Arvasin, että ei jengi ymmärrä. Ja mitä mun musiikillisen kuuntelu repurtuaariin kuuluu niin voin sanoa, että se on laajempi kuin monella täällä olevista ja kirjoittelevista. Ja blues musiikkia pienestä pitäen kuunnellut. Niin ja se on kerrassaan loistavaa, mutta silti mielipiteeni on tuo edelleenkin.
Super-Jari
30.07.2005 00:46:09
Ja mitä mun musiikillisen kuuntelu repurtuaariin kuuluu niin voin sanoa, että se on laajempi kuin monella täällä olevista ja kirjoittelevista.

No ohoh, mistä moinen päätelmä?
lol apua
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)