Aihe: Monitaitoiset jokamiehet
1 2 3 4
aivokuolio
19.07.2005 04:30:58
Nicke Andersson!

No siinähän se tulikin jo. Kaikki mihin herra Anderson koskee muuttuu kullaksi.
mustan huoneen testi.
Mrezzye
19.07.2005 08:10:34 (muokattu 19.07.2005 08:16:22)

Devin Townsend sen sijaan (jonkinsortin idoli) taas soittaa ihan mitä tahansa ja musiikki, mitä mies säveltää on aivan uskomattoman monipuolista ja rajat rikkovaa.

Mitä minä olen sitä SYLiä kuullut, niin ihan hirveää mölyä ja kaaosta ilman mitään järkevää musiikiksi kutsuttavaa. Jos sitä pitää monipuolisena ja rajat rikkovana, niin ehkäpä. Miehen parhaat suoritukset löytyvät kyllä albumilta VAI.

EDIT:

Yngwie Malmsteenia ei ole vielä mainittu ;) Soittaa kitarat ja bassot lähes kaikilla levyillään ja nyt vahnoilla päivillään on intoutunut myös laulamaan. Myös sello hänen kädessään soi. Livenä myös Taurus -bassopedaalit. Olen jopa nähnyt videon, jossa ynkkä soittaa rumpuja. Ja sitar. Mitäs muuta tähän vielä keksisi? Ai niin, ajaa Ferrarilla. Huh, mikä jätkä!
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
J_Mikkonen
19.07.2005 11:29:52
EDIT:

Yngwie Malmsteenia ei ole vielä mainittu ;) Soittaa kitarat ja bassot lähes kaikilla levyillään ja nyt vahnoilla päivillään on intoutunut myös laulamaan. Myös sello hänen kädessään soi. Livenä myös Taurus -bassopedaalit. Olen jopa nähnyt videon, jossa ynkkä soittaa rumpuja. Ja sitar. Mitäs muuta tähän vielä keksisi? Ai niin, ajaa Ferrarilla. Huh, mikä jätkä!

Kukapa meistä ei osaisi edes jotenkin kolisuttaa bassoa ja rumpuja? Yngwien, eikä myöskään erään toisen monitoimiehen, Zakk Wylden, basson soitto kovin mielenkiintoista ole. Tylsää plekulla soitettua kasibassoa.
Ja tuo Yngwien video missä hän soittaa rumpuja ei ole kovin mairitteleva.

Mutta muutenhan Ynkkä hallitsee muut soittimensa, halusin vain puuttua tuohon ennen kuin joku oikea basisti tai rumpali tulee itkemään.=)
Käynks mä täällä usein?
Heathen
19.07.2005 12:13:48
Rumpalien puolelta pakko mainita Kai Hahto. Soittaa hyvin erityylisissä bändeissä; Rotten Soundin lisäksi mies vaikuttaa bändeissä Wintersun, Max on the Rox, Arthemesia, Vaasa Big-Band, Wasa Dixie Tigers ja Kai Hahto Group. Myös aikaisempia bändejä löytyy eri tyylisuunnista.

Tästä miehestä on ihan turha sanoa että "onhan se nopee, mut..." kuten olen joskus kuullut, koska hän on paljon muutakin kuin vain "nopee".
Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa.
aivokuolio
19.07.2005 14:32:38
Rumpalien puolelta pakko mainita Kai Hahto. Soittaa hyvin erityylisissä bändeissä; Rotten Soundin lisäksi mies vaikuttaa bändeissä Wintersun, Max on the Rox, Arthemesia, Vaasa Big-Band, Wasa Dixie Tigers ja Kai Hahto Group. Myös aikaisempia bändejä löytyy eri tyylisuunnista.

Tästä miehestä on ihan turha sanoa että "onhan se nopee, mut..." kuten olen joskus kuullut, koska hän on paljon muutakin kuin vain "nopee".

Fröbelin palikoita unohtamatta!
mustan huoneen testi.
tähtivaeltaja
19.07.2005 18:28:47
Helppo olisi olla moniosaaja, mutta rahat uupuvat. On varmasti mukava olla rikkaasta perheestä kun isi ostaa uuden Jacksonin (5000e), ja siitä homma sitten alkaa pikku hiljaa.
Mitä olisinkin jo saavuttanut viimeisenä viitenä vuotena jos olisin siunattu rahalla?
J_Mikkonen
19.07.2005 19:37:28
Mitä olisinkin jo saavuttanut viimeisenä viitenä vuotena jos olisin siunattu rahalla?

Perkeleenmoisen soitinarsenaalin ja yläkerran tädin soittotaidot?

Yleensä ne kovat herrat on siunattu taidoilla, eikä isin lompakolla.
Käynks mä täällä usein?
Deathrace King
20.07.2005 08:02:19

Helppo olisi olla moniosaaja, mutta rahat uupuvat. On varmasti mukava olla rikkaasta perheestä kun isi ostaa uuden Jacksonin (5000e), ja siitä homma sitten alkaa pikku hiljaa.

Aha. Ehkä idioottimaisin kommentti piiiitkään aikaan. Rahallahan se soittotaito ja sävellyskyky hommataan :D
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
tähtivaeltaja
20.07.2005 13:52:52
Perkeleenmoisen soitinarsenaalin ja yläkerran tädin soittotaidot?

Yleensä ne kovat herrat on siunattu taidoilla, eikä isin lompakolla.

Niin, taitoa riittää kun olen kova herra, mutta rahatilanne on kehnompi.
Dead Star
21.07.2005 10:12:46

Onhan Patton vaikuttanut kuitenkin ainakin yhtyeissä Faith No More, Tomahawk, Mr. Bungle, Fantômas, The Dillinger Escape Plan, Maldoror ja ties missä muualla, sekä hallitsee mainitsemiesi taitojen lisäksi erinomaisesti myös hiustenhoidon.

Lisätään Lovage, Kaada/Patton ja Rahzel. Peeping Tom ei ole tainnut vielä julkaista levyä.

Fantômaksen voisi noista ottaa erityiskäsittelyyn, koska se on se bändi jonka levyjen sävellystyöstä Patton vastaa (ainakin melkein?) täysin itse. Mr. Bunglessa ja FNM:ssa Patton teki joitain biisejä (ja lyriikoita), muissa hän on lähinnä ollut antamassa omaa pikanttia lisäänsä, ei niinkään säveltämässä.

Kuuntelin tuossa jokin aika sitten herran haastattelun (taisi olla vuodelta 2000 tai 2001, joka tapauksessa Director's Cut oli ilmestynyt jo) saksalaisella metallifestillä. Mies totesi siinä, ettei osaa soittaa ("I'm not a player, I can't really play anything"). Minkä verran tuossa on totuutta, sitä en osaa sanoa (soittaahan mies keikoilla ainakin koskettimia laulamisen lomassa), mutta jos ei osaa soittaa niin osaapa todellakin säveltää siitä huolimatta musiikkia eri soittimille. Fantômaksen lähtökohtahan käsittääkseni oli se, että Patton teki biisejä ja nauhoitti demot joilla itse soitti kaikkia instrumentteja. Nämä demot hän sitten lähetti Dunnille, Lombardolle ja Osbournelle ja kysyi että kiinnostaisiko soittaa?

Toisessa, luettavassa muodossa olevassa haastiksessa Patton kertoi, että mennessä em. herrojen kanssa studioon hän esittelee ideoitaan jotka nämä sitten toteuttavat paremmin kuin Patton itse osasi edes kuvitella. Eli tämän voisi käsittää niin että Fantômaksen levyt ovat (Director's Cuttia lukuunottamatta) Pattonin käsialaa, mutta että sävellykset on soittajien toimesta viety vain pidemmälle. Joku asiaan perehtynyt voi varmaan tarkentaa, jos/KUN tarvetta on.

Muista monitaitoisista jokamiehistä lienee syytä kenties mainita Trent Reznor. Kovin vähän tiedän äijästä ja osaamisestaan, mutta ainakin sen, että NIN:n levyt ovat hyvin pitkälti täysin hänen omiaan sävellysten osalta, bändi tulee mukaan vasta keikoilla...vai?

Moniosaajaksi laskisin myös Trey Spruancen. Secret Chiefs 3:n Book of Horizons levyn bookletista voi vain hämmästyneenä laskeskella mitä kaikkia instrumentteja mies levylle on soittanut.
A man's cacadu is a man's cacadu. IMIK #14
sagnakateih
21.07.2005 10:51:26
Jeff Waters on mainitsematta. Annihilatorin keulakuva, joka tekee kaikki biisit ja joillain levyillä soittaa kaikki muut paitsi rummut itse. Riffikone ja huippulahjakas kitaristi.

Tämän allekirjoitan

Komppia.
spede from hell
21.07.2005 13:09:56

Eiks mr. Zakk Wyldekin soita useimmilla bls:n levyillä kaikki muut soittimet paitsi rummut. Sit se tekee semmosii "slovareita" ja vähän rankempia biisejä. Onhan se monipuolinen mies kyllä.

Älkää unohtako että Zakk soittelee Ozzyn kans ja tehnyt useita projekteja mm. Derek Sherinianin kans.
Tsekatkaa Sherinianin biisi, en muista nimeä, jossa Wylde soittaa Yngwie Malmsteenin kans. Melkoista pikajuoksua kyseinen biisi!!!
ThickFinger
spede from hell
21.07.2005 13:12:11

Patton voittaa tämän skaban... -jos tässä nyt ruvetaan kilpailemaan. Tai sitten minä! Mä soitan Metallin lisäks HEVIÄ!
ThickFinger
TVCasualty
21.07.2005 16:54:13

Glenn Danzig
eleeton
21.07.2005 19:49:14
uuden Jacksonin (5000e), ja siitä homma sitten alkaa pikku hiljaa.

öö, kuka maksaa 5 tonttua jacksonista? eipä kannattaisi edes gibsonista.
eli vähän tyhmä kommentti.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Rabb-it
21.07.2005 20:18:43 (muokattu 21.07.2005 20:18:59)
öö, kuka maksaa 5 tonttua jacksonista? eipä kannattaisi edes gibsonista.
eli vähän tyhmä kommentti.

Mistä kitarasta sitten kannattaisi maksaa 5tonttua?

'' eipä kannattaisi edes gibsonista '' ... hmmh
trih
21.07.2005 20:53:51
Aha. Ehkä idioottimaisin kommentti piiiitkään aikaan. Rahallahan se soittotaito ja sävellyskyky hommataan :D

Kyllähän se osittain on näistä rahatilanteistakin kiinni. Pitkän aikaa on himottanut rumpujen hakkaaminen mutta treenipaikka ja kannut maksavat kuitenkin aikas paljon pelkkään tuollaiseen hommeliin.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Deathrace King
22.07.2005 08:42:34

On tuossa kyllä vähän totuuttakin joukossa. Rahalla ei hommata soittotaitoa eikä sävellyskykyä, mutta aivan totaalisilla persekamoilla soittamaan opetteleminen saattaa tappaa koko innostuksen, jonka seurauksena lahjakaskin kaveri helposti kyllästyy ja lopettaa soittamisen. On se vähän eri asia aloittelijankin veivata jollain suhteellisen hyvälaatuisella kitaralla, kuin jollain vitun jousipyssyllä, josta ei kieliäkään saa 5 senttiä lähemmäs otelautaa.

Äh. Kunhan nyt jonkinlaiset kamat löytyy. Meidän rumpali on hyvä esimerkki. Sil ei oo ollu omia rumpuja yli neljään vuoteen ja silti paukuttaa ainakin minusta ihan vitun hyvin. Treenikseltä löytyy kannut, mut ne ovat aivan säälittävät, heh. No kyllä se meinaa ostaa rummut, mut ei oo pojalla oikeen rahaa vielä.

Mutta siis toki kannattaa soittovehkeisiin panostaa, jos on rahaa. Mikään este lahjakkuudelle huonot kamat eivät minusta ole.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.mikseri.net/chaoscreation
John Titor
22.07.2005 11:58:45

Mäenpäästä, Bellasista ja muista multi-instrumentalisteista sen verran, että älkää antako sen faniuden sokaista arvostelukykyä. Hyvin, hyvin usein kitaristit, joiden levyillä lukee että ne ovat itse soittaneet kaiken, eivät ole soittaneet levylle mitään muuta kuin kitaran ja basson - kaikki muu on OHJELMOITUA, eli kone soittaa ne. Varsinkin synatilut ja muut - en usko että kovin moni muu kuin Tony MacAlpine on soittanut niitä levylleen oikeasti. Tämähän ei kuitenkaan ole mitään huijaamista, koska A) englannin kielen termi by tarkoittaa ainoastaan sitä että joku on tehnyt ne koneosuudet, ei se kerro siitä miten ne on tehty ja B) säveltäminen vaatii vielä suurempaa musikaalisuutta kuin soittaminen, ainakin silloin jos säveltää vieraalle instrumentille - yksikään likki ei ole valmiina päässä:)
Joku sanoi että Ynkkä on turha basisti. Tämä ei kyllä ihan pidä paikkaansa, sillä ilmeisesti syy siihen miksi Yngwie välillä soittaa levyilleen bassot itse on se, ettei oikeilta basisteilta lähde Ynkän kirjoittamat bassolinjat:) Kuunnelkaapa varsinkin instrumentaalibiisejä, joissa Ynkkä on itse soittanut bassot - basso liruttaa välillä kamalaa tilua kitaran kanssa uniksessa. Se, onko se siistiä onkin sitten kokonaan toinen juttu.
Kai Hahto muuten on jossain vaiheessa soittanut myös Tauskin bändissä - miltähän Sinä vain kuulostaa blast beatilla ryyditettynä? Oikeasti mies siis kuitenkin on musikaalinen ja monipuolinen rumpali.
Noilla perusteilla, millä olette tähän mennessä tuntuneet hyväksyvän moniosaajia, lisäisin listaan Timo Tolkin. Mieshän soittaa kitaraa ja bassoa, laulaa, säveltää, sovittaa, sanoittaa, tuottaa, äänittää eikä pelkästään Stratovariukselle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)