Aihe: voiko kiinteätallaiseen vaihtaa floikkatallan?
1
Markley
23.07.2005 22:18:39
Tota noin.. Mulla olis tällänen erittäin blondi kysymys.. eli voiko kiinteätallaiseen sähkökitaraan vaihtaa floikkatallan? Jos voi niin miten??
Juniper
23.07.2005 22:51:45
Voi vaihtaa floikkatallan.
Floikalle pitää vaan jyrsiä bodyyn kolo edestä ja takaa isompi kolo jousille.
Juniper
23.07.2005 23:52:19
Floikkatallat taitavat myös vaatia kaulaan jonkin verran kulmaa, että kielet saadaan tarpeeksi alas.

Ei välttämättä. Floikan voi upottaa bodyyn.
Explorer
24.07.2005 00:15:21
Ei välttämättä. Floikan voi upottaa bodyyn.

Mutta jos floikkaa rupeaa upottamaan bodyyn kaulakulmaa kompensoidakseen, pitää bodya paksuntaa vastaavasti entisestään. You see, jottei blokki kurkista takakannesta ulos.
Aerosmith: the kings of rock n' roll.
Markley
24.07.2005 00:27:06
Asia on harvinaisen selvä. Kiitoksia!!!
zepeteus
24.07.2005 17:33:49
Mutta jos floikkaa rupeaa upottamaan bodyyn kaulakulmaa kompensoidakseen, pitää bodya paksuntaa vastaavasti entisestään.

Sama tilanne olisi edessä, jos haluaa sen floikan syvemmälle vaikkapa vain soittoteknisistä syistä. Eli jos tykkää matalammalla istuvista talloista.

You see, jottei blokki kurkista takakannesta ulos.

Eli valitaan etukäteen sellainen malli, jossa blokki on jo valmiiksi lyhyempi, tai sahataan/viilataan/veistetään olemassaolevaa blokkia itse. Molemmat tavat on tullut testattua, molemmat toimivat.
Teijo K.
24.07.2005 22:07:08

Tota noin.. Mulla olis tällänen erittäin blondi kysymys.. eli voiko kiinteätallaiseen sähkökitaraan vaihtaa floikkatallan? Jos voi niin miten??

Pilallehan se kitara siitä menee, mutta onhan se mahdollista.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)