Aihe: Pelkoni
1
777
14.07.2005 17:49:31
Tässä taas tekstinpoikasta arvosteltavaksi.

Jokin vainoaa mua
ajaa takaa
näänkö huomista aamua
auringon nousua

Jokin oottaa oven takana
en uskalla sitä avata
minä pelkään rakkautta
povaan onnetonta tulevaisuutta

Joku oveen kolkuttaa
pahimmat pelkoni toteuttaa
häpeän tätä pelkuruutta
uskaltaisinpa vastustaa

Jokin vainoaa mua
ajaa takaa
näänkö huomista aamua
auringon nousua

Nurkkaan käpertyneenä
oon pelosta jähmettyneenä
toivon ettei se minua nää
pystyi oven läpäisemään

Jokin vainoaa mua
ajaa takaa
näänkö huomista aamua
auringon nousua

Se tekee minusta orjansa
se jättää täysin palkkiotta
mikään ei ole ilmaista
armoton tyhjyyskin maksaa maltaita
Rock`n Roll is all and everything else fall !!!
JCM
14.07.2005 20:37:43

Yksinkertaisesti:

Hyvä.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
rautayrtti
15.07.2005 15:00:05
mycke bra!
"these smiling eyes are just a mirror for"
777
16.07.2005 10:47:37 (muokattu 16.07.2005 10:48:11)
Näitähän ei saisi selitellä, mutta yritetään nyt kumminkin. Eli se vainoaja ja pelon aihe on tuo rakkaus (varmaan aika yllättävää :)). Tässä haettiin sitä, että ei tahdo rakastua koska rakkaus aiheuttaa liikaa tuskaa, mutta se kuitenkin odottaa vain tilaisuutta iskeä. Näin mulla, jokainen saa tulkita omalla tavallaan.

Kiitos kommenteista!
777
23.07.2005 12:45:46
Siitä voi sitten tietysti olla montaa mieltä että palveleeko riimittömyys tätä tekstiä puhumattakaan noista "takana / avata" -kaltaisista vääristä riimeistä jos niitä haluaisi sellaisina pitää.

Aivan, mutta kirjoitin tämän oikeastaan pelkästä kirjoittamisen ilosta ilman tiukkoja sääntöjä ja pidin ns. tarinaa tärkeämpänä, kuin riimejä. Voin kuitenkin yrittää hioa sitä.

Kielenhän tässä olisi kyllä lyyrisemmäksi ja jouhevammaksi saanut esim. rivi: "auringon nousua /6"
voisi olla myös: "tai sen nousuakaan /6" jolloin siinä olisi kaksi oikeaa riimiparia sen sijaan että olisi yksi pari ja yksi kohta joka ei oikein rimmaa ja yksi joka ei rimmaa alkuunkaan.

Hyvä pointti. Tuota en itse tullut ajatelleeksi. Tämä on juuri sitä parasta palautetta, jota voi saada. Kiitos!
JCM
23.07.2005 14:54:10

Noin kun tuota katsoo niin rytmisesti ei näytä olevan kuin yksi pieni virhe kohdassa: "mikään ei ole ilmaista /8" joka ehkä korjaantuisi lisäämällä kohtaan: "minä pelkään rakkautta /7" yhden tavun vaikka tuskin tuolla on kuulijan korvassa minkäänlaista merkitystä kun kyse on vain yhdestä tavusta.

Siitä voi sitten tietysti olla montaa mieltä että palveleeko riimittömyys tätä tekstiä puhumattakaan noista "takana / avata" -kaltaisista vääristä riimeistä jos niitä haluaisi sellaisina pitää.

Kielenhän tässä olisi kyllä lyyrisemmäksi ja jouhevammaksi saanut esim. rivi: "auringon nousua /6"
voisi olla myös: "tai sen nousuakaan /6" jolloin siinä olisi kaksi oikeaa riimiparia sen sijaan että olisi yksi pari ja yksi kohta joka ei oikein rimmaa ja yksi joka ei rimmaa alkuunkaan.

Varmaan toimii musiikin kanssa silti kohtalaisesti. Itseltäni edellyttäisin ehkä vielä vähän enemmän verbaalista akropatiaa ja soljuvuutta.

Oikeesti, jätetään tuo tavulässytys ammattilaisille, tai puoliammattilaisille.

Ei täällä tehdä humppasanoituksia, täällä tehdään vakavasti otettavia taideteoksia.

Lyyrisesti parhaat teokset ovat juuri niitä, joita ei olla mietitty päätä raapien onko riimit ja tavut kohdallaan. Hitto soikoon, taitava sovittaja sovittaa vaikka tietokoneen käyttöohjeen soljuvaksi lyriikaksi halutessaan.

Eli ei lähdetä tuolle linjalle, tavuja ja riimejä nussimaan. Kiits.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Schnowotski
24.07.2005 13:02:25
Hieno teksti, mutta alkoi vähän tökkiä joissain kohtaa

"Joku oveen kolkuttaa
pahimmat pelkoni toteuttaa
häpeän tätä pelkuruutta
uskaltaisinpa vastustaa"

Tuo jotenkin toisti mielestäni liikaa sitä edellisen säkeistön ideaa...

Mutta toimii kyllä aika hyvin.
Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä.
Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)