JuSu 26.07.2005 09:15:38 (muokattu 26.07.2005 09:19:09) | |
---|
Morjens! Yritänpä tässä herätellä keskustelua asiasta, jollainen sattui kohdalle tässä.. Muutaman vuoden on tuota kitaraa tullut käpälöityä noin niinkuin harrastusmielessä. Tuona aikana on käsien läpi kulkenut jos jonkin sorttista esitystä aiheesta, mutta lähimmäksi sydäntä ovat hivuttautuneet nuo perinteisemmän oloiset stratomalliset kitarat, liekö syynsä siinä, että ihan ensimmäinen kitarani oli stratomallinen. Noh. Muutama viikko takaperin soittelin kuitenkin kaverin kitaraa, jonkalaista en (enää) ihan heti ollut kuvitellut hankkivani - vaan siitä paikasta alkoi etsintä, joka päättyi viime viikonloppuna. Tarkoitan yllähöpöttämälläni sitä, että yllättävätkin kitarat voivat osoittautua oivasti omaan vartaloon sopiviksi soittopeleiksi, kun vaan tohtii testatailla kaikkea mikä eteen sattuu. 'Emmää tollasta floikkakeppiä enää kaipaa..' - ja kuinkas sitten kävikään.. =) Kokemuksia, ajatuksia aiheesta? Oletko lähtenyt vintageteleä ostamaan, mutta palannut kotiin Jem kainalossa ja hölmö virne naamalla? JuSu Minä olen myyrä. |
Feggy 26.07.2005 09:39:29 | |
---|
Kokemuksia, ajatuksia aiheesta? Oletko lähtenyt vintageteleä ostamaan, mutta palannut kotiin Jem kainalossa ja hölmö virne naamalla? Olisi vaikea kuvitella tuollaista minulle tapahtuvan, mutta kerran tulin ihan mielijohteesta ostaneeksi Dynelectro-härkäsarvikitaran kun se vaan näytti niin törkeältä eikä maksanut paljon. Ei kuitenkaan pidemmän päälle ollut minun soittimeni. Siis tälläinen: http://www1.gitarrebass.de/magazine/9904/danelectro.jpg Less is more. |
Ekku01 26.07.2005 09:40:49 | |
---|
Voe voe... Minä en ole enää 80-luvun jälkeen varmaan koskenutkaan muihin kitaroihin kaupassa kuin stratohin ;o) Mitä nyt yksi Epi SG tuli keväällä ostettua ;o) Mutta taas on strato-GAS päällä. Joku 60's tyylinen keppi vaalealla bodyllä pitäis saada :o/ |
Mutilator 26.07.2005 10:47:18 (muokattu 26.07.2005 10:48:11) | |
---|
Noh. Muutama viikko takaperin soittelin kuitenkin kaverin kitaraa, jonkalaista en (enää) ihan heti ollut kuvitellut hankkivani - vaan siitä paikasta alkoi etsintä, joka päättyi viime viikonloppuna. Nooh, millainen vehje sitä tuli löydettyä? Se Jem...? E: Lisäys. "Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta heavy metal järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta." - Puppulausegeneraattori |
JuSu 26.07.2005 11:16:00 | |
---|
Se Jem...? No ei kuitenkaan, ihan vaan Ibanez RG-620. JuSu Minä olen myyrä. |
sihvoh 26.07.2005 11:30:16 | |
---|
Joskus kieltämättä olisi käyttöä aurinkolaseille, joissa olisi kitarakamasuodattimet. Suodattimen tehtävä olisi estää kaikkien kategoriaan kuuluvien tavaroiden näkyminen. Oma tarina: Lomalaisena kauppaan aikeissa olla ostamatta yhtään kitaraa. Päätös piti loppuun saakka ja tulin basso kainalossa ulos :-) Vaimokin oli iloinen kun en ollut ostanut uutta kitaraa (tai sitten ei ollut), hieman hankala tulkita tällä hetkellä... I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
rosberg 26.07.2005 11:38:34 | |
---|
mulla on just toi sama floikkajuttu. penskana mulla oli espin m2: oli helppo soittaa ja kivaa. kaveritkin tykkäsi ja tukka hulmusi. 6vuotta sitten soittelin kaverin RG:llä bänditreeneissä. se oli ihan sama mitä soitti -se kuulosti käsittämättömän kovalta. kyllä floikka on floikka. kyllä polttelee. voi voi kun polttelee! keep on truckin! |
Quu 26.07.2005 11:47:41 (muokattu 26.07.2005 11:48:12) | |
---|
Olisi vaikea kuvitella tuollaista minulle tapahtuvan, mutta kerran tulin ihan mielijohteesta ostaneeksi Dynelectro-härkäsarvikitaran kun se vaan näytti niin törkeältä eikä maksanut paljon. Ei kuitenkaan pidemmän päälle ollut minun soittimeni. Siis tälläinen: http://www1.gitarrebass.de/magazine/9904/danelectro.jpg Eikös tuossa oli joku 30-nauhaa tjsp? Ainakin oman muistikuvan mukaan on päälle 24, mitä joskus hesan f-musiikissa kattelin. Sori, offtopic. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. |
Dr. Muff 26.07.2005 11:49:33 | |
---|
Tokain Love Rockia rupesin päivittämään Gibsoniksi. Flaxwoodin ostin :) Vähän modernimpaa tilalle.. Tuumasta toiseen. |
Eikös tuossa oli joku 30-nauhaa tjsp? Ainakin oman muistikuvan mukaan on päälle 24, mitä joskus hesan f-musiikissa kattelin. Sori, offtopic. Oli siinä niitä liikaakiin ja se oli nimenomaan yksi ongelma, kun kaula oli aikamoisen ohut ja nauhanvälit niin pienet että oli aikamoinen sovittaminen kun on Fendereihin tottunut. Lisäksi vehje kiersi aika ikävästi säröllä keikkakäytössä. Mutta seinällä oli oikein hyvännäköinen. Less is more. |
Thomas 26.07.2005 12:08:00 (muokattu 26.07.2005 12:08:19) | |
---|
Hah, Lähdin avoimin mielin kitaramarkkinoille. Ajattelin että nyt käyn läpi kaikki tokait, halvemmat fenderit ja mitä käsiin sattuu! Ihan hyviä kitaroita tuli kopastua, mutta sitten tuli kopastua Ruokangas V.S.O.P:tä ja kaupat tuli! Liian hyvä kitara näin huonolle soittajalle ;) |
rokiroki 26.07.2005 13:53:16 | |
---|
Pitäisi käydä ostamassa vähän varakieliä halpaan Stratokopiooni,plektroja ja uusi piuha.....Mutten uskalla astua kauppaan. Pelkään tulevani sieltä ulos uusien kamojen kanssa, ainakin vahvistinkuume on nousussa. Pitäisköhän turvautua postimyyntiin.... Allekirjoitus_____________
nimen selvennys |
LaXu 26.07.2005 14:53:07 | |
---|
Kokemuksia, ajatuksia aiheesta? Oletko lähtenyt vintageteleä ostamaan, mutta palannut kotiin Jem kainalossa ja hölmö virne naamalla? No, aikoinaan lähdin kauppoihin superstraton osto mielessä ja palasin kotiin kaksikaulainen LP/SG-henkinen Dean kainalossa. :D Toisaalta tuon Morgan straton kohdalla tosiaan kävi se pahamaineinen "menin ostamaan kieliä, kaupasta tarttui mukaan kitara + kielet ja hihna kaupan päälle." |
samueld 26.07.2005 14:58:03 (muokattu 26.07.2005 14:59:17) | |
---|
No, aikoinaan lähdin kauppoihin superstraton osto mielessä ja palasin kotiin kaksikaulainen LP/SG-henkinen Dean kainalossa. :D Toisaalta tuon Morgan straton kohdalla tosiaan kävi se pahamaineinen "menin ostamaan kieliä, kaupasta tarttui mukaan kitara + kielet ja hihna kaupan päälle." Parastahan tässä on se, että kykenee vielä unohtamaan saamansa opetuksen alle minuutissa. En nyt kohdistanut tätä sinun henkilöösi. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Henko 26.07.2005 14:58:10 | |
---|
Ajattelin että Squiereita tai vastaavia en ikinä osta, mutta ostin kuitenkin, kun hyvä sattui kohdalle. Tee työtä jolla on tarkoitus - soita bändissä! |
-K- 26.07.2005 15:08:29 | |
---|
Ei kai kyseessä vain ole tuo tuplaevottu my former secret lover?
.. Ja itse aiheeseen, oma musta lampaani joka tuntuu ihmetyttävän kaikkia on tuo jakcsonin roswell rhoads. Jonka muoto vaan sattuu meikäläistä miellyttämään kuukaudesta toiseen, muttei sitten ketään muuta. Eipä tuolla toki väliä, olisi vaan kiva tietää että mikä geeniinpätkä saa tuosta toisen silmissä ruman ja toisen taas nätin... Tai no saattaa kieltämättä välillä tuntua aika lapselliselta kivuta tuommoisen kanssa lavalle, mutta eipä se kitara miestä pahenna. Eipä tästä toki huonompaan suuntaan voi mennä.. Ei suotta elämys. |
JuSu 26.07.2005 15:21:00 | |
---|
Ei kai kyseessä vain ole tuo tuplaevottu my former secret lover? On ja ei ole. Evoja en huolinut, joten kaupat tehtiin ilman mikkejä. JuSu Minä olen myyrä. |
Hannu H. 26.07.2005 16:03:10 | |
---|
Jonka muoto vaan sattuu meikäläistä miellyttämään kuukaudesta toiseen, muttei sitten ketään muuta. Kyllä tuommonen roswelli ihan hieno on mun mielestä. Omalla kierolla tavallaan =) Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
jarkki 26.07.2005 16:17:15 | |
---|
"Kokemuksia, ajatuksia aiheesta? Oletko lähtenyt vintageteleä ostamaan, mutta palannut kotiin Jem kainalossa ja hölmö virne naamalla?" Joo kyllä täytyy niin sanoa että juuri näin kävi. En uskonut ikinä ostavani enää Ibanez merkkistä kitaraa ja vielä sellaista jossa olisi floydin tapainen talla mutta sellainen kainalossa kuitenkin tulin kotiin viime perjantaina. Tuntuu tosi hyvältä ja siitähän ( js1000) lähtee melko stratomaiset saundit tietyillä asetuksilla ! Rupes muut omistamani kitarat tuntumaan aika rimpuloilta ton jälkeen 8-) Näin se maailma muuttuu ... heh. Koskahan Orange vaihtuu takas 5150 ... no ei varmaan koskaan enää mutta vannomatta paras. |
mathias 26.07.2005 16:39:56 | |
---|
oma musta lampaani joka tuntuu ihmetyttävän kaikkia on tuo jakcsonin roswell rhoads. Jonka muoto vaan sattuu meikäläistä miellyttämään kuukaudesta toiseen, muttei sitten ketään muuta Kyllä minusta Roswell Rhoads on yllättävän tyylikäs kitara. Varsinkin se harvinainen hopeanvärinen malli. Taisi olla ihan alumiinista tehty, ellen väärin muista. Melkoinen UFO kitaraksi. |