Jeltz 23.07.2005 17:51:04 (muokattu 23.07.2005 17:54:24) | |
---|
takuu saksassa? 3 vuotta, toimii hyvin, kokemustakin on. Turha dissata Thomannin takuuta, toistaiseksi pari kertaa on ollut tarvetta kääntyä takuun puoleen, molemmilla kerroilla on hoitunut asia helposti. EDIT: Älkää siis käsittäkö että mulla olis jotain suomalaisia kauppoja vastaan, mutta usein t-kauppaa pidetään jonain mörkönä, vaikka se on erittäin asiallisesti toimiva kauppa. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
kai 23.07.2005 18:09:43 | |
---|
3 vuotta, toimii hyvin, kokemustakin on. Turha dissata Thomannin takuuta, toistaiseksi pari kertaa on ollut tarvetta kääntyä takuun puoleen, molemmilla kerroilla on hoitunut asia helposti. EDIT: Älkää siis käsittäkö että mulla olis jotain suomalaisia kauppoja vastaan, mutta usein t-kauppaa pidetään jonain mörkönä, vaikka se on erittäin asiallisesti toimiva kauppa. näin olen kuullut etä takuu toimii hyvin t-kaupassa.. eli taidan kääntyä thomannin puoleen noissa rummuissa.. kuitenkin päälle 500 mummoa halvempi..rahdin kera.. miten niin minä..?? |
Nolte 23.07.2005 19:11:05 | |
---|
näin olen kuullut etä takuu toimii hyvin t-kaupassa.. eli taidan kääntyä thomannin puoleen noissa rummuissa.. kuitenkin päälle 500 mummoa halvempi..rahdin kera.. Joko tingit? Luulis, että tuon eron saisi niin pieneksi, ettei ole mitään järkeä tilata ulkomailta. En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
kai 23.07.2005 21:31:49 | |
---|
Joko tingit? Luulis, että tuon eron saisi niin pieneksi, ettei ole mitään järkeä tilata ulkomailta. en..mutta tilaan muutakin kamaa samalla niin taitaa silti t-kauppa tulla halvemmaksi miten niin minä..?? |
Youni 24.07.2005 16:50:02 (muokattu 25.07.2005 15:56:24) | |
---|
en..mutta tilaan muutakin kamaa samalla niin taitaa silti t-kauppa tulla halvemmaksi Se on kyllä totta. Kyllä ne varmaan nuo Sonorit laskisivat Thomannin tasolle kun asiasta mainitsee. Mutta noita muita kamoja voi olla vaikeampi saada samaan hintaan Suomesta. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
rbt 24.07.2005 17:29:32 | |
---|
jos nyt ihan fiksuja ollaan niin ainoat mitä thomannilta saa edullisemmin, kuin Suomesta on Milleniumit, ellei osta niitä käytettynä... Kohta Suomesta ei saa mitään kun jengi vaa Saksasta tilailee. Natsit! |
Dnjmaster 24.07.2005 17:35:33 | |
---|
Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, siis Thomannilta =) kalamies#40 >-)))> |
Nolte 24.07.2005 17:45:13 | |
---|
Kohta Suomesta ei saa mitään kun jengi vaa Saksasta tilailee Tuossa on perää. Se ei oikein ole kannattavaa toimintaa, jos vaan käydään testaamassa kama kotikaupungin musaliikkeessä, ja sitten tilataan se saksasta. Ei ole kannattavaa tälle liikkeelle, muttei ole asiakkaallekaan. Sitten kun pulju menee nurin, kun ei kannata, niin sitten ollaan nurisemassa, että voi vittu, kun täällä tuppukylässä ei oo ees musiikkikauppaa perkele. Olisi ollut niin mukava käydä ne plekut, kielet ja rumpukapulat sieltä ostamassa. Mutta kun kauppa ei pysy pystyssä, jos sieltä ostetaan vaan ne plekut. Vrt. lähikauppojen ongelma, kun sieltä ostetaan vaan se unohtunut maitopurkki. Oho, tuli vuodatus. :-) No, mutta voisit ainakin tehdä listan niistä kamoista mitä olet tilaamassa ja käydä näyttämässä sitä paikallisessa liikkeessä, ja pyytää hinta-arvio koko läjästä. Ja mainita tietenkin tämä t-kaupan hinta. En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
ddrum54 24.07.2005 20:38:37 | |
---|
No, mutta voisit ainakin tehdä listan niistä kamoista mitä olet tilaamassa ja käydä näyttämässä sitä paikallisessa liikkeessä, ja pyytää hinta-arvio koko läjästä. Ja mainita tietenkin tämä t-kaupan hinta. Tää on erittäin hyvä ohje. Mä olen aina päässyt sopuun hinnoista, kun heittää T - kaupan tarjouksen tiskiin. Thomann on todella hyvin laskenut hintoja meidänkin musakaupoissa. Tiukka neuvottelu vaan hinnoista. Ei ne meidän musakauppiaat halua asiakkaita menettää. 2`n 4 |
kai 24.07.2005 22:21:31 | |
---|
kyllähän tuo asiallinen neuvo on..mutta ainut huono puoli on kun eipä meillä päin hirveästi ole hyviä pikkusettejä tuohon t-kaupan hintaan myynnissä..! paikallisesta turha mennä edes kysymään..lähin hyvä seinäjoella, markun musiikki. pitää käydä tsekkaamassa tarjonta ja tietenkin hinnat.. miten niin minä..?? |
Stereophile 25.07.2005 10:37:29 | |
---|
Tää on erittäin hyvä ohje. Mä olen aina päässyt sopuun hinnoista, kun heittää T - kaupan tarjouksen tiskiin. Thomann on todella hyvin laskenut hintoja meidänkin musakaupoissa. Tiukka neuvottelu vaan hinnoista. Ei ne meidän musakauppiaat halua asiakkaita menettää. Näin kävi mullakin, kun olin tuota tuplabedaalia ostamassa: Suomessa listahinta 425, thomannilla 295. Vähän aikaa neuvoteltiin tutun myyjän kanssa, lopputulos 350 ja kapulat kaupan päälle. Thomannilta tilattuna olis tullu hintaa 295+pk+kapulat=325eur ja olis joutunu vielä odottamaan toimituksen ajan. Mieluusti maksan 25eur enemmän, teen kaupat tutun myyjän kans ja otan tavaran heti mukaan... En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
Nolte 25.07.2005 12:21:36 | |
---|
Juu, ei ollut tarkoitus Kai painostaa tai ahdistella (no, ehkä vähän) :) juuri sinua. Ihan yleisellä tasolla vaan... Onhan niitä tilanteita, joissa tavara on vaan otettava sieltä mistä sitä saa, ja kohtuullisella hinnalla. Tuo Thomannin suosio perustuu hintojen lisäksi aivan varmasti myös samaan kuin postimyynti yleensäkin, jonka suosio taitaa kasvaa koko ajan. Voi hoitaa koko homman niin helposti ja anonyymisti kotoa poistumatta. Eikä siinä olekaan mitään vikaa sinänsä. Eihän se ole aina mukava mennä sinne soitinkauppaan kaikkien pro-ukkeleiden sekaan kyselemään "tyhmiä". Se vaatiikin paljon ammattitaitoa tällaisten erikoisliikkeiden myyjiltä, kyetä suhtautumaan kaikentasoisiin asiakkaisiin asiallisesti. Ne vinot hymyt eivät kannusta nuorta aloittelevaa soittajaa tulemaan uudestaan. Nimimerkillä, "mikäs malli tää on, voikos tällä soittaa muutakin kun heviä", kun tempaisin musakaupassa käteeni männä vuonna Gibsonin Les Paulin. :D Meni taas karvan verran ohi aiheesta, pahoittelut. En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
kai 25.07.2005 12:41:06 | |
---|
tietenkin suomesta ostan jos vain kohtuu hintaan ja kohtuu välimatkan päästä löytyy..! taas kun kauempaa joutuu hakemaan niin matkakustannukset nousee. ja enemmän menee matkoihin rahaa kuin t-kaupan postikulut. sekin vähän vaikeuttaa hommaa kun ajelen metsäkoneita ja työ ajat on vähemmän kuin säännölliset. monesti ei jää paljoa aikaa päivän päätteeksi lähteä kauppoja kiertämään. seinäjoen liikkeet pitää kiertää ainakin läpi.. miten niin minä..?? |
ddrum54 25.07.2005 14:00:12 | |
---|
Eihän se ole aina mukava mennä sinne soitinkauppaan kaikkien pro-ukkeleiden sekaan kyselemään "tyhmiä". Se vaatiikin paljon ammattitaitoa tällaisten erikoisliikkeiden myyjiltä, kyetä suhtautumaan kaikentasoisiin asiakkaisiin asiallisesti. Ne vinot hymyt eivät kannusta nuorta aloittelevaa soittajaa tulemaan uudestaan. Tämä on valitettavasti yksi, todella pätevä syy hankkia postimyymälästä. Soitinkauppojen myyjien ylimielisyys ja surkea ammattitaito on hyperärsyttävää. Tosin ei ne taida pro - ukkeleita edes olla. Aidot pro - jannut ( tapaamani ) on tosi letkeitä ja mielellään opastavia kavereita. Ne on itsekin tarponeet samassa suossa ja todella tietävät asioista. ( Toki, kaiken tietävä ja osaava, koppava, ylimielinen teini, ei ole kaikkein helpoin asiakas.) tietenkin suomesta ostan jos vain kohtuu hintaan ja kohtuu välimatkan päästä löytyy..! taas kun kauempaa joutuu hakemaan niin matkakustannukset nousee. Joopajoo, se on tietysti helppo huudella täältä runsaan tarjonnan alueelta ( suur - Helsinki ) neuvoja. Kaikilla ei ole mahdollisuutta kierrellä ja vertailla useita musakauppoja. Hyvä jos edes se yksi löytyy. Aina tilanteen mukaan... 2`n 4 |
rbt 25.07.2005 14:02:31 | |
---|
Huomautus: Myös Suomesta voi aika monesta liikkeestä tilata postilla tavaraa ja neuvotella hintoja ihan puhelimessakin. |
Tosin ei ne taida pro - ukkeleita edes olla. Aidot pro - jannut ( tapaamani ) on tosi letkeitä ja mielellään opastavia kavereita Näinhän se on. Unohtui ne paksut lainausmerkit siitä ympäriltä. En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...? |
AP 25.07.2005 18:24:10 | |
---|
Taitaa olla aika kaluttu aihe, mutta ainakin kuvan perusteella setin virveli on tuota taattua made in R.O.C tasoa eli ihan paska. Ei voi mitään, mutta ei tuolla rahamäärällä ole ennenkään saanut mitään hyvää uutta rumpusettiä, lukee sitten päällä Sonor ja/tai on myyjä sitten vaikka saksalainenkin. Varmaan jäät paremmalle mielelle, jos vaikka saat itsellesi tingattua tuolta torilta esim. jotkut Pearl World-seriesit (joita taitaa parhaillaankin olla pari, kolme settiä myynissä) ja siihen 2 hyvää peltiä. K100 #7
Ärlä #011 |
kai 25.07.2005 21:08:29 | |
---|
eihän tässä nut mikään välttämättömyys ole uusia ostaa..lähinnä tiedustelin tuon setin laatua. kuitenkin haluaisin 18" basarilla olevaa settiä..ihan kokonsa puolesta..! ja on sitten mukavempi roudata..JOS joskus pääsisi vaikka keikalle..:) miten niin minä..?? |