Guitaristi 26.07.2005 21:55:24 (muokattu 26.07.2005 21:59:27) | |
---|
Elikkä siis, nyt vasta treeneissä tuli huomattua, että tuon Thunder combon säröt jäivät aikamoiseksi sirinäksi ja surinaksi, ja voimantunne puuttuu täysin (tästähän varoiteltiin jo aikaisemmin foorumilla, minä tyhmä en uskonut). Asia korjaantuu varmaan lisäkaapilla, ja tuo englin 1x12 (V60) ei ole pahan hintainen ja näyttäisi hemmetin hienolta thunderin alla. Toimiiko hyvin thunderin kanssa? Meneekö tukkoon isommilla säröillä/äänenpaineilla? Ja ennenkaikkea tuoko kunnolla bottom-endiä ja tukevuutta soundiin? Katsoin myös, että combon oman kaiuttimen (takaa avoin V30) saisi yhdessä lisäkaapin kanssa samaan aikaan käyttöön, soundi voisi olla mielenkiintoinen, takaa avonainen 1x12 ja suljettu 1x12.. Mites äänenvoimakkuudet? Onko toinen elementti selvästi kovemmalla? Hakua käytin, en löytänyt kuin satunnaisia lauseita ja mietteitä kaapista. Kiitos jo etukäteen. Edit: hioin hieman. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Pluto 26.07.2005 21:57:22 | |
---|
Ite olen kanssa harkinnut suljetun 1x12 -Englin hommaamista Tube Classicin kaveriksi. Takaa avoin 2x10 ei ihan hirveää tanakkuutta tarjoa, vaikka vahvari muuten onkin mitä mainioin. Dillon, you son of a bitch! |
Hotlicks 26.07.2005 22:12:19 | |
---|
Mulla on tuo Classic tube ja sitä olen 1x12 kaapin kanssa testannut. Kaappi ei kyllä ollut Engl, mutta hyvin toimi. Samoin testasin Screamerin juuri tuon Englin 1x12 kaapin kanssa Musamaailmassa. Hyvä lisä tuolle varmasti. Mua kiehtoi juuri se, ettei tuo kaappi tuonut sellaista megalomaanista alapäätä vaan just vähän tukevoitti soundia. Samoin, jos combo oli kaapin päällä, säilyi yhdistelmässä selkeys. Yläpuolisen ämyrin ollessa avoin soundi ei ole niin suuntaava ja soittajalla on kivampaa vaikka lavalla, mutta alemmasta suljetusta saa sitten tukevampaa soundia mikillä PA:n kautta ulos. Ajattelin jossain vaiheessa hommata tolle Classic Tubelle kaveriksi sen oman 2x10 kaapin (joka on käsittääkseni suljettu) tai sitten sen 4x10:n (avoin, mutta vastaavasti lisää kaiutinpinta-alaa). Saa nyt kuitenkin nähdä, aika harvoin on loppujen lopuksi tarvetta. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Pluto 26.07.2005 22:19:37 | |
---|
Meitä Tube Classicin (tai Classic Tuben) omistajia on todella vähän, mikä on sinänsä aika ihme, koska se on loppujen lopuksi perskeleen hyvän kuuloinen vahvistin. Mutta nyt mennään kohta pahasti off-topicin korpeen... Dillon, you son of a bitch! |
Hotlicks 26.07.2005 22:35:34 | |
---|
Meitä Tube Classicin (tai Classic Tuben) omistajia on todella vähän, mikä on sinänsä aika ihme, koska se on loppujen lopuksi perskeleen hyvän kuuloinen vahvistin. Mutta nyt mennään kohta pahasti off-topicin korpeen... Jatketaan vielä vähän OT:na... Engl usein mielletään heti HiGain-merkiksi, mikä saattaa pelottaa perinteisemmän soundin etsijät. Ei sillä, että noita CT:a joka kaupassa vastaan tulis... On mun mielestä tosi hyvän näköinen peli ja soundit kyllä just mun makuun. Kochin Twintone oli hieno ja hyväsoundinen peli, mutta ei ole vaihto silti juurikaan kaduttanu. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
oiva tumpeloinen 26.07.2005 22:43:27 | |
---|
Olisiko harkitsemisen arvoinen idea miettiä 2x12" -kaappia, jos haluaa sitä alapäätä lisää. Tietenkin, jos haluat soundin vain tukevammaksi, toimii 1x12" vallan mainiosti. Itse erilaisia 1x12" kaappeja kokeilemalla olen todennut, että ainoa alapäätä reilusti tuova kaappi on mesan thiele (varmasti jokin muukin, mutta en ole kokeillut kaikkea mahdollista). On muuten muutenkin mielestäni loistava kaappi, miinuspuolena suolainen hinta. P.S. EN ole kokeillut lisäkaappia juuri thunderin kanssa, joten en osaa sanoa tarkasti juuri siitä. Mielestäni vain sellainen yleismaailmallinen juttu........ja toinen juttu on tietenkin se ulkonäkökysymys, kai? Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
Imper 26.07.2005 23:27:40 | |
---|
Täältä kanssa ääni enemmin 2x12" kaapille kun 1x12" kaapille. Suljettu 2x12" kaappi toimii varmasti avoimen combon kanssa kokemuksen syvällä rintaäänellä. Everyone is a per-son |
Jormaz 26.07.2005 23:34:07 | |
---|
Mä antaisin äänen 4x12-kaapille. Alkaa kuitenkin jossain vaiheessa himottamaan. Sitä vois aina valita että ottaako tosi pienen vai tosi ison setupin keikalle. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Guitaristi 26.07.2005 23:43:26 | |
---|
Olisiko harkitsemisen arvoinen idea miettiä 2x12" -kaappia, jos haluaa sitä alapäätä lisää. Tietenkin, jos haluat soundin vain tukevammaksi, toimii 1x12" vallan mainiosti. Itse erilaisia 1x12" kaappeja kokeilemalla olen todennut, että ainoa alapäätä reilusti tuova kaappi on mesan thiele (varmasti jokin muukin, mutta en ole kokeillut kaikkea mahdollista). On muuten muutenkin mielestäni loistava kaappi, miinuspuolena suolainen hinta. P.S. EN ole kokeillut lisäkaappia juuri thunderin kanssa, joten en osaa sanoa tarkasti juuri siitä. Mielestäni vain sellainen yleismaailmallinen juttu........ja toinen juttu on tietenkin se ulkonäkökysymys, kai? Olen kyllä ajatellut myös marshallin 1936 ja englin 2x12 V60-kaappeja, mutta päätin kysäistä nyt tuosta 1x12-mallista. Toki se combo voisi näyttää tyylikkäältä myöskin englin 2x12 kaapin kanssa. Eihän se ulkonäkö kaikkea ratkaise, joten kyllä se 1936:kin käy. Budjetti kun on hieman rajallinen... Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Hannu H. 26.07.2005 23:50:03 | |
---|
Mä antaisin äänen 4x12-kaapille. Alkaa kuitenkin jossain vaiheessa himottamaan. Sitä vois aina valita että ottaako tosi pienen vai tosi ison setupin keikalle. Mä taas sanoisin että 2x12. Nimimerkillä 4x12 ja 2x12 rakenteilla. Myönnetään. Komea se 4x12 on ja jykevä soundikin on, mutta auta armias jos sitä pitää alkaa jonnekkin siirtämään. Tuo mun marshallin näkemys asiasta painaa "ihan riittävästi" yhden miehen kannettavaksi rappusissa =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
LaXu 27.07.2005 01:38:40 | |
---|
Screamer comboa 1x12 lisäkaapilla ryyditettynä tuli testattua Musamaailmassa joskus, selvästi paremmin se potki kuin combo yksinään. Taisi tosin olla se V30 elementillä varustettu malli. |
Guitaristi 27.07.2005 12:44:34 | |
---|
Screamer comboa 1x12 lisäkaapilla ryyditettynä tuli testattua Musamaailmassa joskus, selvästi paremmin se potki kuin combo yksinään. Taisi tosin olla se V30 elementillä varustettu malli. Et tainnut testata kovalla volyymillä? Joku on minulle joskus sanonut, että menisi tukkoon hieman suuremmilla säröillä ja volilla, mutta tähän kaipaisin hieman vahvistusta. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
McNulty 27.07.2005 12:47:37 | |
---|
minun ehdotukseni on myös 2x12" kaappi. Kyllähän siinä on ihan eri tavalla alapäätä. Itselläni on Peavey Classic 30:n alla 2x12" ja hyvin se on kyllä toiminut reeniksellä. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Dr. Muff 27.07.2005 13:47:48 | |
---|
Et tainnut testata kovalla volyymillä? Joku on minulle joskus sanonut, että menisi tukkoon hieman suuremmilla säröillä ja volilla, mutta tähän kaipaisin hieman vahvistusta. En usko. Tuumasta toiseen. |
En usko. Sehän nyt ei ole millään tavalla uskon asia. Sori. Kokeilemalla tyhmäkin oppii..... |
LaXu 27.07.2005 14:37:59 | |
---|
Et tainnut testata kovalla volyymillä? Joku on minulle joskus sanonut, että menisi tukkoon hieman suuremmilla säröillä ja volilla, mutta tähän kaipaisin hieman vahvistusta. Kyllä se melko isolla oli ja hevijunttasäröillä eikä ainakaan minulla ollut valittamista. |
Lilli 28.07.2005 06:05:00 | |
---|
Jatketaan vielä vähän OT:na... Engl usein mielletään heti HiGain-merkiksi, mikä saattaa pelottaa perinteisemmän soundin etsijät. Ei sillä, että noita CT:a joka kaupassa vastaan tulis... On mun mielestä tosi hyvän näköinen peli ja soundit kyllä just mun makuun. Kochin Twintone oli hieno ja hyväsoundinen peli, mutta ei ole vaihto silti juurikaan kaduttanu. Jatkukoon sitten offina kun kerta alkoi: Em. vaihdantaan viitaten voin kertoa, että tässä vaiheessa olen kyllä uskossani kääntynyt vahvasti Kochin Twintonen puoleen: Eilen pääteputket vaihtuivat aikansa palvelleiden tilalle ja soundimaailma muuttui. Toisaalta kaappina oli V30 / G12H-yhdistelmä takaa avoimena. - Hankkeena on seuraavaksi hankkia takaa avoin 1x12-kaappi jonka kajariksi jompi kumpi edellämainituista. - Mutta mikä nimetön kajari on 1x12 100 wattisen VHT:n sisällä, siinäpä arvoitus! Tietääkö kukaan? 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
lukeman 28.07.2005 20:29:37 (muokattu 28.07.2005 20:37:44) | |
---|
Mutta mikä nimetön kajari on 1x12 100 wattisen VHT:n sisällä, siinäpä arvoitus! Tietääkö kukaan? Eikö siinä ole mitään tarraa tai muuta merkintää vai onko siinä se tarra jossa lukee VHT? VHT:takin saa melkein millä kaiuttimella tahansa. Ellei elementissä ole mitään tarraa tai leimaa on paljon mahdollista, että elementti on jossain vaiheessa vaihdettu. Edit. Lisäys. |
Hotlicks 29.07.2005 01:07:31 | |
---|
Eikö siinä ole mitään tarraa tai muuta merkintää vai onko siinä se tarra jossa lukee VHT? VHT:takin saa melkein millä kaiuttimella tahansa. Ellei elementissä ole mitään tarraa tai leimaa on paljon mahdollista, että elementti on jossain vaiheessa vaihdettu. Edit. Lisäys. Ei ole tarroja eikä kirjoitusta. Kokonaan on musta tuo ämyri. Eikä ole vaihdettu elementtiä. Täysin orkkiskunnossa. Mun vanha kaappi nimittäin - hieno soundi vaikka ei elementistä tietoa olekaan. Musamaailma saattais osata vastata? KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
lukeman 29.07.2005 01:11:32 (muokattu 29.07.2005 01:13:24) | |
---|
Ei ole tarroja eikä kirjoitusta. Kokonaan on musta tuo ämyri. Eikä ole vaihdettu elementtiä. Täysin orkkiskunnossa. Mun vanha kaappi nimittäin - hieno soundi vaikka ei elementistä tietoa olekaan. Musamaailma saattais osata vastata? Saattaisi ehkä olla Eminence..? Onko magneetin reunassa mitään tekstiä tai numeroita? Edit. Lisäys. |