Niin, onko kellään tuosta Iban RX-seriestä kokemusta? Olis kaverilla myynnissä 200 € tuollainen kitara ja ajattelin kysellä että kannattako ostaa? Ja sitten vielä että olisikohan tuohon mahdollista asentaa floyd rose-talla, ja mitäköhän sellainen maksaisi? "Tyhmä saa olla muttei basisti" |
Niin, onko kellään tuosta Iban RX-seriestä kokemusta? Olis kaverilla myynnissä 200 € tuollainen kitara ja ajattelin kysellä että kannattako ostaa? Ja sitten vielä että olisikohan tuohon mahdollista asentaa floyd rose-talla, ja mitäköhän sellainen maksaisi? Enpä osaa tuosta Iban RX:stä ihmeitä sanoa. Sen verran kuitenkin, että MELKEIN aina floikan jälkiasennus huokeaan kitaraan kannattaa unohtaa saman tien. Halvimmillaankin kopiofloikat maksaa (uutena) 150 euron huiskeissa ja tuohon vielä asennustyö päälle, voipi olla toinen mokoma. Tuolla yhteissummalla saa käytettynä jo ihan hyviä lukkokammellisia kitaroita, uutenakin vaikka mitä. JuSu "One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |
Enpä osaa tuosta Iban RX:stä ihmeitä sanoa. Sen verran kuitenkin, että MELKEIN aina floikan jälkiasennus huokeaan kitaraan kannattaa unohtaa saman tien. Halvimmillaankin kopiofloikat maksaa (uutena) 150 euron huiskeissa ja tuohon vielä asennustyö päälle, voipi olla toinen mokoma. Tuolla yhteissummalla saa käytettynä jo ihan hyviä lukkokammellisia kitaroita, uutenakin vaikka mitä. JuSu Entäs sen laittaminen itse? Saattaisin koulusta saada meinaan jonkun floikan tosi halvalla (vanhansta Washburnista, mikä on nyt romuna)...
"Tyhmä saa olla muttei basisti" |
Niin, onko kellään tuosta Iban RX-seriestä kokemusta? Olis kaverilla myynnissä 200 € tuollainen kitara ja ajattelin kysellä että kannattako ostaa? Ja sitten vielä että olisikohan tuohon mahdollista asentaa floyd rose-talla, ja mitäköhän sellainen maksaisi? Koulussamme on tuollainen, mielestäni se on paskin mitä oon hiplaillut.(vahvistin on perus Laney 30w.) |
Entäs sen laittaminen itse? Saattaisin koulusta saada meinaan jonkun floikan tosi halvalla (vanhansta Washburnista, mikä on nyt romuna)... Hmm... Ei ole ihan helppoa. On toki mahdollista, mutta jos sulla ole kokemusta vastaavanlaisista hommista, niin enpä suosittele lähtemään tuohon hommaan. Aika hyvä mittari tässä on, että koska sun pitää kysyä onko mahdollista, niin tuskin osaat sitä itse tehdä. Toki voit kokeilla. Varaudu kuitenkin siihen, että jossain vaiheessa huomaat, että sulla onkin käsissä floikallisen kitaran sijasta kasa varaosia. Vielä yksi näkökulma. "Joku floikka vanhasta Washburnista" ei välttämättä pidä virettä yhtään sen paremmin kuin hyvin säädetty vintagetalla. Toki jotkut dive bombingit onnistuvat sillä, mutta eipä tuosta ole paljon iloa, jos kitara on heti epävireessä. Mikä siinä Washburnissa on vikana (ja mikä malli)? Olisi varmaankin helpompi ostaa ja kunnostaa se, jos kerran halvalla saisi... JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man." |