Buusteri 22.07.2005 13:02:51 (muokattu 22.07.2005 13:03:45) | |
---|
Yks mahdollisuus on laittaa tomit erilliseen standiin (joku vanha raatokin käy, mieluiten kuitenkin tukeva) ja bassari vähän sivuun ja viistoon. Tällä tavalla saa tomit melko alas, pienellä kallistuksella ja lähelle virveliä. Riippuen tietysti jonkin verran bassarin koosta. Itse siirryin tähän asetteluun ihan vasta lähiaikoina ja tykkään! Kaikki on suht matalalla, lähellä ja saatavilla! :) Itsekin oon tätä asettelua käyttänyt. Tosiaan kamat saa halutessaan _tosi_ matalalle, mikä on silloin tällöin ihan mukavaa. Omakuvassa esimerkkinä suurin piirtein matalin mahdollinen asettelu, ja kuten näkyy, niin tomeissa on vielä soitettavat kulmat. http://muusikoiden.net/dyn/members/316.jpg EDIT: Ja basari on tosiaan 20", tomit 10" & 12" Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
Buusteri 22.07.2005 13:05:50 | |
---|
Missä hinnoissa muuten pyörivät nuo PDP:n irtorummut? Suomessa tai Saksassa. Tähtäimessä saattaisi olla kaksi irtobasaria. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
kumpo 22.07.2005 13:12:48 | |
---|
kun rima on matala on helpompi päästä yli |
kampela 22.07.2005 14:17:04 | |
---|
Käy katsomassa White Onyx-setin asettelu: http://www.pacificdrums.com/PDP360/index.htm# tuossa asettelu on "oikein". Pyydä joku kokenut rumpali katsomaan settisi asettelu ja oma soittoasentosi/kapulaotteesi kuntoon. Jos opettelet alunperin väärin, on vaikea oppia ergonominen ja rumpujen soittoon paras soittoasento ja setin asettelu. Voitko vähän tarkentaa tuota ergonomia & soittoasento asiaa ? Tuntuu välillä vähän siltä että mun vasen lapaluuni on alempana kun toinen. Välillä oon ajatellu nostaa virveliä ylemmäks, mikä tuntuisi jotenkin järkevältä. Siinä vaiheessa tulee vastaan kanttilyönnit snareen, jotka tuntuu ihan mahdottomalta sen virvelinnoston jälkeen. Oisko tohon jotain järkevämpää lähestymistapaa. Omakuvassa on jonkinnäkönen kuva rummuista. www.endofyou.net |
toba 22.07.2005 14:18:39 | |
---|
Katsoin että sulla on se tomi holderi väärin päin niin et saa niitä vierekkäin. Se on kyllä nyt tietääkseni oikeinpäin, testasin toisinpäin ja sillon ne meni vielä vähemmän viereen! Niitä ei saanu millään, ne oli ihan toisissa reunoissa ku toi pallonivel ei antanu enää myötä, sitäpaitsi ruuvitkin osuivat ikävästi toisiinsa joten siitä päättelin että noin se on oikeinpäin, ja katsoin vielä netistä jonkun selkeän kuvankin, olenko sitten väärässä? niin ja mitenkä nuo edes pysyy paikallaan liukkaalla parketilla?? Tuo on sellanen valeparketti kokolattia matto :) joten eivät nuo liu'u :) |
moderndrummer88 22.07.2005 14:22:52 | |
---|
mitkäs pellit sulla on tossa? Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
Stereophile 22.07.2005 14:46:27 | |
---|
Se on kyllä nyt tietääkseni oikeinpäin, testasin toisinpäin ja sillon ne meni vielä vähemmän viereen! Niitä ei saanu millään, ne oli ihan toisissa reunoissa ku toi pallonivel ei antanu enää myötä, sitäpaitsi ruuvitkin osuivat ikävästi toisiinsa joten siitä päättelin että noin se on oikeinpäin, ja katsoin vielä netistä jonkun selkeän kuvankin, olenko sitten väärässä? Eikö noissa pysty säätämään niiden pallonivelten keskinäistä kulmaa siitä välistä? Olin ainakin katsovinani musiikkiliikkeessä, että pystyisi, voin toki olla väärässäkin... En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
toba 22.07.2005 14:58:05 | |
---|
Eikö noissa pysty säätämään niiden pallonivelten keskinäistä kulmaa siitä välistä? Olin ainakin katsovinani musiikkiliikkeessä, että pystyisi, voin toki olla väärässäkin... joo siinä holderissa on siinä sellane ruuvi, mutta ei se auta siihen pulmaan mihin haluaisin sen auttavan, nyt ku toi holderi on ikäänkuin "oikeinpäin" toisten mielestä, niin ne tomit jää roikkumaan sillei ikävästi toisistaan ulospäin ja sitä taas ei enää voi säätää mistään ainakaan mun mielestä. piru ku en kattonu liikkeessä että miten päin ne oli enkä sitte tajunnu kysyäkkää. |
Stereophile 22.07.2005 15:02:03 | |
---|
joo siinä holderissa on siinä sellane ruuvi, mutta ei se auta siihen pulmaan mihin haluaisin sen auttavan, nyt ku toi holderi on ikäänkuin "oikeinpäin" toisten mielestä, niin ne tomit jää roikkumaan sillei ikävästi toisistaan ulospäin ja sitä taas ei enää voi säätää mistään ainakaan mun mielestä. piru ku en kattonu liikkeessä että miten päin ne oli enkä sitte tajunnu kysyäkkää. Entä jos löysäät siitä itse tomista sitä ruuvia ja käännät? En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
toba 22.07.2005 15:16:04 | |
---|
Entä jos löysäät siitä itse tomista sitä ruuvia ja käännät? joo mut ei sitä saa yhtää sen sisemmäs, se jää ikäänkuin poispäin toisesta tomista, mut asettelin ne äsken uudestaan ja ihan hyvä se on nyt. ei oo enää mikkihiiren korvia :) pitää vaa totutella tohon. |
hollmi-5 22.07.2005 15:40:00 | |
---|
Voitko vähän tarkentaa tuota ergonomia & soittoasento asiaa ? Kuvassa rummut näyttävät olevan hyvin aseteltuna. Soittoasento on helppo löytää. Istut jakkaralla ja laitat kämmenet reisien päälle niin, että sormet yltävät polvilumpioiden päälle. Kämmenselät ovat nyt oikeassa asennossa kapuloiden pidon suhteen ja hartiat linjassa. Mika Hollström |
Kuvassa rummut näyttävät olevan hyvin aseteltuna. Soittoasento on helppo löytää. Istut jakkaralla ja laitat kämmenet reisien päälle niin, että sormet yltävät polvilumpioiden päälle. Kämmenselät ovat nyt oikeassa asennossa kapuloiden pidon suhteen ja hartiat linjassa. Kiitoksia ! www.endofyou.net |
ddrum54 23.07.2005 14:10:23 | |
---|
Voitko vähän tarkentaa tuota ergonomia & soittoasento asiaa ? Tuntuu välillä vähän siltä että mun vasen lapaluuni on alempana kun toinen. Kuvassasi näyttää penkki olevan hiukan oikealla. Se saattaa aiheuttaa pientä kiertymistä ja tuota mainitsemaasi lapaluiden epätasapainoa. Laita penkki siten, että yletyt vartaloa kiertämättä jokaiseen rumpuun. Ehkä lisäksi vielä pellit lähemmäs ja matalalle. Kyse on ihan hienosäädöistä, hyvä asettelu sulla muuten on. 2`n 4 |