stagestar 20.07.2005 23:04:21 | |
---|
Onko kellään kokemusta tai hajua moisesta kitarasta ? rok rok !!! |
sunder 20.07.2005 23:30:36 | |
---|
Löytyy: http://photobucket.com/albums/v601/ … ction=view¤t=IMG_1622.jpg Mitähän tuosta sanos. Ensinnäkin todella laadukkaan olonen hintasekseen, viimeistelyssä ei ole mielestäni moitteen sijaa ja kitara on upea luonnossa. Kitara on omasta mielestäni painavahko, mutta ei häiritsevän painava - tavallisella hihnalla pärjää. Tasapainoinen. Body ei ole aivan ohuimmasta päästä. Kitarassa on todella hyvä sustaini, ja ylänauhoille pääsee vaivatta muotoillun kaulaliitoksen ansiosta. Kaula on paksuhko(?), mutta profiilista en osaa oikein sanoa. Tottumiskysymys. Mulla on ihan normaalikokonen käsi ja hyvin passaa. Lakattu kaula tuntuu joskus nihkeältä. Otelaudan nauhamerkkien uupuminen häiritsi aluksi, mutta nyt siihen ei kiinnitä huomiota. Reunalistassa on kumminkin helmiäismerkit ja 11-13 nauhojen kohalla on otelaudassa tulenlieska. Duncan/Ibanez -mikit on mielestäni ok, en osaa kokemuksen puutteessa tarkemmin sanoa. Uskoisin että taittuu monenlaiseen. Minulla toimii hevi/rockmusiikissa. Kliineillä tykkään varsinkin switchin keskiasennosta(mikkien sisemmät käämit kytkettynä). Mikkien kromikehykset on vähän pilipalitavaraa, kuluu heti harmaaksi jos yhtään hikoilee. Jotkut on valittanut hankalasta mikkikytkimestä, mutta itseäni ei haittaa. Kitara pitää vireen hyvin, ja tuo talla on tavallaan hyvä ja tavallaan huono, tämäkin tottumiskysymys. Hyvänä puolena sen muotoilu - kättä voi lepuuttaa mukavasti sen päällä koska siinä ei ole teräviä osia. Huonona puolena se, että talla on melko korkea ja esim. floikallisesta kepistä tähän siirryttäessä vaatii totuttelua. Itselläni oli tässä eniten hankaluuksia. Kaiken kaikkiaan todellakin rahanarvoinen keppi, hyvin jämerän, viimeistellyn ja asiallisen oloinen. Toimii hyvin myös matalemmilla vireillä. Tulikohan kehuttua liikaa, noh, laittakoon joku muu niitä haukkuja lisää. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
LaXu 21.07.2005 00:36:49 | |
---|
No minä pistän haukkuja. U:n muotoisesta kaulaprofiilista en erityisemmin välittänyt, mikit aika keskinkertaiset (kuten Ibanezilla yleensä), mikkivalitsin on liian lyhyt ja ainakin uutena liian jäykkä. Otelautamerkki on mielestäni todella typerä ja sivudotitkaan eivät näy oikein hyvin, kun ovat jotain helmiäishässäkkää. |
stagestar 22.07.2005 01:33:18 | |
---|
kiitos! rok rok !!! |
Antti1 22.07.2005 09:17:53 | |
---|
No minä pistän haukkuja. U:n muotoisesta kaulaprofiilista en erityisemmin välittänyt, mikit aika keskinkertaiset (kuten Ibanezilla yleensä), mikkivalitsin on liian lyhyt ja ainakin uutena liian jäykkä. Otelautamerkki on mielestäni todella typerä ja sivudotitkaan eivät näy oikein hyvin, kun ovat jotain helmiäishässäkkää. Mulla on moinen kepukka ja täytyy sanoa, että onhan noissa väitteissä perää. Tässä nyt kuitenkin muutama oma mielipiteeni. Mä tykkään tosta kaulan muodosta ja se olikin yksi niistä syistä, miksi ton ostin. Kaula on juuri sopivan paksuinen ja muoto tuntuu hyvältä mun kouraan Jaskan tilukepin vastapainoksi. Myin RG 550:n ja ostin ton tilalle, eikä ole kaduttanut. Mikit on vaihdettu Duncaneihin. Tallassa on JB ja kaulassa 59. Molemmat toimii hienosti, joskin tallamikkiä tulee käytettyä säröillä enemmän (jopa leadeissa). Noi alkuperäiset mikit on mun mielestä parhaat Iban omat mikit, paremmat kuin V-sarja. Eli ei ne nyt ihan mitkään täydeet tuhnut kuitenkaan ole. Mikkivalitsin on hiukan pieni ja jäykkä, mutta parin viikon käytön jälkeen sen roplaaminen sujuu multa jopa paremmin, kuin tuollaisen perus 5-asentoisen. Tosin, kyllä se siltikin hiukan pitempi voisi olla. Otelautamerkit eivät tosiaan ole parhaat mahdolliset, mutta mä tykkäänkin vähän "tyhjemmästä" otelaudasta noinniinkun ulkonäkönsä puolesta. Eipä tuo vaikeuksia ole tuottanut, on se otelauta kuitenkin soittamisen myötä jonkin verran tutuksi tullut. Ihan näyttävän näköinen kauempaa katsottuna, mutta lähempää tarkasteltuna ei se kuva ollutkaan ihan niin cool. Kaikenkaikkiaan hieno kitara hintaansa nähden, varsinkin kun sain sen edullisesti "käytettynä". Taisi olla pumpulissa pidetty lähinnä ja pölytki putsattu kerran viikossa... :) Kiitokset siitä sulle PekkaM, mikäli tän luet. Suurimmat puutteet löytyy elektroniikassa (ylläripylläri), mutta eipä noita potikoita ja nippeleitä välttämättä kärsi ennen rikkoutumista mennä vaihtamaan. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Jaakko Hyvärinen 22.07.2005 11:12:09 (muokattu 22.07.2005 11:13:15) | |
---|
Omani ostin juuri kun se tuli markkinoille. uudemmissa taitaa olla 500k volapotikat? Omassani on 250k. Eli Duncanin JB tallassa ja vitun hyvin pelittää, paitsi että potikka vuotaa. kaulaan tulossa 59 ja sen jälkeen potikkaremontti. Erinomainen soitin on se! Ei ole tarvinnu katua kertaakaan. Vakio mikeillä ei potikoiden kanssa ole onkelmia eikä tehokkaampienkaan kanssa jos potikat on 500k. kaulan kun keikalla pyyhkii froteella nin no problemo. Otelaudan merkittömyys ei ole häirinnyt ollenkaan. siitä hienosta inlaystä teetätin tyttöystävälläni uniikit lapaset, joissa tuo kuvio siis kämmenseljässä. Osta pois! Se on hintaansa nähden turbosikamakeetosihyvä kitara. Jos työskentelisin iballa niin laittaisin 200€ lisää hintaa. Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
Kaikenkaikkiaan hieno kitara hintaansa nähden, varsinkin kun sain sen edullisesti "käytettynä". Taisi olla pumpulissa pidetty lähinnä ja pölytki putsattu kerran viikossa... :) Kiitokset siitä sulle PekkaM, mikäli tän luet. Suurimmat puutteet löytyy elektroniikassa (ylläripylläri), mutta eipä noita potikoita ja nippeleitä välttämättä kärsi ennen rikkoutumista mennä vaihtamaan. Hyvä että olet ollut tyytyväinen. Kyllähän minä noita kitaroitani yleensä pidän aika huolella. Kerran jouduin soittamaan ahtaassa "bändisyvennyksessä" PGM:llä ja silloin ahdisti, vaikka kolhuilta vältyttiinkin :) Itse pidin myös SZ:sta. Suurimmat ongelmat oli tosiaan hämäävä otelautamerkki ja olisin jopa saattanut harkita kaulan lakkauksen hiomista.
|
Jaakko Hyvärinen 22.07.2005 11:40:04 | |
---|
Itse pidin myös SZ:sta. Suurimmat ongelmat oli tosiaan hämäävä otelautamerkki ja olisin jopa saattanut harkita kaulan lakkauksen hiomista. siihen tottuu nopeasti. niin kuin moneen muuhunkin juttuun. lakkauksen hiominen on käväissyt minullakin mielessä. kuka sen tekisi ja paljon maksaisi? joku vaha siihen varmaan pitäisi laittaa? Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
PekkaM 22.07.2005 11:47:59 | |
---|
Antti1: Oletko muuten tehnyt niille kytkennöille mitään? Tone-potikkahan oli ohitettu, kun en itse sitä ikinä kaivannut... |
leroysmith 22.07.2005 14:32:33 | |
---|
paljo tollasel on hintaa sitten? ...Let there be rock... |
LaXu 22.07.2005 15:53:26 | |
---|
paljo tollasel on hintaa sitten? Vähän yli viiden huntin jos oikein muistan. Tainnut hinta mennä hitusen ylöspäin, noissa uusissa malleissa on jotkut Duncan/IBZ mikit. Lienevätkö samaa sarjaa kuin DiMarzio/IBZ mikit, eli ei-niin-hyvät-kuin-aidot-Duncanit/DiMarziot. Ibanezin ja mun mieltymykset ei oikein kohtaa tuolla mikkiosastolla. Tosiaan nuo meikäläisen haukut ovat aika pitkälti makuasioita. Useimmat kaulaprofiilit istuvat meikäläisen käteen hyvin, joten tuo SZ ja PRS:n kitarat ovat niitä harvoja jotka eivät oikein miellytä sen suhteen. Enpä ole noihin tune-o-matic + stringthru virityksiinkään suuremmin ihastunut. |
trih 22.07.2005 15:57:39 | |
---|
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
sunder 22.07.2005 16:48:59 | |
---|
Sen reilun 5 hunttiahan noilla on hintaa, mutta omani sain tarjouksessa neljään ja puoleen. "Try, fail, live, learn - and die happy trying" -Dimebag Darrell |
Antti1 22.07.2005 17:34:07 | |
---|
Antti1: Oletko muuten tehnyt niille kytkennöille mitään? Tone-potikkahan oli ohitettu, kun en itse sitä ikinä kaivannut... En itseasiassa ole tehnyt mitään. Onhan tuo tavallaan aika kirkas soundiltaan, mutta ei kuitenkaan liian kirkas mun makuun. Ajattelin joskus väsätä kaulamikille oman volumen ja sitten ehkäpä yhteisen tonen, mutta eipä tuollekaan nyt tarvetta ole, kuin muutamassa jutussa. Saisi helposti vaihdeltua überpuhtaan ja rosoisemma välillä, mutta onnistuu se volapotikallakin tarvittaessa. Ainut mikä on tuottanut joskus vähän pidempää pohtimista, on toi mikkien väliasennon kytkentä. Siinä on nyt molempien sisemmät kelat keskiasennossa, mutta jostain syystä se ei ole kuitenkaan mieluinen soundi. Tuntuu yhdistävän molempien mikkien heikot puolet. Ajatuksena onkin koittaa kaulamikin puolitusta siinä keskiasennossa. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |