Musiikkia korville 27.07.2005 07:42:44 (muokattu 27.07.2005 07:43:48) | |
---|
Kyllä se esiintyminen ja siihen liittyvä "show" sekä hauskat välispiikit, huomioiden tilannekomiikka ja vuorovaikutus yleisön kanssa on ainakin mulle ihan EHDOTON juttu keikkailussa. Jos joutuisin vain soittamaan, niin kyllä jättäisin nämä tanssikeikat varmastikin väliin. Ikävä kyllä paljon on bändejä, jotka eivät edes kuuluttele soittamiaan kappaleita ja sitten kun jotain joskus puhuvat, niin siitä ei saa hirveän kaiun vuoksi selvää. Samoin. Herra Muzakille tähdentäisin sitä, että musiikki on ensisijaisen tärkeää, muuta en ole väittänytkään. Ei sitä tarvitse ainakaan minulle rautalangasta vääntää. Threadi käsittelee sitä, että jos showaus onnistuu (hyvän) soiton lisäksi, niin miten sen voi toteuttaa. Edelleen sanon, ettei ole pakko jos ei halua tai jos se ei ole luontevaa. *40* Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |
poppamies 27.07.2005 08:57:07 | |
---|
..Herra Muzakille tähdentäisin sitä, että musiikki on ensisijaisen tärkeää, muuta en ole väittänytkään. Ei sitä tarvitse ainakaan minulle rautalangasta vääntää. Threadi käsittelee sitä, että jos showaus onnistuu (hyvän) soiton lisäksi, niin miten sen voi toteuttaa. Edelleen sanon, ettei ole pakko jos ei halua tai jos se ei ole luontevaa... Aivan. Ei tässä ollut kyse siitä että pitäisi olla joku sirkuspelle jolla ei ole kitarassa edes kieliä ja lopuksi se kitara sitten lyödään kaverin kaulaan, puhmattakaan jostain "sormi perseessä" huumorista. Ei, mutta sellainen pelkkä lappuihin tuijottaminen, röyhelöpaita ja oikein soittaminen ei riitä menestymään showalalla tänäpäivänä. Sitten on eri asia että sellaista mitä ei osaa ei kannata ryhtyä tekemään ollenkaan mutta jonkunasteinen kontakti yleisöön, jollain tasolla pitää saada, muuten keikka on mennyt pieleen. Tanssiminen on fiilistä ja sitä pitää myös osata tarjota oikeinsoittamisen ohessa. G strings are for strippers |
isojussi 27.07.2005 10:36:55 (muokattu 27.07.2005 10:37:34) | |
---|
...Tässä kohtaa ainakin itse keskityn tekemään parhaani naama vakavana soiton suhteen, en "esiintymisen". Kovemmat jäbät tekee molemmat.. Ehkä kanattaa lisätä harjoittelua tai soittaa helpompia biisejä, jos pitää seistä kuin se kuuluisa k***ä niissä häissä, että biisit taittuis. Kyllä soittajan ammattitaitoon kuuluu yhtälailla esiintyminen ja solistin ammattitaitoon spikkaamisen hallitseminen. Menkää perkele Siwan kassalle murjottaan, jos tuntuu ylivoimasen vaikeelta vähän hymyillä ja eläytyä soittoon. Eikä se oo kellekkään mitenkään ylivoimasta. Pieniä asioita. Tai ehkä mä oon sit niin kova jätkä. Ja oonhan mä. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
jjussila 27.07.2005 10:40:55 | |
---|
Ehkä kanattaa lisätä harjoittelua tai soittaa helpompia biisejä, jos pitää seistä kuin se kuuluisa k***ä niissä häissä, että biisit taittuis. Kyllä soittajan ammattitaitoon kuuluu yhtälailla esiintyminen ja solistin ammattitaitoon spikkaamisen hallitseminen. Menkää perkele Siwan kassalle murjottaan, jos tuntuu ylivoimasen vaikeelta vähän hymyillä ja eläytyä soittoon. Eikä se oo kellekkään mitenkään ylivoimasta. Pieniä asioita. Tai ehkä mä oon sit niin kova jätkä. Ja oonhan mä. Taitaa ne edellisillan neljä viinipottua vielä vaikuttaa...joo : )) Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
isojussi 27.07.2005 10:42:29 | |
---|
Taitaa ne edellisillan neljä viinipottua vielä vaikuttaa...joo : )) Huomautan, että ne oli kimpassa! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 27.07.2005 11:16:40 | |
---|
:-D :-D :-D ...Anteeksi! en olisi saanut nauraa vakavalle asialle!
(hihihii..HYS HYS HYS!) Ei mitään saa nauraa, mutta minä jouduin myöhemmin noiden kurtun osamaksujen suhteen tosi kuseen, kun parin kuukauden keikka meni sivu suun lasenlaulujen takia. Niinpä myin velkaisen kurttuni ja maksoin heti osamaksurästini pois. Basistin urani alkoi heti sen jälkeen ravintolapändissämme. |
pekkajau 27.07.2005 11:21:24 | |
---|
Meidän bändi alkoi olla jossain vaiheessa jo niin "brändi" että siitä oli jo haittaa! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
uruttaja 27.07.2005 11:41:11 | |
---|
Meidän bändi alkoi olla jossain vaiheessa jo niin "brändi" että siitä oli jo haittaa! Brandyn vai brändin takia? |
pekkajau 27.07.2005 12:13:23 | |
---|
Brandyn vai brändin takia? Ihan niin... kun se lausutaan! Kirjoitin mitä kirjoitin! |
Sertzo S 27.07.2005 12:31:52 | |
---|
Taidan ottaaa... |
Sertzo S 27.07.2005 12:32:08 | |
---|
TALU 50!!!! |
Siitäs sait Big John! ;) |
isojussi 27.07.2005 13:00:40 | |
---|
Siitäs sait Big John! ;) Höh. Mä olin just soittokämpällä äänittelemässä biisinpohjia.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
hatussa vika 27.07.2005 13:33:25 | |
---|
Useimmat "humppamuusikot" lienevät totisia työtään puurtavia pokerinaamoja, jotka kieli keskellä suuta keskittyvät omaan suoritukseena. Joukossa olen kuitenkin tavannut piristäviä poikkeuksia, jotka näyttävät nauttivan työstään ja saavat myös yleisön mukaan ja käyttävät lauteilla hyödykseen mm. stand-up komiikkaa-, sketsejä-, erikoista pukeutumista ym. ym. Näistä iselleni ensimmäisenä mieleen tulevat esim. 7-seinähullua, Jean-S, jne. Oletteko itse käyttänyt vastaavanlaisia elementtejä "lavashowssanne" ja ovatko herjat ja jipot menneet yleisölle läpi, vai oletteko saaneen oudoksuvia tai paheksuvia katseita. Ja tietysti, mikä on saanut parhaiten yleisön innostumaan? läpimenosta yleisölle en kommentoi mut bändillä oli ainakin aina hauskaa kun Erkki Nurkkala jr. spiikkaili ja piti omaa showtaan männävuosina. |
aarnikotka 27.07.2005 14:41:32 | |
---|
HEH! PÄIVÄN PARAS! Olen kokoamassa uutta bändiä, ja etsiskelin kosketinsoittajaa pikkuilmoituksella ilmaisjakelulehdessäkin (niitä p...leitä kun ei tahdo tälläsuunnalla löytyvän muuten, kun kotisoittelijoita tai sitten täysammattilaisia jotka eivät tällaiseen "harrasteliaporukkaan" lähde) Minulle soitti äsken kaveri joka kertoi olevansa taidemalli, näyttelijä/tanssitaiteilija ja osaa kuulemma rämpytellä hieman akustista kitaraakin. Ajatteli, että täytyyhän orkesterin pitää välillä taukoakin (kai) ja ehdotti, että josko hän voisi esittää omaa showtaan siinä taukojen aikana. Siinäpä sitä tulikin ideaa.... Alastonmalli (mies) makoilemaan tauon ajaksi lavanreunalle, tai esittämään taidetanssia ja rämpyttelemään pienten joutsenten tanssia. Kuinkahan tuo mahtaisi mennä turakaisella läpi??? (ideaa saa vapaasti lainata) |
aarnikotka 27.07.2005 14:45:14 (muokattu 27.07.2005 14:49:27) | |
---|
Vai jäisiköhän multakin ne rumpujen osamaksut maksamatta, kuten "Sertsosedältä" ja joutuis kai siirtymään basistiksi? |
Jäärä 27.07.2005 15:11:37 (muokattu 27.07.2005 15:26:08) | |
---|
Siinäpä sitä tulikin ideaa.... Alastonmalli (mies) makoilemaan tauon ajaksi lavanreunalle, tai esittämään taidetanssia ja rämpyttelemään pienten joutsenten tanssia. Kuinkahan tuo mahtaisi mennä turakaisella läpi??? (ideaa saa vapaasti lainata) Taidetta! Pistätte sen tämmöseen asentoon (Rodin, Ajattelija) http://faculty.etsu.edu/kortumr/HUM … mdescriptionpages/15thinkerdesc.jpg aina taukojen ajaksi. Taustamusaksi metallista kolinaa ja vilkkuvia valoja. Liikkumatta kun siinä möllöttää, niin erinäisten kulttuurirahastojen kukkaronnyörit suorastaan paukkuvat. Tanssiturakaisten sijaan keikoilanne alkaa vilisemään kaikenlaista viininmaistelijaa ym. joutomiestä. Oikeastaan nää on kyllä pahempia kuin standarditurakaiset, niiden risupartojen takaa tulevasta tajunnanvirrasta ei saa mitään tolkkua, ei kuuntelija eikä taiteenystävä itse. Se malli voi vaikka paskoa tai oksentaa siihen lavalle, niin ko. taideturakainen on taivaassa. Edit: Sanomattakin on selvää, jotta jonkun tästä maailmasta irrallaanolevan kriitikon kehut siivittävät myös tavallisen tuulipukukansankin taas keikoille, koska siitä perfomanssista on tullut virallisesti sen myönteisen arvostelun vuoksi helvetin pätevää Taidetta. Rahan tuloa ei voi estää. Edit II: Soittelin kerran eräässä projektissa ihan karmeata taidekökköä ja siitä projektista puuhamies kustansi omakustannelevyn. Kansitaiteilijana toimi arvostettu suomalainen taiteilija. En ole koskaan nähnyt mitään niin huonoa levynkantta. Se väänsi sen kirjaimellisesti kännissä! Mutta ei se mitään, levyn painosmäärä oli aika pieni, sen levyn kansilla on enemmän rahallista arvoa kuin itse levyn sisällöllä. Aina alkaa vaan naurattamaan älyttömästi kun levyhyllystä vilahtaa se levy ja aina tarttee päivitellä, jotta ei saatana. Edit III: Mulla on varmaan jonkinlainen sielunvamma kaikenlaista "taidetta" kohtaan. Anteeksi. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
aarnikotka 27.07.2005 16:28:50 | |
---|
Tuosta ideasta läpsähti lupsa. Taidan itsekin käydä ostamassa karvalakin, kun noilla karvalakkimiehillä tuntuu niin tuo juttu luistavan. (täytyykö sitä pitää myös kesäheltellä?) Itsellä tuntuu joskus (aina) tuo nuppi jäätävän. |
Fuzzy Boner 27.07.2005 16:48:23 | |
---|
Tiivistettynä oma mielipide: Perse edellä puuhun ei tässäkään kannata mennä. Soitto haltuun niin sit voi keskittyä tekemään mitä ikinä siinä samalla. Ja tuuraus-yms keikat voi näyttää vakavemmilta tilanteilla tietty jos on nenä kiinni lapuissa. Siinä ei paljoa ehdi muuta. Ja solistin / bändiliiderin tehtäväksi jää se spiikkaaminen ja siinä sitten niitä verpaalisia juttuja tarvitaan,. Eli eka soitto, sit lortto, sit coitto. TE |
aarnikotka 27.07.2005 18:09:32 (muokattu 27.07.2005 18:11:48) | |
---|
Tuosta ideasta läpsähti lupsa. Taidan itsekin käydä ostamassa karvalakin, kun noilla karvalakkimiehillä tuntuu niin tuo juttu luistavan. (täytyykö sitä pitää myös kesäheltellä?) Itsellä tuntuu joskus (aina) tuo nuppi jäätävän. Kunnioituksesta karvalakkimiehiä kohtaan, päätin itsekin siirtyä "karvalakkikerhoon" kuva on jostakin 60-luvulta eli melko tuore. EDIT: "kokardina" on muistaakseni joku banaanitarra. |