Aihe: SooloSkaba 30 ÄÄNESTYS
1 2 3 4
D_Steele
22.07.2005 15:32:11

3p. Jzci
2p. E.Q.
1p. persreikä
"Tässähän alkaa pikkuhiljaa nousta hätäpaskat otsalle" -Sexhundrasextiosex bändimme ekan keikan bäkkärillä
Kuunteleppas mainiota hevimusiikkia
E.Q
23.07.2005 11:32:44 (muokattu 24.07.2005 13:12:00)
Aikavaikee on näitä äänestellä tälläkertaa, tälläisiä tapauksia varten voisi olla hyväkin tuo edellämainittu parannusehdotus,
voishan tuota kokeilla joo, minunkin puolestani kyllä.
Toisaalta taas, jos äänestys-sääntöjä monimutkaistetaan "vähänkin"
ei porukka jaksa perehtyä ja jättää mielummin äänestämättä kokonaan, mutta eipä täällä tosin kovin montaa muuta äänestäjää ole näkynyt kuin osallistujat itse.

Ehkä kaikkein "äänestäjäystävällisin" äänestämistapa kuitenkin olisi jo aikaisemminkin ehdottamani tyyli,
jossa äänestäjä ei anna pisteitä ollenkaan vaan pistelee mielestään paremmuusjärjestykseen niin monta sooloa kun haluaa/jaksaa.
Ei siis tarvitsisi laittaa kaikkia sooloja jonoon, vaan tosiaankin ainoastaan ne soolot joista piti.

Pisteet tulisi kehiin sitten vasta loppulaskennassa,
joka suoritettaisiin näin:

Osallistujamäärä=max p.
(josta myös voi päätellä kisan vaikeus-asteen koska onhan helpompi voittaa kisa jossa on vaan 5 osallistujaa kuin kisa jossa on 50 osallistujaa.)

Parhaalle max p.
Toiseksi parhaalle max p. -1
Kolmannelle max p. -2 jne.

Selvennyksenä esimerkki:

Elikkä Tässä kilpailussa on 16 osallistujaa, parhaalle siis 16p.
Äänestäjä X on tykännyt neljästä soolosta ja laittanut ne paremmuusjärjestykseen.
Pisteitä tulee siis,

Sooloilija 1 16p.
Sooloilija 2 15p.
Sooloilija 3 14p.
Sooloilija 4 13p.

Kaikkien äänestäjien antamat sooloilija X pisteet sitten lasketaan yhteen ja näin saadaan selville loppupistemäärät / paremmuusjärjestys.

Mutta aivan sama miten, minulle riittää kunhan kaikilla on mukavaa.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ainiin ne tämänkertaiset pisteet piti laittaa.
Pitkän pähkäilyn jälkeen en ole vieläkään varma, mutta laitetaan nyt näin:

temppiz - 3p.
Pussy Boner - 2p.
Jzci - 1p.
K100#10
Samuel P.
23.07.2005 13:03:04

Idea voisi olla kokeilemisen arvoinen. Äänestäjän ei tarvitsisi kuin laittaa sooloja järjestykseen niin pitkälle kuin haluaa, pistelaskuvastuu jäisi järjestäjän harteille.

Toisaalta tuo olisi aika tyly tapa, kun jäisi viimeiseksi.
Mutta sehän vain karaisisi ja saisi treemaamaan enemmän.
Kuha
23.07.2005 19:22:55

3p Pussy Boner
2p temppiz
1p Jzci
Muistakaa venytellä.
BluesKitaristi
23.07.2005 19:51:09
E.Q 3p. Tää soolo varmaan kuuluu tähän taustaan ?
ninos 2p. Hienon kuuloinen ja huolellisesti tehty.
secondarymind 1p. Hyvältä kuulostaa, himpunverran varmuutta lisää soittoon niin se on siinä.
32788
23.07.2005 22:32:08 (muokattu 23.07.2005 22:32:37)
Laskin nuo pisteet tuossa aikani kuluksi, vaikken mitenkään liitykään tähän kisaan...

1.E.Q         28 pistettä
2.Pussy Boner 19 pistettä
3.ninos       18 pistettä

Tässä vielä nämä kaikkien pisteet näin havainnollistavasti...

E.Q           IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Pussy Boner   IIIIIIIIIIIIIIIIIII
ninos         IIIIIIIIIIIIIIIIII
Jzci          IIIIIIIIIIIIIIIII
temppiz       IIIIIIIIIIIIIII
juki68        IIIIIIIIIIIIIII
Cadaver       IIIIIIIII
Kuha          IIIIII
Safaweb       IIII 
secondarymind III
Samuel P.     II
BulletProof   II 
persreikä     I 
Edy           I
Explorer 
arkkikansleri 
E.Q
23.07.2005 22:57:49 (muokattu 24.07.2005 00:38:12)
EDIT: No ehkä pientä viilausta vielä kaipaa tuo tilumanin lista tuossa yllä.
----------------------------------------------------------------------

Nyt tämäkin kisa saatiin sitten päätökseen.

E.Q 26p. - Oho, Kiitän ja kumarran äänestäneitä !

Jzci ja Pussy Boner 19p. Kumpi tekee taustan ja kampi vetää seuraavan kisan? sopikaa keskenänne.

temppiz 17p.

Kisataulukko tässä: http://koti.mbnet.fi/ekku/Files/SooloSkaba_30_Tulokset.jpg
K100#10
E.Q
24.07.2005 00:02:32
Jos sitä kaikua olisi ollut ihan pikkuisen vähemmän, olisi ollut lähempänä täydellisyyttä. Nyt meni paikoitellen vähän mössöksi.

Ja sitten vielä niihin koottuhin selityksiin:

Per#"&%na joo, ensin tuo sooloni piti olla tällainen (tässä siis oikea soolo)
http://koti.mbnet.fi/ekku/MP3/EQn_Soolo_org_Skaba30.mp3

jossa sitä kaikuakin varmaan oli aika sopivasti, mutta en ollut tyytyvänen pariin kohtaan tuossa esim.myöhästyminen loppujuoksutuksessa, ja vedin uudelleen samalla tavalla toiselle raidalle.
Sitten kun kuuntelin, niin vahingossa ne molemmat raidat olivat jääneet monitoroinnille ja huomasin että vau nuohan kuulostavatkin hyvältä päällekkäin.

Yleensä en halua laittaa tällaisia miksauksia vaan haluan että soolo kuulostaa siltä mitä se oikeasti on ja että sen pystyy esittämään myös livenä.

Vähän aikaa mietittyäni päätin sitten kuitenkin miksata nuo 2 kitararaitaa yhteen, ja niin siinä sitten kaikukin tuplaantui samalla,
eikä sitä saanut enää vähennettyä mitenkään.

Päätin silti jättää ne noin koska jotenkin se silti mielestäni kuulosti paremmalta "kaksiäänisenä".

Että semmoonen tappaus !
K100#10
Explorer
24.07.2005 00:07:05 (muokattu 24.07.2005 00:09:15)
Ja sitten vielä niihin koottuhin selityksiin:

Heh. Tulipa myös todistettua, että random-soundilla, yhdellä ainoalla otolla random-soitetulla tilulla täysin miksaamatta ja eq:ttamati ei pärjää näissä skaboissa.

Tuolla on muuten riffiskabakin (se oikea eikä se uusi lahjattomien versio) menossa, vielä ehtii osallistumaan.
Aerosmith: the kings of rock n' roll.
secondarymind
24.07.2005 02:23:21
Ei oo todellista. Tuli kolme pistettä tässä skabassa vaikka sooloilu ei TODELLAKAAN ole mun lajini! Ei taida toiste tulla tollasta pisteryöppyä sooloskabassa meikäläisen osalle.:) Kiitoksia.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Pande
28.07.2005 16:03:15

Jzci ja Pussy Boner 19p. Kumpi tekee taustan ja kampi vetää seuraavan kisan? sopikaa keskenänne.

Nyt prkl vauhtia siihen taustantekoon että pääsee TILUTTAMAAN! :P

Yksi vaihtoehto olisi tietysti pitää sooloskaba siten että taustana olisi pelkkä hiljaisuus, mitäs olette mieltä semmosesta? (eli jokainen nauhoittaisi omaa soitantaansa ilman mitään taustaa - sooloilu ilman taustaa varsinkin säröllä on ihan oma vaikea lajinsa)
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
secondarymind
28.07.2005 16:08:25
Yksi vaihtoehto olisi tietysti pitää sooloskaba siten että taustana olisi pelkkä hiljaisuus, mitäs olette mieltä semmosesta? (eli jokainen nauhoittaisi omaa soitantaansa ilman mitään taustaa - sooloilu ilman taustaa varsinkin säröllä on ihan oma vaikea lajinsa)

Mainio idea. Varmaan tulis aika erinäköisiä ja -kokoisia sooloja.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
32788
28.07.2005 16:29:45
Nyt prkl vauhtia siihen taustantekoon että pääsee TILUTTAMAAN! :P

Voisi sentään rummut olla, ja niihin saisi kukin vedellä. Niin pysyisi edes jotenkin kuosissa...
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
Fuzzy Boner
28.07.2005 17:07:20
Voisi sentään rummut olla, ja niihin saisi kukin vedellä. Niin pysyisi edes jotenkin kuosissa...

nii. oon lähössä koht pariks viikoks rundille, joten pitäis tietää. Mietitiin tos jo pikaviestein mut. Sanokaas mitä tehään.
TE
Pande
28.07.2005 22:25:43

nii. oon lähössä koht pariks viikoks rundille, joten pitäis tietää. Mietitiin tos jo pikaviestein mut. Sanokaas mitä tehään.

Tehän tietysti päätätte homman, niinkun perinteisiin kuuluu. "Taustattoman taustan" päälle voidaan kuitenkin aina sooloskabailla myöhemminkin.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan millaista taustaa tai taustattomuutta sieltä tulee. :)
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
temppiz
29.07.2005 19:35:31

Tulipa mieleen, että tämmönen systeemi vois toimia mukavasti tuolla riffipuolella, eli voittajan valitseman kompin päälle pitäis väsätä sopiva riffi.
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut...
Pande
29.07.2005 19:43:05

Tulipa mieleen, että tämmönen systeemi vois toimia mukavasti tuolla riffipuolella, eli voittajan valitseman kompin päälle pitäis väsätä sopiva riffi.

Loistavaakin parempi idea. Itse en ikinä jaksa nysvätä noita taustoja, vieläkin vähemmän kun edes yrittää keksiä sitä järkevää riffiä ;)
Samuel P.
31.07.2005 09:40:23

Hyvä idea. Tuolloin riffejä olisi helpompi vertailla toisiinsa. Kaikilla osallistujilla olisi näin myös sama lähtökohta, jolloin ei tarvittaisi rumpu-, basso- ym. komppien rakennus- ja sovitustaitoja, vaan itse riffit tulisivat pääosaan.
Samuel P.
31.07.2005 09:45:50

Milloin muuten tulee sooloskaba 31? Täällä jo odotellaan. Pitäiskö näihin hommiin laittaa vaikka joku aikaraja, ettei homma kaadu taustojen puutteeseen? Vaikkapa niin, että seuraavan skaban pitäisi pyörähtää käyntiin esim. viikon tai kahden viikon kuluessa edellisen päättymisestä.

Voittajahan päättäisi tällöinkin seuraavasta pohjasta, mutta mikäli ei itse haluaisi tai pystyisi skabaa läpi viemään, hän etsisi halukkaan järjestäjän?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)