Nikke 21.07.2005 07:00:49 | |
---|
Juu elikkäs tuntuu tämä nykyinen pelittävän melko huonosti. Se tosin onkin Elisalta saatu boksi. ADSL-Router merkkinen. Kaverin boksia koitin hetkellisesti ja heti pelitti paljon paremmin. Elikkäs nyt olis tarkotus jokin toinen boksi hankkia. Kertokaapa te joitain hinta-laatusuhteeltaan hyviä vaihtoehtoja. No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
Starlia 21.07.2005 12:53:07 | |
---|
Osta multa. Oisko ollut TeleWell EA-100B ADSL motukka. Viime vuoden oli käytössö mulla ja koko tän vuoden maannut laatikossa. Toimii hyvin ja piuha/ajuri CD mukaan. Pistä pikaviestiä, jos kiinnostaa! |
Nikke 21.07.2005 19:24:24 | |
---|
Mää oon testannu Telewellit ja ne on semmosta sähellystä saada toimimaan. Niin minulla kuin kaverillakin. Ei kiitos. No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
and justice for all 21.07.2005 19:42:44 | |
---|
mulla on toi adsl router.hyvin on mulla pelannu.mut tosin taitavat olla herkkiä särkymään kun mun piti käyä vaihtamassa kun oli viallinen jo ostaessa.toinen juttu voi haitata kans jos sulla on siihen modeemiin tuleva johto sellaista todella ohkaisen tuntuista ja jos sitä on pitkästi.ei mulla meinannu sillee ruveta toimimaan. Zoom kiertää väsymättä puun ympäri.Hitaasti mutta varmasti ohut nailonsiima pureutuu yhä syvemmälle runkoon. |
Antti1997 21.07.2005 19:52:35 | |
---|
Osta multa. Oisko ollut TeleWell EA-100B ADSL motukka. Viime vuoden oli käytössö mulla ja koko tän vuoden maannut laatikossa. Toimii hyvin ja piuha/ajuri CD mukaan. Mulla on kans tällanen käytössä. USB-liitäntäinen, hyvin toimii eikä ollut edes kallis, alle 50€ muistaakseni uutena maksoin. Miinuksena ettei saa ku yhen koneen kiinni mutta jos ei oo tarvetta useammalle niin tää on ihan hyvä. THV-Klubi #18
tupla basari kuulluu metalli musiikkiin |
poppamies 21.07.2005 23:09:30 | |
---|
No mulla on tuollainen ZyXEL joka on puhelinlaitoksen omaisuutta. On yötäpäivää päällä enkä saa millään hajalle. Toimii kuin junan vessa. G strings are for strippers |
Nikke 21.07.2005 23:50:24 | |
---|
Mulla kyllä ois saatavilla toi EA 100b. Vois sitä koittaa uudelleen. Viime kokeilemalla se vaan vittuili ja pätki. Jotain asetuksia varmaan pitäis säätää. Ja tuota puhelinpiuhaa on kyllä ihan riittämiin. No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin |
|
kamina 23.07.2005 23:08:02 | |
---|
Olen käynyt läpi aika monta modeemia kun on työn puolesta ollut mahdollisuus, ja kokemuksen mukaan vanha 3com on ollut ylivoimaisesti paras. Telewellistä on ollut kotona 200, 1000 ja 2000 (vielä käytössä) mallit ja tilttailevat herkästi ja usein. Jos on paljon liikennettä menevät helposti jumiin (vaativat resetoinnin). Zyxeliltä ollut 600 sarjalainen (olisko 660) joka on todellinen vikuri. Asetukset eivät toimi niinkuin isp suosittelee (testattu soneralla, nebulalla ja saunalahdella), ja koko homman toimivuudessa on jotain täysin mystistä. Jossain vaiheessa se on aina lähtenyt toimimaan, ja sitten toiminut. En kuitenkaan suosittele heikkohermoiselle, ja pidä vanha modeemi paikalla ohjeiden ja firmwarejen lataamista varten kunnes tuo lähtee pelittämään. Tuntuu että noihin tungetaan kilvan uusia ominaisuuksia, eikä noita testata kunnolla. Ehkä niissä ei vaan prossut pysy enään mukana tms... Tuo vanha 3com ei pidä oikein mitään asetuksia, ja ne vähät muutetaan kytkimillä modeemin takaa. Monen vuoden aikana ei ikinä tilttaillut ja käy todella viileänä. Nytkin pitäisin sitä seinässä ellei sitten tarvisi erillistä kytkintä ja wlan tukiasemaa. En osaa sanoa ovatko uudet 3com modeemit yhtä hyviä. |
tommi_899 27.07.2005 12:45:37 | |
---|
mulla telewellin EA400, muuten toiminut ihan hyvin mutta välillä tulee sellasia hetkiä ettei meinaa laite toimia ollenkaan, parin päivän päästä toimii normaalisti |
waxivore 27.07.2005 13:18:10 | |
---|
Zyxeliltä ollut 600 sarjalainen (olisko 660) joka on todellinen vikuri. Asetukset eivät toimi niinkuin isp suosittelee (testattu soneralla, nebulalla ja saunalahdella), ja koko homman toimivuudessa on jotain täysin mystistä. Jossain vaiheessa se on aina lähtenyt toimimaan, ja sitten toiminut. Zyxelin Prestige-sarjan laitteissa ainakin on ollut ongelmia nimenomaan softapalomuurin aiheuttamien ristiriitojen kanssa. Konffaa softapalomuurin ja zyxelin oman palomuurin oikein niin toimii kyllä, vaatii vain hiukkasen enempi tietämystä ja säätöä. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Mark-Ken 27.07.2005 15:26:50 | |
---|
Olen käynyt läpi aika monta modeemia kun on työn puolesta ollut mahdollisuus, ja kokemuksen mukaan vanha 3com on ollut ylivoimaisesti paras. Telewellistä on ollut kotona 200, 1000 ja 2000 (vielä käytössä) mallit ja tilttailevat herkästi ja usein. Jos on paljon liikennettä menevät helposti jumiin (vaativat resetoinnin). Zyxeliltä ollut 600 sarjalainen (olisko 660) joka on todellinen vikuri. Asetukset eivät toimi niinkuin isp suosittelee (testattu soneralla, nebulalla ja saunalahdella), ja koko homman toimivuudessa on jotain täysin mystistä. Jossain vaiheessa se on aina lähtenyt toimimaan, ja sitten toiminut. En kuitenkaan suosittele heikkohermoiselle, ja pidä vanha modeemi paikalla ohjeiden ja firmwarejen lataamista varten kunnes tuo lähtee pelittämään. Tuntuu että noihin tungetaan kilvan uusia ominaisuuksia, eikä noita testata kunnolla. Ehkä niissä ei vaan prossut pysy enään mukana tms... Tuo vanha 3com ei pidä oikein mitään asetuksia, ja ne vähät muutetaan kytkimillä modeemin takaa. Monen vuoden aikana ei ikinä tilttaillut ja käy todella viileänä. Nytkin pitäisin sitä seinässä ellei sitten tarvisi erillistä kytkintä ja wlan tukiasemaa. En osaa sanoa ovatko uudet 3com modeemit yhtä hyviä. Itselläni on Telewellin TW-EA716 ja on jo about puolitoista vuotta toiminut kuin unelma. Kaverilta löytyy suht. uusi Zyxel (taitaa olla juuri tuo malli, johon annoin linkin) ja mainiosti sekin on pelannut. Zyxelin Prestige-sarjan laitteissa ainakin on ollut ongelmia nimenomaan softapalomuurin aiheuttamien ristiriitojen kanssa. Konffaa softapalomuurin ja zyxelin oman palomuurin oikein niin toimii kyllä, vaatii vain hiukkasen enempi tietämystä ja säätöä. No se on siten joko-tai. Rautapalomuuri estää ulkoapäin tulevat hyökkäykset ja softamuuri tuon lisäksi myös valvoo ohjelmia. Aika turhaa se on molempia pitää päällä, jos ei jaksa säätää. |
mathias 27.07.2005 17:27:37 | |
---|
Minun ADSL-boksi on ilmeisesti vähän oudompi tapaus. En ainakaan ole noita missän nähnyt myytävän. Nokian valmistama, tarkempaa tyyppimerkkiä en edes tiedä, kun sitä ei ole mihinkään merkattu. 55 euroa tuosta maksoin, ja uutena ostin. 3 vuotta olen tuota käyttänyt, eikä minkäänlaisia ongelmia ole ilmaantunut. |
waxivore 28.07.2005 08:22:30 | |
---|
No se on siten joko-tai. Rautapalomuuri estää ulkoapäin tulevat hyökkäykset ja softamuuri tuon lisäksi myös valvoo ohjelmia. Aika turhaa se on molempia pitää päällä, jos ei jaksa säätää. Olen kyllä samaa mieltä. Jos pitää järjen mukana, niin huoletta voi luottaa pelkkään rautaan tavallinen käyttäjä. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
Vilho 28.07.2005 14:25:13 (muokattu 28.07.2005 14:30:09) | |
---|
Itselläni vanhempi ZyXEL P650HW, toimii myös kuin junan vessa, ei ollut ongelmia. Jos tarvitset enemmän kuin yhden eetteriportin, osta P660H (4 porttia) Jos taas tarvitset enemmän kuin yhden portin ja langattoman mahdollisuuden -> P660HW (4 porttia +WLAN) EDIT: ZyXELeitä molemmat |
kamina 28.07.2005 23:38:31 | |
---|
Zyxelin Prestige-sarjan laitteissa ainakin on ollut ongelmia nimenomaan softapalomuurin aiheuttamien ristiriitojen kanssa. Konffaa softapalomuurin ja zyxelin oman palomuurin oikein niin toimii kyllä, vaatii vain hiukkasen enempi tietämystä ja säätöä. Mulla on ollut aina tuo zyxelin palomuuri pois käytöstä. Nat + softapalomuuri riittää mulle hyvin. Outoa tuossa zyxelissä on nimenomaan ettei se toiminta ole ollut tuommoisista kiinni, vaan linjan asetuksista. Tuntuu että samat asetukset jotka eivät 15 min aikaisemmin toimineet, toimivat yhtäkkiä. Zyxelin puolustukseksi on sanottava että modeemissa on aika vanha firmware sisällä, voi olla että ovat petranneet. |
waxivore 29.07.2005 07:49:20 | |
---|
Outoa tuossa zyxelissä on nimenomaan ettei se toiminta ole ollut tuommoisista kiinni, vaan linjan asetuksista. Tuntuu että samat asetukset jotka eivät 15 min aikaisemmin toimineet, toimivat yhtäkkiä. Olen kyllä edelleen (melko) varma että kyse on sun softapalomuurin asetuksista. Testaa ottaa softapalomuuri kokonaan pois päältä ja katso loppuuko katkeilu. Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole |
lindo 29.07.2005 08:23:13 | |
---|
Telewell on kyllä perseestä, itselläni oli tuo 500 toosa eikä menny kyllä päivääkään että olisi toiminut kunnolla. Jos sillä otti "disable" niin konekin meni kyykkyyn. Sen jälkeen otin ZyXel Prestige 600 Series eikä ole kertaakaan olut mitään ongelmaa. I don't belive anything, if i don't see it first |
Deves 29.07.2005 10:53:10 | |
---|
Minulta löytyy myös tuo TW-EA716. Alkuasennuksen jälkeen, ei ole ollut minkään sortin ongelmia, jos en ole itse ruvennut rukkaamaan asetuksia kokeilu mielessä, mistä en tiedä mitään. Suosittelen sitä laitetta, vaikka eiköhän samantaisoista ja perempaakin markkoilta löydy, mutta silti. En ole täydellinen, minusta puuttuu kaikki virheet. |
gandar 29.07.2005 11:47:47 | |
---|
Käytössä on jo toinen Zyxel Prestige 600 Series, kun ensimmäisen tuhosi salama. Toimii juuri niin kuin pitääkin, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia kummankaan boksiin kiinnitetyn koneen kanssa (uusi läppäri Win XP, vanha rutkupöytäkone Win 98). Ceci n'est pas une signature |