Aihe: Ostamassa line6 flextonea
1 2
Dr. Muff
25.07.2005 11:47:16
Eikös noiden Linekutosten pitäsi nimen omaan olla kuuluisia siitä, että ne soivat "hyvin" hiljaakin, kun ei ole putkia mitä rääkätä vaan koko homma hoidetaan alusta loppuun tietokoneilla?

Tietty jos se kaiutinkartio näyttää parhaat puolensa vasta kun sitä kunnolla tuutataan, mutta en jotenkin jaksa uskoa...

No se Duo (2x10") oli ainakin aika äänekäs. Aika kovaa sitä piti soittaa että soundi rupesi toimimaan. Yhdellä elementillä oli tässä suhteessa hieman parempi. Elenmenteistä luulen ton johtuvan.
Tuumasta toiseen.
Silppuri
25.07.2005 16:08:07

Itellä on ollu jo muutaman vuoden Flextone kakkonen (60w combo). Säädöt ei oo läheskään yhtä monipuoliset ku esim, irrallisissa lattiaeffekteissä, mutta särön siitä saa kyllä todella hyvän ku aikansa ettii. Tuollasta vahvistinta pitää viikko ruuvata, ennenku voi sanoa, ettei "siitä lähde hyvää soundia".

Lisäksi olen tehnyt tuohon pikkusella patentilla kaappiliitännän. 4x12 kaapilla ja tuolla combolla (sisäinen kajari kytketty pois) saa kyllä varmasti vaativammallekin kepittäjälle hyvät reenisoundit.

Reeneissä vaan kannattaa vähän laittaa säröä pienemmälle niin soundit erottuu paremmin. Ja samaan hengenvetoon voisi mainita, että soudista todella iso osa on myös kitarasta kiinni. (unohtamatta myöskään korvatulppien merkitystä)
"I haven´t slept since I woke up."
MoFo
25.07.2005 16:21:46
Eikös noiden Linekutosten pitäsi nimen omaan olla kuuluisia siitä, että ne soivat "hyvin" hiljaakin, kun ei ole putkia mitä rääkätä vaan koko homma hoidetaan alusta loppuun tietokoneilla?

Soundeihin tulee merkittävästi kirkkautta lisää, kun volumea pukkaa lisää. Pienellä volyymilläkin vahvistin on mukava soitella, mutta se, että soundit muuttuvat volymeä lisättäessä, ei ole mukava asia.
The only pain is to feel nothing at all
...And Justice For All
25.07.2005 17:25:42
Totta, cubesta ei voi edes phua samassa lauseessa flextonen kanssa. Kun Spiderikin pieksee sen mennen tullen. Sen mitä Cubee oon kokeillu nii aika kauhee loota.

Uus vai vanha cube?
Sori nyt, mutta kaikessa muovisuudessaan spider ei pese edes bentonin vahvareita. :-D
Mm...beer...
janik
25.07.2005 19:00:04
Flextone III XL vai oliko se tommonen? on minust ainakin ihan hyvä vehje mitä nyt olen joskus testaillut ja kuullut myös keikka käytössä.
-------------------------Fahrenheit
Jormaz
25.07.2005 19:25:50
Hassua että ennen Flextone II oli täällä vakiovastaus aloittelijoille. Nyt niitä ei ehdottele enää kukaan?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Deranged
25.07.2005 20:21:45
olisko viel ehdotuksia kovaks hevi setiks 500€:llä

Randallin RG-75 combo, Thomannilla 375e. Jää vielä rahaa delay-pedaaliinkin.
luopio
25.07.2005 21:56:02
Uus vai vanha cube?
Sori nyt, mutta kaikessa muovisuudessaan spider ei pese edes bentonin vahvareita. :-D

Uus uus, no toi nyt on aivan täyttä paska puhetta spiderista, jopa läppänä. Itse en omista mutta toinen kitaristi kylläkin. Cuben saundi on kuitenki enemmän semmosta sähköstä suhinaa ja syvyyttä eikä munaa löydy yhtään. Miksiköhän Spideri sitten löyty Guitarworldin vuosisadan tuotteiden listalta ihan kohtuu korkealta?:) (joku tän vuoden numeroista) Musta tuntuu ettet oo sitä kauheesti jaksanu edes väännellä.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Terry Pantheras
26.07.2005 10:44:21
Flextone III XL vai oliko se tommonen? on minust ainakin ihan hyvä vehje mitä nyt olen joskus testaillut ja kuullut myös keikka käytössä.

Mulla on just tuo kolmonen XL ja pakko kyllä hehkuttaa varsinkin puhtaita soundeja, mitä kakkosversiossa on vähän moitittu. Esim. Vox AC30, Fender Blackface ja Marsun Plexi, vaikkei mikään puhdas olekaan, ovat silkkaa hunajaa korville. Kaiken lisäksi niissä on sellainen putkimainen atakki ja kuulakkuus saatu hyvin toteutettua.

Mitä tulee taas raskaimpiin soundeihin, niin Soldano, Bogner ja Line6 Insane (yllättäen tän vermeen paras särö minun mielestä) on täysin ainakin meikäläisen maun mukaisia, ihan miten rankkaan musiikkiin tahansa. Mesasta en ole koskaan välittänytkään.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
janik
26.07.2005 10:47:56
Mulla on just tuo kolmonen XL ja pakko kyllä hehkuttaa varsinkin puhtaita soundeja, mitä kakkosversiossa on vähän moitittu. Esim. Vox AC30, Fender Blackface ja Marsun Plexi, vaikkei mikään puhdas olekaan, ovat silkkaa hunajaa korville. Kaiken lisäksi niissä on sellainen putkimainen atakki ja kuulakkuus saatu hyvin toteutettua.

Mitä tulee taas raskaimpiin soundeihin, niin Soldano, Bogner ja Line6 Insane (yllättäen tän vermeen paras särö minun mielestä) on täysin ainakin meikäläisen maun mukaisia, ihan miten rankkaan musiikkiin tahansa. Mesasta en ole koskaan välittänytkään.

Missäköhän hinnoissa tuo pyörii käytettynä/uutena?
-------------------------Fahrenheit
Terry Pantheras
26.07.2005 10:51:10
Missäköhän hinnoissa tuo pyörii käytettynä/uutena?

Ostin sen kesäkuussa DLX:stä muistaakseni 720 eurolla vähän tingattuani. Siis uutena, ei varmaan hirveästi pyöri vielä käytettynä, en ole ainakaan itse törmännyt... Musakauppa.fi olisi myynyt vieläkin halvemmalla, mutta kun ei ollut heti saatavilla tarpeeseen, niin ostin sit mistä sai.
"If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance
...And Justice For All
26.07.2005 13:30:53
Uus uus, no toi nyt on aivan täyttä paska puhetta spiderista, jopa läppänä. Itse en omista mutta toinen kitaristi kylläkin. Cuben saundi on kuitenki enemmän semmosta sähköstä suhinaa ja syvyyttä eikä munaa löydy yhtään. Miksiköhän Spideri sitten löyty Guitarworldin vuosisadan tuotteiden listalta ihan kohtuu korkealta?:) (joku tän vuoden numeroista) Musta tuntuu ettet oo sitä kauheesti jaksanu edes väännellä.

Spiderin vääntäminen loppu siihen ku´n hyvä soundi ei ilmaantunut esiin rahallakaan houkutellen.
Guitarworldiä ei pidä uskoo. :-)
No, mä oon cubeen täysin tyytyväinen, eli ei ruveta vääntämään kättä. makuasioita.
Mm...beer...
JuSu
26.07.2005 13:44:40
Olisko viel ehdotuksia kovaks hevi setiks 500€:llä

Hmmm, testannut en ole, mutta mieleen tulee pari vehjettä, jotka tuossa budjetissa kävisin katsastamassa:

Ashdown Fallen Angel DSP. 40 W putkicombo efekteillä, 2 kanavaa + boost, Soundslive Englannissa myy rahteineen 550 euroa.

Randall RG50TC. 50 W putkicombo. 2 kanavaa + boost molemmille (eli neljä perussoundia), kaiku... Löytyy about samoissa hinnoissa Ashdownin kanssa, hiukan kalliimpi.

Noh, nuo menee molemmat pikkuisen yli budjetin, mutta punnitse itse. Kovasti edukkaita ovat kuitenkin, putkivehkeiksi.

JuSu
Minä olen myyrä.
opaa
26.07.2005 19:14:21 (muokattu 26.07.2005 19:16:15)
Omien kokemusten pohjalta sanoisin, et noi trankkupäätteiset toimii parhaiten puhevolyymeista volumenupikan puoleenväliin asti. Sen jälkeen alkaa mennä mössöksi.

Toi on ihan totta.

Mä oon ite tutustunu aika paljon line kuutoseen kun bändikämpällä oli sen vahvari nimeltä en muista tähän hätään ja koululla oli spaideri ja yhessä vaiheessa sorruin PodXT pedaaliinkin. Voin sanoa että virheitäni en toista. Ei nää trankkupelit ensinnäkään vedä vertoja putkipeleille ja muutenkin line6:n soundit on musta välillä kauheat, ainakin siihen mitä minä yritän kitarastani saada irti.

Mut nyt mulle vaan heräs kysymys että ku täällä puhutaan niin kauheesti näistä vahvistimista miten ne käyttäytyy keikoilla niin tuotteko te aina omat vahvarinne keikoille? Mä en todellakaan, himassa mulla on 10 wattinen techin Trademark 10, soundit aivan ihanat eikä kallis kotikäyttöön. Sen sijaan omat saundini mä pyrin tuomaan keikoille mun kitarani ja pedaalien kautta, tähän mennessä mun ei oo tarvinnu tuoda omaa vahvaria mihinkään keikoille, joskus nyt ehkä joutunu lainata jostain mutta no problem.
Terry Pantheras
26.07.2005 20:06:33 (muokattu 26.07.2005 20:07:30)
Toi on ihan totta.

Mä oon ite tutustunu aika paljon line kuutoseen kun bändikämpällä oli sen vahvari nimeltä en muista tähän hätään ja koululla oli spaideri ja yhessä vaiheessa sorruin PodXT pedaaliinkin. Voin sanoa että virheitäni en toista. Ei nää trankkupelit ensinnäkään vedä vertoja putkipeleille ja muutenkin line6:n soundit on musta välillä kauheat, ainakin siihen mitä minä yritän kitarastani saada irti.

Mut nyt mulle vaan heräs kysymys että ku täällä puhutaan niin kauheesti näistä vahvistimista miten ne käyttäytyy keikoilla niin tuotteko te aina omat vahvarinne keikoille? Mä en todellakaan, himassa mulla on 10 wattinen techin Trademark 10, soundit aivan ihanat eikä kallis kotikäyttöön. Sen sijaan omat saundini mä pyrin tuomaan keikoille mun kitarani ja pedaalien kautta, tähän mennessä mun ei oo tarvinnu tuoda omaa vahvaria mihinkään keikoille, joskus nyt ehkä joutunu lainata jostain mutta no problem.

Mulla oli Techin TM300 bändikäytössä 2 vuotta, eikä todellakaan ollut mitään puuroutumis/kuvailemianne trankkuongelmia havaittavissa sitten pätkääkään suurilla volyymeilla, päin vastoin, soundi suorastaan syttyi lujempaa soittaessa. Ehkä Techin 300 watilla on tekemistä sen kanssa.. mutta haluan seuraavaksi päästä testaamaan rinta rinnan mun Krankia ja Flextone III XL:ää. Flextonen ostin lähinnä puhtaiden vintage-soundien ja monipuolisuuden takia ja niihin ainakin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Saa nähdä miten high gain osaston kanssa käy, mutta ainakin kotioloissa tuntuvat toimivan mainiosti. Tuo Flex III on kehitelty eitiäpäin niin, että siinä muuntaja tuottaa virtapiikkejä kuten putkivehkeetkin.

Ja sen mitä olen nähnyt isompia keikkoja missä on soitettu esim. Linen Vetalla (esim. brides of destruction Tavastialla), niin aika helvetin tykiltä on kuulostanut ja selvän saanut siinä missä putkivehkeistäkin.

Minä ainakin vien aina omat vehkeet keikalle, koska haluan sen oman perussoundini aina vahvistimesta, enkä speduista, tietysti riippuu mitä keikkapaikalla on tarjolla. Mutta meikäläisen satunnaisella klubikeikkailulla ei paljon muilla pelailla kuin omilla vermeillä.

E: sorry, taitaa mennä jo off topiciksi...
drlecter
26.07.2005 22:46:39

Jepulis jees!

Flextonen saa toimimaan lisäkaapin kanssa kohtuullisesti . Oma flextone II Xl oli 3 kertaa takuuhuollossa, pääteaste kärähti joka kerta, joten en suosittele. Vaihdoin sittemmin sen marsun 2x12" kaappiin.
Ihminen on viisas mies. NOME Kisaranta ROK-ROK!!!
rainmaker
26.07.2005 23:59:59

tää on muuten harvinaisen totta. line6 insane on itselläkin säröpuolella enimmäkseen käytössä. se mesa mallinnus on kyllä melko ponneton. ei kuulosta alkuunkaan mallinnuskohteeltaan.

juu, tosiaan, ohjekirjassakin sanotaan, että vermeessä on "ylimitoitettu muuntaja", jotta saataisiin tämä putkivehkeiden dynamiikka mukaan. tää on mielestäni onnistunut ihan hyvin. etenkin ac30-mallinnus on todella hienon kuuloinen, ku kääntää volumenupin jonnekkin puolenvälin tienoille.
Daavidin fuzz!!
opaa
27.07.2005 14:25:27
Mulla oli Techin TM300 bändikäytössä 2 vuotta, eikä todellakaan ollut mitään puuroutumis/kuvailemianne trankkuongelmia havaittavissa sitten pätkääkään suurilla volyymeilla, päin vastoin, soundi suorastaan syttyi lujempaa soittaessa. Ehkä Techin 300 watilla on tekemistä sen kanssa.. mutta haluan seuraavaksi päästä testaamaan rinta rinnan mun Krankia ja Flextone III XL:ää. Flextonen ostin lähinnä puhtaiden vintage-soundien ja monipuolisuuden takia ja niihin ainakin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Saa nähdä miten high gain osaston kanssa käy, mutta ainakin kotioloissa tuntuvat toimivan mainiosti. Tuo Flex III on kehitelty eitiäpäin niin, että siinä muuntaja tuottaa virtapiikkejä kuten putkivehkeetkin.

Ja sen mitä olen nähnyt isompia keikkoja missä on soitettu esim. Linen Vetalla (esim. brides of destruction Tavastialla), niin aika helvetin tykiltä on kuulostanut ja selvän saanut siinä missä putkivehkeistäkin.

Minä ainakin vien aina omat vehkeet keikalle, koska haluan sen oman perussoundini aina vahvistimesta, enkä speduista, tietysti riippuu mitä keikkapaikalla on tarjolla. Mutta meikäläisen satunnaisella klubikeikkailulla ei paljon muilla pelailla kuin omilla vermeillä.

E: sorry, taitaa mennä jo off topiciksi...

Mä en todellakaan tiedä liikaa näiden vahvistimien toimintaperiaatteista ja rakenteista mutta sen mäki voin sanoa että techin kohdalla ei kieltämättä ole sitä puuroutumista saati muutakaan skeidaa. Parempaa trankkua en oo ite koskaan soitellu ku techin TM:t. Ja siitä oman vahvarin roudaamisesta keikoille, kyllä mäki nyt roudailisin jos mulla iso kaappi olisi :) ei oo varaa tällä hetkellä muuta kuin sen verran että pystyn pedaaleihin ja kitaran hienosäätöön panostaa. Ja toisaalta esim tämmöset keikkaillat missä monia bändejä esiintyy illan aikana samoilla kaapeilla taikka bändikilpailut kuten Ääni ja Vimma nii sinne ei omalle kaapille edes olisi asiaa. Pedaaleilla ja kitarallahan sinne siinä vaiheessa ne omat saundit pystyy tuomaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)