Heartwood 25.07.2005 19:59:09 | |
---|
Iltaa. Olen tässä useilla keskustelupalstoilla kahlaillut eikä vastaan ole järin montaa positiivista kommenttia kyseisestä musiikinlajista tullut. Mikä siinä mahtaa risoa niin kovasti ettei tätä niin kutsuttua pomppuheviä tahdota edes hyväksyä metallimusiikin piiriin? Onko syynä kyseenalainen kytkös rappiin, tuohon epämusiikin pimeään ruumiillistumaan jonka nimeä piiskatukkaiset metallisoturit kiroavat? Usein tuntuu että pelkkä maininta "nu-metal" levyn yhteydessä on ihmisille riittävä ärsyke ko. levyn paskaksi tuomitsemiseen ja tekijöiden hengiltä kivittämisen vaatimiseen. Toki, suuri osa nu-metallista on aivan järkyttävää paskaa, mutta niinhän se on missä tahansa musiikissa. Nykypäivän MTV:n tarjonnalle ei kannattane lopullista tuomiotaan nu-metallista perustaa. Kyllä sieltä suunnilta joitain hyviäkin artisteja löytyy, kuten vaikkapa Korn (tosin uudempaa Kornia en ole kuullut), Deftones ja System of a Down (jonka nu-metalliudesta päästään todennäköisesti taittamaan peistä maailman tappiin saakka). Myönnän myös, että itse pidin Linkin Parkin Hybrid Theorysta ja Papa Roachin Infestistä niiden ilmestyessä kovastikin. Lynkata saa jos sille päälle sattuu. Pitäisikin kuunnella nuo lätyt uudestaan muutaman vuoden jälkeen. Mikä tekee pomppuhevistä jumalanpilkkaa? Vai tekeekö mikään? Nyt on tilaisuus purkaa sydäntään ja jakaa mielellään perusteltuja mielipiteitä aiheesta. "The colonel is breakdancing! Give me a break!"
-William Shatner |
gallo 25.07.2005 20:13:59 (muokattu 25.07.2005 20:15:21) | |
---|
Olemme yksinäisiä sissejä.. On se vaan niin väärin! |
moottorisaha 25.07.2005 20:18:24 | |
---|
Asennevamma. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Henkka Hevimies 25.07.2005 20:25:18 | |
---|
Ei siihen mitään asennevammoja tarvita. Omassa korvassa tuo nu-metal jympytys kuulostaa hirveältä kuralta. "Floikka on ihan turha vehje, ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
räppi on paskaa, hevi on hyvää, räppivivahteinen hevi on paskaa se on ihan musta ja valkonen, ei oo mitään harmaata aluetta ( 'o')-d[||] More Beer! |
dictatorsh*t 25.07.2005 20:35:47 | |
---|
se on ihan musta ja valkonen, ei oo mitään harmaata aluetta Hahaa, paskapuhetta! |
McNulty 25.07.2005 20:41:53 | |
---|
Kohta Slayer, COB, Metallica ja Megadeth tekee nu-metal albumit. Sitten kaikki tämänkin foorumin kynäniskat kulkee peenis pystyssä ja fanittaa kuinka nu-metal on kova sana... vaikka juuri 3 tuntia sitten olivat viimeiseen hengenvetoonsa asti sitä vastaan. :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Gulo 25.07.2005 20:49:15 | |
---|
Kohta Slayer, COB, Metallica ja Megadeth tekee nu-metal albumit. Sitten kaikki tämänkin foorumin kynäniskat kulkee peenis pystyssä ja fanittaa kuinka nu-metal on kova sana... vaikka juuri 3 tuntia sitten olivat viimeiseen hengenvetoonsa asti sitä vastaan. :) Joo, jos ei pomppuhevistä tykkää, on kynäniska ja skenepisteilijä eikä osaa itse päättää musiikkimaustaan. Kyllä Kerry King on päättänyt meidän kaikkien puolesta, ettei pomppuheviä passaa kuunnella. En vain itse pysty ottamaan räppiä vakavasti, enkä täten nu-metalliakaan. Se "laulu" kuulostaa mielestäni äärimmäisen naurettavalta - etenkin valkoisen miehen laulamana. I am the bringer of seed, I will bring eternity -
I am what this world needs, I am CHAOS BREED! |
McNulty 25.07.2005 20:53:36 | |
---|
hieman missasit pointin... se oli siis se että jos joku tällainen nykymetallin kulmakivistä alkaisikin elämöidä numetallin puolesta, kyllä varmasti moni teineistä kääntyisi siihen myös. Tästähän tuossa musiikissa nykyään on kyse... se mikä nousee listoille, sen on pakko olla loistomusaa. En minä itsekään sen suuremmin pidä nu-metal nytkytyksestä, mutta kyllä esim. Staind ja Saliva omaa pari todella kovaa biisiä mitkä ovatkin hyvin kaukana jostain Limp Bizkit räpätyksestä. ps. kaikkeen tottuu... rap-musiikkiinkin, kun asustaa lähes kaksi vuotta esim. Brooklynin lähiöissä :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Hate 25.07.2005 20:58:07 | |
---|
Koska "Nu-metal" yksinkertaisesti on aivan täyttä kuraa. Räppi-laulua ja heavy-metal soitantaa ei vain yksinkertaisesti pysty yhdistämään niin, että siitä jotain siedettävää saisi aikaan. Pysykööt ne melodiattomat rytmirääkyjät siellä räp-musiikin puolella. Heavy-metal on kuitenkin loppuen lopuksi parhaimmillaan hyvin melodista, ja tähän ei räppääminen yksinkertaisesti istu. Muutenkin nu-metal -kappaleiden rakenne ja ominaispiirteet eivät vain istu minun makuuni, eikä varmasti monen muunkaan. tästä johtuu että nu-metallissa piilee se äärimmäinen pahuu. Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Tavallinen musiikki kuullaan, heavy tunnetaan!
E|-0--0-0-0-5--5--3----3-5-8--8-7-5-0-5-- |
Raipe 25.07.2005 21:00:31 | |
---|
Kohta Slayer, COB, Metallica ja Megadeth tekee nu-metal albumit. Sitten kaikki tämänkin foorumin kynäniskat kulkee peenis pystyssä ja fanittaa kuinka nu-metal on kova sana... vaikka juuri 3 tuntia sitten olivat viimeiseen hengenvetoonsa asti sitä vastaan. :) Metallican uusin on nu-metallia. Todella huonoa sellaista. "Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!"
-Klunssila |
Keppis 25.07.2005 21:01:04 | |
---|
Heavy-metal on kuitenkin loppuen lopuksi parhaimmillaan hyvin melodista, ja tähän ei räppääminen yksinkertaisesti istu. Hmm.. En muista koskaan kuulleeni mitään erityisen melodista nu-metallia. Mikä vitun clean-kanava?
http://www.mikseri.net/fobia |
Hate 25.07.2005 21:02:50 | |
---|
Metallican uusin on nu-metallia. Todella huonoa sellaista. Tämän meinasin itsekin juuri lohkaista, mutta en sitten uskaltanut. Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Tavallinen musiikki kuullaan, heavy tunnetaan!
E|-0--0-0-0-5--5--3----3-5-8--8-7-5-0-5-- |
author 25.07.2005 21:04:06 | |
---|
Ennen kuin täällä haukutaan enemmän kyseistä genreä nimeltä nu-metal, haluaisin kuulla jonkun kertovan myös sen määritelmän. Nu-metal bändejä on niin monta, ettei niitä enää voi yleistää ainoastaan yhden genren perusteella. Vaikutteita saattaa löytyä bluesista funkiin, vaikka itse nu-metallimaisuus pysyisikin näkyvimpänä puolena. Monille tuntuu termi "nu-metal" tuovan mieleen heti genren väliltä Limp Bizkit-Linkin Park. Tässä ei ole koko nu-metallin kirjo tiedoksi vaan kaikille nu-metallin parjaajille. Yhdeksi hyväksi nu-metal bändiksi voin mainita Sinchin, josta olen lukuisat aiemmatkin kerrat m.netissä hehkuttanut. Loistavaa kitarointia ja bändillä on muutenkin erittäin persoonallinen oman tien kulkija. Tai saa toki kertoa jos tuntee vastaavanlaisia bändejä. -Oooo! You smell nice. What is it ?
-Gin |
Super-Jari 25.07.2005 21:31:17 | |
---|
Chimaira, Slipknot, KoRn, SOAD, Clawfinger taitaa joutua Nu-metal karsinaan ja uudempi Samael myös. Ja kaikki toimii. lol apua |
elbowski 25.07.2005 21:32:45 | |
---|
Chimaira, Slipknot, KoRn, SOAD, Clawfinger taitaa joutua Nu-metal karsinaan ja uudempi Samael myös. Ja kaikki toimii. SOAD, hmm, uusin ei ainakaan. Eikä nyt niin nuuta oo muutenkaan. Mutta joo, siis tällainen astetta rankempi numetal toimii jollain tasolla, tyyliin vaikka Chimaira ja Disturbed. Ja onkos Archetype H.D. Nuta? Se on ainakin kova. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Anti-J-Boy #2 |
Super-Jari 25.07.2005 21:33:33 | |
---|
Koska "Nu-metal" yksinkertaisesti on aivan täyttä kuraa. Räppi-laulua ja heavy-metal soitantaa ei vain yksinkertaisesti pysty yhdistämään niin, että siitä jotain siedettävää saisi aikaan. Pysykööt ne melodiattomat rytmirääkyjät siellä räp-musiikin puolella. Heavy-metal on kuitenkin loppuen lopuksi parhaimmillaan hyvin melodista, ja tähän ei räppääminen yksinkertaisesti istu. Muutenkin nu-metal -kappaleiden rakenne ja ominaispiirteet eivät vain istu minun makuuni, eikä varmasti monen muunkaan. tästä johtuu että nu-metallissa piilee se äärimmäinen pahuu. Sano yksi bändi joka yhdistää heavy metallia ja räppiä. lol apua |
Super-Jari 25.07.2005 21:34:25 | |
---|
SOAD, hmm, uusin ei ainakaan. Eikä nyt niin nuuta oo muutenkaan. Mutta joo, siis tällainen astetta rankempi numetal toimii jollain tasolla, tyyliin vaikka Chimaira ja Disturbed. Ja onkos Archetype H.D. Nuta? Se on ainakin kova. Kyllähän SOADissa puhelaulua on paljon. Nu-metalliksi menee vaikka mitä sanot. lol apua |
Carpenter 25.07.2005 21:36:40 | |
---|
Kyllä minä ainakin joistakin Nu-Metal bändeistä pidän. Genren pioneerilla Kornilla on kyllä muutama ihan hyvä veisu. Lempparibiisi on Freak On A Leash. Myös Linkin Park menee myös välillä. Varsinkin alaviremättökohdat ovat genressä hyviä. Seuraava kitarani onkin 90% seiska. |
Super-Jari 25.07.2005 21:37:22 | |
---|
Varsinkin alaviremättökohdat ovat genressä hyviä. Seuraava kitarani onkin 90% seiska. Mikäs vittu se on? lol apua |