drowned79 22.07.2005 13:26:56 | |
---|
eli kyseessä on että mulla on analogi synia ja olen laittamassa uudet kaiuttimet. nytten vain pitäis saada tuohon synien ja kaittuimien/ vahvistimen/ musakortin väliin jotain sellaista ettei mikään nuista varsinkaan kaiuttimet poksahda hajalle nuitten analogi singnaalien takia! eli mikä laite hoitaa tämän homman parhaiten?? |
kivi 22.07.2005 13:59:57 | |
---|
eli kyseessä on että mulla on analogi synia ja olen laittamassa uudet kaiuttimet. nytten vain pitäis saada tuohon synien ja kaittuimien/ vahvistimen/ musakortin väliin jotain sellaista ettei mikään nuista varsinkaan kaiuttimet poksahda hajalle nuitten analogi singnaalien takia! eli mikä laite hoitaa tämän homman parhaiten?? Limitteri. Limitteri ei ole välttämättä eri laite kuin kompressori, vaan kun kompressorin ration kääntää täysille (ääretön:1) siitä tulee limitteri. Mutta jos tuollainen hajoamisvaara on, on jossain muutenkin laskettu kuormitusta väärin. Taidat ajaa kamoja liian lujalla kaappien kestoon nähden? |
drowned79 26.07.2005 16:19:50 (muokattu 26.07.2005 16:20:03) | |
---|
en nuista kuormituksista jne. enempää tiedä. mutta eilen poksahti kait sulake vahvistimesta. mulla oli yamaha sy1 joka meni dynacord kaikuun ja siitä line6 delayn kautta stereoihin. kait sitten joku nuista(dynacord-DRS) antaa liaan kovaa singnaalia? eikä vahvistinkaan ollu kovin kovalla. voisiko joku suositella jotain tiettyä limiter mallia tähän tarkoitukseen? tai vaikka compressori/ limiter yhdistelmää. uusia kaiuttimia en kyllä uskalla laittaa paikalle ilman ratkaisua. |
kivi 26.07.2005 16:25:27 | |
---|
Se, että sulake palaa, viittaa johonkin ihan oikeaan vikaan eikä liian kovaan input-tasoon. Suosittelen tarkistamaan, että kaiutinpiuhat ovat laadukkaita, parikaapelia ja varmasti kunnossa, ja jos ovat, viemään laitteen huoltoon. |
drowned79 26.07.2005 16:33:42 | |
---|
joo, ei kyllä ennen ole sulake menny ku ollaan soiteltu. samat piuhat ja kaapelit on. mutta voisitko suositella/ antaa vähän neuvoa että mikä limiter tai limiter/ compressori mun kannattais laittaa tuohon ennen vahvistinta. ja ihan kaiuttimienkin kannalta ku olen kuullu että ne saattavat mennä hajalle helposti ku käyttää analogisia synia jne. myös samaista laitetta voisi käyttää musiikkokortin kanssa? kuhan sen limitterin/ compressorin laittais oikeaseen kohtaan/ väliin.. muuten, tiiätkö onko miksereitten kanavat miten kestäviä kans? |
kivi 26.07.2005 16:41:01 | |
---|
ja ihan kaiuttimienkin kannalta ku olen kuullu että ne saattavat mennä hajalle helposti ku käyttää analogisia synia jne. myös samaista laitetta voisi käyttää musiikkokortin kanssa? kuhan sen limitterin/ compressorin laittais oikeaseen kohtaan/ väliin.. muuten, tiiätkö onko miksereitten kanavat miten kestäviä kans? Kaiuttimet meneekin hajalle, mutta ei vahvistimien sulakkeet tai mikserin kanavat. Joku vika siellä on. Tarkista (vaihda!) nyt ne johdot ja liittimet, tää ei oo kompressorilla autettavissa. Dbx:n kompressoreissa on hyvä hinta/hyötysuhde. :-) |
Dbx:n kompressoreissa on hyvä hinta/hyötysuhde. :-) Niin, no, jos diggaa niiden soundista :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 26.07.2005 17:09:21 (muokattu 26.07.2005 17:11:52) | |
---|
Niin, no, jos diggaa niiden soundista :) Joo, ei sitä sun +3000 euron putki-dbx:ää, vaan vaikka parinhuntin 266XL tms halpa patenttiratkaisu käynee kysyjän pirtaan vallan hyvin. Ja sitä ei tarvi kääntää niin kovalle että se alkaa kuulua :-) |
Locrian 26.07.2005 17:12:08 | |
---|
Ja sitä ei tarvi kääntää niin kovalle että se lakaa kuulua :-) "Okei...Eihän tää tee mitään?Ai tää on vola!" Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Notefix 26.07.2005 17:13:08 (muokattu 26.07.2005 17:13:21) | |
---|
Ja sitä ei tarvi kääntää juuri ollenkaan että se alkaa kuulua :-) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 26.07.2005 17:14:45 | |
---|
Ja sitä ei tarvi kääntää juuri ollenkaan että se alkaa kuulua :-) Ei se analogisynien kanssa haittaa:-P |