IceChylos 16.05.2003 08:57:14 | |
---|
Missä on soolot? Missä on "tuomionpäivä"-säröllä varustetut urut? Kappale ei ole kappale, jos siinä ei ole urkusooloa. Urkusoolot rocks ! Mutta ite pidän kyllä pelkkien sointujenkin (Tääää, Täää...) soittamisesta. Minä kyllä tykkään soittaa koskettimia, ja nimenomaan bändissä. Koskettimet tukee niin loistavasti esim. kitaraa. Ja juuri se "ei niin esillä oleva" on välillä ainakin hyvä. Tottakai soolojakin pitää olla. Ei niitä bändejä täällä Keski-Suomessa tunnu olevan...vai? |
att0r 16.05.2003 13:31:29 | |
---|
vai ovatko biisimme liian vaikeita. en ole tuotannoanne kuullut mutta harvoinpa missään pilipalipaska metallibändis (toivottavasti en tarkoita teitä) liian vaikeita kosketin kuvioita (tai mitään muutakaan) on |
Hmm.. itse pidän HIMin synasoundeista, olkoonkin teini-ihq"metal"-bändi. I've been attacked by storms of disillusions |
Machine Gun 16.05.2003 16:31:44 | |
---|
No ei sitä pelkillä sointumatoilla pahemmin rokata tai jos rokataan, niin on se aika absurdia. Nightwishissa ei kosketinsoittaja tee paljon muuta kuin pitää koskettimia pohjassa ja muut soittavat;) Mistä muuten johtuu, että monessa bändissä kosketinsoittaja vaan läimii sointuja? Täääää-Täääää-Täääää-Täääää. No en oo sellasta musaa kuullutkaan, mutta lämiminen on yksi hyvä kikka, jos ei sitä käytä liiaksi. Kappale ei ole kappale, jos siinä ei ole urkusooloa. Urkurin mielipide;)
|
Bbasisti 16.05.2003 16:45:16 | |
---|
Norsun vehkeet ja kanin tahti. |
rkokkonen 17.05.2003 19:07:51 | |
---|
en ole tuotannoanne kuullut mutta harvoinpa missään pilipalipaska metallibändis (toivottavasti en tarkoita teitä) liian vaikeita kosketin kuvioita (tai mitään muutakaan) on Mä oon ainakin välillä helisemässä oman bändin kanssa kun pitää noita "liian vaikeita kosketin kuvioita" kehitellä. Ja ihan vaan siks etten mä haluu soittaa mitään mattoa siellä taustalla. Se on basistin hommaa humppabändeissä ja causemos ei nyt vaan ole humppaa. Ja kun kiippareista on pulaa niin sama on basistienkin kohdalla. Kukaan ei ottanu yhteyttä ku haetutin basistia. Ei helvetti se noin voi toimia...
http://www.causemos.net/rkokkonen |
magicfly90 17.05.2003 19:45:34 | |
---|
No kyllä se on rumpaleidenkin kanssa ihan yhtä toivotonta. |
KMT 17.05.2003 20:49:52 | |
---|
ja kitaristien... vaikka niitä luulis piisaavan... Homma hanskassa, hanskat hukassa...
Hoho. |
Reno. 18.05.2003 04:49:52 | |
---|
Hihih, mutta se on tosiasia, että HYVIÄ basisteja ja rumpaleja on tosi vähän. Kitaristeja kyllä, ainakin täältä löytyy. I've been attacked by storms of disillusions |
Jabbe 18.05.2003 12:50:02 | |
---|
Ei kaikki kosketinsoittajat soita pelkkiä mattoja. En minä ainakaan. Koskettimista löytyy vaikka mitä hienoa soundia: pianoa, hammondia, rhodesia, clavinettia (funk!), synaleadia, jousia ym. Jos näillä ei pysty jotain tykkiä soittamaan niin ei sitten millään. Soittajasta ja asenteesta se on kiinni. Paskinta kosketinsoittajalla on kamat. Mistään keikkapaikoilta ei oikein löydy kunnon kamoja ja omissa on niin perhanasti roudaamista että joka keikalle ei viitsi ottaa. |
Fortune 18.05.2003 12:51:50 | |
---|
Paskinta kosketinsoittajalla on kamat. Mistään keikkapaikoilta ei oikein löydy kunnon kamoja ja omissa on niin perhanasti roudaamista että joka keikalle ei viitsi ottaa. Meinaat siis vahvistimia (soittimen varmaan roudaat aina)? Kyllä se on ihan sama kitaristeilla, koko arsenaali on kannettava keikalle mutisematta, jos haluaa varmistaa "sen soundin".
|
Jabbe 18.05.2003 12:55:06 | |
---|
Meinaat siis vahvistimia (soittimen varmaan roudaat aina)? Kyllä se on ihan sama kitaristeilla, koko arsenaali on kannettava keikalle mutisematta, jos haluaa varmistaa "sen soundin". En, vaan soitintakaan en aina roudaa. Kun pitää olla keikkapiano, synamoduli ja midikoskettimisto niin on vähän hankalaa. Ja vahvistin ja ständi vielä lisäksi. Ja piuhoja. Ostakaapas nuo pois niin saan hommattua jonkun yhden hyvän soittimen.. Jos saisi valita niin ottaisin "sitä soundia" varten Rhodesin (+phaser&tremolo), flyygelin, Clavinetin (+wahwah) ja Hammondin. Ja vielä joku Minimoog. Noillahan sitä saisi jo soundin mitä haluaa.. :) |
Fortune 18.05.2003 13:01:14 | |
---|
En, vaan soitintakaan en aina roudaa. Kun pitää olla keikkapiano, synamoduli ja midikoskettimisto niin on vähän hankalaa. Ja vahvistin ja ständi vielä lisäksi. Ja piuhoja. Ostakaapas nuo pois niin saan hommattua jonkun yhden hyvän soittimen..
Niin, kaikki on suhteellista. Itsellä lähtee mukaan aina vähintään seuraavat: -2 kitaraa (3, jos akustista tarvitaan) -räkki -kaappi -piuha- ja säläsalkku -midipedaali -wah Pedaalit tulevat jatkossa olemaan yhdessä pedaalicasessa, mutta kuitenkin. Jotenkin vain tuntuu, että kosketinsoittajat ovat vielä tarkempia noiden omien soundien yms. suhteen ja lainavehkeillä soittaminen on joillekin täysin mahdoton vaihtoehto. Itse soitan kyllä perusjutut ja vieraillakin kamoilla (kitara kyllä on hyvä olla oma), mutta ainakin vähänkin isomman pedaalilaudan ja oudon vahvistimen kanssa tulee aika orpo olo. Mieluummin roudaa omat.
|
Jabbe 18.05.2003 13:17:10 | |
---|
Jotenkin vain tuntuu, että kosketinsoittajat ovat vielä tarkempia noiden omien soundien yms. suhteen ja lainavehkeillä soittaminen on joillekin täysin mahdoton vaihtoehto. Aivan. Mutta jos omat kamat ei ole sen paremmat niin joutuu tyytymään lainavehkeisiinkin. Näin ainakin toistaiseksi. Soitin muuten viime keikalla 3000 euron soittimella, Rolandin XV-88:lla. Kun ei parempaakaan löytynyt. Ei ollut tarpeeksi hyvä mulle. Taidankin sittenkin ensi keikalle ottaa mukaan tämä oman Korgin keikkapianoni.. |
Fortune 18.05.2003 13:20:33 | |
---|
Soitin muuten viime keikalla 3000 euron soittimella, Rolandin XV-88:lla. Kun ei parempaakaan löytynyt. Ei ollut tarpeeksi hyvä mulle. Taidankin sittenkin ensi keikalle ottaa mukaan tämä oman Korgin keikkapianoni.. Ei se hinta mitään kerro. Itsekin kokeilin 4000 euron PRS:ää, eikä se vain istunut tassuun. Sitten 1000 euron San Dimas oli kuin taivaasta. Ihmisiähän me vain olemme. |