app 14.05.2003 08:47:37 | |
---|
Mesa/Boogien studio preamp ja siinä kiinni Mesan fifty/fifty -pääteaste. Volume vaeltelee edestakaisin ollen välillä aivan pienellä ja välillä älyttömän kovalla. Osaisiko kukaan sanoa mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen? |
LaXu 14.05.2003 09:05:09 | |
---|
Viallisista putkista, sanoisin minä. |
Fortune 14.05.2003 09:13:29 | |
---|
Kokeile jollakin muulla päätteellä, jos on mahdollista, niin saat paikannettua vian aiheuttajan (etunen/pääte). Itselläni Studio Preamp tekee sellaista särökanavalla, että noin 15 minuutin päälläolon jälkeen kanava hyytyy 15 sekunniksi, palaa takaisin täydelle höngälle ja toimii sitten loistavasti. "Vetää henkeä" siis :) Nyt puhdas kanava on alkanut heti päälle laittamisen jälkeen tehdä sellaista pientä käänteistä volumeswelliä, eli kun pistää nuotin soimaan, se vaimenee vahvistimen puolesta ennen kuin nuotti lakkaa soimasta. Tämäkin vika poistuu kun vahvistin lämpenee pari minuuttia lisää. Paskoja nämä Mesat, pitäisikö ostaa Linekuutonen? ;) |
Puavali 14.05.2003 09:36:31 | |
---|
Paskoja nämä Mesat, pitäisikö ostaa Linekuutonen? Ehdottomasti viisaampi ratkaisu sinullekin. |
Fortune 14.05.2003 09:38:25 | |
---|
Ehdottomasti viisaampi ratkaisu sinullekin. Hymiön puuttuessa totean, että ne on jo kokeiltu ja epäsopiviksi havaittu.
|
app 14.05.2003 09:54:48 (muokattu 14.05.2003 09:55:04) | |
---|
Kokeile jollakin muulla päätteellä, jos on mahdollista, niin saat paikannettua vian aiheuttajan (etunen/pääte). Näin ajattelinkin toimia. Täytyy myös kokeilla eri kaapilla. Toivottavasti vika on helppo ja halpa korjata... Pitää tosiaan ostaa Line 6 ja käyttää Mesa -mallinnusta:) |
Fortune 14.05.2003 09:56:40 | |
---|
Pitää tosiaan ostaa Line 6 ja käyttää Mesa -mallinnusta:) Elä helevetissä, se oli vitsi :) Tai vaihda vain, minä voin ottaa tuon nykyisen settisi, päätteen käyttöön ja Preampin varakoneeksi :)
|
app 14.05.2003 10:01:20 | |
---|
|
v.z. dean 14.05.2003 11:11:21 | |
---|
Mesa/Boogien studio preamp ja siinä kiinni Mesan fifty/fifty -pääteaste. Volume vaeltelee edestakaisin ollen välillä aivan pienellä ja välillä älyttömän kovalla. Osaisiko kukaan sanoa mistä kannattaisi aloittaa vian etsiminen? Pistä pikkunen letku efektilooppiin. Vanhoissa kamoissa voi olla eff-loopin jackit hapettuneet ja niin edespäin. |
Dumb 14.05.2003 12:26:52 | |
---|
Pitää tosiaan ostaa Line 6 ja käyttää Mesa -mallinnusta:) Minä itseasiassa tein juuri näin. Tosin, on mulla vielä Studio Preampkin, mutta Line6 POD Pro on se päälaite ja Rectifier pääasiallinen särömallinnus. Osasyynä vaihtoon oli kyllä myös rankemman soundin hakeminen, SP:stä kun ei saa sellaista Recto-nytkehevisoundia. Ja AFIL, harmi kuulla, että se sun Studio Preamp oikuttelee nykyään tuollakin tavalla. Tuon särökanavan ongelman kanssa olet ilmeisesti oppinut jo elämään...? |
Fortune 14.05.2003 12:42:28 | |
---|
Ja AFIL, harmi kuulla, että se sun Studio Preamp oikuttelee nykyään tuollakin tavalla. Tuon särökanavan ongelman kanssa olet ilmeisesti oppinut jo elämään...? Jeh, ei tuo uusi vika ole sen kummempi, kun sen tietää. Kesällä voisi viedä kyllä huoltoon tuon.
|
Dumb 14.05.2003 13:49:14 | |
---|
Kesällä voisi viedä kyllä huoltoon tuon. Se on muuten ollut huollossa vaikka kuinka paljon jo mun aikana. Kivioja tarkasteli sitä parikin kertaa pitkän aikaa, muttei saanut täysin paikannettua vikaa. En nyt halua masentaa tai mitään, mutta kerroimpa kuitenkin... |
Se on muuten ollut huollossa vaikka kuinka paljon jo mun aikana. Kivioja tarkasteli sitä parikin kertaa pitkän aikaa, muttei saanut täysin paikannettua vikaa. En nyt halua masentaa tai mitään, mutta kerroimpa kuitenkin... Pitää viedä jollekin muulle sitten :)
|
app 14.05.2003 14:45:35 | |
---|
Miten nuo potikat ja muut olisi helpoin puhdistaa? Kehtaako niihin laittaa CRC:tä tai jotain vastaava? Joskus rasva vaan edesauttaa lian tarttumista kosketuspintoihin. |
Cornflake 14.05.2003 14:57:24 | |
---|
app: Miten nuo potikat ja muut olisi helpoin puhdistaa? Kehtaako niihin laittaa CRC:tä tai jotain vastaava? Joskus rasva vaan edesauttaa lian tarttumista kosketuspintoihin. Soitinliikkeet käyttävät paljon ns. Electro-Sprayta. Eli sähkölaitteiden puhdistukseen käytettävää paine-suihketta joka ei vahingoita herkkiä osia ja haihtuu täydellisesti. Toinen hyvä monessa pölyisessä paikassa on paineilma. Näissäkin on paljon eroja, jossain femman Honkkaripurkissa saattaa olla esmes juuri rasvaa enemmän kuin itse painetta. Parasta on alkuperäinen Dust-Off http://www.falconsafety.com/dust_off/products/prod_detail.asp?id=64 . Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa! |