Aihe: Shuren mikrofonin kytkeminen suoraan PC:n äänikorttiin
1
meijerimies
13.05.2003 16:02:48 (muokattu 13.05.2003 16:05:03)
Moikka

Olen aloittelija ja olisin kaivannut apua kotinauhoituksia alulle laittaessani.

Eli mulla on Shuren peruslaulumikrofoni, jossa on kolmenapainen (XLR?)-liitin.

Mikseriä tms. mulla ei vielä ole, ja olisinkin nyt tarvinnut apua, miten saan mikrofonin kytkettyä SUORAAN tietokoneen Sound Blaster äänikortin MIC IN-aukkoon. Ja siten vielä, että mikki toimisi ja nauhotus onnistuisi PC-raituriohjelmalla (Cool Edit Pro).

Minkätyyppinen / tyyppiset plugit pitää ostaa? Paljonko maksaa ja mistä niitä saa? (musiikkikaupasta varmaan, mistä halvimmalla, asun Helsingissä)

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin, mutta nuo termit ei vielä sano paljoakaan tämmöiselle amatöörille.

Jos joku löytää nettisivun jossa tuo plugi (tarkka kuva siis) olisi, niin olisin kiitollinen! Muutaman kotimaisen musiikkikaupan verkkosivuja selailin, mutta niistä en mitään (mikki)plugeja löytänyt..

edit: Anteeksi jos tämä tuli väärälle keskustelualueelle. Huomasin, että täällä on aloittelijoille omakin alue. Toivottavasti saisin kuitenkin apua tuohon "ongelmaani".
Vilhelmus
13.05.2003 16:09:55

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin,

Eihän niiden tarvitsekaan, eli pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi, niin sopii suoraan toinen pää mikkiin ja toinen mic iniin.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Lähikauppias
13.05.2003 16:56:17

pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi

Heh. Hah. Hoh.
Vilhelmus
13.05.2003 20:35:50

Heh. Hah. Hoh.

Äidinkielellinen kukkanen, myönnetään.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Juntunen
14.05.2003 11:00:58

Minkätyyppinen / tyyppiset plugit pitää ostaa? Paljonko maksaa ja mistä niitä saa? (musiikkikaupasta varmaan, mistä halvimmalla, asun Helsingissä)

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin, mutta nuo termit ei vielä sano paljoakaan tämmöiselle amatöörille.