Dj.Dumbass 07.06.2005 23:41:50 | |
---|
Niin, kestääkö tuo kone paukuttaa monona 4ohmiin? netistä ei löydy tästä tietoa, valmistaja lupaa vaan 1440w/8ohm monona.. Käytännön kokemusta?? nimim. molemmille subbareille omat päätteet jotka ei hyydy tunnin soittamisen jälkeen. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
aimotuska 06.07.2005 13:33:06 | |
---|
Niin, kestääkö tuo kone paukuttaa monona 4ohmiin? netistä ei löydy tästä tietoa, valmistaja lupaa vaan 1440w/8ohm monona.. Käytännön kokemusta?? nimim. molemmille subbareille omat päätteet jotka ei hyydy tunnin soittamisen jälkeen. Jammut ei oikein tykkää neljän ohmin kuormista. Itse ajelen tommosta sterkkana neljään ohmiin ja siinä vielä ytyä jonnin verran riittää.. Tuo P4500 on kyllä vähän laiskanpuoleinen subikäytössä. Mut vastauksena tohon kyssäriin sanoisin, että älä laita bridgenä neljään ohmiin. Se antaa joko savut pitemmän päälle tai saat paremman hyötysuhteen sterkkana ajellessa. |
Teemu Tee 21.07.2005 13:02:49 | |
---|
Jammut ei oikein tykkää neljän ohmin kuormista. Itse ajelen tommosta sterkkana neljään ohmiin ja siinä vielä ytyä jonnin verran riittää.. Tuo P4500 on kyllä vähän laiskanpuoleinen subikäytössä. Mut vastauksena tohon kyssäriin sanoisin, että älä laita bridgenä neljään ohmiin. Se antaa joko savut pitemmän päälle tai saat paremman hyötysuhteen sterkkana ajellessa. Ei kandee laittaa! Eli komp, komp. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Dj.Dumbass 22.07.2005 13:30:46 | |
---|
ehkäpä siis pitää keksiä jostain 2kpl sellaisia päätteitä jotka kestävät tuota 4ohm monoa ja antavat potkuakin... Ideoita? vähän sellainen ajatus oli että käytettynä pitäs löytää ja hintahanuri ois sellane tonni tai karvan yli, yhteensä siis. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
|
aimotuska 26.07.2005 13:23:47 | |
---|
No tuota, QSC:n päätteet kestää yleensä vähän vaikka ja mitä. Ajelen 800W@4ohm yläpäitä kahdella QSC USA 900-päätteellä, molemmat bridgenä. Käyhän ne tietty vähän lämpiminä, mutta hyvin pelittää ihan rokkikeikallakin. Noille päätteille luvataan 900W@8ohm bridgenä, mut mulla on siis kuormana 4ohm, eikä ole tykänneet kyttyrää. USA-sarja on lopetettu, joten RMX olis sitten vastaava vaihtoehto. PLX:t huomattavasti parempia, mutta vähintään yhtä huomattavasti kalliimpiakin. Minkätehoiset möhkäleet ne sun supparit on? |
Dj.Dumbass 30.07.2005 23:08:00 (muokattu 30.07.2005 23:10:44) | |
---|
yhdessä komerossa 2 18" eminence omega pro:ta joissa sanotaan et 800w/kappale mut en tiiä et miten ne on kytketty sinne. veikkaisin et 2 8ohmista rinnan eli silloinhan ne nielisivät 1600w per pönttö numeroiden perusteella ja käytännössä vaikka tuplamäärän. Yks tollanen usa900 mulla onkin ajamassa yläpäiden pillejä, mut aika laiska vekotin se tuntuu olevan ja suhisee mokoma aika kovaa. Eikä siinä teho kyllä oikein riitä... Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
aimotuska 01.08.2005 22:55:24 | |
---|
Melkoiset on sulla watit... Ei niitä kovin monella tavalla voi kytkeä jos sisään menee kaksi karvaa, eli rinnakkainhan ne on. Kyllä tommoseen pitää jo olla joku oikea(tm) vahvistin, eikä mikään Yamaha tai USA. Eihän tosta 900:sta varmaan lähde paljoakaan kilowatin päälle neljään ohmiin monona (vaikka voisi kuvitella sen olevan 1800w, mutta enpä usko). Kannattais pistää bi-ampattuna tuo pönttö, sitten vaan toinen USA 900 rinnalle ja härveli hönkii jo ihan eri tavalla. |
Dj.Dumbass 08.08.2005 08:36:25 | |
---|
Melkoiset on sulla watit... Ei niitä kovin monella tavalla voi kytkeä jos sisään menee kaksi karvaa, eli rinnakkainhan ne on. Kyllä tommoseen pitää jo olla joku oikea(tm) vahvistin, eikä mikään Yamaha tai USA. Eihän tosta 900:sta varmaan lähde paljoakaan kilowatin päälle neljään ohmiin monona (vaikka voisi kuvitella sen olevan 1800w, mutta enpä usko). Kannattais pistää bi-ampattuna tuo pönttö, sitten vaan toinen USA 900 rinnalle ja härveli hönkii jo ihan eri tavalla. Siis ei sitä usaa ole tarkoituskaan tuohon käyttöön laittaa, se on liian pieni. Ei vain ole hirveästi varaa laittaa mitään "oikeita" vahvistimia, tokikin mulla siinä tapauksessa oliskin jo joku yksi iso hakkuri siinä. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
aimotuska 08.08.2005 09:54:03 | |
---|
Ei vain ole hirveästi varaa laittaa mitään "oikeita" vahvistimia, tokikin mulla siinä tapauksessa oliskin jo joku yksi iso hakkuri siinä. Niin siis en minä sillä mitään... Tunnen saman tuskan vähän liiankin hyvin :) I cna tpye 300 wrods pre a mnutei. |
PL 08.08.2005 10:03:17 | |
---|
Millaisissa koteloissa nuo elementit ovat vaikuttaa siihen kannattaako niistä elementeistä repiä viimeisiä desibelejä ollenkaan. Jos ne on vaihdettu joskus parisataawattisten tilalle niin ei välttämättä käyttökelpoinen äänenpaine juurikaan lisäänny, vaan kotelon rajat saattavat tulla vastaan, resonansseja, suhinaa, epätasaista kuormitusta elementeille jne. -> kesähattuja. |
Dj.Dumbass 12.08.2005 17:45:47 | |
---|
Kotelot ovat "omavalmisteita" ja oikeasti hyvät. Alunperinkin suunniteltu kyseisille elementeille. Ei tosin mun toimesta. Kotelot on tilavuudeltaan ehkä suunnilleen 350 litraa, kahdella refleksiputkella(en tiedä pituutta). Rakentajat ja edelliset omistajat sanoivat muistaakseni ajaneensa näitä yhdellä HK-audion vx2400 -päätteellä josta limitterit otettu pois käytöstä. Kuulemma lappeenrannan satamatorilla lahkeet lepattivat miksauspöydän takana. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |