Sir Härö 22.07.2005 08:09:33 | |
---|
Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
PIM 22.07.2005 10:07:15 | |
---|
Kertokaapas lisää näistä ja muista "kultaisista" kielistä! Mä olen itse käyttänyt noita vuodesta 1990 lähtien sekä akustisissa että sähkökitaroissa enkä mitään muuta laita kitaroihin, joilla itse aion soittaa. Silloin ne maksoi kotimaassa jotain 100mk/setti eli oli realihinnaltaan kaksin-kolminkertaisia nykyhintaan verrattuna mutta silloinkin hintansa arvoisia. Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan perinteisiin kieliin kun kaupassa ei ole Maxima/Optimoita ollut, mutta nykyään tilaan kymmenen setin erissä muutaman vuoden välein niin ei pääse pula yllättämään. Pari vuotta sitten säikähdin pahan kerran kun kuulin että Maxima on mennyt konkurssiin ja kielien valmistus on lopetettu, mutta onneksi niitä tehdään taas Optima-nimellä ja jopa hintakin näyttää pudonneen. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
saha 22.07.2005 12:00:58 | |
---|
Helvetin huonoja nuo 11-setit ainakin E-vireessä. Vaikeuttaa saatanasti bendien ja etenkin vibraattojen tekemistä yläkieliltä. Luonnollisesti ne tuntuu jäykiltä nakkisormille, jotka ovat makarooneilla pitemmän aikaa soitelleet :). Sormet vahvistuu... Pitää keskittyä lähinnä siihen "hampaat irvessä ja sormet valkoisena" -vääntämiseen, sen sijaan että soittaisi tarkalla, herkästi käden liikkeisiin vaikuttavalla, ja luontevalla tatsilla. Ei se ole mitään sormet valkosena vääntämistä, kun niihin tottuu. Ja 11:sissa on mielestäni sentään tatsia. Ohuilla kun soittaa niin se on sitä että bendailee yli ja tulee liikaa räpellettyä mitä sattuu... yksinkertaisesti, ne tuntuu niin helvetin paskoilta = 11-settiin tottumisen haittoja. 11-setin kielillä soittaminen on, kuin tykkäisi ajaa autolla ilman ohjaustehostinta. :) Turha näistä on kinata, kaikki ei pidä rusinoista pullassa. :) >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
nahkalipsi 22.07.2005 13:52:22 (muokattu 22.07.2005 13:56:59) | |
---|
Käytä hanskoja:P muaaaaaah vittu et repesin, plussaaaa Ja itse asiaan: - Vaihda kielet - .10-setti, johon E-kieleks .52 (+ H .59) - Älä keitä ketään roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Sir Härö 22.07.2005 14:19:02 (muokattu 22.07.2005 14:19:35) | |
---|
Mä olen itse käyttänyt noita vuodesta 1990 lähtien sekä akustisissa että sähkökitaroissa enkä mitään muuta laita kitaroihin, joilla itse aion soittaa. Silloin ne maksoi kotimaassa jotain 100mk/setti eli oli realihinnaltaan kaksin-kolminkertaisia nykyhintaan verrattuna mutta silloinkin hintansa arvoisia. Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan perinteisiin kieliin kun kaupassa ei ole Maxima/Optimoita ollut, mutta nykyään tilaan kymmenen setin erissä muutaman vuoden välein niin ei pääse pula yllättämään. Pari vuotta sitten säikähdin pahan kerran kun kuulin että Maxima on mennyt konkurssiin ja kielien valmistus on lopetettu, mutta onneksi niitä tehdään taas Optima-nimellä ja jopa hintakin näyttää pudonneen. Pitäiskö ko. kieliä olla joka musaliikkeessä? Mikäs on se suomen musaliikkeiden hinta noille kielille? Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
Soma city ward 22.07.2005 16:58:16 | |
---|
Mä olen itse käyttänyt noita vuodesta 1990 lähtien sekä akustisissa että sähkökitaroissa enkä mitään muuta laita kitaroihin, joilla itse aion soittaa. Silloin ne maksoi kotimaassa jotain 100mk/setti eli oli realihinnaltaan kaksin-kolminkertaisia nykyhintaan verrattuna mutta silloinkin hintansa arvoisia. Muutaman kerran olen joutunut turvautumaan perinteisiin kieliin kun kaupassa ei ole Maxima/Optimoita ollut, mutta nykyään tilaan kymmenen setin erissä muutaman vuoden välein niin ei pääse pula yllättämään. Pari vuotta sitten säikähdin pahan kerran kun kuulin että Maxima on mennyt konkurssiin ja kielien valmistus on lopetettu, mutta onneksi niitä tehdään taas Optima-nimellä ja jopa hintakin näyttää pudonneen. Niin miten nämä kielet eroaa normikielistä, muuta kun värissä? Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä. |
PIM 22.07.2005 17:40:38 | |
---|
Niin miten nämä kielet eroaa normikielistä, muuta kun värissä? Lähinnä siten, ettei ne paskaannu läheskään samalla tavalla ja vauhdilla kuin tavalliset rautakielet. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Ohuilla kun soittaa niin se on sitä että bendailee yli ja tulee liikaa räpellettyä mitä sattuu... Kaikki on kiinni omien nakkien tatsista. Eikä ysit mitään makaroonia ole, jos ei aina tarttee virittää sinne C:hen. IMO rankemman puoleinen downtuning johonkin B:n tai C:n tienoille, mikä vaatii paksummat kielet, on merkki lähinnä sitä, ettei vahvari murise muuten tarpeeks...tää nyt on taas tätä mun asenteellista paskanjauhantaa. E-Doorisen tiluttaminen ei ole vastoin monien parempaa käsitystä sen sivistyneempää kuin A-Harmonisen mollin tiluttaminen. -Minä itse |
saha 22.07.2005 22:49:15 (muokattu 22.07.2005 22:51:11) | |
---|
Kaikki on kiinni omien nakkien tatsista. Eikä ysit mitään makaroonia ole, jos ei aina tarttee virittää sinne C:hen. IMO rankemman puoleinen downtuning johonkin B:n tai C:n tienoille, mikä vaatii paksummat kielet, on merkki lähinnä sitä, ettei vahvari murise muuten tarpeeks... No, vain yksi kitara on minulla C-dropped D:ssä(CGCFAD), koska erinäiset bändit joita tykkäilen rämpytellä levyn mukana, vetävät noin alhaalta. Ja myös toisinaan innostun laulamaan, jolloin tarvii olla kitaroiden astetta alemmassa vireessä äänialani takia (toisin sanoen: olen paska laulamaan). Pari kitaraa on vakiovireessä, toisessa GHS 11-50 ja toisessa Daddario 10-52 kielet. Yksinkertaisesti, en pidä ohuista kielistä missään vireessä, kympitkin tahtoo tympäistä. tää nyt on taas tätä mun asenteellista paskanjauhantaa. Nuo ovat järkevän keskustelun edellytykset :) >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |