Kärpäsruoska 22.07.2005 20:31:10 | |
---|
Ja ehkä vielä surullisempaa on jos kokee häpeävänsä sitä että diggaa artistia, joka ei ole ns. "hyväksytty". Uskottavuus oli vielä jonkin aikaa sitten minulle ongelma enkä oikein halunnut tykätä tietyistä bändeistä ja artisteista. Onneksi pääsin siitä yli. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
Kärpäsruoska 22.07.2005 20:34:59 | |
---|
Kaikki on ihan hyvää. Olen pyrkinyt vähitellen laajentamaan musiikkiymmärrystäni, ja tajunnut, että genrestä kuin genrestä löytyy helmiä ja loistavia biisejä. Tunnun olevan harvinainen yksilö ikäluokassani. Kuin omasta suustani. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
papitsu 23.07.2005 00:41:17 | |
---|
Miksi ihmiset ostavat idioottimaisia Crazy Frog levyjä? En voi ehkä koskaan ymmärtää. Tästä tulikin mieleen että Beverly Hills Coppien suurena fanina ihmettelen sitä että kun jostakin kuuluu tuo iki-ihana Axel Foley theme, niin siihen joku älypää väläyttää että "Eikös tuo olekin se Crazy Frogin biisi!!!11". Hieman sivistystä kiitos. Ja itse asiaan. En pidä hiphop/rap-"musiikista", sen takia että yleensä nuo ovat semmosia että pistetäänpä tuolta koneelta joku biitti ja "lauletaan" siihen päälle siitä että meillä on paljon rahaa ja naisia ja aseita, ollaan niin Gangstia. JOU! Kyllä sinne joukkoon joku hyväkin kappale mahtuu mutta noin yleisesti ottaen. "Sorsat lentää, minä en. Paitsi ehkä vähän viinaa ottaen."
THV-Klubi #42 |
Minstrel 23.07.2005 09:30:08 | |
---|
En pidä hiphop/rap-"musiikista", sen takia että yleensä nuo ovat semmosia että pistetäänpä tuolta koneelta joku biitti ja "lauletaan" siihen päälle siitä että meillä on paljon rahaa ja naisia ja aseita, ollaan niin Gangstia. No mutta tuohan pätee vain MTV-räppiin, joka on kuitenkin vain marginaalinen osa koko hiphop-musiikista. Samoilla argumenteilla voisinkin teilata rock-musiikin, joka on vain sellaista muka-rankkaa teineille suunnattua kaupallista sontaa. Biisit ovat tarpeeksi helppoja, jotta niillä voi laulattaa typerää yleisöä, ja laulajaksi on valittu vain ulkonäkönsä perusteella joku pitkätukkainen poika, joka ei osaa laulaa. Ainakin niinku MTV:llä. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
Samu S. 23.07.2005 10:23:23 | |
---|
En pidä hiphop/rap-"musiikista", sen takia että yleensä nuo ovat semmosia että pistetäänpä tuolta koneelta joku biitti ja "lauletaan" siihen päälle siitä että meillä on paljon rahaa ja naisia ja aseita, ollaan niin Gangstia. JOU! Tässä on taas selkeästi mietitty itse. Noiden kliseiden pudotteleminenhan onnistuu minkä tahansa musiikinlajin suhteen. Minusta jatsi on ihan paskaa. Soittomoka on soittomoka, mutta kun sen toistaa, tulee jatsia! Tulee vähän mieleen Tiktak soittamassa grungea. |
Rumpali Rölli 23.07.2005 11:37:16 | |
---|
Njaa a se ehkä johtuu siitä, että mihin ihminen tykästyy (siis musiikkiin). Omat elämän tavat, kaveripiiri sukulaisetkin vaikuttavat omalla osallaan. Itse kuuntelen vain metallia ja hard rockia mutta väliin mahtuu myös jotain semmoistakin (ihme kyllä) kuin kantria jonkun verran ja tietty hitaampaa rokkia esim. Eagle Eye Cherry. Mutta sitten en enää pidäkkään muista musiikki tyyleistä, ne eivät vain kolahda, olen yrittänyt kuunnella mutta ei siitä mitään tule. The Berzerker:in rumpali on aika nopea |
maelstrom 23.07.2005 11:42:42 | |
---|
No mutta tuohan pätee vain MTV-räppiin, joka on kuitenkin vain marginaalinen osa koko hiphop-musiikista. Samoilla argumenteilla voisinkin teilata rock-musiikin, joka on vain sellaista muka-rankkaa teineille suunnattua kaupallista sontaa. Biisit ovat tarpeeksi helppoja, jotta niillä voi laulattaa typerää yleisöä, ja laulajaksi on valittu vain ulkonäkönsä perusteella joku pitkätukkainen poika, joka ei osaa laulaa. Ainakin niinku MTV:llä. Laskisin MTV:n automaattisen teilaamisen samaan sarjaan jonkin genren automaattisen teilaamisen kanssa. Veikkaisin, että suurin syy ärsyyntyä MTV:n tarjonnasta on se, että automaattisesti oletetaan, että jos joku soi MTV:llä, on se tehty raha mielessä ja suunnattu teinitytöille, vailla minkäänlaisia taiteellisia ambitioita. Ottamatta millään lailla kantaa siihen, onko siinä jotain pahaa tehdä musiikkia tietylle yleisölle ilman taiteellisia ambitioita. Kyseisellä kanavalla kuitenkin soi ihan "oikeaakin" musiikkia, vaikka iso osa ei purisikaan. Itsekin kuulun siihen kategoriaan, joka kysyttäessä sanoo, että mistä tahansa genrestä löytyy hyvää musiikkia, mutta jättää sanomatta, että tiettyjä genrejä kohtaan koen valtavia ennakkoluuloja. Kuuntelen kyllä mielelläni Burzumia, Mariskaa, Johnny Cashia, Macy Graytä, Toolia, Chemical Brothersia, Boards of Canadaa, Vivaldia ja Yölintua, mutta en silti ole kaikkiruokainen. Todennäköisesti syy siihen, että joku ei "pure" on yhdistelmä geenejä, lapsuutta, teinivuosien sosiaalista ympäristöä, nykykulttuuria, markkinataloutta, maailmankatsomusta, kokemusta musiikista, elämäntilannetta jne. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
Minstrel 23.07.2005 20:52:15 | |
---|
Kyseisellä kanavalla kuitenkin soi ihan "oikeaakin" musiikkia, vaikka iso osa ei purisikaan. Kyllä, sitä en ole kiistänytkään. Otin MTV:n vain esimerkiksi, jonka mukaan moni muodostaa mielipiteensä mm. hiphopista. Seurailin eräs päivä kanavan Top 10 at ten (hiphop) -listausta, ja kieltämättä sen perusteella on helppo suhtautua kielteisesti koko genreen, jos ei ole pahemmin muuta hiphopia kuullut. Olihan joukossa pari menevämpää old school -palaakin, mutta 50 Cent piti tiukasti kärkisijaa. On kyllä todella surullista, että ne muutamat MTV:n huippuhetket hukkuvat siihen geneeriseen taustameluun, jota sieltä liian usein kuulee. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
t-termiitti 24.07.2005 23:46:02 (muokattu 24.07.2005 23:52:08) | |
---|
Ihmiset ovat kauttaaltaan erilaisia, eikä tästä asiasta yksinkertaisesti voi esittää minkäänlaista faktaa mutta haluaisin tuoda uuden näkökannan tähän ennen kuin tämä keskustelu lähtee totaalisesti käsistä. HUPS... Tuplana... |
t-termiitti 24.07.2005 23:51:03 | |
---|
Hmm.. väittäisin päinvastaista. Ihmiset ovat läpikotaisin samanlaisia. Ja niin on musiikkikin. (joku äärimmäisyyksiin viety kokeellisuus voi jonkin verran poiketa, mutta sitten voidaan kysyä onko se enää musiikkiakaan...) E: ei sillä, että sillä olisi väliä, kaikki kokeellisuus on aina plussaa, genrestä riippumatta... (minun mielestä). Kyse on paljon ennakkoluuloista. Arvioitaessa musiikkia tai sitten ihmisiä. Jopa rasismista. Kaikissa genreissä on sellaisia jotka kykenevät miellyttämään estetiikantajua tai ravistelemaan... Ennakkoluulot ja lokerointi. Makuasioita... Voiko tästä aiheesta voida saada mitään irti...... ...paitsi että: kaikki heavymusiikki on kyllä läpeensä samanlaista puuroa. ;) Kaikissa joku tilutusriffi, joku hakkaa rumpuja, ja sitten "lauletaan" jostain kääpiöistä, monstereista, jne.. |
Solex 25.07.2005 00:01:47 (muokattu 25.07.2005 00:02:13) | |
---|
Rap aiheuttaa minussa vakavia ennakkoluuloa siksi, koska 99.9% prosenttia nykyään tehtävästä rapistä on kamalaa tuubaa. Onneksi on olemassa myös kelvollistakin rappia, en ole täysin kerettiläinen. Suhtaudun myös konemusiikkiin suurella varauksella, lähinnä amispopin aiheuttamista painajaisista johtuen. Ei silleen, Massive Attack on jees. On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
en tiedä mistä johtuu, mutta kaikenmaailman räpit ja techno-jumputukset menee ymmärrykseni yli... "these smiling eyes are just a mirror for" |
Jani The Rock 25.07.2005 20:38:45 | |
---|
en tiedä mistä johtuu, mutta kaikenmaailman räpit ja techno-jumputukset menee ymmärrykseni yli... Tämä on osoitus siitä, että olette henkisesti terve ja tasapainoinen yksilö. Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
DJKaaos 25.07.2005 20:49:09 | |
---|
vaikea yleensäkki sanoa jos menee todella syvälle asian ytimeen, että mistä johtuu se että pitää jostain tai ei pidä. Vain kuolleet kalat uivat virran mukana. |
Rumpali Rölli 26.07.2005 18:17:47 | |
---|
Tämä on osoitus siitä, että olette henkisesti terve ja tasapainoinen yksilö. Olette oikeassa tohtori!! The Berzerker:in rumpali on aika nopea |
maelstrom 26.07.2005 19:54:48 | |
---|
en tiedä mistä johtuu, mutta kaikenmaailman räpit ja techno-jumputukset menee ymmärrykseni yli... Tämä johtuu siitä, ettei ymmärryksesi ole riittävän laaja ja kehittynyt. Tai avoin. Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita.
IMIK #12 |
rautayrtti 26.07.2005 23:25:11 | |
---|
Tämä johtuu siitä, ettei ymmärryksesi ole riittävän laaja ja kehittynyt. Tai avoin. jos ei tykkää niin ei tykkää. siinä se. :) "these smiling eyes are just a mirror for" |
komposti 27.07.2005 12:33:00 | |
---|
Mie kuuntelen lähinnä vaan musiikkia missä käytetään oikeita soittimia. Kaikenlainen konemusiikki vaan tuntuu elottomalta. Miulla tuli jonkinlainen herätys jossain vaiheessa. Aiemmi kuuntelin lähinnä vain kaikenlaista metallia, mutta sitte tajusin et löytyyhän sitä hyvää musiikkia vähän kaikentyylisestä musiikista. Tuon jälkeen on löytynyt hyvää musiikkia niin progen, funkin kuin räpinkin saralta. Tykkään tutustua uuten musaan ja pyrin laajentamaan musiikkimakua. Oon aika useesti yrittänyt tykästyä esim. jazziin, mut ei vaa tunnu millään kolahtavan. Ei varmaankaan oo vaa löytyny oikeeta bändiä. muikkuja, perkele! |
t-termiitti 27.07.2005 13:55:17 | |
---|
Mie kuuntelen lähinnä vaan musiikkia missä käytetään oikeita soittimia. Kaikenlainen konemusiikki vaan tuntuu elottomalta. Käyt siis vain unplugged-keikoilla? Ja toisaalta onhan ne soittimetkin koneita - paitsi vokalisti - joskus sekin... hmm... provo provosta, hammas hampaasta.. Vakavasti: mitä muuten tarkoitat konemusiikilla? |
komposti 27.07.2005 15:06:16 | |
---|
Vakavasti: mitä muuten tarkoitat konemusiikilla? Jollain tietokoneohjelmalla tehtyä musiikkia. Ei fyysisiä soittimia. muikkuja, perkele! |