Aihe: Uusi jenkkistrato kiinnostaisi (mistä?)
1 2
PekkaM
22.07.2005 11:45:55
Olen tässä vähän taas haaveillut uudesta (=älä turhaan tarjoa omaasi) Fender American Stratocasterista ja katselin vähän ostopaikkaa.

Helsingissähän noita myy kai lähinnä F-Musiikki ja ainakin hintalapussa seisoi jotain päälle 1400€, ellen aivan väärin muista (50th Anniversary jotain 1690€). Se taisi olla joku tobacco sunburst, joka kai on yksiväristä kalliimpi (haluasin valkoisen, punaisen tai sinisen vaahteraotelaudalla).

Iso T näyttää pyytävän perus jenkkistratosta 899€ ja noi burstit pari kymppiä päälle.

Mitä muita ostopaikkoja tulee mieleen?

Osaako joku F-Musiikista viimeaikoina ostanut sanoa, mihin asti tuota hintaa voisi kuvitella tinkaavansa? Olen täältä lukenut, että "Suomesta saa T-hintaan tai allekin, kun osaa tinkiä". Itse kuitenkin lähinnä inhottaa mennä vääntämään kättä noitten kauppiaitten kanssa, kun pelkkä Thomannin mainitseminen aiheuttaa vihaisia katseita ja pään aukomista.
weelie
22.07.2005 12:18:39 (muokattu 22.07.2005 12:19:39)
Hei, nimimerkki "29-vuotias harrastelijakitaristi Helsingistä. GAS ei enää vaivaa."

Kitarapaja ei noita USA malleja taida myydä. Ikävä juttu, sillä he taitaisivat painaa hintoja alas. DLX:ssä joitain on:
FENDER SÄHKÖKITARA 50TH ANNIV.AM DLX STRATO 1,890.00
FENDER SÄHKÖKITARA American Stratocaster MN 1,100.00

F-musiikissa en ole hinnasta onnitunut vääntämään. Tosin yksi tuttu joka on kait bisnessuhteessa lafkan kanssa sanoi saavansa 25%.

EDIT: Ruusupuu vai Vaahtera otelauta?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
32788
22.07.2005 12:26:42
EDIT: Ruusupuu vai Vaahtera otelauta?

Höm...

(haluasin valkoisen, punaisen tai sinisen vaahteraotelaudalla)
PekkaM
22.07.2005 12:50:59
Hei, nimimerkki "29-vuotias harrastelijakitaristi Helsingistä. GAS ei enää vaivaa."

Siitä on kyllä vuosia kun olen ostanut mitään kitarakamaa (paitsi kieliä), silti tuo Strato on kummitellut mielessä aina silloin tällöin ;)

Pitää vielä varmaan harkita Jenkeistä tilaamistakin (esim. Music123.com)
gator
22.07.2005 12:54:12
Ootko kattonu jo www.guitarbargains.com
Jotkut merkit esim. Ibanez on siellä melko halpoja ja liike sijaitsee vielä EU:ssa.
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
PekkaM
22.07.2005 12:55:47
Ootko kattonu jo www.guitarbargains.com
Jotkut merkit esim. Ibanez on siellä melko halpoja ja liike sijaitsee vielä EU:ssa.

Täytyy tutustua. Huomasin, ettei nuo ole music123:ssa yllättäen ollenkaan niin edullisia kuin luulin. Perusmalli tulee kalliimmaksi kuin Tompalta tilaten ja 50th anniversaryssäkin säästäisi vain siksi, että se on joku outlet-kappale.
svilo
22.07.2005 13:02:32
....kyllä se Kitarapaja tilaa mitä tahansa stratoo jos vain kysyy...
"Jim Marshall = Mr Loud"
-One mans junk is another mans gold-
Feggy
22.07.2005 13:06:41

F-musiikissa Helsingissä oli joku aika sitten '60's resissue jenkkistrato tarjouksella 1500 euroa. Oikein nasta sunburst-peli, suosittelen!
Less is more.
svilo
22.07.2005 13:39:05
Siinä tulee vaan sitten se eteen, että ko. kitara on varmaan pakko ostaa sen jälkeen? Eli käytännössä halvemmalla ja nopeammin saa sokkona tilattua jostain muualta.

Eihän asiakasta noin kohdella, ainakaan minua. Jos jostain löydät mieleisesi straton, kokeile, ja jos malli ja tuntuma miellyttää, sitten alat kysellä hintoja myös muistakin liikkeistä....Fenderillä ns ei ole virallista maahantuojaa, joten voi löytyä vaikka kulman R-kioskista ;)

-sv
"Jim Marshall = Mr Loud"
-One mans junk is another mans gold-
Kuha
22.07.2005 14:13:55

Kitarapaja ei noita USA malleja taida myydä. Ikävä juttu, sillä he taitaisivat painaa hintoja alas.

On siellä pajalla nytkin yksi uusi jenkki myytävänä:

http://www.kitarapaja.com/pics/nfamstrat1.jpg
Muistakaa venytellä.
samueld
22.07.2005 14:24:25

Osaako joku F-Musiikista viimeaikoina ostanut sanoa, mihin asti tuota hintaa voisi kuvitella tinkaavansa? Olen täältä lukenut, että . Itse kuitenkin lähinnä inhottaa mennä vääntämään kättä noitten kauppiaitten kanssa, kun pelkkä Thomannin mainitseminen aiheuttaa vihaisia katseita ja pään aukomista.

Sinänsä kysyt vähän väärästä paikasta. Fasulta kun olisit kysynyt suoraan, niin vastauskin olisi ollut täsmällisempi. heh. Uusien hinnat kannattas musta aina kysyä suoraan liikkeestä josta aikoo ostaa ja verrata vähän thomanniin. Käytettyjen hintapolitiikkaa kartoittaessa saattaa m.netin asiantuntijoista olla korvaamaton apu.

Eipä vaan, mä olen viime aikoina ollut aika yllättynyt musafasun hyvästä palvelusta. Tosin sähkökeppiä en ole ostanut, mutta ostin vähän paremman klasarin ja mielestäni diili oli hyvin kohtuullinen. Se, että pääsee kokeilemaan soitinta etukäteen ja saa paikallisen liikkeen itselleen takuu- ym. kontaktiksi on helposti tuon hintaisessa pelissä 100e väärti. Mun mielestä. Mä oon touhunnu nää yleensä silleen, että etsin kepin, josta diggaan, otan rahat mukaan kauppaan ja sanon myyjälle, että tee mulle tarpeeksi hyvä tarjous, niin mä ostan tän.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Johnny99
22.07.2005 17:21:51
Tonniin lupasi useampi liike myydä Suomessa, kun keväällä kyselin. Siihen sai sähköpostilla tingittyä. Tiedä sitten kuinka paljon vielä paikanpäällä lisää.
OSTAN stratocasterille kovan kotelon
PoLFus
22.07.2005 17:27:49

Omasta mielestä uudesta perusjenkkistratosta on jo 1000e ihan liikaa. Saat paremman (imho) pelin n. 500-700e käytettynä (etenkin japani-pelit). Ja parempi hinta/laatu-suhde käytettynä.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
PekkaM
22.07.2005 17:30:55
Omasta mielestä uudesta perusjenkkistratosta on jo 1000e ihan liikaa. Saat paremman (imho) pelin n. 500-700e käytettynä (etenkin japani-pelit). Ja parempi hinta/laatu-suhde käytettynä.

Tiedetään. Tämä nyt on vaan näitä haluamisjuttuja ;)
PoLFus
22.07.2005 17:41:52

Tiedetään. Tämä nyt on vaan näitä haluamisjuttuja ;)

Mut sua harmittaa myöhemmin sit.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Feggy
22.07.2005 17:59:38 (muokattu 22.07.2005 18:00:18)

Mut sua harmittaa myöhemmin sit.

Tai sitten ei. Jenkit IMHO on omien kokemuksien perusteella olleet aina parempia loppujen lopuksi. Mitä vanhemmat jenkit, sen parempi ;)
Less is more.
Dr. Muff
22.07.2005 21:58:07 (muokattu 25.07.2005 12:55:35)

Eii välttämättä. Ainakin mun japsissa oli huonot nauhat, huonot mikit, yks viritystappi ol huonona, tallan bloki on tinaa, tallapalat pehmeitä, satula muovinen kökkö jne jne. Menee paljon rahaa että sellasesta tekee _kunnollisen_ soittopelin. Onhan se ihan käypä niinensäkin jos tykkää sellasesta. Mut testaamani American Seriesit ovat kyllä olleet oikein kivoja pelejä, sekä soundillisesti että soitannollisesti. Paremmat osat jo tehtaalta lähtiessä. Jos haluaa uuden niin haluaa uuden, vähän turha verrata käytettyyn japsiin uutta jenkkiä. Ehkä.
Tuumasta toiseen.
samueld
25.07.2005 11:55:09

Tai sitten ei. Jenkit IMHO on omien kokemuksien perusteella olleet aina parempia loppujen lopuksi. Mitä vanhemmat jenkit, sen parempi ;)

Juu-u. Eipä ole muakaan vielä 3 vuoden jälkeen juilinut, että tuli jenkkistratti hankittua.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
rosberg
25.07.2005 14:05:32
no esim. usa05-malli jonka ostin juuri on ollut aivan loistava. jos haluaa varmatoimisen kitaran ja uuden parhaan kaverin niin suosittelen.

ostin suomikaupasta samaan hintaan kuin guitar24de:stä, että ei kauheen paha!
keep on truckin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)