Aihe: Kannattaako aloittaa??
1 2 3
Take
22.07.2005 20:43:14
Kannattaako aloittaa kitaran soittaminen vaikka on jo 19.v? Onko mahdollista oppia parissa vuodessa soittamaan suht.hyvin??
Humbucker
22.07.2005 20:58:25
Kannattaako aloittaa kitaran soittaminen vaikka on jo 19.v?
Kyllä

Onko mahdollista oppia parissa vuodessa soittamaan suht.hyvin??
Riippuu ihan siitä kuinka jaksat panostaa soittamiseen ja soittat päivittäin jne...
No shit, Sherlock
Cujo
22.07.2005 20:59:12
Totta kai kannattaa aloittaa. Ehkä oppiminen ei ole yhtä nopeaa kuin jos lapsena olisi aloittanut, mutta haitanneeko tuo. Itsekin aloitin vasta lukiossa ja hyvin on mennyt.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
-Johtaja-
22.07.2005 21:00:50
Ja sit pääset tänne kirjottamaa kuinka vedät soolot paremmin ku STEVE VAI!!!11!!!!11! :D
Kuka käski olla läski??
Kärpäsruoska
22.07.2005 21:07:40 (muokattu 22.07.2005 21:19:40)
Kannattaako aloittaa kitaran soittaminen vaikka on jo 19.v?

Joo!

Onko mahdollista oppia parissa vuodessa soittamaan suht.hyvin??

Riippuu todellakin paljon harjoitteluun panostamisesta sekä siitä, mitä tarkoittaa "suht hyvin".
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28
risto
22.07.2005 21:12:06

Kannattaako aloittaa kitaran soittaminen vaikka on jo 19.v? Onko mahdollista oppia parissa vuodessa soittamaan suht.hyvin??

Soittaminen on elämätapa, sitä ilman ei voi olla;-) Kyllä parissa vuodessa jotain oppii, mutta parempi ajatella sitä pitkän tähtäimen suunnitelmana sanoisin.
Elämää, rauhaa ja akustista musiikkia
Jucciz
22.07.2005 21:20:28
Todellakin kannattaa!

Wes Montgomery rupesi vissiin soittamaan tosissaan vasta parikymppisenä ja mies on yksi parhaita kitaristeja koskaan. Jos into on kova ja varsinkin jos olet luonnostaan musikaalinen tai edes rytmitajua on hieman suotu, lähes mikä tahansa on mahdollista!
Brian May jr.
22.07.2005 21:22:22 (muokattu 22.07.2005 21:24:15)
Todellakin kannattaa!

Wes Montgomery rupesi vissiin soittamaan tosissaan vasta parikymppisenä ja mies on yksi parhaita kitaristeja koskaan.

Puhumattakaan nyt siitä ettei mies osannut lukea pätkän vertaa nuotteja ja soitti pelkästään peukullaan...jep, koskaan ei oo liian myöhäistä.

EDIT: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=53309

Lueskele tuota, on paljon myöhemminkin aloittaneita.
ps3t
22.07.2005 21:42:09

Itsekin aloitin vata joskus 17-18 vuotiaanaa ja kaduttaa kun ei tajunnu aloittaa aiemmin. Voi olla soittotaito vähän eri tasolla.
Life is shit and then you fucking die.
WinterMad
22.07.2005 21:49:01
Totta helvetissä kannattaa!
Meitä ei oo koskaan liikaa :)
We are the champions! - Me olemme herkkusieniä!
Spike
22.07.2005 22:23:10
Satriani aloitti kai myös 18-20 vuotiaana, en nyt tarkkaa muista. Aina kannattaa opetella uusia asioita!
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Apricot
22.07.2005 22:26:34 (muokattu 22.07.2005 22:27:22)
Satriani aloitti kai myös 18-20 vuotiaana, en nyt tarkkaa muista. Aina kannattaa opetella uusia asioita!

No Satriani nyt tuskin alotti noin vanhana, jos se kerran on high schoolissa antanut Stevevaille tunteja... tai ehkä se oli jääny luokalle aikasemmin;)

E: ja uusia asioitahan kannattaa todellakin opetella
No problemo!
Rapido
22.07.2005 22:46:21
No Satriani nyt tuskin alotti noin vanhana, jos se kerran on high schoolissa antanut Stevevaille tunteja... tai ehkä se oli jääny luokalle aikasemmin;)

E: ja uusia asioitahan kannattaa todellakin opetella

14 vuotiaana tais alottaa. Muistelisin Hendrixin kuoleman saaneen Satrianin jättämään rummut ja alottamaan kitaroinnin. Sekä Yngwie että Satch saaneet alkuinspiksensä siis samasta asiasta. Hienoa että Hendrix on ollut olemassa!(jo muidenkin ilmeisten syiden takia, vaikka en mikään Jimi-fanittaja olekaan)
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
Black Star
22.07.2005 23:28:20

14 vuotiaana tais alottaa. Muistelisin Hendrixin kuoleman saaneen Satrianin jättämään high schoolin jenkkifudis-joukkueessa pelaamisen ja alottamaan kitaroinnin. Sekä Yngwie että Satch saaneet alkuinspiksensä siis samasta asiasta. Hienoa että Hendrix on ollut olemassa!(jo muidenkin ilmeisten syiden takia, vaikka en mikään Jimi-fanittaja olekaan)

Aloita ihmeessä!!!!
Over the Wall!!!
Quu
23.07.2005 01:30:18

Aloita nyt tai muuten unohtuu ;)
Itse aloitin 4v sitten (eli 15-kesäisenä) bassolla.
Kaduttaa hieman, että en aikaisemmin aloittanut nyt kun on huomannut kuinka kivaa soittaminen on.
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
Urmas Potkuri
23.07.2005 02:25:32

Koskaan ei ole myöhistä aloittaa. Riippuu ihan itsestäsi millainen kitaristi sinusta tulee. Soittamisessa tärkeintä on se mitä itse siitä saat. Jos soittaminen antaa sinulle jotain niin soita. Älä yritä olla joku muu, vaan ole sellainen kitaristi kuin olet ja kenties joku jonain päivänä yrittää olla kuin sinä. ;) Ja vaikka ei niin ei kävisi, niin on sinulla kuitenkin ollut hiton hauskaa.
Miksi yrittäisin kuulostaa joltakin toiselta kun en kuulosta edes itseltäni?
Rapido
23.07.2005 09:42:50
high schoolin jenkkifudis-joukkueessa pelaamisen

Aloita ihmeessä!!!!

Totta, mutta on herra kyllä rumpuja paukutellut aikoinaan. Satch-tapesillähän se kertoo, että meni sanomaan valmentajalle lopettavansa jenkkifutiksen, niin valmentaja oli vilkassu Satchia kerran ja sanonu: "okei".

Ja soittaminen kannaattaa ehdottomasti alottaa jos tuntuu, että kiinnostaa! Kyllä ne nakit alkaa pikkuhiljaa tottelemaan.
E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse
pira
23.07.2005 09:57:35
Koskaan ei ole myöhistä aloittaa. Riippuu ihan itsestäsi millainen kitaristi sinusta tulee. Soittamisessa tärkeintä on se mitä itse siitä saat. Jos soittaminen antaa sinulle jotain niin soita. Älä yritä olla joku muu, vaan ole sellainen kitaristi kuin olet ja kenties joku jonain päivänä yrittää olla kuin sinä. ;) Ja vaikka ei niin ei kävisi, niin on sinulla kuitenkin ollut hiton hauskaa.

Soittaminen on hyvä harrastus, eikä siitä kannata ottaa paineita. Itse aloitin 22-vuotiaana. Tiedän, että minusta kitaran soittajana tulee korkeintaan keskinkertainen, mutta se ei ole se pääpointti. Pääasia, että pitää kivaa.

Tavotteiden saavuttaminen on myös palkitsevaa, mutta ne kannattaa suhteuttaa omaan osaamistasoon. Voit ajatella, että haluat osata vuoden päästä soittaa paremmin kuin nyt. Siitä vaan sitten treenaamaan säännöllisesti ja vuoden päästä on takuulla hyvä mieli. Itsensä ylittäminen tuntuu aina mukavalta.
Vibrato lähtee syrämmestä.
re infecta
23.07.2005 11:10:35
Tiedän, että minusta kitaran soittajana tulee korkeintaan keskinkertainen

?? Siis seurauksena siitä, että aloitit 22-vuotiaana?
[Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)