Aihe: Kauhea GAS! Kolme kovaa vaihtoehtoa tarjolla..
1
Mrezzye
26.07.2005 22:41:42 (muokattu 26.07.2005 22:42:44)

1. Dean ML 79F + kotelo (tämä on jo itse asiassa tilauksessa Musik-Produktivilta, mutta ei tiedä koska pystyvät toimittamaan ja tilauksenhan voi perua vielä..). Tällaista olen himoinnut ja nyt rohkaistuin tilaamaan, kun vastaavaa, mutta ilman Floikkaa pääsin testaamaan ja tykkäsin. Ja ulkonäkö on mahtava!

http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext

2. Ibanez Universe -96, musta + vihreät tilpehöörit. Tämäkin kiinnostaisi, kun toinen kitarani on Les Paul, niin saisi vähän skaalaa soittimiin. Edellä mainittu Dean on kuitenkin huomattavasti lähempänä LP:tä kuin Universe. Lisäksi 7-kielinen voisi olla kiva "lelu" varsinkin "kotistudioon".

http://www.jemsite.com/axes/model/uv7bk.htm

3. Engl E530 -etunen (4kk vanha) ja E920 50/50 -päättäri (10-v. vanha). Tuosta päättäristä ole juurikaan tietoa, kun on jo markkinoilta poistunut malli. Etusta olen jo himoinnut pidempään. Toisalta minulla on jo arsenaalissa tykki Sovtek Mig-100H -nuppi ja Uraltonella modattu SD-1, joten jytinää lähtee kyllä. Vain yksi kanava tosin, joten puhtaat ja "likaiset" tulee nyt samoista säädöistä.

Kaikki nämä ovat suurin piirtein samoissa hinnoissa. Mitä teen? Onko ollut vastaavia ongelmia ja kuinka olette niistä selvinneet? Hjälp!
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
Miikathebest
26.07.2005 23:48:38 (muokattu 26.07.2005 23:50:18)

Tuon selvityksen perusteella jemmi kannattaisi ainakin minun järkeni mukaan pudottaa pois.
Heräteostoksia en ole koskaan hirveästi suosinut.

Vaikuttaa siltä, että et tarvitse mitään, mutta jotain on kuitenkin saatava.
Hakeudu hoitoon GAS-potilaana.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Hohhoijaa
27.07.2005 09:33:59
Simple as this...

1. Jos omistat jo hyvän kitaran tai useammankin... niin ota ihmeessä etunen + pääte. Kyllä sen Deanin kerkee myöhemminkin hommata, eipä se niin kovin tyyris peli ole loppupeleissä.

2. Jos omistat jo hyvän vahvistimen ja kitaraosastolla on hieman köyhää... ei muuta kuin joku itsellesi sopiva kitara vaan hankintaan.

Entä jos ei omista kumpaakaan =)
Mrezzye
27.07.2005 10:27:51

1. Jos omistat jo hyvän kitaran tai useammankin... niin ota ihmeessä etunen + pääte. Kyllä sen Deanin kerkee myöhemminkin hommata, eipä se niin kovin tyyris peli ole loppupeleissä.

Tätä vähän ajattelin, mutta tuntuu olevan vähän huonoa tuo Deanien saanti. Ei tiedä milloin sitten saa jos nyt peruu.

2. Jos omistat jo hyvän vahvistimen ja kitaraosastolla on hieman köyhää... ei muuta kuin joku itsellesi sopiva kitara vaan hankintaan.

Vahvistin on ihan hyvä, yksikanavaisuus on vaan miinusta. Toisaalta, en paljon täyspuhtailla soundeilla soittelekaan. Kitaroitahan mulla on tällä hetkellä vain LP, joten jotain erilaista kyllä kaipaisin sille rintamalle ja vähän alkoi mietityttämään, että onkohan tuo Dean kuitenkin liian samanoloinen kitara ja kannattaisiko sijoittaa johonkin selkeästi erilaisempaan ennemmin. Ollapa paljon rahaa, niin ei tarttis tällaisiakaan miettiä.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
Hotlicks
27.07.2005 10:30:57
Kyllä mä lähtisin tohon Engl-hommaan. Ton etusen voi laittaa vaikka kitaran ja nupin väliin ja sen saa bypassille kokonaan, eli se toimis vähän niinku parina säröpurkkina. Soundimaailma laajenee ja nupin omatkin soundit on vielä käytettävissä. Päättärin kanssa toimii varmasti. Jos päääte jää käyttämättä, niin myyntiin vaan ja sitten se Dean tilaukseen... :) Käsittääkseni sulla oli jo ainakin yks hyvä kitara?
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Volle
27.07.2005 10:42:32 (muokattu 27.07.2005 10:53:55)
Kyllä mä ostaisin toisen kitaran varakitaraksi keikoille (siis olettaen, että kysyjä soittaa bändissä). On aika paljon helpompaa ottaa telineestä uusi kitara kuin laukun sivutaskusta takahuoneesta uusi kieli paikoilleen.
Nam.
samueld
27.07.2005 10:53:35 (muokattu 27.07.2005 10:53:55)

Riini tiätty. Ja siksi, tiät kyä.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
ed
27.07.2005 16:27:28
Jos Universen saat 600 eurolla, niin osta se ihmeessä.SIinä oleva floikka on huomattavasti parempi laatuinen kuin tuossa Deanissa näytti olevan joku lisenssifloikka.Toisaalta onhan ne täysin eri tyylisiä kitaroita. Mutta itse kallistuisin Universeen.
Mrezzye
27.07.2005 17:43:37 (muokattu 27.07.2005 17:48:45)

Jos Universen saat 600 eurolla, niin osta se ihmeessä.SIinä oleva floikka on huomattavasti parempi laatuinen kuin tuossa Deanissa näytti olevan joku lisenssifloikka.Toisaalta onhan ne täysin eri tyylisiä kitaroita. Mutta itse kallistuisin Universeen.

Ei se ihan 600:aan varmaan irtoa. Eikä sille ole koteloakaan. Muttei se ole se kynnyskymysys, vaan se juuri että onkohan tuolle seitsemännelle kielelle käyttöä, vai käykö niin, että puolen vuoden päästä olen Universea myymässä tarpeettomana. Noh. Käyn koeajamassa tuon ennen kuin mitään päätöksiä teen suuntaan tai toiseen. Nyt kun olen vähän mietiskellyt, niin Englien hankinta taitaa jäädä myöhempään. Enemmän on tarvetta toiselle kitaralle kuin uudelle vahvistinarsenaalille juuri nyt, vaikka räkkivehkeistä haaveilenkin.

EDIT: typo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)