Mimi 15.05.2003 17:22:39 | |
---|
Haluaisimpa tietää mitä kaikkea kommeluksia muusikoille voikaan tapahtua, yritin kysellä jo keikat osiossa, mutta siellä on aika nihkeetä porukkaa vastaamaan, ja kukaan ei loppujen lopuks oo siiihen vastannu (ei vissiinkään tarpaaks kiinnostava juttu, tai sit siellä van käy niin vähä porukkaa).. Esimerkkinä voisin eräältä keikalta kertoa (The Rasmus kyseessä) kun lavalle oli ripusteltu semmosia ihme maastokuvio verkkoja ja kaikkee muita härsylöitä koristeeksi, ja basisti päätti heti ensimmäisen biisin aikana juuttua viritystapeista kiinni ko. verkkoihin. Siinäpä soitteli yli puolet biisistä ja samalla roikkuu pari roudaria/muuta lavahenkilökunnan jäsentä kimpussa riipimässä sitä bassoo irti siitä verkosta..Ja mitä tästä opimme? Ei koskaan saa ripustaa verkkoja liian lähelle basistia.. Kenellekkään sattunu mitään vastaavaa? per aspera ad astra |
superfly 15.05.2003 18:01:49 | |
---|
Tämän jutun mä olen nähnyt jossain ennenkin. Harppu on alaston piano |
KMT 15.05.2003 21:29:04 | |
---|
Näin kerran kun yhden gospel-yhtyeen bassovahvistin tippu joltakin korokkeelta lattialle... Homma hanskassa, hanskat hukassa...
Hoho. |
Lennu 15.05.2003 22:10:59 | |
---|
Näin kerran kun yhden gospel-yhtyeen bassovahvistin tippu joltakin korokkeelta lattialle... Meidän ex-basisti veti kerran stäkillisen bassokamoja nokalleen, kun meni liian lyhyen piuhan kanssa kumartamaan lavan reunalta yleisölle. |
Nimismies 15.05.2003 22:20:31 | |
---|
Ismo veti kesällä 2001 Haapavedellä väärin Taiteilijaelämää-biisissä. Naureskeli vain huomatessaan töpin ja jatkoi menemään. Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'? |
Teijo K. 15.05.2003 22:33:53 (muokattu 23.05.2003 15:04:23) | |
---|
Chuck Berry veti joskus kymmenen vuotta sitten Tammisaaren kitarafestareilla eri biisiä kun muu bändi. Aika harva edes huomasi sen, se vaan laulo yhteen bridgeen "And this is not Johnny B Goode" ja jatkoi sillä biisillä mitä bändikin soitti. Muistini mukaan se oli Roll Over Beethoven. "You have to give some skin to get some tone.": Will Lee |
vantage 16.05.2003 08:31:48 | |
---|
Eddie löi kerran Dave Murraytä naamaan ja verta oli joka paikassa. Heavy Metal Is The Law |
paavi 16.05.2003 09:50:26 | |
---|
Vuonna 1999 soitin väärän sävelen. No, vitsit sikseen. Semifinal-ravintolassa on betonipalkki ikävän matalalla eikä sitä ole mitenkään merkitty. Viimeksi löin pääni siihen encoren jälkeen ja huomasin vasta baaritiskillä, että verta valui jo poskilla... Ihmeen hyvin on välttynyt viime aikoina varsinaisilta mokilta keikoilla. Ensimmäisien bändien keikoilla tuli sellainen vartin tauko keikalla, jos kieli meni poikki. Ja tietysti biisikin lopetettiin kesken. Ne oli niitä aikoja... :) Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut. |
ganesha 16.05.2003 10:29:20 | |
---|
meidän yhtyeen entinen basisti oli eräällä festarikeikalla niin tuubassa että miksaaja joutui vääntämään bassohanikat kii ja erään biisin jälkeen samaisella keikalla rumpali kävi oksentamassa lavan takana...rok n rol! mutta yleisöllä riitti hauskaa... "if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa |
Huikki 16.05.2003 11:05:59 | |
---|
Joitakin vuosia sitten Ankkarockissa Kentin Jocke aloitti kappaleen laululla itse säestämällä, kun muut bändiläiset tulivat mukaan biisiin, huomasivatkin että Jockella on kapo väärässä välissä. Keskeyttivät biisin hyvin noloina. Taisi saada kitarateknikko kenkää siinä keikan aikana. Eräänä vuonna Ilosaarirockissa muistan kun Balls soitti kakkoslavalla, kitaristi pisti silmät kiinni sooloa ja tipahti lavalta... Eräässä pienessä klubissa Joensuussa soitti Beherit -niminen yhtye. Kuten tyyliin kuuluu, hiukset heiluu... Katto oli aika matalalla ja siitä roikkui jotain ketjuja. Kesken biisin moshaus päättyi laulajakitaristilla kun letti jäi kiinni ketjuun, yritti riuhtoa itseänsä irti, aika vaikealta näytti, lopulta tilanne päättyi kun biisi oli jo keskeytetty ja roudari leikkasi hiukset irti ketjuista. Aika koomiselta näytti kun tyypeillä oli tietysti kaikki maskit ja väärinpäin ristit kehissä. www.stellankoti.tk |
Silvio Dante 16.05.2003 11:27:48 | |
---|
Vuonna 1999 soitin väärän sävelen. No, vitsit sikseen. Semifinal-ravintolassa on betonipalkki ikävän matalalla... Joo, se Semifinalin betonipalkki on todellakin ikävän matalalla. Sen lisäksi samassa paikassa on ollut joku vanha vinssiveivi takaseinässä about rumpujen kohdalla. Sitä kun ei oikein pimeässä ole huomannut niin on tullut lyötyä käsivarsi siihen oikein kunnolla. Ai, että teki höpöä. Just when I thought I was out, they pull me back in! |
MrGuitarist 16.05.2003 11:39:41 | |
---|
Joskus ihan omalla keikalla huitaisin kitaranlavalla syntetisaattoristiamme nenään. Tottakai viritystapissa oli noin sentinmittainen terävä piikki, joka upposi suoraan sierainten välissä olevaan "rustoon" (?) ja verta valui oikein reilusti. |
fridgebuzz 16.05.2003 11:54:37 | |
---|
Joskus ihan omalla keikalla huitaisin kitaranlavalla syntetisaattoristiamme nenään. Samansuuntaisen jutun olen kuullut muistaakseni Kissin basistista, joka puhkaisi jonkun toisen bändinjäsenen posken basson lavasta törröttävällä kielellä. |
Olin hankkinut uuden viritysmittarin. Todella deluxe-mallisen. Niinhän siinä sitten kävi, että molemmat kitarani olivat kolme pykälää korkeammalla kuin basso ja toinen kitara. Ja jumalauta pojat, se keikka kuulosti jatsilta! Ei olis kiva olla Saharassa kun kaikki pierut menee sinne. |
Blues-Mobile 16.05.2003 12:20:00 | |
---|
Eräs tuttvani oli ollut Wigwamin keikkalla joskus 80-90 luvun vaihteessa, kyseessä oli ulkoilma keikka. Bembroke oli tullut lavalle kädet täynnä nuotteja ja lyriikoita, kun keikka alkoi tuuli tempaisi kaikki nuotit ja sanat ympäri lavaa, siellä sitten kerättiin nuotteja koko Wigwamin voimin. Opetus: opttele biisit ulkoa! I might be white but at least I`m funky |
vanhami 16.05.2003 12:23:26 (muokattu 22.05.2003 08:47:39) | |
---|
Mitään mystistä ei nyt tule mieleen. Meidän kitaristi on monesti ihan pihalla, missä mennään. YLEENSÄ se klaaraa homman, jos se vain tietää missä mennään. Yhdellä hääkeikalla piti vetää häävalssi (yllätys) kaikki odotti keskittyneenä, laskin alkuun ja aloin soittamaan. Mä soitin oikeaa kappaletta ja kitaristi väärää. Basisti ei oikein tiennyt kumpaa uskoa Merkitseviä ilmeitä huitomista ja irvistelyä ja pojat pääs ruotuunsa. Hääväki katsoi ja nauroi. Kyllä vitutti. Laulavalla basistillamme pettää pokka välillä mitä pienimmästä syystä. Yritän ollakokoajan valmiina alkaa paikkaamaan sitä. Eräällä pikkuisen krapulanhuuruisella keikalla päästelin kunnon krapulapieruja lavalla oikein uskosta. basisti repesi täysin. Sitten repes muutkin. Ei meinannu enää hommasta tulla mitään. Kerran vedettiin taas jotain EI 3 soinnun rokkia. En nyt muista mikä se oli. Vedettiin basistin kanssa samoista lapuista, kuten aina. Sattui muuten olemaan ihan väärän kappaleen laput. Kitaristilla palo käämi. Kävi käntämässä sivua välillä. kappale taisi olla puolessa välissä jo menossa. HOU HOU HOU HOU väärät nuotit... Aika pliisuja, aika helvetin pliisuja. Mika |
aivokuolio 16.05.2003 12:33:11 | |
---|
kaveri takoi keikalla erään crashin telineineen alas korokkeelta kolme kertaa. lopulta paikalliset lavavastaavat eivät edes lähteneet enää nostamaan tämän kovalyöntisen kaverin uhreja. tehosekoitin kämmäili eräällä oulun keikallaan pakko päästä pois-kappaleen kunnolla, ja biisi hajosi jo keskellä introa. otto totesi vaan "hyvä pojat, otetaanpa alusta" ja hieman nolostuneina pojat aloittivat kappeleen uudestaan. ja samaisesta bändistä eräs toinen hauska anekdootti, tehiksen ensimmäisellä tavastian keikalla soittajat päättivät tehdä otolle pienen jäynän. keikka alkoi ihan normaalisti tuu ja rakasta mua-kappaleella, otto kukkoili tuttuun tapaansa kappaleen alussa, mutta kun laulun piti alkaa, kuului ainoastaan kummallisia kiekauksia. soittoryhmä oli nimittäin soittanut kappaletta kaksi sävelaskelmaa korkeampaa kuin ennen. ainakin muilla oli ollut hauskaa, muttu tuskin otolla. |
Lennu 16.05.2003 13:45:44 | |
---|
samaisella keikalla rumpali kävi oksentamassa lavan takana...rok n rol! mutta yleisöllä riitti hauskaa... Dannyn taannoinen nimeltä mainitsematon rumpali oksensi soittaessaan, ja pysyi taimissa. Se ei kyllä ollut kovin humalassa, vaan kipeänä (siltä varalta, että joku tuttu lukee näitä). |
lucifer666 16.05.2003 19:13:58 | |
---|
no olen kerran itse kesken soolon kaatunut selälleni... oli vauhti päällä ja jalat meni hieman ristiin.Soolo ei kyllä katkennut.Siitä olen ylpeä.Ylösnousuun piti kuitenkin heittää pelkkä sointu että homma menee kunnialla läpi. Erään toisen kerran kitara pimeni kesken biisin,kyseessä oli niinkin yksinkertainen fiba että olin mikinvalitsin oli mennyt väärään asentoon.Kesti vain kauan huomata se...siitäkin selvittiin kunnialla,oikeastaan bändiä lukuunottamatta kukaan ei ollut huomannut mitään. Niin ja hyvä ystäväni sai jokunen aika sitten PA:t päällensä. Naarmuilla ja mustelmilla selvisi.Onneksi. |
Mimi 17.05.2003 09:50:58 | |
---|
Tämän jutun mä olen nähnyt jossain ennenkin. Se on tuolla konsertit osastolla.... Mut nää on kyllä hyviä.... per aspera ad astra |