Aihe: Kaulan kestävyys
1 2
trih
26.07.2005 01:37:19
Minä rakensin vanhasta venäläisestä (kirveksellä veistetystä) 7-kielisestä akustisesta kitarasta 5-kielisen basson. Settinä kutakuinkin normi vitossetti (H-130, E-100, jne.). Jäävät kitaran skaalassa sen verran lötkölle, että luulis telenkin kestävän neljä kappaletta moisia naruja. Mun luuttu on ihan soitettava (parin intonaation säätöön liittyneen kyyneleen jälkeen) ja ennen kaikkea ihammahottomarrok. Go for it, baby!

Onkos tää n. 25" skaalan kitara? Kuulostaa mielenkiintoiselta testiltä. Miten paljon joutui tallaa pistämään taaemmas ja sääditkö ihan kokeilemalla vai jollain "mittauskeinolla"?
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
S.Jokela
26.07.2005 01:46:04

Onkos tää n. 25" skaalan kitara?

Juu, kyllä näin on asian laita.

Kuulostaa mielenkiintoiselta testiltä.

Ei siitä oikeen kitaraksikaan ollut, heh.

Miten paljon joutui tallaa pistämään taaemmas ja sääditkö ihan kokeilemalla vai jollain "mittauskeinolla"?

Säädin ihan vaan hyväksikokemaani 12.-nauhan-huiluääni-versus-nuotti-12.-nauhalta-soitettuna-metodia käyttäen. Tuo on jo vuosia vanha projekti, mutta siihen "rusketusraitaan", jonka tallan kymmeniä vuosia vanha entinen asento on jättänyt, verrattuna oon muistaakseni parikin senttimeedriä persieeseen päin siirtänyt. Eli se voipi muodostua ongelmaksi, kun threadin aloittajalla ei ole samanlaista lusikkahaarukkamysteeriä käytettävissä kuin minulla (eli kelluvaa tallaa).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)