aku.miettinen 26.07.2005 19:12:29 | |
---|
Miksi nuo livelevyt pitää koota yleensä monelta keikalta. Parempi olis vaan yhdeltä. |
leka 26.07.2005 19:16:23 | |
---|
Miksi nuo livelevyt pitää koota yleensä monelta keikalta. Parempi olis vaan yhdeltä. Miksi studiossa pitää ottaa useita ottoja samasta biisistä? JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Artist 26.07.2005 21:07:36 (muokattu 26.07.2005 21:08:34) | |
---|
22-Pistepirkon "Live At Märkbar" DVD on bonus audioineen livenä äänitetty. Ilman paikkauksia. Hyvä meininki, kivan autenttinen kaikinpuolin. Lo-fi, but cool-fi. Tosin veikkaisin, että paremmalta soundaavan livelätyn näiltäkin saisi, ilman, että mitään soitettaisiin uudelleen. Tuolla ei aina syna kuulu kunnolla. Jos haluaa täysin paikkailemattomia livejä, voi keskittyä bootlegien haalimiseen. Mulla on muutama joiltain bändeiltä, meno on hyvää eikä virheitä pahemmin ole, vaikka taatusti ei ole paikkailtu. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
rockpock 26.07.2005 21:13:59 | |
---|
ja Pearl Jamin kaikki livet (100+ keikkaa) on paikkailemattomia. mm. yhdessä saksan keikassa Stonen kitara alkaa rätistä ja häipyy kokonaan. Autenttinen ja hyvä meininki. Ne on miksattu kasaan aika nopsaan. "Life is very short, and there’s no time
for fussing and fighting, my friend."
-The Beatles- |
Teijo K. 26.07.2005 21:15:04 | |
---|
Miksi nuo livelevyt pitää koota yleensä monelta keikalta. Parempi olis vaan yhdeltä. Ovat nykyään niin niuhoja. Gentle Giantin Giant on a Box toimii ihan täysii. Ja ei ole jälkikäteen ääniteltyä ja kaikki samalta keikalta. Tarttee vaan osaa soittaa niin kyllä se toimii. "Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista." -von Ranke. |
sirdickyj 26.07.2005 21:24:48 | |
---|
Ovat nykyään niin niuhoja. Gentle Giantin Giant on a Box toimii ihan täysii. Ja ei ole jälkikäteen ääniteltyä ja kaikki samalta keikalta. Tarttee vaan osaa soittaa niin kyllä se toimii. Kyllähän se Arva taas pisti. Näinhän se juuri on, siksi Toto, Yes, Mr Big ja muut huimasti soittavat bändit pystyvät pokkana julkaisemaan editoimattomia livejä, tai ainakaan hommaa ei tarvitse soittaa uusiksi studiossa sössinnän takia. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sarkjan 26.07.2005 21:34:50 | |
---|
Jos mun arvostamien bändien, vaikka nyt esim. Queenin, Deep Purplen, Rainbown ja RHCP:n liveissä jotain korjailuja olisi, niin ei se vie pois näiden bändien live-arvostustani. Tiedän, että ne ovat/olivat oikeasti kovia. Enkä usko, että näiden livelevyissä olisi tehty todella merkittäviä korjailuja. (Korjatkaa toki, jos olen väärässä.) Yksi tapaus Rainbown kohdalla mietityttää. On olemassa "The Final Cut" -video ja "Finyl Vinyl"- CD, jossa on muutamia täysin samoja live-biisejä. Näistä "Difficult to Cure" tapaus menee näin, että biisi on mielestäni muuten identtinen videolla ja CD:llä alun improvisointeja myöten, paitsi että yksi Blackmoren keskivaiheen sooloilu menee videolla hieman pitkäksi, mutta CD:lläpä asia onkin korjattu eikä mitään mokailuja satukaan.. Sanokaa että olen kuvitellut kaiken, heh. Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone |
Mika Antero 26.07.2005 21:39:34 | |
---|
Sanokaa että olen kuvitellut kaiken, heh. En tiedä, kun en ole vertaillut, mutta jotenkin on vaikea kuvitella, että Blackmoren livelevyillä joskus sekavaakin sekavampia sooloja pitäisi jälkikäteen paikkailla. Tiedä häntä. |
sarkjan 26.07.2005 21:41:25 | |
---|
G3-dvd:n Ynkän osiossa mies heittää tuttuun tyyliinsä kitaran selkänsä kautta ympäri ja tilutus jatkuu, ennen kuin soitin on takaisin miehen kädessä. Se on sen ensimmäisen biisin aika alussa. Joo, nämä on jo aika legendaarisia, heh. Kaikilla Ynkkä-videoilla mitä oon nähny, on samat ihmeelliset soundien muutokset ja ääni aivan muuta mitä kuva kertoisi. Mm. Rising Force -Live 1985, Live in Leningrad, Live! 1998 ja G3. Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone |
sarkjan 26.07.2005 21:45:10 | |
---|
En tiedä, kun en ole vertaillut, mutta jotenkin on vaikea kuvitella, että Blackmoren livelevyillä joskus sekavaakin sekavampia sooloja pitäisi jälkikäteen paikkailla. Tiedä häntä. Jep, kannattaa tsekata jos mahdollista (ja mielenkiintoa, heh). Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone |
Hotlicks 26.07.2005 21:59:33 | |
---|
Sinänsä mulla ei ole mitään pientä korjailua vastaan, jos muuten hyvää soittopheelistä ei haluta pilata jollain karmealla ämpyilyllä. Mutta kyllä se johonkin raja pitäis osata vetää. Aika hurja pudotus oli Peter Gabrielin Secret World Liven kanssa... Kuuntelin sen melkein kymmenen vuotta levyä tyytyväisenä, notta hienosti pojat soittelee. Soittelee toki, mutta kun ostin samaisen DVD:n, niin huomasin, että PG:n laulut on melkein poikkeuksetta jälkeenpäin korvattu. Tuntuis jotenkin ihmeelliseltä, että sen headsetissä ja 58:ssa olis identtinen ja vielä noin hyvä soundi. Jälkeenpäin sitten olen törmännyt erilaisiin huhuihin, ettei rumpujen lisäksi juuri muuta aitoa levyllä olekaan... No kyllä mä silti edelleen nautin sen levyn kuuntelemisesta ja DVD on myös moneen kertaan katseltu. Sama pätee Kissin molempiin Alive:ihin, tai itse asiassa kolmeen, se Symphony on ihan hirveetä kuraa (ja Kiss on sentään mulle aika pyhä...). The Who:n Live at Leedsiin ei kyllä kyllästy koskaan. On ollut nyt muutaman vuoden vähintään kerran viikossa levylautasella! Ehkä tuo kertoo jotain aidon osaamisen ja fiiliksen tuomasta arvosta... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Silvio Dante 26.07.2005 22:17:11 | |
---|
The Eaglesin "Hell Freezes Over" on saanut kuulemma osakseen yllättävänkin rankkaa korjailua. Samoin Metallican musta albumi, ai niin mut eihä se oo live... Aijai! |
2541 26.07.2005 22:41:16 | |
---|
Aika hurja pudotus oli Peter Gabrielin Secret World Liven kanssa... Kuuntelin sen melkein kymmenen vuotta levyä tyytyväisenä, notta hienosti pojat soittelee. Soittelee toki, mutta kun ostin samaisen DVD:n, niin huomasin, että PG:n laulut on melkein poikkeuksetta jälkeenpäin korvattu. Olipa se korjaillut jo aikaisempaakin "Plays Live" -tuplaa ja äänitti paljon lauluja uusiksi Genesisin "Archive" -boxin "Lamb Lies Down" -livelle. Hackett myös nauhoitti kyseiselle boxille "Firth Of Fifthin" kuuluisan soolon uudestaan. |
Aerodactev 27.07.2005 01:46:24 | |
---|
Joo, jossain Genesiksen livessä (kuulin ohimennen Supper's Readyn) on kyllä _todella_ körsön kuuloista, kun välillä nuoren Gabrielin heleä ääni muutuukin yllättäen vanhan Gabrielin karheaksi mörinäksi.
Long = progressive = good
|
C 27.07.2005 10:12:43 | |
---|
Jep, kannattaa tsekata jos mahdollista (ja mielenkiintoa, heh). Juu kyllä mielenkiintoa löytyy ;) Onko se soolo siis korjailtu vai onko se jotenkin lyhennetty? (Blackmoren soolot eivät studiolevyilläkään aina ole ihan viimeiseen asti hiottuja...) "Heavy on kaunista ja melodista musiikkia." - General Njassa |
Aika hurja pudotus oli Peter Gabrielin Secret World Liven kanssa... Kuuntelin sen melkein kymmenen vuotta levyä tyytyväisenä, notta hienosti pojat soittelee. Soittelee toki, mutta kun ostin samaisen DVD:n, niin huomasin, että PG:n laulut on melkein poikkeuksetta jälkeenpäin korvattu. Tuntuis jotenkin ihmeelliseltä, että sen headsetissä ja 58:ssa olis identtinen ja vielä noin hyvä soundi. Luulen että soundi tulee headsetistä ja 58 on edessä vain fiiliksen vuoksi... Mulla on muutama miksauspöydästä vetäisty otto growing upin amerikan kiertueelta ja vaikka esim levini siellä vetelee välillä niitä näitä, niin laulu tulee kyllä aina oikein ja timmisti ja hyvällä soundilla. Jotkut vain on niin kovia. Level 42:n physical presence -livellä alkaa yhdessä kipaleessa (chinese way) basson e-kielen vire laskea hiljalleen. Tuo olisi niin korjauksen paikka, että koska se on jätetty niin uskon koko levyn olevan pelkkää livesoittoa. Viistous helpottaa soittamista! |
Black Star 27.07.2005 11:55:01 | |
---|
Joo, nämä on jo aika legendaarisia, heh. Kaikilla Ynkkä-videoilla mitä oon nähny, on samat ihmeelliset soundien muutokset ja ääni aivan muuta mitä kuva kertoisi. Mm. Rising Force -Live 1985, Live in Leningrad, Live! 1998 ja G3. Kyllä nuo Yngwien livet ihan autenttisia ovat. Over the Wall!!! |
reverend 27.07.2005 12:47:36 | |
---|
Olipa se korjaillut jo aikaisempaakin "Plays Live" -tuplaa ja äänitti paljon lauluja uusiksi Genesisin "Archive" -boxin "Lamb Lies Down" -livelle. Hackett myös nauhoitti kyseiselle boxille "Firth Of Fifthin" kuuluisan soolon uudestaan. Peter Gabrielin Plays Liven tuplavinyylissä lukee näin: Altought this album was compiled from four concerts in the mid west of the United States, some additional recording took place not a thousand miles away from the home of the artiste. The generic term of this is "cheating". Care has been taken to keep the essence of the gigs intact, including "human imperfection". Eli korjailtu on ja se myönnetään. "According to the tabloids, the reason that Brad Pitt and Jennifer Anniston broke up is that one of them wanted to have kids--which is the same reason the Jackson 5 broke up." - Conan O'Brien |
sirdickyj 27.07.2005 13:39:11 | |
---|
Kyllä nuo Yngwien livet ihan autenttisia ovat. No, tässä on varmaan nyt mennyt jengillä puurot ja vellit sekaisin, eli live-DVD:issä ei välttämättä se kuva ja ääni oo edes samasta biisistä, jos esim Sheryl Crown livessä perse keinuu juuri erityisen hemaisevasti, niin kyllähän se sinne se kuva ängetään, vaikkei se just siinä biisissä heilahtaiskaan mihin se heilahdus ohjauksellisesti sopii. Samoin Ynkkä saattaa lommoposkeilla erityisen tyylikkäästi jossain kitaranpyöräytyskohdassa, joten silloinhan se kuva on sinne saatava vaikka mikä olis. It`s better to look good than to be authentic. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Black Star 27.07.2005 13:57:46 | |
---|
Samoin Ynkkä saattaa lommoposkeilla erityisen tyylikkäästi jossain kitaranpyöräytyskohdassa, joten silloinhan se kuva on sinne saatava vaikka mikä olis. It`s better to look good than to be authentic. Väittäisin että ei pitäisi saada, sillä kitarahan lentää muutenkin Ynkalla olan yllä keskimäärin kerran kahdessakymmenessä sekunnissa Over the Wall!!! |