Aihe: "Nu-metalin" äärimmäinen pahuus
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jarkkkk
26.07.2005 18:08:34 (muokattu 26.07.2005 18:14:02)
edit: Lue threadi ennen kuin vastaat. Se yleensä auttaa.

heh..jep, olet oikeassa. =)
|42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla THV-klubi #35
Super-Jari
26.07.2005 18:12:27
siis, mikä nyt käytännössä on nu-metallia? en osaa yhdistää bändejä termiin.

Lue threadi ennen kuin vastaat. Se yleensä auttaa.
lol apua
pehko
26.07.2005 20:14:22

Juu, ja Carpenter sanoi jossain haastattelussa, että Chinoa ei enää päästetä soittamaan kitaraa studiossa koska se on niin paska kitaristi. :) Deftones on kyllä yksi suurimmista suosikeistani tällä hetkellä. Ja kyllä, on se nu-metallia, mutta ei sillä ole mitään väliä! Nuustis on parhaimmillaan aivan loistavaa.

Niin, se sano jossai haastiksessa, että ei oo mitään nii hirveetä, kun Chino tekemässä soundcheckkiä....=D

Niin, no on se mullekkin ihan sama, onko nu-metallia vai ei.
nimimerkillä Kaikki Levyt Hyllyssä
"We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
vomithrash
26.07.2005 22:27:50
Voi helvetti oikeasti "Jämäargumentti..."

Jos metallica on mielestäsi paskaa niin voit sen toki suoraankin ilmaista.

Ei Metallica ole mielestäni paskaa, kyseessä on bändi joka sai mut innostumaan hevistä ja vaikka heidän nykytekemiset ei innostaisikaan niin en jaksa ruveta silti dissaamaan. Ja on St. Angerillakin pari ihan hyvää biisiä.

"Jämäargumentti" siksi että tuollainen tyhjänpäiväinen "ei se nyt huonoa voi olla jos ihmiset sitä ostaa" on juurikin sitä, eikä johda mielestäni mihinkään. Ihan kuin pitäisi olla esim. joku maailman paras soittaja/megasuosittu artisti että voi arvostella muita? Kai paskakin on sitten hyvää kun miljoonat kärpäset sitä syövät? Mutta joo, tästä en nyt jaksa enempää kinastella eikä aiheeseen enempää lisättävää olisikaan, joten jääköön mun puolesta tähän.
Dzouney
26.07.2005 23:33:34 (muokattu 26.07.2005 23:45:59)

Hmm.. Luulisin että esim. Rage Against the Machine:a ei niin herkästi luokitella "Nu-metalin eli paska-hevin" (lainaus siis anti-nu-metalistin suusta) piiriin, koska erityisesti kyseisen yhtyeen laulu ei perusmetalistin (eli anti-räppärin, stereotypia) korvaan kuulosta räpiltä. Ehkä. Ts. RAtM:n laulu on liian rosoista ollakseen räppiä; se on vain korostetusti rytmitettyä heviä. Vai? Mielipide.

Ainoat itselleni tähän asti kolahatneet nu-metal -bändit ovat Linkin Park ja Papa Roach, oikeastaan näiltäkin vain lätyt Hybrid Theory ja Infest. Tarkentaakseni; ennen persoonani kuoriutumista ja tummiin riveihin värväytymistä, kuulin perusjolppina vain sen mitä MTV ja listaohjelmat suolsivat. Oikeastaan nämä levyt toimivat itselleni "askeleina oikeaan suuntaan"; tavallaan tienviittoina, jotka onnistuivat soluttautumaan mainstreamin sekaan. Kyllä näitä nykyäänkin hymysuin kuuntelee, mutta enemmän nostalgiasyistä.

Mutta voiko joku oikeasti väittää että kaikissa nu metal bändeissä olisi taidoiltaan huonoja soittajia?

Sen nu-m.-kokemuksen perusteella, mitä itse omaan, voin ylistää ainakin Papa Roachin kepittäjä Jerry Hortonia: Miekkosella on mm. erinomainen taimi ja tekniikka muutenkin kohdallaan. Lisäksi Last Resort:in pääriffi on lyömätön sormiharjoitus. ;)

Mielestäni nuukutuksella on paikkansa; se aukeaa myös räp-kansaan, mahdollisesti avaten heille SEN OIKEAN musiikkityylin. ;) Nu-m. toimii tavallaan sanotaan nyt vaikka kansankäännyttäjänä parempaa vertausta haeskellessa. Heviä puoltavaa anti-heviä. (?) Opi tuntemaan vihollisesi.

EDIT: kiroitusvihreitä
Hard to see the dark side is.. < ' ',>
pehko
27.07.2005 00:43:57 (muokattu 27.07.2005 00:54:41)

Hmm.. En muista koskaan kuulleeni mitään erityisen melodista nu-metallia.

Kuunteleppa FLAW nimistä yhtyettä. Sieltä sitä löytyy.

RATMin eka ja sepulturan refuse taisivat olla nimenomaan ne merkkiteokset jotka laukaisivat homman käyntiin. Sitten tuli kornin ST ja Limp Bixkitin 5 dollar bill.

Niin, jostain muistaakseni olen lukenut ihan, että ilman RATMia ei olis olleskaan Kornia tai Limp Bizkittiä......

Joo, mutta, itse kuuntelen "nu-metallia" (itsekutsun sitä vaan metalliksi, niin kuin deppoa, rässiä jne.). Sen huomaa, jos sattuu vilkaisemaan levyhyllyyni. Eräs ystäväni aina vittuilee asiasta, että "Äijä kuuntelee pomppista" ja "Ei tällasta pomppista" jne. Siihen vaan paukkuu kiinni. Tottahan kyseisessä genressä on paljon massasta erottumatonta materiaalia, mutta on kovin monia semmosia, joiden musiikin erottaa kyllä helposti muista, toisin kuin esim. useimpia bläkkis bändejä kuunellessa (en halua tällä kommentilla mitenkään loukata kenenkään kysestä musiikkia kuuntelevan tunteita, joten ei tarvi alkaa dissaamaan). Nu-metallissa ei ole mitään pahaa. En ymmärrä miksi olis.......

ps. sori huonot kommenttini. Minulla on kyllä ajatuksia asioista, mutta kun rupean kirjottamaan, kaikki häviää.
"We are fucking better than you! That's why fuck you! FUCK! YOU! And buy a t-shirt. Good night!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
Hakki
27.07.2005 10:24:57
Markku puhuu taas vaihteeksi asiaa.

Lisäksi amerikoissa ei ole mitenkään poissuljettua että kuunnellaan heviä, grungea JA räppiä. Ei siitä paheksuta. Ne eivät ole samanlaisia vitun urpoja skenepoliisieja kuten te.

Joo, ei mulla muuta.

Juurikin näin.

Minua ei ole hirveästi jaksanut kiinnostaa nu-metallin (tai muunkaan metallimusiikin) ympärillä liikkunut juupa-eipäs- keskustelu. Bändien ja musatyylien luokittelun jätän ihmisille joita se kiinnostaa ja jotka sen osaavat. Jos se nyt on niin kuolemanvakavaa kun bändi x käyttää vaikutteita jostain musiikkityylistä y, niin olkoon. Ei minulle.

Minä tiedän, mistä minä pidän enkä tarvitse skenepoliiseja kertomaan minulle, mikä on hyvää ja minkä ei.

Nu-metalbändeillä on ihan hyviä juttuja ja monta hyvää biisiä. Suurin osa siitä on kyllä aika huonoa, mutta kyllä sieltä löytyy todella hyviäkin biisejä. Ei se homma ole minulle niin mustavalkoinen kun monille muille.
while(true) {metal.play(örörör);}
Bilharzia
27.07.2005 10:46:06
Kuuntelen Slipknotin viimeisintä levyä. Ei tän musiikin tarvitse uskotella kellekään mitään. Sitä kuunnellaan.

Korn oli teininä hauska kun se basisti väpätti ja läpytti ja kitarat kuulosti tulevan palleasta. Rumpali väpätti basistin kanssa. Davisin lyriikat ollu aina ihan helvetin rasittavia. Mutta muilla soittajilla on ollu hauskaa niitä biisejä tehdessä.

RATMin musat oli siitä polittisesta narinasta huolimatta melko hupsuja. Sillä hyvällä tavalla käsitetty mitä rockmusiikki on.
Mää keksin tähän joskus jotain hienoo.
Dead Star
27.07.2005 10:46:09

Minä tiedän, mistä minä pidän enkä tarvitse skenepoliiseja kertomaan minulle, mikä on hyvää ja minkä ei.

Juuri näin. Ei kukaan päätä toisen mielipiteitä.

Nu-metalbändeillä on ihan hyviä juttuja ja monta hyvää biisiä. Suurin osa siitä on kyllä aika huonoa, mutta kyllä sieltä löytyy todella hyviäkin biisejä. Ei se homma ole minulle niin mustavalkoinen kun monille muille.

Monet tuntuvatkin teilaavaan kaiken nu metalin vain parin huonon kokemuksen perusteella. Mutta tiedän joitakin genreä dissanneita henkilöitä joille esim. Kornin "Here To Stay" on kolahtanut täysin. Olisikohan ollut Soundin metallitoimittaja Antti Mattila, joka kirjoitti pudonneensa tuolilta kun kuuli kyseisen biisin. Sitä ennen kaikki arviot Korniin liittyen olivat mieheltä enemmän tai vähemmän kriittisiä.
A man's cacadu is a man's cacadu. IMIK #14
Juugeli
27.07.2005 11:20:31
Linkin Park, Limp Bizkit ja KoRn oli yläasteella kovia. Enää ei tule kuunneltua, mutta kyllä KoRnilla ihan hyviäkin biisejä on. Tosin tämä Untouchables-levy oli minusta armotonta sontaa.

Nu-metal-nimikkeen alle menevistä Rage Against Machine, Slipknot ja etenkin System of a Down toimii kyllä mainiosti nykyään.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
KTULU
27.07.2005 13:28:55
Nu-metal olisi hyvää ilman rappia.
en osaa aloittaa topiccia!
dictatorsh*t
27.07.2005 13:54:44
Nu-metal olisi hyvää ilman rappia.

Metallica olisi hyvää ilman Larsia.
HELL-O TO ALL OF YOUR SWINGING PARTS!
Dead Star
27.07.2005 16:31:49

Metallica olisi hyvää ilman Larsia.

Alkoholia on ilman hauskaakin.
A man's cacadu is a man's cacadu. IMIK #14
Super-Jari
27.07.2005 17:44:33
Alkoholia on ilman hauskaakin.

Mnet on hyvä ilman hevipalstaakin.
lol apua
Kapane
27.07.2005 23:40:14

Ja onkos Archetype H.D. Nuta? Se on ainakin kova.

Mitäs helvettiä?

No levy tulee kauppoihin lähitulevaisuudessa. Ostakaa ja päättäkää itse. Onneksi ei ole niin onnettomia biisejä kuin demolla.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Järvihirviö
28.07.2005 03:02:46
Eikö enää ole muodissa se, että skenepoliiseilta vaadittaisiin jonkun sortin musiikkituntemusta? Jatkakaa pois, hauskoja juttuja suollatte.
drum-monkey
28.07.2005 14:58:23
Meshuggah on siis nu-metallia todella tarkan ja synkopoidun laulu- ja muun rytmityksen, melodiattomuuden ja alavirekitaroiden puolesta?? Harvalla "nu-metal" bändillä on oikeastaan rappia, slipknotilla joskus, kornilla vierailijoiden puolesta, mudvaynella yhdessä biisissä... Limp Bizkit menee jo ihan eri luokkaan.
Munletti on mulletti
dictatorsh*t
28.07.2005 17:30:08
Meshuggah on siis nu-metallia todella tarkan ja synkopoidun laulu- ja muun rytmityksen, melodiattomuuden ja alavirekitaroiden puolesta??

No höh! Nyt pitää lopettaa Meshuggahinkin kuuntelu kun se onkin untr00unmetallia! Hitsi, kaikenlaista harmia.
Hell-o to all of your swinging parts!
ps3t
28.07.2005 20:47:28 (muokattu 28.07.2005 20:49:45)

Meshuggah on siis nu-metallia todella tarkan ja synkopoidun laulu- ja muun rytmityksen, melodiattomuuden ja alavirekitaroiden puolesta?? Harvalla "nu-metal" bändillä on oikeastaan rappia, slipknotilla joskus, kornilla vierailijoiden puolesta, mudvaynella yhdessä biisissä... Limp Bizkit menee jo ihan eri luokkaan.

Mun mielestä Meshuggah ei ole lähelläkään nu-metallia, vaan sieltä toisesta ääripäästä.
Life is shit and then you fucking die.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)