Aihe: Tällaista mikkiä haen.
1 2
JMzz
16.05.2003 10:37:02 (muokattu 16.05.2003 10:39:09)

Varmaan kysyityin kysymys tällä alueella, mutta kun henkilökohtaistä mieltymystä haen niin on pakko kertoa itse mistä tykkään ja kysyä sitten teiltä. Haussa kun löytää vain toinen toistaa erilaisempia mikkejä: Eli hyvä tallamikki hevittelyyn* olisi minulle sellainen joka on mahd rrrrrouhea..,erotteleva ,KESKIALUETTA on korostettu erityisesti ala-middleä. Mikin pitäisi olla selkeän kuuloinen suuremmallakin säröllä ja rouheus ei saisi muuttua puuroksi vaan äRRRjynnän pitäisi vain lisääntyä. Käytän aika paljon keskiääniä särössä ja inhoan sitä sirisevää säröä jota osa "oikeistakin" artisteista käyttää (lue scooped). Rytmisoundin pitää olla kuin PIENILLÄ kierroksilla tasaisesti käyvä moottorisaha. Myöskään Bassohirmu säröstä en tykkää sekin puuroutuu liikaa bändin kanssa (haluan myös kuulla mitä basisti soittaa)

Mielessä on käynyt vähän kaikkea: duncan custom. (tällä hetkellä toisessa kitarassa on JB, mikä on ihan mukavan erotteleva, mutta yläpiikki on aavistuksen liikaa. bassot ovat sopivalla tasolla ja midlet ok) emg 81 , dimarzio evolution ja dropsonic...

* minun hevittely ei varmaan ole kaikkien mielestä edes hevittelyä. Lähinnä soitan kaikenlaista progea.
Kitarasankari
16.05.2003 11:30:40
toi duncanin custom ois varmaan ihan hyvä sulle, itse päädyin kuitenkin jeff beck-humppariin...
Tonnikala ei ole kalaa vaan kissan lihaa...
Insane Kane
16.05.2003 11:52:37
Jos rouheet haluat Osta EMG-81..
Mulla on Glespassa JB, joka kyllä on rouhee kun metal zonen läpi pukkaa, mutta ei se EMG:tä voita jollanen mulla on Gexplorerissa...
Jep Jep.
Juzzu
16.05.2003 12:20:31
Kannattaa otta huomioon, että kitaran muutkin osat vaikuttaa sointiin. Esim. toi JB korostaa eri taajuuksia eri lailla riippuen kitaran puista ja hardwarekin antaa erilaista sointi. Mahonkikepissä JB on paljon "tasaisempi" kuin vaikka leppäisessä vaatimattoman kokemukseni mukaan.

Jotkut väittävät, että eri skaalaisissakin kitaroissa mikit soi erilailla, mutta tuollaisesta en kyllä itse osaa sanoa....
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
LaXu
16.05.2003 13:27:48
Duncanin Customia minäkin suosittelen. Ainakin leppärunkoisessa neckthrukitarassa se on paljon parempi kuin JB. Ei ole sitä ylämiddlepiikkiä ja alapää on paljon tuhdimpi. Erotteleva ja tiukka soundi tuossa mielestäni on, ei mene puuroksi suuremmillakaan säröillä. En itsekään pidä tuollaisesta Megadeth-tyyppisestä surinasäröstä.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
JMzz
16.05.2003 14:37:58

Kitara, johon mikki tulisi, on lehmusta. Eikös lehmuksen yleissointi ole aika pyöreä. En sen tarkemmin tiiä kuinka paljon se eroaa esim lepästä ja mahongista. Ossaako joku kertoa? Voisi helpottaa mikkien valintaa.
JMzz
16.05.2003 21:52:58

Kiitos kaikille avusta. Ja erityisesti siitä että osoititte epäilykseni mikkien luonteesta oikeaksi.(Olin alunperinkin miettinyt lähinnä juuri 81:tä ja customia.) Näiden välillä käyty kamppailu taisi päättyä customin voitoksi siitäkin syystä että aktiivit tarvitsevat ne paristot ja kun laittais 2 aktiivia niin olisi myös 2 patteria ja enpä tiedä olisiko nuo sinne koloihin mahtuneet (ilman lisähöyläystä). Kunhan tuossa parin kuukauden sisällä olen tuon kitaran ostanut niin kerron sitten vielä ihan omalla korvalla kuunnneltuna vastasiko mikit (ja kitara) odotuksia. :)
hanipai
16.05.2003 21:58:16
Kiitos kaikille avusta. Ja erityisesti siitä että osoititte epäilykseni mikkien luonteesta oikeaksi.(Olin alunperinkin miettinyt lähinnä juuri 81:tä ja customia.) Näiden välillä käyty kamppailu taisi päättyä customin voitoksi siitäkin syystä että aktiivit tarvitsevat ne paristot ja kun laittais 2 aktiivia niin olisi myös 2 patteria ja enpä tiedä olisiko nuo sinne koloihin mahtuneet (ilman lisähöyläystä). Kunhan tuossa parin kuukauden sisällä olen tuon kitaran ostanut niin kerron sitten vielä ihan omalla korvalla kuunnneltuna vastasiko mikit (ja kitara) odotuksia. :)

Mihin sä 2 paristoa tarttet eihän siihen tartte kuin yhden.
JMzz
16.05.2003 22:55:37 (muokattu 16.05.2003 22:56:02)

Mihin sä 2 paristoa tarttet eihän siihen tartte kuin yhden.

Aijaa... eli siis kummatkin mikit käyttävät samaa paristoa. Joo käyhän se niinkin. Tietysti paristo kuluukin sitten tuplat nopeammin. Kaverilla on bassossa 2 aktiivia ja kummallekin oma paristo. Mahtuiskohan se yksi paristo sitten sinne kitaran koloihin ? jaah...vaikea sanoa kun ei pääse kokeilemaan.
BlackD
16.05.2003 23:13:03
Yksi paristo kestää mulla ainakin kahdella EMG:n humpparilla ~vuoden.
hanipai
16.05.2003 23:28:53 (muokattu 16.05.2003 23:29:45)
Aijaa... eli siis kummatkin mikit käyttävät samaa paristoa. Joo käyhän se niinkin. Tietysti paristo kuluukin sitten tuplat nopeammin. Kaverilla on bassossa 2 aktiivia ja kummallekin oma paristo. Mahtuiskohan se yksi paristo sitten sinne kitaran koloihin ? jaah...vaikea sanoa kun ei pääse kokeilemaan.

Mulla se patteri on siellä missä potikatkin ja mikinvalitsin. Oon laittanut sen sellaseen kuplamuoviin, niin että se pysyy mukavasti siinä kolossa.
JMzz
17.05.2003 14:41:40

Lueskelin tuossa yhtä vanhempaa keskustelua ja IHAN sama juttu nousi esiin itelläkin kuin toisella customin/81 ostajalla eli custom on varma valinta, mutta 81 voipi olla huippu tai sitten ei ollenkaan sitä mitä haki... hirvee pähkäily hermot menee.
-
Fingolfin
17.05.2003 16:47:12
Lueskelin tuossa yhtä vanhempaa keskustelua ja IHAN sama juttu nousi esiin itelläkin kuin toisella customin/81 ostajalla eli custom on varma valinta, mutta 81 voipi olla huippu tai sitten ei ollenkaan sitä mitä haki... hirvee pähkäily hermot menee.

Ilmeisesti tämä meikäläisen aloittama threadi on kyseessä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=10251&o=40

Itsehän päädyin TB-5 Customiin ja soundi parani. En kuitenkaan soittele kitaralla juurikaan muuta kuin heviä, ja särö on päällä käytännössä kokoajan. Niin ehkä se EMG-81 olisi sittenkin ollut se minun mikkini. Kesätyörahoilla hommaan varmaankin uuden ESP:n ja siinä on sitten ne EMG-81:t. Siihen jos vielä länttää PA2 gainboostin niin luulisi räyhää irtoavan enemmän kuin tarpeeksi.
Strength and Honor
JMzz
17.05.2003 20:32:03

Ilmeisesti tämä meikäläisen aloittama threadi on kyseessä. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=10251&o=40

Juups tuohan se oli

Itsehän päädyin TB-5 Customiin ja soundi parani. En kuitenkaan soittele kitaralla juurikaan muuta kuin heviä, ja särö on päällä käytännössä kokoajan. Niin ehkä se EMG-81 olisi sittenkin ollut se minun mikkini. Kesätyörahoilla hommaan varmaankin uuden ESP:n ja siinä on sitten ne EMG-81:t. Siihen jos vielä länttää PA2 gainboostin niin luulisi räyhää irtoavan enemmän kuin tarpeeksi.

Aarg!! Kun olin jo tullut siihen tulokseen että custom se on , niin vielä heitetään lisää vihanneksia soppaan ja eihän se soppa nyt aivan saman värinen enää ole kuin äsken :P
Noh... ehkä minä nyt en tarvitse aivan supermättösäröä joten kyllä se varmaan se custom... juuh
-
hanipai
17.05.2003 20:42:04

Juups tuohan se oli

Aarg!! Kun olin jo tullut siihen tulokseen että custom se on , niin vielä heitetään lisää vihanneksia soppaan ja eihän se soppa nyt aivan saman värinen enää ole kuin äsken :P
Noh... ehkä minä nyt en tarvitse aivan supermättösäröä joten kyllä se varmaan se custom... juuh

Mielestäni EMG-85:ssa on parempi soundi kuin EMG-81:ssä, tummempi ei niin treble ja sopii sekä tallaan että kaulaan Että siinä sulle:)
zulo
17.05.2003 22:54:02
Suosittelisin kokeilemaan myös MasterTonen Supa Phat Ass aktiivimikkiä jos hakee hyvää hevisoundia. Meinaan EMG 81 on aika Steriili ja bassoton aktiivimikki verrattuna tuohon kyseiseen mikkiin.

http://www.mastertonepickups.com/

T:Zulo
LaXu
18.05.2003 00:24:25
Suosittelisin kokeilemaan myös MasterTonen Supa Phat Ass aktiivimikkiä jos hakee hyvää hevisoundia. Meinaan EMG 81 on aika Steriili ja bassoton aktiivimikki verrattuna tuohon kyseiseen mikkiin.

http://www.mastertonepickups.com/

Onkos sinulla tuollainen jossain kitarassasi? Jos on, niin kerroppa paljonko tuli mikille/mikeille hintaa posti- ym. kuluineen.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
zulo
18.05.2003 07:56:27

Onkos sinulla tuollainen jossain kitarassasi? Jos on, niin kerroppa paljonko tuli mikille/mikeille hintaa posti- ym. kuluineen.

Itse asiassa mulla ei ole vielä kyseistä mikkiä mutta kaverilla on Les Paulissa tallassa tuo SPA ja kaulassa VHO ja kuulostaa ainakin erittäin hyvältä.

Hintaa taisi tulla yhteensä (tulleineen ja kuljetuksineen)jotain 200 Euron luokkaa noille molemmille mikeille koska tällä hetkellä mikeissä on 30 % alennus.

Fingolfin
18.05.2003 11:35:20
Ohhoh, en ole ennen kuullutkaan MasterTonen mikeistä, mutta nyt rupesi heti kiinnostamaan tuo Supa Phat Ass. EMG-81:ssä on output voltage 1.25V RMS ja 1.75V Peak. SPA:lle on ilmoitettu output voltage 2.5V ja sitä on ilmeisesti saatavilla myös Super high 4.05V!!
Strength and Honor
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)