lion 25.07.2005 19:01:12 (muokattu 25.07.2005 19:03:03) | |
---|
Terska kaikille! Tässä olen etsiskellyt tietoa ja mutustellut aihetta, niin tarkoituksena olisi päivitysrumbassa pistää winxp koneeseeni niin paljon muistia kuin on mahdollista asentaa, tällä kertaa budjetti kestää sen. 4gb on kuluttajaemolevylle maksimimäärä muistia, joka on samalla myös maksimi koko 32bittiselle järjestelmälle. Jotenka siis, onko järkeä ostaa 4gb muistia ja kytkeä windowsin virtuaalimuisti pois käytöstä? Kuinka paljon emolevy haukkaa pci ja agb paikkojen "allokointiin" vai mitä se nyt sitten onkaan? Onko tietoa? Eli olisiko järkevämpi ostos 3gb muistia 1gb kampoina? Vai olisiko vielä järkevämpää hommata 2x1gb + 2x512mb? Lisätään nyt vielä että tällä hetkellä hankinnan alla olisi Asus A8V Deluxe emo ja pc3200 ddr muistia (manuaalista olin ymmärtävänäni että ne halvimmat ei ecc tms muistit käy..korjatkaa jos olen väärässä) Jees, toivottavasti joku osaa neuvoa! - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
pwallin 25.07.2005 19:11:57 | |
---|
4gb on kuluttajaemolevylle maksimimäärä muistia, joka on samalla myös maksimi koko 32bittiselle järjestelmälle.
Onpas huvittavaa lukea noita "teknisiä" tietoja. Kantsis olla tarkempi pienien ja isojen kirjaimen kanssa, sillä niistä oikeasti voi tulla ongelmia. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
l6mp6l6 25.07.2005 19:47:35 | |
---|
Terska kaikille! Tässä olen etsiskellyt tietoa ja mutustellut aihetta, niin tarkoituksena olisi päivitysrumbassa pistää winxp koneeseeni niin paljon muistia kuin on mahdollista asentaa, tällä kertaa budjetti kestää sen. 4gb on kuluttajaemolevylle maksimimäärä muistia, joka on samalla myös maksimi koko 32bittiselle järjestelmälle. Jotenka siis, onko järkeä ostaa 4gb muistia ja kytkeä windowsin virtuaalimuisti pois käytöstä? Kuinka paljon emolevy haukkaa pci ja agb paikkojen "allokointiin" vai mitä se nyt sitten onkaan? Onko tietoa? Eli olisiko järkevämpi ostos 3gb muistia 1gb kampoina? Vai olisiko vielä järkevämpää hommata 2x1gb + 2x512mb? Lisätään nyt vielä että tällä hetkellä hankinnan alla olisi Asus A8V Deluxe emo ja pc3200 ddr muistia (manuaalista olin ymmärtävänäni että ne halvimmat ei ecc tms muistit käy..korjatkaa jos olen väärässä) Jees, toivottavasti joku osaa neuvoa! - Pagefilen disabloiminen voi aiheuttaa ongelmia oli muistia kuinka paljon tahansa. Järkevyydestä en tiedä, riippuu ihan siitä, kuinka paljon käyttämäsi ohjelmat tarvitsevat muistia. |
Locrian 25.07.2005 20:59:07 | |
---|
Jaa-a. Jos jaksat hetken venaa ni pistän lisää infoa nimittäin: Lisäsin tuossa hetki sitten omaan studiokoneeseeni täydet palikat ja ihan ekana piti päivittää BIOS. Muuten kone kaatui noin viiden minsan käytön jälkeen tai avatessa raskaan projektin(n. 200 raitaa). BIOSin päivityksen jälkeen Winukka ei vieläkään näyttänyt kuin 3 gigaa ja minkäänlaista huomattavaa nopeutumista/jouhevuuden lisääntymistä ei ollut havaittavissa. Eipähän kaatunut. Jokatapauksessa status on se, että neljä gigaa on käytössä mutta jotain on vialla. Ruudunpäivityskin tahmaa välillä vaikka näin ei ennen käynyt. Asiaa selvittää pajamme muitakin ATK-ongelmia selvittänyt guru joka tällä hetkellä on sitä mieltä, että XP ei täysiä muisteja mukisematta niele. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Notefix 25.07.2005 21:14:43 | |
---|
Jokatapauksessa status on se, että neljä gigaa on käytössä mutta jotain on vialla. Ruudunpäivityskin tahmaa välillä vaikka näin ei ennen käynyt. Asiaa selvittää pajamme muitakin ATK-ongelmia selvittänyt guru joka tällä hetkellä on sitä mieltä, että XP ei täysiä muisteja mukisematta niele. Mulla on macissa 4 gigaa ja toimii loistavasti...tehonlisäys näkyy Tigerissä hyvin. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
lion 25.07.2005 22:00:56 | |
---|
Onpas huvittavaa lukea noita "teknisiä" tietoja. Kantsis olla tarkempi pienien ja isojen kirjaimen kanssa, sillä niistä oikeasti voi tulla ongelmia. Älä jaksa inistä, ei kukaan myy muistia siten että ilmoittaa tavujen sijaan bittejä. Kukaan tuskin myy muistia että osta tästä 8589934592b muistikampa!! (Eli yksi GB) Ärsyttää tuollainen pilkunnussinta kun hyvin kuitenkin tajusit mitä tarkoitin. - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
januszian 25.07.2005 23:16:12 (muokattu 25.07.2005 23:19:58) | |
---|
tähän on varmaan hyvä jatkaa että mikä on "järkevä" P4 winXP kone jolla soittaa Cakewalkia? Tällä hetkellä mulla on P4 2.8 GHz jossa 1 GB 400 MHz muistia ja SATA kovalevyjä 2 kpl. Voinko esim. muistia lisäämällä saavuttaa paremmuutta kun nyt 56 raitanen projekti jossa on efektejä useempikin (4-5 tai enemmänkin) monella raidalla eikä soi vaan kaatuu heti. (DROPOUT) Siis Cakewalk sanoo että no thanks mutta kone seisoo. :) Mulla on äänikortissa bufferi täysillä ja Cakewalkissa myös mutta eipä auta. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
http://www.zilakka.com |
Locrian 25.07.2005 23:49:05 | |
---|
Mulla on macissa 4 gigaa ja toimii loistavasti...tehonlisäys näkyy Tigerissä hyvin. Mä satsasinki kuunteluun, muuntimiin ja pöytään. :) Toimii loistavasti. Ja konekki pyörittää enemmän ku ite jaksaa. Kyse on nyt aika pikkujutuista jotka on kohta fiksattu. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Treplev 26.07.2005 02:56:09 | |
---|
tähän on varmaan hyvä jatkaa että mikä on "järkevä" P4 winXP kone jolla soittaa Cakewalkia? Tällä hetkellä mulla on P4 2.8 GHz jossa 1 GB 400 MHz muistia ja SATA kovalevyjä 2 kpl. Voinko esim. muistia lisäämällä saavuttaa paremmuutta kun nyt 56 raitanen projekti jossa on efektejä useempikin (4-5 tai enemmänkin) monella raidalla eikä soi vaan kaatuu heti. (DROPOUT) Siis Cakewalk sanoo että no thanks mutta kone seisoo. :) Mulla on äänikortissa bufferi täysillä ja Cakewalkissa myös mutta eipä auta. Ehkä ois järkevämpää vaan bouncata eniten CPU:ta vievät raidat niin saat ne raskaimmat efektit pois sieltä. "In this day and age, the only responsible thing a man can do is to kill himself." |
pekkalas 26.07.2005 04:00:59 | |
---|
Onpas huvittavaa lukea noita "teknisiä" tietoja. Kantsis olla tarkempi pienien ja isojen kirjaimen kanssa, sillä niistä oikeasti voi tulla ongelmia. Ei viddu. Puukota ittees walli. "Don't you lads know that meth + whiskey is superior to pot as rock'n roll fuel?" |
Locrian 26.07.2005 10:16:36 | |
---|
Ehkä ois järkevämpää vaan bouncata eniten CPU:ta vievät raidat niin saat ne raskaimmat efektit pois sieltä. Min en tykkää noista bounce hommista ku en enää millä neliraiturilla tee. Aina kumminki tekee mieli palaa leikkaamaan niista overeista vähän tilaa akkareille tai jotain ja sitte taas raitoja kaivamaan. Ei kiitti. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
Min en tykkää noista bounce hommista ku en enää millä neliraiturilla tee. Aina kumminki tekee mieli palaa leikkaamaan niista overeista vähän tilaa akkareille tai jotain ja sitte taas raitoja kaivamaan. Ei kiitti. Todella sama vika. Jotain jää aina kaivamaan ja sekös syö miestä sitten. Tällä hetkellä mulla on sitten eri tasosia projekteja. Se missä on 56 raitaa, sitten on semmonen jossa on vähemmän raitaa ja efektien kanssa exportattu omille raidoilleen. Helppo sitten palata jos jotain pientä viilattavaa tulee. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
rbt 26.07.2005 10:50:03 | |
---|
tähän on varmaan hyvä jatkaa että mikä on "järkevä" P4 winXP kone jolla soittaa Cakewalkia? Tällä hetkellä mulla on P4 2.8 GHz jossa 1 GB 400 MHz muistia ja SATA kovalevyjä 2 kpl. Voinko esim. muistia lisäämällä saavuttaa paremmuutta kun nyt 56 raitanen projekti jossa on efektejä useempikin (4-5 tai enemmänkin) monella raidalla eikä soi vaan kaatuu heti. (DROPOUT) Siis Cakewalk sanoo että no thanks mutta kone seisoo. :) Mulla on äänikortissa bufferi täysillä ja Cakewalkissa myös mutta eipä auta. Mikä äänikortti? Sillä on vaikutusta. Käytätkö kanavakohtaisia efektejä siis? Ne rasittavat kyllä kovasti. Saako äänikortista säädettyä bufferien määrää ja kokoa, vai pelkästään kokoa? Olikohan tää ees mikää vastaus kun tuli kysymyksiä vaan...no filosofiaa... |
januszian 26.07.2005 11:01:38 | |
---|
M-audio Delta 1010LT. Vain DMA buffer size. latency 2048 samples tällä hetkellä. Auttasko sitten parempi äänikortti tuohon? "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
rbt 26.07.2005 11:17:33 (muokattu 26.07.2005 11:18:10) | |
---|
M-audio Delta 1010LT. Vain DMA buffer size. latency 2048 samples tällä hetkellä. Auttasko sitten parempi äänikortti tuohon? Jaa'a käsittääkseni tuo on ihan pätevä peruskortti, mutta taitavat efektit tässä olla se rasittavin ongelma. Vältä kanavakohtaisia efektejä. Myös efekteillä itsessään on vaikutusta, eli pluggarin laadulla. Jotkut efektit tuntuvat olevan täynnä muistivuotoja, tai muuten kuluttavat turhaan resursseja. Itselläni on auttanut myös se, että missään nimessä efekteihin ei kosketa, ennenkuin kaikki on äänitetty. Tuntuvat toimivan paremmin. |
januszian 26.07.2005 11:22:11 | |
---|
Itselläni on auttanut myös se, että missään nimessä efekteihin ei kosketa, ennenkuin kaikki on äänitetty. Tuntuvat toimivan paremmin. Nyt puhuinkin miksausvaiheesta mutta kyllä, tuo on erittäin totta. :) No, ens kerralla tiedän jo yhtä sun toista enemmän kaikesta. "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
lion 26.07.2005 11:58:59 | |
---|
Hitusen ehkä eksytty sivuraiteelle jotenka kysyisin vielä tuosta, että tietääkö kukaan voiko näihin nykyaikaisiin emoihin laittaa sen 3gigaa muistia 1gigan kampoina ilman ongelmia? Vai toimiiko systeemi paremmin jos ostaa tosiaan 2gigasen lisäksi 2x512megaa? Noiden alkukommenttien jälkeen se fiilis vaan vahvistu, ettei sitä 4gigaa kantsii ostaa... - Li'oN pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa |
Locrian 26.07.2005 12:24:58 | |
---|
Hitusen ehkä eksytty sivuraiteelle jotenka kysyisin vielä tuosta, että tietääkö kukaan voiko näihin nykyaikaisiin emoihin laittaa sen 3gigaa muistia 1gigan kampoina ilman ongelmia? Vai toimiiko systeemi paremmin jos ostaa tosiaan 2gigasen lisäksi 2x512megaa? Noiden alkukommenttien jälkeen se fiilis vaan vahvistu, ettei sitä 4gigaa kantsii ostaa... - Emon manuaalista kattomaan mitä suosittelevat. Uskoisin että kannattaa olla aina kaks identtistä muistikampaa eli toi 2x1 ja 2x512 nimittäin jos emo lukee ns. kaksisuuntaisesti. Mutta emon valmistajalta tieto löytyy parhaiten. Tyhmästä päästä kärsii koko hippi. |
cubasisti 02.08.2005 11:30:52 | |
---|
Mulla on 3 gigaa juurikin samaisessa Asus A8V Deluxe -emolevyssä. 2 x 512 ja 2 x 1024. Hienosti se toimii, mutta koska prosessorina on Winchester Athlon64 3000+, niin sen muistiohjain ei osaa käyttää neljää kampaa kuin 333MHz:lla. Jos ottais toisen kampaparin pois, niin muistin nopeus nousisi 400MHz:iin... En jaksa repiä konetta auki moisen takia. Siinä on nopeutta yllin kyllin. Seuraava päivitys olkoon sellainen prosari, joka tajuaa neljä kampaa täydellä nopeudella. |
kamina 03.08.2005 08:55:25 | |
---|
Jep, eli uudet A64 prossut (venice, san diego sekä X2 mallit) osaavat käyttää 4ää muistikampaa ddr400 nopeudella ilman että pudottavat nopeutta. Kuitenkin muisteja käytetään 2T nopeudella jos ovat kaksipuolisia (kuten yleensä ovat). Sitä en kyllä tiedä miten emo suhtautuu erinkokoisiin kampoihin, oletko cubasisti kattonut että muistit toimivat dual channel moodissa? |