...And Justice For All 22.07.2005 16:08:38 | |
---|
Oon aina ihaillut Iron Maidenin kitaraharmonioita, loistavia kahden kitaran juoksutuksia, soolopätkiä yms. Mun mielestä Murray-Smith - parivaljakko soittaa ehdottomasti parhaasti yhteen, mitä mä oon ikinä kuullut. Loistavaa yhteissoittoa! Mitä mieltä Maidenin kepittäjistä, harmonioista ja yleensä? THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 16:27:07 (muokattu 22.07.2005 16:29:43) | |
---|
No ok. Maiden on aina ollut suosikkini ja tulee aina olemaan. Nyt vaan on ollut sellainen 2 vuoden jakso, ettei ole tullut kuunneltua yhtään (hyllyssä kaikki levyt cdnä, lp:itä, kaikki dvdt ja muutama vhs + pakolliset seinäliput.). Smith on aina ollut mulle Maidenin paras kitaristi. Tyylitajuisin ja parhaimman soundin omaava heppu. Se on kans kaikista komein niistä. Murray myös pätevä, mutta soolojen suhteen jää kakkoseksi. Toistaa mielestäni liikaa sen trademarkeja. Tilutilu. Joo, hyvin soittavat pojat yhteen. Live at the Rainbow on kyllä -tun tiukkaa katseltavaa. Se on jotenkin se #1 maidenin videoitu keikka mulle. Siinä loistavaa yhteensoittoa ja soolot nannaa. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
No ok. Maiden on aina ollut suosikkini ja tulee aina olemaan. Nyt vaan on ollut sellainen 2 vuoden jakso, ettei ole tullut kuunneltua yhtään (hyllyssä kaikki levyt cdnä, lp:itä, kaikki dvdt ja muutama vhs + pakolliset seinäliput.). Smith on aina ollut mulle Maidenin paras kitaristi. Tyylitajuisin ja parhaimman soundin omaava heppu. Se on kans kaikista komein niistä. Murray myös pätevä, mutta soolojen suhteen jää kakkoseksi. Toistaa mielestäni liikaa sen trademarkeja. Tilutilu. Joo, hyvin soittavat pojat yhteen. Live at the Rainbow on kyllä -tun tiukkaa katseltavaa. Se on jotenkin se #1 maidenin videoitu keikka. Siinä loistavaa yhteensoittoa ja soolot nannaa. Samaa mieltä Smithin suhteen, mä oon aina pitänyt sitä Sinä Oikeana Maiden Kitaristina. Mun mielestä maiden ei ollut mikään maiden kun Gers tuli kitaraan ja Smith lähti, puhumattakaan Blazen tulosta.. Mua hämää toi janick, mitä se oikeen tekee maidenissa? Okei, se heittelee kitaraansa koko ajan, onpa hienoa! Mutta musiikillinen panos on mikä? Soittaa livenäkin pelkät Adrinin jutut tiluja lisäillen. Munsta täysin turha nykyään maidenissa. THV-Klubi #21 |
Krice 22.07.2005 16:31:55 | |
---|
Mitä mieltä Maidenin kepittäjistä, harmonioista ja yleensä? Yksinkertaista, mutta toimivaa. Maidenin kitaristit (siis Murray ja Smith) täydentävät hyvin toisiaan. Murray on kovempi tiluttamaan ja sen soitto on pehmeän elastista ja vaivatonta. Smithin soitto taas on kulmikkaampaa ja välillä jopa äkkiväärää, erityisesti sooloissa, joissa haetaan välillä pohjanmaan kautta niitä kuvioita. |
PoLFus 22.07.2005 16:35:01 | |
---|
Mua hämää toi janick, mitä se oikeen tekee maidenissa? Okei, se heittelee kitaraansa koko ajan, onpa hienoa! Mutta musiikillinen panos on mikä? Soittaa livenäkin pelkät Adrinin jutut tiluja lisäillen. Munsta täysin turha nykyään maidenissa. Janickhan tuli Brucen kautta bändiin (Janick soitti Bruusen ekalla soololevyllä, Tattooed Millionaire, v. 90..vai olikose 91) ja samoihin aikoihin sitten Smith lähti...Itse kyllä Janickista diggaan. Silläkin kyllä Murrayn tapaan paha toistaa itseään sooloissa. Itse tykkään Gersin lavaesiintymisestä TODELLA paljon. Karismaattinen, Dickinsonmainen esiintyminen. Onhan Murray ja Gerskin niitä Oikeita Maiden Kitaristeja, mutta Smithin jutuista vaan tykkään eniten. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 22.07.2005 16:36:10 | |
---|
Janickhan tuli Brucen kautta bändiin (Janick soitti Bruusen ekalla soololevyllä, Tattooed Millionaire, v. 90..vai olikose 91) ja samoihin aikoihin sitten Smith lähti...Itse kyllä Janickista diggaan. Silläkin kyllä Murrayn tapaan paha toistaa itseään sooloissa. Itse tykkään Gersin lavaesiintymisestä TODELLA paljon. Karismaattinen, Dickinsonmainen esiintyminen. Onhan Murray ja Gerskin niitä Oikeita Maiden Kitaristeja, mutta Smithin jutuista vaan tykkään eniten. Kyllä mä tiedän miten Gers tuli bändiin, kirja (run to the hills) selventää hyvin noita juttuja. Mutta Adrianin palattua ihmetyttää Gersin panos livenä...- THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 16:37:25 | |
---|
Kyllä mä tiedän miten Gers tuli bändiin, kirja (run to the hills) selventää hyvin noita juttuja. Mutta Adrianin palattua ihmetyttää Gersin panos livenä...- AIJAA. Hehe. Pakko mainostaa sen verran, että mulla no ollut run to the hills jo 4 vuotta. Ekana se tuli 98 Virtual XIn jälkeen, mut sit brucen ja brave new wordlin tultua se uudistettiin. Mulla siis englanniksi tämä uudistettu painos, jeejee. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 22.07.2005 16:38:46 | |
---|
AIJAA. Hehe. Pakko mainostaa sen verran, että mulla no ollut run to the hills jo 4 vuotta. Ekana se tuli 98 Virtual XIn jälkeen, mut sit brucen ja brave new wordlin tultua se uudistettiin. Mulla siis englanniksi tämä uudistettu painos, jeejee. Mulla ei oo omana, mutta kirjaston eepos luettu monta kertaa. Toi uudistettu suomenkielinen painos sisältää ärsyttävän paljon virheitä. THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 16:39:19 | |
---|
Jos meinaat sitä, kun ne soittaa "eri" juttua samaan aikaan, jolloin ne soittaa siis samat rytmitykset. Esim. Maidenin tapa on perinteisesti terssistemmoissa joitain poikkeuksia lukuunottamatta. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 22.07.2005 16:40:05 | |
---|
Jos meinaat sitä, kun ne soittaa "eri" juttua samaan aikaan, jolloin ne soittaa siis samat rytmitykset. Esim. Maidenin tapa on perinteisesti terssistemmoissa joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Totahan mä tarkotin. THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 16:40:36 | |
---|
Toi uudistettu suomenkielinen painos sisältää ärsyttävän paljon virheitä. Hyvä kun kerroit! Ei tarvitse sitä hommata :). Vähän hämää, kun sain ton tosiaan 2001, niin piti vuoden pari odottaa rock in rio-dvdtä/cdtä. Ihan outoo, kun kirjassa on kuva siitä keikasta ja ehtii unohtaa koko jutun. Sit yhtäkkii tulee joku suht vanha keikka. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
PoLFus 22.07.2005 16:41:34 | |
---|
Totahan mä tarkotin. Silloin niitä kutsutaan stemmoiksi. Kummallakin kitaralla on omat stemmat. Eli voi sanoo vaik "Hienot stemmat!". Tai no. Harmoniatkin käy, mut harmonia on paljon, PALJON laajempi käsite. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 22.07.2005 16:42:51 | |
---|
Hyvä kun kerroit! Ei tarvitse sitä hommata :). Vähän hämää, kun sain ton tosiaan 2001, niin piti vuoden pari odottaa rock in rio-dvdtä/cdtä. Ihan outoo, kun kirjassa on kuva siitä keikasta ja ehtii unohtaa koko jutun. Sit yhtäkkii tulee joku suht vanha keikka. Hoho! THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 16:43:39 | |
---|
Hoho! Vielä enemmän hämmensi se, kun sain dvdn silloin joskus 10.6, vaikka se julkaistiin 11.6. Silloin oli vielä pahvikannet. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
...And Justice For All 22.07.2005 16:46:06 | |
---|
Vielä enemmän hämmensi se, kun sain dvdn silloin joskus 10.6, vaikka se julkaistiin 11.6. Silloin oli vielä pahvikannet. PolFus ei ilmiselvästi osaa käsiteellä iron maidenia kunnolla! :-D THV-Klubi #21 |
PoLFus 22.07.2005 17:01:53 | |
---|
PolFus ei ilmiselvästi osaa käsiteellä iron maidenia kunnolla! :-D Hä? On ne pahvikannet ihan priimakunnossa vieläkin. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
Quu 22.07.2005 18:02:08 | |
---|
Mutta Adrianin palattua ihmetyttää Gersin panos livenä...- Mitenkä ni? Nyt ne voi vetää trooperin ekan soolon kahdella kitaralla, niinkuin ne rock in riossa tekee (ja nähtävästi nykyään useamminkin) :) Siinä vaiheessa kun 2 kitaraa vetää jotain stemmoja, niin vielä on yksi joka voi soittaa rytmiä :) Kaupanpäälle vielä 1 :) Mun mielestä Gers saa olla tuossa bändissä, olkoon sillä tekemistä tai ei. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. |
PoLFus 22.07.2005 18:08:16 | |
---|
Mun mielestä Gers saa olla tuossa bändissä, olkoon sillä tekemistä tai ei. Naulan kantaan! "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
moikki 22.07.2005 20:30:09 | |
---|
Kyllä mä tiedän miten Gers tuli bändiin, kirja (run to the hills) selventää hyvin noita juttuja. Mutta Adrianin palattua ihmetyttää Gersin panos livenä...- Kuunteleppa vielä sitä rock in rio:a. On gers "isossa osassa" bändissä. Helvetin hyvä lavamies, show on MAHTAVA ja osaa soittaa helvetin hyvin. Rock like FUCK! |
Backlet 22.07.2005 21:36:31 | |
---|
Kyllä minunki mielestä Maidenille sopii hyvin tämä "Three Amigos" hommeli. Gerssistä olen aina tykännyt niin esiintyjänä kuin säveltäjänä. Alkuperäiseen kysymykseen vastaan että ne harmoniat tai stemmat, miksikä niitä nyt kutsuukaan, ovat eräs suurimmista syistä miksi Maidenia kuuntelen ja että se on lempibändini. Nimimerkkini on tyhmä koska en sitä aikoinani tarpeeksi miettinyt ja jumaloin Metallicaa. |