Noita kun näkyy tuolla paikallisen musaliikken ikkunassa huilaavan niin kyselisin kokemuksia niistä. Kyseessähän ei kai ole mikää erityisen arvostettu merkki? Ulkoisesti ne ovat kyllä aika mielenkiintoisia. "my mommy is better than your mom and your dad too" |
Ukko 14.05.2003 15:18:51 | |
---|
Noita kun näkyy tuolla paikallisen musaliikken ikkunassa huilaavan niin kyselisin kokemuksia niistä. Kyseessähän ei kai ole mikää erityisen arvostettu merkki? Ulkoisesti ne ovat kyllä aika mielenkiintoisia. Karmean näköisiä useimmat. Yhtä jazz-mallia testailin ja mielenkiinto heräsi. Hintaa 1150 ekeä. |
LaXu 14.05.2003 15:19:55 | |
---|
Halpamerkkinähän tuo on tunnettu, mutta mielestäni nuo kalliimmat Cortit, kuten esim. M600, ovat ihan hyviä. Tuli kerran testattua M600 ja CL-1000 malleja, ja molemmat olivat erinomaisia soittaa ja kuulostivat hyviltä. MightyMiten mikit molemmissa, niiden laatu kyllä yllätti positiivisesti. |
Cort87 14.05.2003 15:20:56 | |
---|
Noh jaa...... Kyllä nuo Cort kitarat ovat ihan hyviä. Ei ole kovinkaan tunnettu merkki Suomessa. Koulumme musiikkiluokasta löytyy mm. Cort basso ja kitara. Amatööri kitaristi. |
superfly 14.05.2003 15:20:57 | |
---|
Karmean näköisiä useimmat. Yhtä jazz-mallia testailin ja mielenkiinto heräsi. Hintaa 1150 ekeä. Jos ostan tuhannen euron kitaran, niin se ei taatusti ole Cort. Merkin katu-uskottavuus ei ihan vielä ole haluamallani tasolla.
Harppu on alaston piano |
MarkoA 14.05.2003 21:07:10 | |
---|
Cortin tehdas on tehnyt (tekee vielä?) Squier kitaroita. Itsellä Squier Tele, joka sarjanumeron mukaan tehty juuri tuolla. Kitara on lähes kaikin puolin hyvä. Neck to neck vertailussa fenderiin, ei mitään häpeämistä. 80 luvulla ainakin Cort teki "siistejä" hevi keppejä joissa oli erittäin ohut kaula pörrä uli-uli mikit :o) Musiikin opettajan sijaisella oli semmonen ja leuhki meille oppilaille että on parempikin skeba. Jäi merkki siitä mieleen... --- Well - The house is a rockin' don't bother knockin' --- |
bubi 15.06.2004 09:37:08 (muokattu 15.06.2004 09:37:24) | |
---|
Nyt olisi käytettynä tarjolla tuo Cort CL-1000 malli kullatuilla hardware osilla. Olisko joku testannu tuollaista??? Ostan Digitech Whammy-pedaalin, 7-alueinen EQ(Boss,ibanez,danelectro) |
tommiot 15.06.2004 10:18:17 (muokattu 15.06.2004 10:20:19) | |
---|
Kaverilla on joku aika halpa Cort. Ei oikein se tallasysteemi pidä virettä, kun kampee. Maksoi kuulemma jotain 400€. EDIT: Näyttäis olevan G250, siinä on Wilkinson VS50 II talla |
washburn 13.02.2005 15:27:44 | |
---|
Cort on paikallisen musaliikkeen myyjän mukaan valmistanut jopa fenderille kitaroita, siis ihan fender nimellä. Itse katselin cortin akustisia (metallikielinen hyvä-ääninen hakusessa n. 400€, saa tarjota, jos jollain ois myydä). Ihan kohtuu asiallisia pelejä ne oli mut viimeistelyn taso oli aika heikkoa, esim kaulan ja kopan välistä pursusi liimaa yms. onko kellään kokemusta noista cortin akustisista? |
Guitaristi 13.02.2005 15:41:49 | |
---|
Soittelin yks päivä musaliikkeessä cortin 12-kielisellä elektroakustisella ja täytyy sanoa että hyvältä tuntui. Hintakin oli tosin sen mukainen, yli 1000 euroa. http://www.levytukku.fi/KUVAT/namm7.JPG Roudarin unelma |
NoCo 13.02.2005 15:55:50 | |
---|
Ostin käytetyn G260. Siinä noi seymourin design mikit. Ne on todella puhdikkaat mikit, eli humpparit yks kelasen koossa. Puspull potikka ja 22 nauhanen kaula, siististä puusta. Suosaarnia pitäisi olla body, en ole syynännyt monestako palasta. Niin wilkinsson talla, rulla satula, lukittuvat virittimet. Alle 200e hintana joten ostin pois tollaseksi huolettomaksi vehkeeksi. Kielen vaihtojen jälkeen keppi soi akustisesti niinkuin keskimääräinen stratot yleensäkkin ehkäpä paremminkin. Suomessa pyytävät kovaa hintaa vs. saksa. Noh, ruusupuu otelaudan hiontajälki ei ole ihan sileintä priimaa... En uutena ostaisi koska välitön arvon menetys on tosiasia. N.C. |
jamba 13.02.2005 16:00:34 | |
---|
Mulla on tommonen M600, ja tykkään kovasti. On tosi kaunis kitara ja tää mikkien kytkentä on myös jees (potikkaa nostamalla puolitus). Kitara on yllättävän huolellisesti tehty, kaula on ohut. Virityskoneisto on ainoo mistä en oikeen tykkää, se on jotenkin "löysän" tuntunen. Pitää kyllä vireen, ehkä vaihdan joskus ne, -makuasia, kai. |
Lilli 13.02.2005 17:56:57 (muokattu 13.02.2005 18:05:23) | |
---|
Nyt olisi käytettynä tarjolla tuo Cort CL-1000 malli kullatuilla hardware osilla. Olisko joku testannu tuollaista??? No mulla ainenkin on sellanen, ei tosin kullatuilla osilla. - Erittäin käteenistuva kaula, ehkä '59 LesPaulin profiilinen (?), MightyMite-mikit ovat kelpo humpparit tonepotikan nostopuolituksella. Talla hiukan omituinen, mutta kyllä intonaationsäätö onnistuu jo ihan heittämällä. - Hyvä kitara sellaiselle jolle soundi on merkkilogoa tärkeämpi. Hinta Treen Vertikaalissa muistaakseni 770 ekee. Jos mexikonstraatoon vertaa hinta/laatusuhdetta, niin... vaikea sanoa, tapauskohtaista. 'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'. |
Sammo 14.02.2005 16:26:15 | |
---|
Omaa kokemusta on M800:sta, mikä on aikalailla kopio PRS:in Hollowbodysta. Saksasta tilasin vastoin ’älä osta kitaraa kokeilematta’ -viisautta, koska paikalliseen musiikkikauppaan olisi joutunut maksamaan Tokai ES60:n kanssa välirahaa melkein yhtä paljon kuin maksoi Thomanilla. Aluksi olinkin kovin tyytyväinen, kitara oli nätti, siististi tehty, helpposoittoinen jne., mutta sitten alkoi ensin häiritä se että kitaran johdotus alkoi resonoimaan välillä todella ärsyttävästi (sen sai sormilla aina väliaikaisesti korjattua mutta jostain syystä sormet alkoi kutisemaan sisällä olevasta hiomajäämistä). Sen lisäksi siinä oli muutamia kuolleita kohtia pitkin kaulaa. Kuukauden jälkeen kyselin Thomanilta, että voisiko sitä näyttää täällä paikallisella korjaajalla josko sen saisi kuntoon. Suuressa viisaudessaan asiakaspalvelu vaati että kitara on lähetettävä Saksaan arvioitavaksi. Thomanilta se meni taas paikalliselle Cortin maahantuojalle joka totesi että kuvatut viat kyllä löytyy, mutta niille ei voi tehdä mitään eikä vastaavalle kitarallekaan voi taata ettei siinä olisi samoja vikoja. Valitsin siis ’rahat takaisin’-vaihtoehdon. Aikaa koko hommaan kului yhteensä 5½ kuukautta joista kitara oli minulla kuukauden. Eipä ehkä tule tilattua kitaraa toista kertaa postimyynnistä. Mutta jos käytettynä tulisi vastaan ja voisi nuo asiat tarkistaa etukäteen niin saattaisin silti ostaa uudestaan. |
heikkiha 28.03.2005 23:53:08 | |
---|
itelläni on tollanen Cortin G-290 seymour duncaneilla varustettuna, ja ainakin minun mielestäni aika hyvä peli... tallasta en voisi sanoa juuta taikka jaata koska se meni paskaks alta aika yksikön ja koska tossa on joku omalaatunen systeemi niin ei siihen helpolla mitään varaosia löydy... (en oo toisaalta pahemmin ettinykkään)... maksoin tosta jotai 900 ja risat. oon ihan tyytyväinen ostokseen. ihan makeesti toimii tossa toi tone potikka. sillä saa sellasen melkein wah tyylisen soundin siihen. monipuoliset tosiaan nuo duncanin mikit, paljon saa aikaan saundissa kun kiäntää tuota switch näpykkää... joo itse tykkään... ei ehkä kaikkien mieleen mutta kauneus on katsojan silmissä ja korvissa... ja on toi mielestäni ihan suht kauniskin. toisaalta se ulkonäkö ei kyllä mulle oo niin just. ihan sama onko se kitara poltettu ja kirveellä hakattu... kunhan se soi... Aina ei voi voittaa |
Lullervo 31.03.2005 22:22:07 (muokattu 31.03.2005 22:26:13) | |
---|
Meidänkin musiikkiluokassa komeilee Cort, se taitaa olla päälle 10v. vanha Dinky kopio. Kyllähän se on kamala ritsa, mutta saattaa johtua kitaran elinolosuhteistakin. :) Mikit on kyllä hyvät, meinasin joku yö hiipiä sinne ja pölliä omaan kitaraani. |
Meisseli 31.03.2005 22:37:14 | |
---|
Mulla oli tollanen Cort Joe Beck signature jazzkitara. Loistopeli oli mutta rahapulassa lähti uuden tieltä pois halvalla. Yli tonnin keppi se on uutena ja hiton hyvä. Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa!
www.strangefruitband.net |
köpi62 01.04.2005 10:20:59 | |
---|
Minä ostin Saksasta Cort -merkkisen akustisen jumpokitaran ja olen erittäin tyytyväinen. Olen soittanut aikaisemmin vastaavan kokoisella ja mallisella Gibsonilla ja väitän, että hinta-laatu suhde on varmasti Cortin eduksi. Parin vuoden kokemuksella kitara on hyvin vireensä pitävä ja helposti soitettava. Mikit kanssa on hyvät ! Suosittelen lämpimästi. Cort -on Korealainen merkki ja tehtaalla on näitä omia malleja jotka eivät ole suoraan mitään kopioita. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … t_sj10x_jumbo_western_prodinfo.html |
Dinorocker 01.04.2005 12:22:45 | |
---|
Halpamerkkinähän tuo on tunnettu, mutta mielestäni nuo kalliimmat Cortit, kuten esim. M600, ovat ihan hyviä. Tuli kerran testattua M600 ja CL-1000 malleja, ja molemmat olivat erinomaisia soittaa ja kuulostivat hyviltä. MightyMiten mikit molemmissa, niiden laatu kyllä yllätti positiivisesti. Samat tuntemukset mulla. Kaunis: http://www.shop.music4you.co.il/catalog/images/cl-1000.jpg Outrider |
gator 01.04.2005 13:12:01 | |
---|
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois! |