Aihe: Parhaat laitteet makuuhuoneeseen
1 2 3
losli
27.07.2005 10:53:09
Moni kitaristi on varmasti sellaisessa tilanteessa että keikka- ja treenikämppäkamoihin on uponnut budjetin leijonanosuus. Niin pitääkin olla. Mutta olisihan mukava että siellä kotosallakin olisi hyvät treenausvehkeet joissa yhdistyisi sekä järkevä hinta että kohtuullinen äänenlaatu jne.

Markkinoillahan on tällä hetkellä jos minkämoista efektilankkua, prosessorilaatikkoa ja jopa pientä kotistudiota lähenteleviä systeemejä.

Eli tähän juttuun voisi koota niitä parhaiksi koettuja "makuuhuonelaitteita" joita omistatte, tai olette omistaneet ja jääneet kaipaamaan. Ja miksei voisi varoittaa myös niistä surkeimmistakin hankinnoista.

Itselläni on tällä hetkellä kotona treenivahvistimena VOX:in Pathfinder 10, ja olen hyvin tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Hinta oli 99€.
Laitteesta irtoaa käsittämätömän hyvät soundit ottaen huomioon laitteen kokoluokan ja hinnan.
Paras soittamani pikkuvahvistin perus rock-soitantaan.

Mutta lisää laitteita tekisi mieli! Sana on vapaa!
Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee.
Jouni Antero
27.07.2005 11:00:03
Itselläni sama Vox, mutta kaverin Kustom Tube 12 soundaa paremmalle (mutta on ruma). Itse suosin kauan halvahkoja PC-kaiuttimia kytkettynä johonkin stereo-efekti-hässäkkään.

Täällä takuulla asiaan perehtyneet tulevat puhumaan myös vanhoista putkiradioista :)
ejhfi
27.07.2005 11:05:48

Minulla on Orangen Crush 15R tehnyt tehtävää oikeinkin malikkaasti ja jos olen halunnut hieman sävyjä saada soundiin, niin sitten vain V-Amp etuseksi.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Keke Urlaub
27.07.2005 11:06:40

Tech 21 Trademark 10. Tulin, näin, ostin. Nämä on näitä tulee jäädäkseen-hankintoja, pettämättömiä vehkeitä. Kestävä pikkumööbel, josta lähtee jos kuin paljon eri loistosoundeja.
Moni muukin on tällaisen hankkinut ja ilmeisen tyytyväisiä koko sakki.
Knowledge is a deadly friend when no one sets the rules / The fate of all mankind I see is in the hands of fools. |
...And Justice For All
27.07.2005 11:26:27
Mun cube on se isohko (60) mutta MicroCube on ihan vakio näissä kotisoittelujutuissa. Testaa.
Mm...beer...
Jucciz
27.07.2005 11:30:41
Ihan samat laitteet ku keikallakin. Lisäksi keinokuorma. :)
M-Juhana
27.07.2005 11:33:15

Ihan samat laitteet ku keikallakin. Lisäksi keinokuorma. :)

Oot vissiin roudari ??
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
JuSu
27.07.2005 11:34:58
Mun cube on se isohko (60) mutta MicroCube on ihan vakio näissä kotisoittelujutuissa. Testaa.

Kompkomp. Viime viikonloppuna makustelin MicroCubea liikkeessä, kun on kaverille hakusessa jotain, millä opetella kitaransoittoa... Alkoi tehdä itsellekin mieli, kun oli pieni, sievä ja hyväsointinen.

Tällä hetkellä kotisoitossa palvelee Yamaha DG Stomp -mallintava etunen, josta tyrkkään signaalin Laney LC15R -putkicombon efektilenkin paluuseen. Soi ihan kivasti kotivolumeilla, ja tarvittaessa on pieni ja kevyt setuppi kantaa mihin vaan, tehot riittää pienimuotoiseen bändijamitteluunkin mainiosti.

JuSu
Minä olen myyrä.
Jucciz
27.07.2005 11:37:29
Oot vissiin roudari ??

No tähän mennessä vielä on joutunut omat kamat roudaamaan, vähintään. Saa nähdä koittaako sekin päivä joskus vielä, että oikeasti joku roudaa puolestani.

Totta puhuen kotona soitan yleensä hyvin yksinkertaisella kalustolla, enimmäkseen "kitara-piuha-vahvistin" -meiningillä tai sitten kaivan korkeintaan tubescreamerin tai vastaavan esiin. Ellei nyt oikeasti tee mieli leikkiä isommalla pedaaliarsenaalilla. Nykyään vähempi.
jussimus
27.07.2005 11:40:40
Tän triidin otsikko pistää jälleen mun kaksimielisen pääkoppani hyrräämään...:) Mut joo, siis makuuhuoneeseen paras treenivärkki on ilman muuta...B2 Bomber-vahvistin! Hehee...
svilo
27.07.2005 11:41:39
No tähän mennessä vielä on joutunut omat kamat roudaamaan, vähintään. Saa nähdä koittaako sekin päivä joskus vielä, että oikeasti joku roudaa puolestani.

Totta puhuen kotona soitan yleensä hyvin yksinkertaisella kalustolla, enimmäkseen "kitara-piuha-vahvistin" -meiningillä tai sitten kaivan korkeintaan tubescreamerin tai vastaavan esiin. Ellei nyt oikeasti tee mieli leikkiä isommalla pedaaliarsenaalilla. Nykyään vähempi.

Jpb, olet tajunnut viimeinkin..... - less is more -

;)

-sv
"Jim Marshall = Mr Loud"
-One mans junk is another mans gold-
drlecter
27.07.2005 11:47:06

Roudailen screamerin nuppia ja g-majoria eestaas kotiin ja treenikämpille. Kotona on sitten marsun 2x12" 1936 ja treeniksellä randalin 4x12".

Rakenteilla on 2x12" kaappi johon ruikkaan kiinni celestionin v30:set.
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
Jucciz
27.07.2005 11:49:03
Jpb, olet tajunnut viimeinkin..... - less is more

Toki, mutta etenkin keikkatilanteessa säästyy joskus turhalta ruuvaamiselta, jos voi sen sijaan polkaista sopivan soundin päälle. Ei minua jääkaappi-pakastinyhdistelmän kokoiset räkkivehkeet kiehdo. Tai periaatteessa kiehtoo, mutta en itselleni haluaisi sellaisia.

Levyllehän taas vedetään yksinkertaisella setupilla. Vaikka sitten viidellä erilaisella yksinkertaisella setupilla, mutta yksinkertaisella silti. :)

Näin ukkomiehenä en tohdi vastata otsikkoon siltä pohjalta, miten sen aluksi ymmärsin.
tommiot
27.07.2005 11:52:27
Marshall JCM800 Model 2203 ja saman sarjan 1936 (2x12") kaappi, mutta tällä hetkellä ei muualla tuu soiteltuakaan kuin himassa... Ois mulla tossa Frontman, mutta jotenkin tolla Marsulla soittelee himassa mieluummin, vaikka se onkin hieman kovaääninen.
Pastilli?
saha
27.07.2005 11:55:51
Kaikki omat kamat makaa makuuhuoneessa. Pääsääntösesti Jackson -> MT-2 -> Bandit.

Peavey Bandit on ehkä vähän jykevä makuuhuonepeliksi, mutta häviää kyllä Moridinin stäkille.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
MikkoPaskavasara
27.07.2005 12:09:27

Tech21 TM10 on jumalainen vahvari. Rakastuin tuohon pikkuiseen ensikuulemalta. Engl tulossa taloon, mutta TM10 jää.
Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens!
blastoff
27.07.2005 12:11:56
Tech 21 Trademark 10. Tulin, näin, ostin. Nämä on näitä tulee jäädäkseen-hankintoja, pettämättömiä vehkeitä.

Kylä näin on! Treidmarkistani en luovu ikinä.
losli
27.07.2005 12:18:44
Ihme porukkaa täällä kun vaatii että otsikonkin vielä pitäis liittyä aiheeseen. ;-)

Olis kiva löytää sellanen hyvä laite missä ois jonkun verran perussoundeja ja ennenkaikkea sais vedettyä napin painalluksella riffejä nauhalle vaikka vielä metronomin tai rumpuloopin tahdissa. Helpottais tota sävellystyötä.

Mahtaako tällä hetkellä olla mitään kovaa laitetta tollaseen hommaan?

Aina ei jaksa sitä kompuutteria käynnistellä parin riffin nauhottamisen takia. Lisäks menee fiilis, kun on hyvä rock-pätkä menossa ja joutuu pyörittelemään hiirtä ja tuijottamaan monitoria siinä ohessa.
Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee.
Jouni Antero
27.07.2005 12:23:29
No tollaseen lienee paikallaan nää Zoomin ym muistikortti 4-raidat "multiefekteineen ja rumpukoneineen". Kytket vaan värkin stereoihin ym kuulokkeiden sijasta.

http://www.thomann.fi/

En ole ite kokeillut, mutta kaippa ne tuommoiseen tarkoitukseen pelittää OK
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)