Carpenter 25.07.2005 21:38:19 | |
---|
Mikäs vittu se on? Täh? |
Kaneli 25.07.2005 21:39:30 | |
---|
Sano yksi bändi joka yhdistää heavy metallia ja räppiä. Slipknotin ekalla levyllä on Corey Taylorin onnetonta himoräppiä. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
Super-Jari 25.07.2005 21:44:17 | |
---|
Täh? 90% seiskakielinen. lol apua |
Super-Jari 25.07.2005 21:44:41 | |
---|
Slipknotin ekalla levyllä on Corey Taylorin onnetonta himoräppiä. Onko Slipknotin musiikissa heavy metallia? lol apua |
Kaneli 25.07.2005 21:45:20 | |
---|
Onko Slipknotin musiikissa heavy metallia? Diipa daapa. Miten sen ny ottaa. Kyllä se useimmat kriiterit taitaa täyttää. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) |
Carpenter 25.07.2005 21:47:36 (muokattu 25.07.2005 21:47:49) | |
---|
90% seiskakielinen. Siis 90 prosentin varmuudella ostan seiskan seuraavaksi. |
Super-Jari 25.07.2005 21:49:50 | |
---|
Siis 90 prosentin varmuudella ostan seiskan seuraavaksi. Jos ihan kokeilumielessä ostat niin osta rg 7321. Halpa ja pelaava. lol apua |
Itse pidän joistan nu-metal -teoksista, luokitellaan nu-metal sitten miten tahansa. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne tuottavat mielekkään tunnetilan, sen kummemmin analysoimatta. Sitä minä ihmettelen, että jos ei normaalisti pidä jostain musiikkityylistä, ihminen ilmaisee sen kutakuinkin näin: "Ei vaan jotenkin iske, en tiedä mikä siinä on." Mutta sitten kun pitää kertoa, että se genre, joka ei iske, on nu-metal, ilmaistaan se näin: "Hyi vittu jotain nu-metallia. En vaan vittu voi käsittää, miten joku voi tykätä sellasesta epämelodisesta mölinästä ja niistä kitaroistakaan ei saa mitään selvää kun ne on niin mukakovasti alas viritetty. Lökärit voi mun puolesta tappaa kaikki!" Ihan reilusti yleistämällä. Yleistyksessä lienee kuitenkin jotain perää. Onhan noissa jotain vivahde-eroja. Juuri syy tuohon eroon ilmaista se musiikkityylistä pitämättömyys kiinnostaa minua, ei niinkään se, miksi siitä ei pidetä. Ainakin voi sanoa, että nu-metal herättää suuria tunteita, eli on ilmeisen onnistunutta taidetta. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
superfly 25.07.2005 21:51:51 | |
---|
Nu-metallista on tullut valtavirtaa ja sitä kuuluu siis vihata. Ei oo uusi tilanne tälläinen rokenrollin historiassa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Billsner 25.07.2005 21:55:44 | |
---|
Asennevammaa sanon minä. Oletteko kuulleet mitään muuta räppiä kuin sitä mitä MTV puskee? Ei ne kaikki ole sitä "my bitches, my mo`" tavaraa. En minäkään hirveästi hyvää räppiä ole kuullut. Ei sinänsä mikään ihme kun ainoa paikka missä sitä kuulee on just se MTV ja sitä ei jaksa. Metallin ja räpin yhdistäminen on taitolaji. Six Feet Underin yhdessä biisissä on Dr.Dre räppäämässä ja se passasi siihen erittäin hyvin (tämä tosin on deathmetallia). Biisi taisi olla nimeltään "one bullet left". En muista miltä levyltä. Ei mua ainakaan hävetä sanoa yhtään että kuuntelen Kornia, Deftonesia tai mitätahansa muutakaan "nu-metallia". Kiinnostaa aivan hirveästi mitä muut ajattelee... Kaikessa nu-metallissa ei edes räpätä. Carrier Of Wounds |
Carpenter 25.07.2005 21:55:49 | |
---|
Jos ihan kokeilumielessä ostat niin osta rg 7321. Halpa ja pelaava. Juuri tota aattelinkin. Levytukussa testasin ja hirveä G.A.S iski. |
dictatorsh*t 25.07.2005 22:02:30 | |
---|
Eikös Sepulturan Rootskin ole sit nümetalia? |
carnation 25.07.2005 22:16:31 | |
---|
Kas kummaa, Korn ja Deftones käsittääkseni luettiin ns. alternative-metallin piiriin ennenkuin varsinaisesta nu-metallista tuli muoti-ilmiö. Olivat eräänlaisia pioneereja siis, mutta nykyään kyseiset orkesterit ovatkin sitten yhtäkkiä nu-metallia. Vai saisiko niitä sanoa nu-metalliksi koska ne tekivät nu-metallia ennen kuin sitä alettiin kutsua nu-metalliksi? :P Itselleni kyseinen käsite ei todellakaan ole mikään kirosana, mutta täytyy todeta että suurimmaksi osaksi nu-metal on harmaata massaa koska Limppiskittien, Paparoachien sun muiden breikattua niitä yhdentekeviä orkestereita alkoi syntyä kuin sieniä sateella. http://en.wikipedia.org/wiki/Numetal"Etsin itseäni, mmm." |
Spike 25.07.2005 22:19:17 | |
---|
Eikös Sepulturan Rootskin ole sit nümetalia? Chaos A.D.:lla on havaittavissa nu-metalliin usein miellettyjä juttuja. Kuuntele Refuse/Resist. Ja entäs sitten Faith No More. Kuuntelee Angel Dustilta Midlife Crisis biisin, niin huomaa kyllä mistä Korn on saanut vaikutteensa. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
7THSON 25.07.2005 22:24:14 (muokattu 25.07.2005 22:25:45) | |
---|
Nu-metallista on tullut valtavirtaa ja sitä kuuluu siis vihata. Tullut valtavirtaa? Eikös koko genre ole jo pari vuotta ollut aika alamaissa? Vai tuleeko jollekin mieleen jotain isoa nu metal-nimeä joka olisi noussut pinnalle viimisen 2-3 vuoden aikana? Euroopassahan koko genre ei koskaan ottanut tuulta kunnolla alleen. Jenkeissäkin jo jonkun aikaa on raskaamman musiikin valtavirtaa hallinnut metalcore, jossa on tiettyjä pomppuhevijuttuja ainakin osalla bändeistä mukana, mutta enemmänkin otettu thrashistä ja Jöötteporista vaikutteita. |
arc 25.07.2005 22:24:28 | |
---|
Itse koen nu-metallin äärimmäisen kaupallisena wannabe-aaltona. Sen underground-skenestä en tiedä juuri mitään, ja myönnän että tiedän koko genrestä hyvin vähän. KoRnin, Linkin Parkin ja Limp Bizkitin biiseistä tulee lähinnä mieleen kaupallinen idea: "tehään räppiä - se myy. Niin ja lisätään siihen metallia - se myy lisää" Tämä idea muokkaa bändin muodon semmoiseksi, että usein biisien kertsit ovat hyvin samanlaista "pomppuheviä", johon sitten bändin yksi truuu hiphopGuRU vetää räpit päälle. Lisäksi genreen kuuluva teiniuho-anarkia tuntuu myös vain kaupalliselta keinolta saada lisää faneja: Eihän bändit varsinaisesti ota kantaa mihinkään esimerkiksi poliittisesti, vääntävät vaan naamaa keskisormet pystyssä. Genrejä(räppiä ja metallia) saa sekoitella, jos sen osaa tehdä jotenkin hyvällä maulla. Tästä on mielestäni hyvä esimerkki RATM, joka ei yritä olla RAP eikä metal - tai edes rock, vaan tekee musiikkinsa uniikilla tavalla poiketen täysin muista. Just an opinion. |
dictatorsh*t 25.07.2005 22:30:10 | |
---|
Chaos A.D.:lla on havaittavissa nu-metalliin usein miellettyjä juttuja. Kuuntele Refuse/Resist. Voi kuule oon melki koko ikäni Sepulturaa kuunnellut/soittanut. Kunhan kysyin näiltä mnet-tr0ilta onko Sepultura uuttametallia. |
Spike 25.07.2005 22:46:42 | |
---|
Voi kuule oon melki koko ikäni Sepulturaa kuunnellut/soittanut. Kunhan kysyin näiltä mnet-tr0ilta onko Sepultura uuttametallia. EI!? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
dictatorsh*t 25.07.2005 22:54:26 | |
---|
EI!? Ohanse kun Rootsilla Max melki räpää!1 |
Keppis 25.07.2005 22:57:24 | |
---|
Ohanse kun Rootsilla Max melki räpää!1 Eihän räpää! Sitä paitsi maxin housut ei ees roikkunu siihen aikaan, joten sitä ei voida laskee nu-metalliks!!1 Mikä vitun clean-kanava?
http://www.mikseri.net/fobia |