Jabbe 24.04.2003 22:09:56 | |
---|
Tuollainen tulossa piakkoin, n. kuukausi enää aikaa. Pianolla pitäisi soittaa. Hermostuttaa, kun puuttuu vielä pari etydiä/transkriptiota ja kaikki skaalat ja arpeggiot ei ole hallussa. Biisitkin vois mennä paremmin, varsinkin soolot takkuaa. Syynä tähän varmaan se, että ei tule treenattua tarpeeksi. Siis treenaanhan mä toki, mutta tämänkin ajan vois käyttää soittamiseen. Mutta suurin ongelma on ohjelmisto. Meni pitkälle kevääseen ennenkuin sain edes selvitettyä, mitä tuossa tutkinnossa edes pitää suorittaa. Opistossamme kun on vähän niin ja näin tuo informaatiopuoli.. Voisiko joku joka jossain opistossa opiskelee/opettaa vähän valaista, että miten teilläpäin nämä kurssitutkinnot toimii. Millaiset vaatimukset tuossa 3/3:ssa on pianolle? Meilläpäin on 15 biisiä, kaikki skaalat paitsi moodit, nelisoinnut käännöksineen, arpeggiot 2 oktaavia, neljä etydiä (1 bach, loput transkriptioita). Eniten hankaluuksia tuottaa nuo etydit; en ole löytänyt tarpeeksi helppoja sooloja. Tällä hetkellä on Bachin Inventio 1 ja St. Germainin "Deep In It". Sitten meinasin Cantaloupe Islandia (Herbie), mutta vielä 1 soolo pitäis löytää. Ehdotuksia?? Entä millä tavalla nuo soinnut ja arpeggiot tulisi soittaa? Siirtäkää oikealle alueelle, en keksinyt mihin laittaa.. :) Mikä on Hoho. ?
- Murentuneet perhearvot. |
Jabbe 25.04.2003 22:58:55 | |
---|
kiva kun näin moni on jo vastannut, olettepa te innokkaita... Mikä on Hoho. ?
kingdom 26.04.2003 00:06:00 | |
---|
Ei oo mulla kokemusta tuosta. Itselleni on se edessä ens vuonna ja tänään suoritin 2/3! Kiitos kiitos. Auttakaa nyt miestä! Taitaa pieni kiirus jo olla? See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN! |
Jabbe 26.04.2003 00:07:53 | |
---|
Ei oo mulla kokemusta tuosta. Itselleni on se edessä ens vuonna ja tänään suoritin 2/3! Kiitos kiitos. Auttakaa nyt miestä! Taitaa pieni kiirus jo olla? Siinäpä se, kiire painaa päälle. Ja minä vaan roikun täällä. Kiitos vastauksesta kuitenkin. Mikä on Hoho. ?
Peki 26.04.2003 16:08:36 | |
---|
Meilläpäin on 15 biisiä, kaikki skaalat paitsi moodit, nelisoinnut käännöksineen, arpeggiot 2 oktaavia, neljä etydiä (1 bach, loput transkriptioita). Eniten hankaluuksia tuottaa nuo etydit; en ole löytänyt tarpeeksi helppoja sooloja. Tällä hetkellä on Bachin Inventio 1 ja St. Germainin "Deep In It". Sitten meinasin Cantaloupe Islandia (Herbie), mutta vielä 1 soolo pitäis löytää. Ehdotuksia?? Entä millä tavalla nuo soinnut ja arpeggiot tulisi soittaa? Siirtäkää oikealle alueelle, en keksinyt mihin laittaa.. :) no paha tuosta pianopuolesta mitään mennä sanomaan ku ite soitan kitaraa... kutakuinkin noita samoja siinäkin on.. mutta vähän ihmetyttää että aiot Cantaloupe Islandin vetää etydinä. Sehän on semmosta simppeliä plimputusta jonka mäkin osasin soittaa aika vähällä vaivalla. aika äkkiä (ei suinkaan tee siitä huonoa biisiä ;). Meinaan vaan että mahtaako olla ihan 3/3-tasoa. noista kahesta muusta en sano mitään ku en tunne nimeltä biisejä.. en tiedä oonko kuullut. "Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann |
Jabbe 26.04.2003 18:12:21 | |
---|
ihmetyttää että aiot Cantaloupe Islandin vetää etydinä. Sehän on semmosta simppeliä plimputusta jonka mäkin osasin soittaa aika vähällä vaivalla. aika äkkiä (ei suinkaan tee siitä huonoa biisiä ;). Meinaan vaan että mahtaako olla ihan 3/3-tasoa. Siis Cantaloupesta oli tarkoitus soittaa se soolo, sen pitäis olla jo 3/3 tasoa... vai? Mikä on Hoho. ?
diameter 30.04.2003 13:24:44 | |
---|
ehkä olisi paras kysyä neuvoja opettajaltasi... eikö sinulla ole ketään tuota tutkintoa "ohjaamassa" ohjelmisto ei niin tärkeä ole täällä espoossa ainakaan, kunhan varsinainen ohjelma on kunnossa. eli siis se mitä sedille soittelet. "Kyllä hämäräkin yöstä käy." -K Viikate |
jorma7 15.05.2003 10:31:12 | |
---|
kyllä sun tosiaan kannattas jutella sun opettajan kans asiasta, kyllä varmasti osaa auttaa jotenki. itekään en osaa auttaa ku oon suorittanu vaan 2/3, teoria on ainut mistä oon suorittanu 3/3. turha siitä kumminkaa on stressata. paljon paremmin sujuu kaikki ku ei jännitä ja silleen (kokemusta on). |
rrusto 15.05.2003 11:00:45 (muokattu 24.02.2006 01:51:32) | |
---|
.. samperin 3/3 .. mulla olis kitarasta 3/3 viikon päästä mutta en taida mennä.. nyt vähä ketuttaa kun ei ole tullut riittävästi harjoiteltua. osaatteko muuten sanoa, että onko konservatoriossa musiikkiteknologialinjalle pyrkiessä suuri merkitys tutkinnolla?? .. itselläni on 2/3 alla, ja pääsykokeet meni ihan ok. Ja jabbe, en tiedä kannattaako lähteä suorittamaan jos tuntuu ettei mene nappiin.. parempi kun sitä ei ole ollenkaan kuin se, että on 3/3 huonoilla pisteillä. |
soitetaanko pianotutkinnossa etydeihin soolot? en mä kyl cantaloupee 3/3:ssa soittas ellei ole joku vähän erilainen sovitus. "Entä millä tavalla nuo soinnut ja arpeggiot tulisi soittaa?" aika heikosti on jos opettajasi tosiaan ei osaa tommosta sanoa=P=P |