Aihe: Schallerin hihnalukkojen kiinnitys?
1
LTD
24.07.2005 12:56:26
Tästähän oli joskus FAQ, mutta mä en sitä enää löytänyt. Joten..

Miten noi lukot olis fiksuinta kiinnittää kitaraan johon on vanhoista hihnanpidikkeistä jäänyt niin isot reiät, että Schallerin omat ruuvit ei siellä pysy?
Pitäiskö porata niistä kitaraan tulevista osista sen verran pois, että sinne sopis isompi ruuvi?
hä?
Juzzu
24.07.2005 13:00:22
a) käytä wanhoja ruuveja
b) käytä tulitikkuja&liimaa
c) älä ole uusavutan vaan keksi itse jotain
Ponkkolaala piu
Joel Harald
24.07.2005 13:01:52 (muokattu 24.07.2005 13:02:25)
Miten noi lukot olis fiksuinta kiinnittää kitaraan johon on vanhoista hihnanpidikkeistä jäänyt niin isot reiät, että Schallerin omat ruuvit ei siellä pysy?
Pitäiskö porata niistä kitaraan tulevista osista sen verran pois, että sinne sopis isompi ruuvi?

Tähän operaatioon tarviit tulitikkuja ja puuliimaa. Kastat tulitikkua puuliimassa ja tökkäät reikään, joka on vanhan hihnatapin ansiosta liian iso. Laitat niin monta liimaista tulitikkua että reikä täyttyy. Sitten kun liima on kuivanut katkaiset tulitikkujen päät. Nyt sinulla on siis "umpipuuta" johon voit Schallerin pienen ruuvin ruuvata.

EDIT: Damn Juzzu oli nopeempi.
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
Sir Härö
25.07.2005 01:53:32
Vanhat ruuvit ovat liian isot lukon rööriin. Tulitikkuja ja liimaa...
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
Juzzu
25.07.2005 11:15:52
Vanhat ruuvit ovat liian isot lukon rööriin.

Mä olen käyttänyt wanhoja. Eipäs yleistetä.
Ponkkolaala piu
Explorer
25.07.2005 11:26:57
Mä olen käyttänyt wanhoja. Eipäs yleistetä.

Kyllä tuon melkein voi yleistää. Mä olen vaihtanut kuuteen keppiin schallerin lukot, ja jokaisessa kuudessa vanhat ruuvit olivat liian isot.
Aerosmith: the kings of rock n' roll.
Juzzu
25.07.2005 12:13:52
Jaa. Vai niin. No höh.
No wanaha ruuvi sitten työn alle ja smirkelillä vaikka ruuvin kannan halkaisijaa pienemmäksi niin että mahtuu schallerin sisälle - kunhan vaan pysyy ruuvin keskusta pitävänä.
Ponkkolaala piu
Miikathebest
25.07.2005 12:16:29 (muokattu 25.07.2005 12:17:59)

Jaa. Vai niin. No höh.
No wanaha ruuvi sitten työn alle ja smirkelillä vaikka ruuvin kannan halkaisijaa pienemmäksi niin että mahtuu schallerin sisälle - kunhan vaan pysyy ruuvin keskusta pitävänä.

Kun ei se taida yleentä olla edes siitä kannasta kiinni.

Schallereista vielä valitusta...
Itse ainakin pidän enemmän dimarzion cliplockeista. Tosin molemmat ovat kyllä toimineet.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Juzzu
25.07.2005 12:20:10
Schallereista vielä valitusta...

Onhan niiissä omat issuensa. Kannattaa ne mutterit sitten todella kiristää kunnon momenttiin, siis todellakin _kunnon momenttiin, ei mitään vasemman käden pientä vastusta.. Arva oli laittanut niihin loc-titeä, mielestäni loistava idea ja oivallus, eipähän aukea itsekseen (niinköin niillä tapana on).
Ponkkolaala piu
Miikathebest
25.07.2005 13:31:58

Onhan niiissä omat issuensa. ...

Itseäni ei vaivaa irtoaminen. Ne vaan jotenkin sellaisia kolisevia mollukoita, ja Cliplockit vaan ovat parempia imo.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Mrezzye
25.07.2005 14:29:58

Tulitikkuja ja liimaa...

Ei tartte edes liimaa. Tulitikku riittää hyvin.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
losli
25.07.2005 14:41:26
Onhan niiissä omat issuensa. Kannattaa ne mutterit sitten todella kiristää kunnon momenttiin, siis todellakin _kunnon momenttiin, ei mitään vasemman käden pientä vastusta.. Arva oli laittanut niihin loc-titeä, mielestäni loistava idea ja oivallus, eipähän aukea itsekseen (niinköin niillä tapana on).

Kertokaas onko mulle sattunut schalerin maanantaiyksilöt?

On nimittäin sellasta ongelmaa että hihnaan kiinnitettävä "u-kappale" tahtoo aina vääntyä väkisinkin väärin päin, elikkä jos mutteri löystyy niin tämä osa kääntyy heti niinpäin että lukon pettäessä tai sitä avattaessa keppi tippuu varmasti lattialle.

Toiseksi, lukkomekanismissa on niin paljon väljyyttä että tämä hihnaan kiinnitettävä osa ylettyy hinkkaamaan kitaran lakkapinnan ruvelle. Pitäis laittaa joku prikka väliin tai joitain.
Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee.
Sir Härö
25.07.2005 18:37:32
Ei tartte edes liimaa. Tulitikku riittää hyvin.

Totta. Mä en ole liimaa käyttänyt, mutta laitoin sanan liima sinne mukaan ettei kukaan provosoidu.
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin.
timppis
25.07.2005 19:16:59
Kertokaas onko mulle sattunut schalerin maanantaiyksilöt?

On nimittäin sellasta ongelmaa että hihnaan kiinnitettävä "u-kappale" tahtoo aina vääntyä väkisinkin väärin päin, elikkä jos mutteri löystyy niin tämä osa kääntyy heti niinpäin että lukon pettäessä tai sitä avattaessa keppi tippuu varmasti lattialle.

Kääntyyhän se lukko, jos mutteri pääsee löystymään, mitä se ei saisi tehdä. Koita laittaa pikku tippa kierreliimaa siihen mutteriin ja vedä se tiukkaan kiinni.
hoffe
25.07.2005 20:47:33
Tulitikku riittää hyvin.

Puinen hammastikku käy loistavasti myös.
"Kaikkien kukkien puutarhassa vallitsee rikkaruohojen tyrannia."
Chemo
25.07.2005 20:54:50

oli laittanut niihin loc-titeä

Mä oon kanssa laittanut kaikkiin Schallereihini ruuvilukitetta, kun tuppasivat lähtemään aukeamaan mullakin. Varsinkin Fenderin paksun nahkaisen deluxe-hihnan kanssa (on sen verran paksu). Mutta nyt pysyy siis.

Mullakin on muuten tarvittaessa alkuperäinen ruuvi sopinut lukon reikään, jos lukon mukana tullut on ollut turhan lyhyt tai ohut.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Rapido
25.07.2005 23:27:23
Liian isoon hihnatappireikään proppu on tomiva ratkaisu.
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)