Aihe: Haitsut?
1 2
Joku vaa
13.05.2003 17:31:59

Ei arvostakaan! Vaikka musiikki saattaa olla mättöä, niin soittotyylistä se ei kuule kerro mitään! Hevimiehet( ja varsinkin jazzmiehet) yleensä haluavat tavaraa joka OIKEASTI kuulostaa hyvältä eikä vanhaa paskaa(kuten Paisteen 101). Sen ymmärrän loistavasti että joku tykkää esim. vanhoista HYVISTÄ symbaaleista tai kitarakaapeista tai muista soittimista..joskus vanha onkin parasta,mutta Paisteen 101 on täyttää paskaa enkä luokittele sitä edes soittimeksi. Tosin jostain on pakko aloittaa ja sitten ymmärrän jos ei yksinkertaisesti varat riitä parempaan..mutta luulisin kuitenkin että suurin osa täällä keskustelevista rumpaleista ottaisi mielummin jotkut muut 80- luvun haikat kun Paisteen 101...

En ymmärrä tätä että kaikki haukkuvat näitä halppis peltejä niin paljon koska se soundi on kiinni lähinnä soittajasta eli jos hakee jotain jazz polkema haitsua tai nakutus haitsua johonkin pieneen ravintola keikkaan ilman mikitystä niin tollanen tummunu 101 saatta toimia hyvinkin. Uudet hyvälaatuiset täydessä kunnossa olevat pellit soi kovempaa kun vähän rikki olevat tummuneet halpa pellit...
Ride : Tappaa talossa ja puutarhassa
lkx
13.05.2003 19:48:08

mitäs ne on nää sabianin haitsut laatuaan? löytyykö esimerkiks zildjianin tasoisia? k- ja a-customia lähinnä oon ajatellu.. kun pitäis itellenikin hommata jossain välissä haitsuntynkää..

Sabianin sarjoista AA, AAX, HHX ja HH ovat varsin hyviä, joskin hintavia. Makuasioitahan nää taas on.
There is no spoon...
Baroquean
14.05.2003 11:49:19
En ymmärrä tätä että kaikki haukkuvat näitä halppis peltejä niin paljon koska se soundi on kiinni lähinnä soittajasta eli jos hakee jotain jazz polkema haitsua tai nakutus haitsua johonkin pieneen ravintola keikkaan ilman mikitystä niin tollanen tummunu 101 saatta toimia hyvinkin. Uudet hyvälaatuiset täydessä kunnossa olevat pellit soi kovempaa kun vähän rikki olevat tummuneet halpa pellit...

Minä en ainakaan ilman syytä hauku mitään halvempia peltejä tai anna turhaan negatiivista palautetta. Noista 101:stä vaan oli tossa puhetta ja kirjottelin oman mielipiteeni kyseisestä sarjasta, joka nyt sattuu olemaan vähän halvempaa sarjaa. Olen soitellut about 18 vuotta ja on tullut käytyä läpi aikamoinen läjä peltejä eri merkeiltä. Paisteesta tykkään ja aijon jatkossakin satsata Paisteen pelteihin. Syitä löytyy aika monia, eikä vähäpätöisimpiä ole niiden sointi, hinta-/laatusuhde ja tasalaatuisuus.
Arbeit macht frei.
kampela
14.05.2003 19:21:31

Mitkä olisivat hyvät kohtuuhintaiset haitsut? Soitan bändissä, keikkoja on ollut ja tulee, musiikkityylinä melkein kaikki muu mutta ei heviä, eli onko teillä jotain suosituksia haitsuihin? Mitkä olisivat ne hyvät/parhaat kohtuuhintaiset?

Kiitos!

Minun mielestä haitsut on melkeinpä rumpusetin sielu ja
niihin kannattaisi panostaa, vaikka ostaisi sitten käytettynä.
Noissa halpihaitsuissa on sellanen onkelma omasta mielestäni että, niiden valmistusmateriaali on jotenkin pehmeätä joten niiden soundikin on pehmeä. tietty jos tykkää semmosesta, mutta jos vaikka soittaa 3-4 kertaa viikossa niin se voi alkaa harmittaa. (niihin kuitenkin lyödään eniten iskuja) itse ostin jokunen vuosi sitten zildjianin avedikset käytettynä markoissa jotain tonnin pintaa ja hyvin on kestänyt..
jussijoe
14.05.2003 22:37:08

Minun mielestä haitsut on melkeinpä rumpusetin sielu ja
niihin kannattaisi panostaa

näin on... aattelin ostaa tossa kesällä paisteen signaturet... missähän noita on mahdollisuus päästä testailemaan? ei ihan joka liikkeessä ole kaikkia signature malleja... osaatteko kertoo vähän eri malleista ja suositella jotain?
Cock n' roll!
keimtsyypi
15.05.2003 09:08:09
ei kuulkaas pasiteen 14" 302:set on parhaat haitsun pellit mitä tiän!eiks näin o?;)
Mikko A
15.05.2003 11:17:29
ei kuulkaas pasiteen 14" 302:set on parhaat haitsun pellit mitä tiän!eiks näin o?;)

Kumma kun tuota ei ikinä joku voi olla sanomatta...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)