Aihe: Onko mielipide elokuvasta muuttunut?
1
Juugeli
23.07.2005 17:20:57
Onko joku ennen niin inhomasi leffa tuntunutkin viime katselukerralla ihan hyvältä leffalta? Tai toisinpäin?

Itsellä yksi tällainen tapaus on ainakin Oliver Stonen Natural Born Killers. Nuorempana en tykännyt, mutta nykyään se on minusta aivan mainio leffa. Osaksi sen takia, että en nuorempana ymmärtänyt elokuvan melko vahvaa mediasatiiria.

Sivumainintana; tämä elokuvahan on aiheuttanut paljon pahaa verta Oliver Stonen ja Quentin Tarantinon välillä. Tarantino syytti Stonea hänen käsikirjoituksensa pilaamisesta, mutta itse olen kyllä sitä mieltä, että tuskin olisi Tarantino itse saanut yhtä hyvää lopputulosta aikaan.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8 Pastilli?
Alpha
23.07.2005 17:34:03
Itsellä yksi tällainen tapaus on ainakin Oliver Stonen Natural Born Killers. Nuorempana en tykännyt, mutta nykyään se on minusta aivan mainio leffa.

Tuohan on mitä mainioin leffa...Juliette Lewis ja Woody Harelsson...
tillotson
25.07.2005 10:14:19
Pienenä tykkäsin poliisiopistoista...
Dj P.
25.07.2005 12:09:21
Pienenä tykkäsin poliisiopistoista...

Non sitä a-luokan kauhua.

Juu, onhan noita leffoja useampiakin, joten en jaksa luetella. Tiivistän koko jutun siihen, että muutamalla ensimmäisellä kerralla katsoessa leffaan ei ole jaksanut keskittyä tai sitä ehkä ole ymmärtäny oikein (jos jotain erikoisempaa) ja leffa on vaikuttanut yksinkertaisesti huonolta. Nyt lähinnä koulutuksen myötä on tullut katsottua leffoja täysin eri tavalla ja ne leffat joita joskus on pitänyt huonoina, tuntuvat nykyään pirun hyviltä, ellei nerokkailta teoksilta.
Vastapainoksi taas jotkut leffat mitä on pitänyt hyvinä on nykyään jotain mitä ei viitsi edes katsoa.
"Saatanan paska! Minä haluan Kajajoen hiekkasälkille leikkii! Paskapaskapaska! En syö jäätelöö!" -Viisivuotias pikkusiskoni äidille. Huom, teksti on suora lainaus.
jannu
25.07.2005 13:42:17 (muokattu 25.07.2005 13:42:49)
Pulp Fiction. Pitkään leffa tuntui jotenkin kököltä, enkä käsittänyt sitä kaikkea hehkutusta. Tuossa vuodenvaihteen tienoilla sitten katsoin uudelleen pitkästä aikaa ja ensimmäistä kertaa jutut loksahtivat paikoilleen.
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
zorro
25.07.2005 14:55:52
Godfather avautu vasta toisella katselukerralla. siinä oli niin paljon niitä tapahtumia ja henkilöhahmoja että ei ekalla kerralla pysyny kärryillä.
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
-J
25.07.2005 15:58:27
Käydessäni ekan kerran katsomassa Pearl Harborin leffassa, oli kyseessä minun mielestäni perkeleen hieno leffa...ku oli lentskareita...pommeja...JYTYMMM...OSU JA UPPOS..ja TSIUUUHRYSKKISSSSSS!!!! *sylki lentää*

...mut toisen kerran katsottuani, voi tsiisus mitä tuubaa.
Käpy on puun vauva
Juugeli
25.07.2005 17:18:50
Godfather avautu vasta toisella katselukerralla. siinä oli niin paljon niitä tapahtumia ja henkilöhahmoja että ei ekalla kerralla pysyny kärryillä.

Kävisköhän mulle sama homma....

En oikein muista leffasta mitään, paitsi että tylsä se ainakin oli.
Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns
-Mickill-
26.07.2005 00:39:28
The Texas Chainsaw Massacre. Tän leffan näin ekaa kertaa joku 5 vuotta sitten ja se oli minusta aivan perseestä, sitä jotenkin odotti jotain älytöntä silpomista mutta eihän siinä näkynyt mitään oikein mitään. Reilu vuosi sitten tuli katsottua tämä toiseen kertaan ja kun tiesi että siinä ei mitään verimässäilyä ole niin sitä katsoikin jotenkin eri tavalla ja hokasi että täähän on aika helvetin piinaava leffa.
Eli on nykyään yksi parhaimmista kauhuleffoista mitä tiedän.

Pitäisköhän muuten katsoa Easy Rider josko se olisi parempi mitä ensimmäisellä kerralla? Näin sen joskus monta vuotta sitten ja se oli muistaakseen helvetin tylsä leffa jossa oli ankein leffanlopetus ikinä..
It's not your fault that you're always wrong, the weak ones are there to justify the strong
KTULU
27.07.2005 13:47:43
Kun kävin katsomassa Hellboyn elokuvissa en pitänyt mutta myöhemmin olen huomannut kuinka loistava leffa se on.
en osaa aloittaa topiccia!
Juugeli
27.07.2005 14:35:21
Pitäisköhän muuten katsoa Easy Rider josko se olisi parempi mitä ensimmäisellä kerralla? Näin sen joskus monta vuotta sitten ja se oli muistaakseen helvetin tylsä leffa jossa oli ankein leffanlopetus ikinä..

Ehdottomasti kannattaa katsoa. Ymmärrän kyllä, jos se jonkun mielestä tylsä on. Eihän siinä loppujen lopuksi paljon mitään tapahdukaan, mutta tunnelma on kohdallaan ja musiikit mainioita. En minäkään sitä tainnut ekalla kerralla kovin kummoisena silti pitää.
Vainhaalee
28.07.2005 00:16:49
Enää en itkisi Armageddonissa...
Katso mitä panet suuhun...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)