Aihe: Line6 Delay modeller dl4
1
Kitarasankari
16.07.2005 21:35:18
Vähän on ollut puhetta tästä laitteesta joten kokemukset kehiin. onko hintansa arvoinen pedaali?

Itse olen jonkin sortin line6-vastainen ihminen mutta tuo boksi kyllä nyt vähän kiinnostais kun yleensä line kutosissa on ollut ihan hyvä nuo kaiut, muun jätän sitten omaan arvoonsa..älkää nyt lin6-miehet pillastuko =)
Jazz is not dead...it just smells funny...
32788
16.07.2005 21:38:25
Vähän on ollut puhetta tästä laitteesta joten kokemukset kehiin. onko hintansa arvoinen pedaali?

Itse olen jonkin sortin line6-vastainen ihminen mutta tuo boksi kyllä nyt vähän kiinnostais kun yleensä line kutosissa on ollut ihan hyvä nuo kaiut, muun jätän sitten omaan arvoonsa..älkää nyt lin6-miehet pillastuko =)

Kitaraopettajallani on tuollainen, ja ihan hyvältä se kuulosti, kun yksi kerta vehkeitään esitteli. (Hävetkää, kaksimieliset!!)
tommiot
16.07.2005 21:45:12
Ihan hyvältä vaikutti, munkin kitaramaikalla on tuollainen. Bossin DD-20 on aika samanlainen, kannattaa tsekata myös. Bossissa tosin muistipaikat (4+1) vaihdetaan yhdellä polkimella, kun DL4:ssä jokaiselle muistipaikalle on oma nappi (parempi systeemi, mutta paikkoja on muistaakseni vain 3)
Pastilli?
Kitarasankari
16.07.2005 21:48:26
Ihan hyvältä vaikutti, munkin kitaramaikalla on tuollainen. Bossin DD-20 on aika samanlainen, kannattaa tsekata myös. Bossissa tosin muistipaikat (4+1) vaihdetaan yhdellä polkimella, kun DL4:ssä jokaiselle muistipaikalle on oma nappi (parempi systeemi, mutta paikkoja on muistaakseni vain 3)

no paikkoja ei tarvitse ollakaan kuin muutama kunhan pari peruskaikua olisi siinä jalan ulottuvilla. Myös tuo loop-ominaisuus kiinnostaa..
Jazz is not dead...it just smells funny...
jäykkis
16.07.2005 22:30:37

Joku tietäväinen tuossa taannoin kertoi että tämä on niitä ainoita Line6 vehkeitä joita löytyy esim. laadukkaammista studioista talon puolesta. Voisi aatella että ehkä se sitten jonkunlainen on.
Jii
16.07.2005 22:38:35
Hyviä soundeja löytyy ruuvaamalla. Useamman vuoden olen dl4:ää käyttänyt ja se toimii omissa tarpeissani.

Huono homma on se, että keikkaillessa en voi enää olla varma laitteen toimivuudesta. Jos puhtia keikkapaikassa ei riitä kaikille soittomööpeleille, aiheuttaa puute näköjään hedelmäpeliefekin, jolloin soitto kuulostaa vähintään mielenkiintoiselta. Harvoin tuota on tapahtunut, mutta ei se kivaa ole.

Kuitenkaan en laitetta ole myymässä, joten se kertonee ongelmien esiintymistiheydestä.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Jymi
17.07.2005 02:13:40 (muokattu 17.07.2005 02:14:48)

Minä tohdin suositella. Termi "line6-vastainen" vastainen sopii kyllä minuunkin. Joskus kolme-neljä kuukautta soittelin mallintavalla kaikki bändijutut, enkä saanut hommaa toimimaan niin, että olisi ollut kotoinen olo kamojen kanssa. Niin palasin putkivermeisiin ja analogisiin pedaaleihin. Mutta tämän mallinnuslootan kanssa olen tullut hyvin toimeen. Ei mitään ongelmia keikalla, helppokäyttöinen, saudit hyviä, ei syö signaalia päältä pois ollessaan, muistipaikkoja on ja tap-tempo eli tosiaankin hyvä laite.

Näitä muuten on aina silloin tällöin vilahtanut torilla käytettynä, jos on malttia odottaa eikä halua ihan täyttä hintaa maksaa.
otto_t
17.07.2005 05:21:28
Itse en ole vielä törmännyt Line6 vaihariin joka kuulostasi toimivalta omassa käytössäni. Mutta tosiaan tuo DL4 on varsin oiva peli, samoin kuin MM4. Ajattelin tosin omasta DL4:esta luopua kun sille ei valitettavasti juurikaan käyttöä ole vähään aikaan ollut. Tuntuu noita muita leluja olevan jo riittävästi.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
Dumb
17.07.2005 11:41:56

Eipä ole pahaa sanottavaa minullakaan tuosta. Varsinkin syksyllä esiintyy välillä tuota "hedelmäpeli"-efektiä (kun yleinen sähkön kulutus nousee reilusti), mutta muuten toiminut ihan moitteetta koko neljä vuotta, mitä tuo minulla on ollut.

Erityisen paljon tuolle ei tällä hetkellä ole käyttöä, mutta kiertoon en ole harkinnut laittavani kertaakaan. Ei vaan delayta tule niin hirveästi käytettyä nykyään ja kun tarvitsen lähinnä reverb+delay -soundia, jota tuosa DL4:sta ei saa, niin en ole tuota enää laudassa puoleentoista vuoteen pitänyt.

Tuostahan muuten löytyy Expression Pedal -ominaisuus, joka on aivan loistava! Koko sen ajan, kun tuo oli aktiivisessa käytössä, oli siihen liitettynä tuo Line6:sen EX-1 Expression Pedal. Tuon toiminnon avulla saa tavallaan kuusi soundia muistiin (plus vielä väliasennot) kun voi tehdä kaksi erilaista versiota samasta mallinnuksesta. Paljon käytin sellaista, että kaasupedaali muutti delay-aikaa. Tuo johonkin näppäilyyn hauskan taustaäänen kun se delay-aika tosiaan vaihtelee lyhyestä pidempään ja taas lyhyeen. Kannattaa kokeilla, jos on mahdollisuus.
Jouni
19.07.2005 14:15:25
Hyvä laite.. Kyllä minäkin myönnän kuuluneeni niihin sikaniskaisiin "mallintavat pannaan" -köriläisiin, jotka kädet puuskassa vilkuilee alta kulmain Line6:n esittelyä.. Kokeilinpa sitten tätä, enkä enää palauttanut soitinkauppaan. Olihan tuo tyyris, mutta kyllä se on hintansa arvoinen. Toiminut muuten myös loistavasti laulukaikuna akustisilla keikoilla...
"On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Rämppy
22.07.2005 01:04:14
Muutama vuosi on jo mennyt DL4:n kanssa. Kokemukset ovat olleet hyviä. Aluksi minäkin epäilin vehkeen luotettavuutta, kun ensimmäinen laite sekosi jo uutena. Sain välittömästi uuden tilalle, eikä pulmia ole sen koommin ollut. Ei edes hedelmäpeliefektiä. Asetusten saaminen kohdalleen tosin edellyttää aikamoista ruuvailua, mutta hyvän kuuloisia kaikuja kyllä löytyy kun jaksaa kärsivällisesti säätää. 3 muistipaikkaa on ollut ainakin mulle aivan riittävästi. Mun mielestä vehje on osoittanut toimivuutensa nimenomaan keikkakaikuna. Erittäin helppokäyttöinen, kunhan ensin on saanut säädöt kohdalleen ja muistiin. Vekotin ei myöskään aiheuta ainakaan mainittavaa signaalikatoa.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Samuel P.
22.07.2005 08:14:27

Mulla on ollut tuo vekotin nyt 5 vuotta, eikä teknisiä ongelmia ole ollut. Soundit ovat ainakin mun mielestä pääsääntöisesti hyviä. Jos jotain negatiivista haluaa etsiä, niin soundeja joutuu jonkun verran hakemaan, säädöt toimivat mun mielestä aika äkkijyrkästi ainakin niissä mallinnuksissa mitä käytän. Toinen juttu mistä voisi mainita, liittyy soundiin. Toisinaan viimeiset jo hiipuvat toistot alkavat kuullostamaan oudoilta, jotenkin muovisilta ja vääristyneiltä, jotenkin kuin mukaan tulisi autowah. Tätä ei kyllä ihan helpolla huomaa. Ja en tiedä, voihan olla että myös mallinnusten esikuvat ovat vääristäneet soundia.

Kaiken kaikkiaan, annan laitteelle arvosanan 9, enkä edes kuvittele luopuvani siitä.

Mikä muuten on tuo hedelmäpeliefekti, mistä tuossa edellä on puhuttu?
Dumb
22.07.2005 11:22:18

Mikä muuten on tuo hedelmäpeliefekti, mistä tuossa edellä on puhuttu?

Tuon DL4:sen kohdalla yleensä sellainen, että yht'äkkiä kesken kaiken delay-aika, ja ehkä muutkin säädöt, muuttuvat (delay-ajan muuttumisen kuulee helpoiten) ja muistipaikan ledi-valo alkaa vilkkumaan.
McNulty
22.07.2005 11:25:19
Olenko minä tämän palstan ainoa joka ei noista Line6 4-sarjan härveleistä diggaile? Minun mielestäni tuo laite ei ollut lainkaan niin hyvä kuin esim. Boss GT-6 multiefektin omistama delay ja reverb-osasto. Niin ja GT-6:ssa saa samaan rahaan mukaan modulaatiot, säröttimet, equn, kompuran, noisegaten, wahin, enempi muistipaikkoja ja -pankkeja, expressio-pedaalin jne jne.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Samuel P.
22.07.2005 14:01:35

Tuon DL4:sen kohdalla yleensä sellainen, että yht'äkkiä kesken kaiken delay-aika, ja ehkä muutkin säädöt, muuttuvat (delay-ajan muuttumisen kuulee helpoiten) ja muistipaikan ledi-valo alkaa vilkkumaan.

No jopas jotakin, enpä ole itse kyseiseen ongelmaan törmännyt. Saattaapi olla pottumainen juttu, jos keikalla alkaa tuommoinen vikurointi.
Jymi
25.07.2005 10:06:54 (muokattu 25.07.2005 10:09:28)
Yksi kysymys DL4:een liittyen. Ei täysin liity aiheeseen, mutta kun tällainen DL4 ketju jo on.

Eli onko tuo expressionpedaali liityntä samaa standandia kuin muidenkin laitteiden expressionpedaali liitynnät ? Siis voinko käyttää muutakin expressionpedaalia kuin line6:n omaa ? Kysymys johtuu siitä, että en ole yrityksistä huolimatta saanut mitään säätöjä toimimaan expression pedaalilla. Ja ihan ohjekirja kädessä olen yrittänyt niin kuin siinä neuvotaan.

Olen käyttänyt tämmöistä http://www.thomann.de/thoiw3_yamaha_fc7_prodinfo.html Yamahan expression pedaalia.
Dumb
25.07.2005 11:59:44

Eli onko tuo expressionpedaali liityntä samaa standandia kuin muidenkin laitteiden expressionpedaali liitynnät ? Siis voinko käyttää muutakin expressionpedaalia kuin line6:n omaa ? Kysymys johtuu siitä, että en ole yrityksistä huolimatta saanut mitään säätöjä toimimaan expression pedaalilla. Ja ihan ohjekirja kädessä olen yrittänyt niin kuin siinä neuvotaan.

Kyllä pitäisi toimia muutkin exp. pedaalit kuin Line6:sen omat. En ole kylläkään kokeillut, mutta ihmettelen jos näin ei ole.

Se exp. pedaalin ohjaus toimii siis niin, että
1) liität exp. pedaalin kiinni
2) otat jonkun muistipaikan päälle
3) pistät exp. pedaalin vaikka ylä-asentoon
4) säädät haluamasi soundin
5) painat exp. pedaalin ala-asentoon
6) säädät haluamasi soundin taas (mutta ilman mallinnuskohteen muutosta!)
7) tallennat normaalisti pitämällä muistipaikan kytkintä alaspainettuna yli 3sek.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)