Tuli vaan mieleen et kuka mahtaa olla tän jutun kehittäjä, 70-luvun alussa on Blackmore ja Rory Gallagher ainakin tätä tehnyt, mutta varmasti joku nerokas on tehnyt tätä aiemmin, kertokaa jos tiedätte. Shackle-razzle-futzal-craz |
MasK oF SaNiTY 26.07.2005 00:33:11 | |
---|
Guns N' Roses - Estranged? Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |
moottorisaha 26.07.2005 01:01:29 | |
---|
Mikä ihmeen hinku M1k0lle yhtäkkiä tuli nostella iänikuisia ritchien aloittamia threadeja ylös? Häiritseekö se vai sinua? "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Crossroad 26.07.2005 16:42:02 | |
---|
se ei ole muuten ollenkaan niin helppoa kuin miltä se yngwien ja ritchien käsissä näyttää..stratocaster on muuten lähes ainoa kitara millä tuo onnistuu hyvin..vol potikka pitää olla juuri siinä kohdassa että pikkurillillä yltää ja samaan aikaan yltää plektralla kielille hyvin..blackmore teki tuon loistavasti esim the final cut-videolla-83, biisissä difficult to cure,eli tuo beethovenin viides.. |
Temecaster 26.07.2005 17:31:00 | |
---|
Ellen aivan väärässä ole, niin olisivatko nuo oppineet sen Roy Buchananilta, joka tiemmä viulutteli Telecasteriaan jo 60-luvulla, käyttäen nimenomaan pikkurilliä volumepotikalla, vaikkei mikään tiluttelija ehkä ollutkaan :-) |
Crossroad 26.07.2005 18:02:27 | |
---|
Ellen aivan väärässä ole, niin olisivatko nuo oppineet sen Roy Buchananilta, joka tiemmä viulutteli Telecasteriaan jo 60-luvulla, käyttäen nimenomaan pikkurilliä volumepotikalla, vaikkei mikään tiluttelija ehkä ollutkaan :-) tilutuksen kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.. |
wilzhu 26.07.2005 19:23:58 | |
---|
Laittakaas jotain videoo tms. tosta. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
spede from hell 26.07.2005 22:49:40 | |
---|
Niin tuota jos olen ymmärtänyt oikein, mitä tarkoitat, niin näin minä teen sen: Aluksi kitarasta on vola nollassa, nappaat nuotin otelautakäden sormella (hammer on) ja sitten nopsasti käännät volat isolleen siitä potikasta, jolla kätesi on koko ajan ollut. Ei kovin nopsaan kannata. Mieluummin sillai nätisti ja hellästi. Ite oon värkännyt tolla e-bow+:lla ja volumepedaalin ja delayn yhdistelmillä. Hyvin onnistuu... -loppujen lopuks tosi tylsää fiilistelyä ThickFinger |
Temecaster 26.07.2005 23:12:11 | |
---|
tilutuksen kanssahan tuolla ei ole mitään tekemistä.. Eipä tietenkään! Olipahan viittaus tähän kommenttiin tuolta kaukaa keskustelun alkupuolelta: Pikkurilli/plekutekniikka on tiluttajille :D |
Swan 29.07.2005 23:37:15 | |
---|
Häiritseekö se vai sinua? Onko kivaa vastata miljoona vuotta vanhaan postaukseen? Vai ei häiritse minua millään tavalla, päinvastoin. |
talvihemuli 30.07.2005 00:34:03 (muokattu 30.07.2005 00:35:26) | |
---|
the final cut-videolla-83, biisissä difficult to cure,eli tuo beethovenin viides.. se ei oo viides. blackmore on tosin soittanu sitäkin myöhemmin. |
Hannu H. 30.07.2005 01:01:44 | |
---|
Kyllä lespan kaulamikillä tota pystyy tekemään. Hyvin yltää pikkurilli namiskalle. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
edgehill 02.08.2005 08:41:47 | |
---|
Katselin tässä Robben Fordin DVD-konserttitaltiointia. Viulisteli volumespedun avulla...ja hienosti! |
BB-fani 02.08.2005 14:34:21 | |
---|
Minä olen kuullut Hank B.Marvinin pelailevan volapotikan kanssa esimerkiksi Shadowsien versiossa kappaleesta "Cavatina" tai sitten pari aiempaa esimerkkiä jostakin 60-luvun lopulta... Nyt en saa mieleeni biisien nimiä. Pitää mennä kotiin katsomaan levynkantta. Volumen nostaminen nollasta kymppiin ja kantrikitara-tyyppinen kielten taivutus antaa kauniin vaikutelman pedal steel-kitarasta. Tosin siinä pitää hieman kiirettä ja ehkä jippoa on helpompi sujauttaa kantrityylisiin hitureihin tai säästää lopetussoinnuksi. "Vaimoni miettii onko järkeä missään" |
Igori 10.08.2005 22:14:41 | |
---|
Kyllä Steve Morsekin vetää aika komeasti juuri tuolla tekniikalla. Ainakin monella purplen keikalla sen sooloon on kuulunut juuri tuollaista vinguttelua. |
Volume 11.08.2005 12:58:46 | |
---|
Onko kivaa vastata miljoona vuotta vanhaan postaukseen? Onko viisasta kyseenalaistaa hyödyllisen informaation tehokäyttö ja mahdollisesti muidenkin avuntarpeen tyydyttäminen? Ei. Internetissä kaikki on suurta, myös samaa asiaa pohtivien ihmisten määrä. Tämä viesti oli 100 % totuus. |
Swan 12.08.2005 11:39:02 | |
---|
Onko viisasta kyseenalaistaa hyödyllisen informaation tehokäyttö ja mahdollisesti muidenkin avuntarpeen tyydyttäminen? Ei. Internetissä kaikki on suurta, myös samaa asiaa pohtivien ihmisten määrä. Nyt onkin kyse siitä, että joskus vuonna kivi ja kirves (2004) alkoi M1kk0-nimimerkin toimesta lyhyt ajanjakso, jonka aikana nimimerkki ritchien ikiwanhat ketjut nousivat bittiviidakosta sisällöstä riippumatta. Tuo ensimmäinen postaukseni tähän ketjuun on kuittaus tapahtuneeseen. Moottorisaha tai sinä ette ilmeisesti ole asiasta tietoisia. Millään tavalla en kuitenkaan kyseenalaistanut ketjun asiasisällön hyödyllisyyttä, päinvastoin. Olen vain edelleen M1k0n taannoista tempausta huomattavasti vastaan. |
J.Ahonen 14.08.2005 14:44:05 (muokattu 14.08.2005 14:49:57) | |
---|
Vahvarista päin - Delay - Volume pedaali, Kannattaa laittaa aika ronski delay, ainakin jos vähän hitaampaa "viuluilua" hakee. Onhan tuo volume pedaali kätevämpi, kuin volume potikka?!? En itse ainakaan pidä kitaran soundista silloin kun volume on kitarasta säädetty pienelle, niin joo, eihän se näytä hyvältä pedaalin kanssa, sori. lisäys : Hyvät toverit...En ole vielläkään löytänyt vastausta siihen, että miten ihmeessä joku voi nähdä edes vaivaa valittamalla siitä, että joku kirjoitus on nostettu esiin/ei käytetty hakua, jne...? Ihmisiä kuolee nälkään, ja täällä suomessa valitetaan kun jonkun lempi keskustelu palstalla 1 aihe ei miellytä jotain, äläpä siinä tapauksessa ota jotain muuta aihetta auki. |
Swan 14.08.2005 15:24:48 | |
---|
lisäys : Hyvät toverit...En ole vielläkään löytänyt vastausta siihen, että miten ihmeessä joku voi nähdä edes vaivaa valittamalla siitä, että joku kirjoitus on nostettu esiin/ei käytetty hakua, jne...? Ihmisiä kuolee nälkään, ja täällä suomessa valitetaan kun jonkun lempi keskustelu palstalla 1 aihe ei miellytä jotain, äläpä siinä tapauksessa ota jotain muuta aihetta auki. Pointti meni taas ohi. Tämä threadi nostettiin aikanaan trollausmielessä, siitä valitus. Jatkovalitus siitä, että minulle valitetaan melkein vuosi alkuperäistä valitustani myöhemmin, vaikka asia on kutakuinkin aikoja sitten jätetty sikseen. Nuolkaa haavojanne ja opetelkaa viuluäänen tekeminen. Ja älkää floodatko foorumia nostelemalla kaverin threadeja! |
TheRagDoll 14.08.2005 15:40:20 | |
---|
Eikös muuten tuossa Metallican Damage Inc :n alussa oo kans violiningii (hieman offtopic...) Mua Saa Pelätä. |