Aihe: Pettämisthreadin inspiroimaa rockabilly-lyriikkaa
1
Jani The Rock
25.07.2005 14:15:13

Otsikko kertonee olennaiset taustatiedot. Korostettakoon, että kyse ei ole pyrkimyksestä elämää suurempaan lyyriseen teokseen, vaan tää olis olevinaan ihan käyttötaidetta. Arviointeja olisi ihan kiva kuulla.

Just a memory

I was cruising down the street
on my way to corner store
when my eye caught that girl
I knew I`d seen before.
I jumped on the brakes and called her name,
but she was long since gone.

I stood there for a moment,
then drove straight back home.
My girl looked me in the eye
as she said "what`s going on"?
I told her "I`m all right,
just let me be for a while".

And now I burn, burn.
I can`t deny it.
And it hurts, hurts.
I feel like crying.
Mark the words of mr. Cash
if you don`t believe me:
Love sure is a burning thing
and it makes a fiery ring.
Can`t cool it down.

My memories of her
that seemed so long ago -
now they feel like yesterday
and I can`t let `em go.
I lie awake at night,
guess it serves me right.

My girl went for a night out
and I stayed at home alone.
I couldn`t help myself
as I picked up the telephone.
Should I make that call or let her be
just a memory?

And now I burn, burn.
I can`t deny it.
And it hurts, hurts.
I feel like crying.
Mark the words of mr. Cash
if you don`t believe me:
Love sure is a burning thing
and it makes a fiery ring.
Can`t cool it down.

Those memories of her
and of love we used to feel..
Yesterday can`t be no more
but what does tomorrow hold for me?
Should I forget it all and let her be
just a memory?
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Tuomas
25.07.2005 14:56:37

Mulle tuli tästä mieleen hitaampi kantri. Jani perkele, ootko varma ettet sittenkin ois Teksasin republikaaneja? *väistelee luoteja*

Aikuisen miehen laulu.
"No voi hitsi, mitä pelleilyä." -Fortune
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
MegaMan Club #007 - Drunk Man
aikavaikea
25.07.2005 14:58:32
Toimii. Mieli karkasi aika kauas vuosien päähän (kiitos siitä, aikamatkailu pään sisällä on kivaa ja turvallista :).

Ainoa mikä pistää silmään, on tuo rivi:

but she was long since gone.

Joku tossa tökkii. Tosin se voi olla että itse en vaan osaa.
What do you think you're doing??? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Jani The Rock
25.07.2005 15:04:48 (muokattu 25.07.2005 15:05:09)

Joku tossa tökkii. Tosin se voi olla että itse en vaan osaa.

Se on olevinaan vähän sellanen kaksimerkityksinen. Ja se kuulostaa laulettuna hyvältä. "Llong sins goon", ja sellanen Chris Isaak -vibra tohon "gooniin". 8)

Voishan tästä saada asiallisen kantribiisinkin, kun hidastaisi vaan tempoa. Mutta ton kertsin päätteeksi tulee sellanen buddyhollymainen väliosa, johon olen tosi tyytyväinen ja joka ei sitten toimisi. Kun oli sävel valmiina ennen sanoja...

Vai Teksasin republikaaneja? Ööhh... onkohan Alabamassa vihreää puoluetta? Mä voisin liittyä siihen.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
rautayrtti
25.07.2005 18:00:01
taiteilija!
"these smiling eyes are just a mirror for"
LamaAjanElvis
26.07.2005 17:38:02
hyvät sanat! itse joskus yritin keksiä rockabilly lyriikkaa mutten keksinyt muuta kun ton i was cruising down the street. eiku se tais mennä Well i was cruising down the street...
mies joka kusee vastatuuleen, saa aina omansa takaisin... ei ole pahemmin rahatilaan auttanut.
Jani The Rock
26.07.2005 17:43:29

hyvät sanat! itse joskus yritin keksiä rockabilly lyriikkaa mutten keksinyt muuta kun ton i was cruising down the street. eiku se tais mennä Well i was cruising down the street...

Thanx! Tää "I was cruising/walking down the street" on aina hyvä alotus. Samaan tapaan kuin "I woke up this morning..."
tatta
27.07.2005 08:30:19

Ei todellakaan tullut mieleen hidas kantri............ ei todellakaan tökkinyt mikään...

Aivan upea, koskettava, toimiva teksti.... jättää monen varjoonsa! Loistavaa... kukaan ei voi laittaa paremmaksi. tuo liikuttaa varmasti useampaa kuin yhtä.
tatta the orginal grazy mama
LNA
27.07.2005 15:37:21

Kauhulla odotin otsikon perusteella jo jotain katkeraa tilitystä tyyliin The Nightingales:

"I bought myself a '44
and put her brains against the wall:
my lady, she won't cheat me anymore!"

Mutta tämähän oli varsin haikeaa. Yleensä olen itse aina mieltänyt itseni siksi Bääd gaiksi tämäntyyppisissä jutuissa, ja tämä kyllä kosketti. Suosittelen blues-solistin uraa.
Naulaa mut seinään, jooko? Sharon Kontula - Bella Italia #11
Jani The Rock
27.07.2005 19:10:05

Mutta tämähän oli varsin haikeaa. Yleensä olen itse aina mieltänyt itseni siksi Bääd gaiksi tämäntyyppisissä jutuissa, ja tämä kyllä kosketti. Suosittelen blues-solistin uraa.

Thanx!

Vaan eipä musta taida blues-solistiksi olla, kun ei oo äänessä tarpeeksi karheutta. Olis kai pitänyt juoda viskiä limpparin sijaan, tai syödä pippurisekoitusta suoraan purkista kuten eräs toverini tapasi tehdä... Mutta ei se mitään, kunhan rockabilly paukkuu!
LNA
28.07.2005 09:41:32

...kunhan rockabilly paukkuu!

Hell yeah!
Naulaa mut seinään, jooko? Sharon Kontula - Bella Italia #11
rheinone
02.08.2005 11:35:12
Täähän on ihan kovaa kamaa. Ei muuta ku läskibasso löpisemään ja Gretschistä Gallup-twängiä peliin!
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Deep Shadow
02.08.2005 14:10:03
Olipas tyylikästä. Kai tämä joskus löytyy tuolta demostudion puolelta?
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
Jani The Rock
02.08.2005 17:14:56

Thanx, everybody!

Toivottavasti joskus saisi kunnon rockabillybändin kasaan ja sitä myötä tämänkin biisin demostudioon....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)