Aihe: Mikä kosketinsoittajia vaivaa, kun teitä ei löydy bändiin?
1 2
Aidan Fall
13.05.2003 16:43:57
Ei ehkä ihan oikealla palstalla, mutta kertokaa minulle mikä teitä kosketinsoittajia vaivaa, kun teitä ei saa/löydy bändiin? Onko se kotona soittaminen niin paljon mukavampaa, vai eikö uskon itseen riitä? Mielestäni emme vaadi mahdottomia, varsinkin kun kädet olisivat melkeimpä vapaat, vai ovatko biisimme liian vaikeita. Kertokaa minulle missä vika, tai vielä parempaa, jos tunnette, tai kiinnostuksenne heräsi ottakaa yhteyttä. Tyylinä melo & prog death metal.

Codeon@hotmail.com
050-3777361 /Lauri
Jabbe
13.05.2003 16:56:25 (muokattu 13.05.2003 16:56:44)
Mä voin ainakin tulla jos johonkin bändiin tarvii, mutta valitettavasti vain Joensuun seudulla. Tarvitseeko joku?

Kitara taitaa olla sen verran houkuttelevampi soitin että kukaan ei halua kosketinsoittajaksi. :)
rkokkonen
13.05.2003 19:13:03

Mä oon muuten ihmetelly ihan samaa, että miks kaikki valkkaa kitaran? Jos multa kysyttäis ni sanoisin että pistäkää toinen kitaristi soittaa synia ja ettikää uus kitaristi ni menis helpommin. Niitä kun riittää.

Mäkin voisin tulla mutta toi Causemos vie kaiken sen ajan joka mulla on mahista irrottaa bänditouhulle. Treenaako Codeon muuten Iso-Roballa? Ihan niinkuin oisin nähny ilmotuksen sielläkin...
Ei helvetti se noin voi toimia... http://www.causemos.net/rkokkonen
Fortune
13.05.2003 19:55:59
rkokkonen
14.05.2003 13:39:21

http://muusikoiden.net/wanted

Montahan ilmoa niillä on tuolla ollu? Varmaan seittemän ellen väärin muista...
Fortune
14.05.2003 13:47:29

Montahan ilmoa niillä on tuolla ollu? Varmaan seittemän ellen väärin muista...

No sitten ei löydy. Väärä paikka tämä on etsiä joka tapauksessa.
Aidan Fall
14.05.2003 14:32:18
http://kotiweb.kotiportti.fi/sami.raatikainen/polarity5.mp3

Tuolta voipi käydä kuuntelemas materiaalia, mitä olis luvassa. Kirjottelen enemmän paremmal ajalla..
rkokkonen
14.05.2003 17:28:51

Äh, pistäisivät vaikka jonkun kitaristin soittamaan synaa ja hakisivat toisen kitaristin. Oisko ees pikkasen helpompaa? Kuuntelen ny tota piisiä. Ihan kivaa melodettiä. Pikkasen junnaava tosin ku samat riffit toistuu vuoronperään koko ajan.
Aidan Fall
14.05.2003 19:08:57 (muokattu 14.05.2003 19:12:50)
Pahoittelen suuresti, jos loukkasin jonkun tunteita etsimällä kosketinsoittajaa näin. Mutta kun studio pukkaa kesällä päälle ja en keksinyt oikeastaan enää mitään muuta löytää syytä miksi emme ole löytäneet kosketinsoittajaa.

Jeps. Hyvä idea. Mutta meidän bändissä ei ole tapana surffailla soittimien välillä, vaan keskitytään omaan soittimeen. Ja nyt ei olla etsimässä kitaristia, joka voi soittaa koskettimia, vaan kosketinsoittajaa, joka haluaa ja osaa soittaa instrumenttiaan ja kekittyä sen opiskelemiseen ja oman saundinsa löytämiseen. Ehkä hieman kärjistettynä, mutta näin se asia on. Ja kun tuo biisi edustaa tämän hetken listan tykeintä ja yksinkertaisinta päätä, joka ei välttämättä ole se lopullinen linja, niin vois olla sitten taas kiva urakka etsiä kitaristi, joka hoitaisi kitarat biiseistä.
Studiossa kitaristi ehkä voikin hoitaa nuo synistin kuviot, mutta taustanauhat keikoilla syövätkin sitten uskottavuutta reippaasti.

Mutta mielipiteitä kaivataan. Tuossa omani. Antakaa minulle omanne..

Niinjoo. Kyllä treenaamme Iso-Roballa. Entä te? Mikä kämppä?
-Aidan Fall
hörhö
14.05.2003 23:26:39

Mä oon muuten ihmetelly ihan samaa, että miks kaikki valkkaa kitaran?

Kai se on taas joku typerä muoti-ilmiö. Kitara on kuitenkin oikeasti yllättävän kökkö soitin.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
ganesha
15.05.2003 12:42:24
melodinen progemetalli on niin tylsää musaa ettei varmaan lämmitä kovinkaan laajasti kiipparismiehiä/-naisia. itse soitellut syntsaa rapiat 10 vuotta, enkä kyl edes rahasta rupeis veivaa mitään sankariheviä. synaheebot mun kokeman mukaan diggailee enämpi skulata jatsin tynkää tai jtn konepoppista. oli miten oli mut näin on. vaihtakaa tyylilajia niin katsotaan sitten :D (no, ei kyl katsota...)
"if we can´t be free, let´s at least be cheap!" - Frank Zappa
Billsner
15.05.2003 13:04:04
Kitara taitaa olla sen verran houkuttelevampi soitin että kukaan ei halua kosketinsoittajaksi. :)

Kyllä minä haluasin oppia soittamaan koskettimia. Pitäisi vaan löytää jostain koskettimet ja opettaja.
jenni.rotten
15.05.2003 13:58:12
Kitara on kuitenkin oikeasti yllättävän kökkö soitin.

Samaa mieltä. Täytyy olla aikamoinen piru että osaa soittaa kitaraa. Kaikki kunnioitus kitaristeille.

Itse pysyttäydyn kuitenkin mieluummin rumpusetin takana.
Sekunda jo eläessään - kusipää jo syntyessään
Machine Gun
15.05.2003 14:28:51

No sitten ei löydy. Väärä paikka tämä on etsiä joka tapauksessa.

Mutta hyvä paikka kysyä kosketinsoittajien haluttomuuden/puutteen syytä.
Reno.
15.05.2003 17:33:13
Joo ei oikeen tahdo löytyä kosketinsoittajia.. toisaalta kyllähän joka toinen soittaa pianoa, mutta olisko se nyt sitten niin vaikeeta bändin kanssa soittaa jotain sointumattoja? Oon alkanu tulla siihen tulokseen että parempi opetella laulamaan ja soittamaan kaikkia soittimia itse, ja muuttaa studioon.
Olenpa kyyninen taas.
I've been attacked by storms of disillusions
Machine Gun
15.05.2003 17:43:06 (muokattu 15.05.2003 17:44:55)

Joo ei oikeen tahdo löytyä kosketinsoittajia.. toisaalta kyllähän joka toinen soittaa pianoa, mutta olisko se nyt sitten niin vaikeeta bändin kanssa soittaa jotain sointumattoja? Oon alkanu tulla siihen tulokseen että parempi opetella laulamaan ja soittamaan kaikkia soittimia itse, ja muuttaa studioon.
Olenpa kyyninen taas.

No minä osaan soittaa koskettimilla sointumattoa, mutta ongelma on varmaan sama kuin monilla muillakin: ei yksinkertaisesti innosta istuskella siellä koskettimien takana painelemassa jotain koskettimia kun toiset rokkaavat;)

Eikä tuo visiosi minusta kovin kyyniseltä vaikuttanut. Sama on käynyt itsellänikin mielessä.
KanZuu
15.05.2003 22:07:21
Mä voisin nyt kitaran (juuri nin soitan kitaraa) lisäksi pianoa soitella, mutta ei oo rahaa tarpeeksi kun kitarakamoihinkin pitäs säästää.
Paljos muuten tommoset käytetyt toimivat sähköpianot maksaa halvimmat? Kun uusimmat halvimmat on näkemäni siinä 400 euron päälle.
Juho L
16.05.2003 07:58:18 (muokattu 16.05.2003 07:58:57)
No minä osaan soittaa koskettimilla sointumattoa, mutta ongelma on varmaan sama kuin monilla muillakin: ei yksinkertaisesti innosta istuskella siellä koskettimien takana painelemassa jotain koskettimia kun toiset rokkaavat

No ei sitä pelkillä sointumatoilla pahemmin rokata tai jos rokataan, niin on se aika absurdia. Mistä muuten johtuu, että monessa bändissä kosketinsoittaja vaan läimii sointuja? Täääää-Täääää-Täääää-Täääää. Perhana! Missä on soolot? Missä on "tuomionpäivä"-säröllä varustetut urut? Kappale ei ole kappale, jos siinä ei ole urkusooloa.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
S1mppa
16.05.2003 08:51:12

Juho L: kyllä! Urkusoolot hallitsee :)

Ehkä meitä ei vaan ole niin paljoa? Itsekin 'soitan mattoa' kolmessa bändissä, eikä tahdo niihinkään aina aika riittää töiden ja muiden harrastuksien ohella.
- S1mppa -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)