Aihe: Kysymys efekti hommeleista, luupista!?
1
dada
18.03.2005 11:39:45
Moi vaan kaikille!
Tässä olen jo ihmetellyt jonkin aikaa, että miten hoidan efekti järjestely homman kun ei ole efektilooppia combossa joka on Music man (musari :) 212 130w.. Pistänkö kaikki vaan jonoon ja heitän viimeisestä pedaalista inputtiin, vai kuinka?

Tässä laitteessa ei myöskään ole sisään rakennettua säröä joten tarkoittaako se että ei ole preamppia (??) ja kaikki efektit voi heittää vaan letkaan jne??
-timo
McNulty
18.03.2005 11:42:53
Pistänkö kaikki vaan jonoon ja heitän viimeisestä pedaalista inputtiin, vai kuinka?

Juu, läväytät pedaalit linjassa sisään haluamassasi järjestyksessä. Eikä tuossa ole mitään outoa, itselläni on fx loop mutta en käytä sitä kuitenkaan. Kaikki rojut kitaran ja vahvistimen väliin :)
Jaakko Hyvärinen
18.03.2005 17:16:45
Kaikki aika- ja modulaatiioefektit pitäisi laittaa luuppiin, Jos käyttää Säröjä itse vahvistimesta...Lue tuo efekti faq. siinä on paljon ohjeita.
brain tumor? Get some help!
askomiko
18.03.2005 17:22:35
Kyllä siinä preamppi sentään on. Mutta juu, järjestyksessä osapuilleen kitara - wah - säröt - efektit - vahvari niin hyvä tulee.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Jag
27.07.2005 00:44:27

Mitenkä noiden etuasteiden kuten vampin kans toimitaan. Että pystyykö laittaa kitaran ja vahvarin väliin vai tarviiko olla looppi?
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Terry Pantheras
27.07.2005 11:08:58
Kaikki aika- ja modulaatiioefektit pitäisi laittaa luuppiin, Jos käyttää Säröjä itse vahvistimesta...Lue tuo efekti faq. siinä on paljon ohjeita.

Ite käytän loopissa (särön jälkeen) ainoastaan delayta ja reverbiä, kaikkia modulaatioita (flanger, chorus, phaser) käytän ennen säröä, koska pidän siitä soundista enemmän. Modulaatioista tulee liian kliinisiä minun makuun särön jälkeen. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä...
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
Jaakko Hyvärinen
27.07.2005 11:34:34
Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä...

toinen isistä ja toinen mummosta
J-boy #6 Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä!
Jykä
27.07.2005 11:38:15
Ootteko käyttäneet multiefektiä luupissa vai ennen vahvistinta? Noista kun nyt kuitenkin löytyy modulaatiot ja kaiut samasta.
Jucciz
27.07.2005 11:52:09 (muokattu 27.07.2005 11:52:16)
Kaikki aika- ja modulaatiioefektit pitäisi laittaa luuppiin, Jos käyttää Säröjä itse vahvistimesta...

Eri mieltä. Trust your ears.

Esimerkiksi delay kuulostaa tosi hauskalta säröllä olevan vahvistimen edessä kun jokainen delay-häntä on säröisyydeltään erilainen. Samoin phaseri ja tremolo toimii aivan hienosti ennen etuastetta.

On vain eri ihmisten/firmojen suosituksia, ei oikeaa vaihtoehtoa.

Ja sitten on myös vahvistimia, joissa koko efektilenkkiä ei ole.
Jag
27.07.2005 17:08:42

Kaveri on just tota vamppii ostamassa ja sillä on tää tilanne Ja sitten on myös vahvistimia, joissa koko efektilenkkiä ei ole.

Kiitänpä vastauksista ..
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
dfloreno
28.07.2005 11:19:12

Mulla on myös luuppi, mutta en käytä sitä. Mulla tulee jopa reverbikin ennen etusta. Tosin mulla ei vahvistin olekaan kauhealla säröllä... pienellä ruvella. Mutta koko lauta kuulostaa mielestäni paremmalta suoraan vahvistimeen, kuin se 'perus' modulaatiot plus kaiut luuppiin -show... Kokeilkaa ja hämmästykää. :)
God made me funky
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)