Aihe: Shuren mikrofonin kytkeminen suoraan PC:n äänikorttiin
1
meijerimies
13.05.2003 16:02:48 (muokattu 13.05.2003 16:05:03)
Moikka

Olen aloittelija ja olisin kaivannut apua kotinauhoituksia alulle laittaessani.

Eli mulla on Shuren peruslaulumikrofoni, jossa on kolmenapainen (XLR?)-liitin.

Mikseriä tms. mulla ei vielä ole, ja olisinkin nyt tarvinnut apua, miten saan mikrofonin kytkettyä SUORAAN tietokoneen Sound Blaster äänikortin MIC IN-aukkoon. Ja siten vielä, että mikki toimisi ja nauhotus onnistuisi PC-raituriohjelmalla (Cool Edit Pro).

Minkätyyppinen / tyyppiset plugit pitää ostaa? Paljonko maksaa ja mistä niitä saa? (musiikkikaupasta varmaan, mistä halvimmalla, asun Helsingissä)

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin, mutta nuo termit ei vielä sano paljoakaan tämmöiselle amatöörille.

Jos joku löytää nettisivun jossa tuo plugi (tarkka kuva siis) olisi, niin olisin kiitollinen! Muutaman kotimaisen musiikkikaupan verkkosivuja selailin, mutta niistä en mitään (mikki)plugeja löytänyt..

edit: Anteeksi jos tämä tuli väärälle keskustelualueelle. Huomasin, että täällä on aloittelijoille omakin alue. Toivottavasti saisin kuitenkin apua tuohon "ongelmaani".
Vilhelmus
13.05.2003 16:09:55

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin,

Eihän niiden tarvitsekaan, eli pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi, niin sopii suoraan toinen pää mikkiin ja toinen mic iniin.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Lähikauppias
13.05.2003 16:56:17

pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi

Heh. Hah. Hoh.
Vilhelmus
13.05.2003 20:35:50

Heh. Hah. Hoh.

Äidinkielellinen kukkanen, myönnetään.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Juntunen
14.05.2003 11:00:58

Minkätyyppinen / tyyppiset plugit pitää ostaa? Paljonko maksaa ja mistä niitä saa? (musiikkikaupasta varmaan, mistä halvimmalla, asun Helsingissä)

Jostain kuulin että tarvitsen XLR-3.5/6.4/tai jotain/plugin, mutta nuo termit ei vielä sano paljoakaan tämmöiselle amatöörille.

Juu eli XLR on juurikin sen kolmipiikkisen plugin nimi. 3.5mm on sellaisen äänikorttiisi todennäköisesti sopivan plugin koko. 6.3mm on taas sellainen isompi, esim kitaraan menevä plugi.

Eli jos on olemassa (itse en ole nähnyt) sellainen XLR-3.5mm -plugiadapteri niin se on varmaankin käypä.
Toinen vaihtoehto on laittaa XLR-6.3mm adapteri ja siihen sitten perään tuollainen 3.5mm:ksi pienentävä.

Itse selvieän ko. ongelmasta niin että hommaan piuhan, jossa on toisessa päässä mikkiin menevä XLR, ja toisessa päässä tuo isompi plugi. Tarvii hommata enää siihen persieseen se pienentävä adapteri.
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Teemu Tee
14.05.2003 11:28:29
Äänikortin 3,5mm plugisisääntulo on yleensä stereo, joten kannattaa huomioida tämä piuhoissa.
Tyhjän saa pyytämättäkin
kivi
14.05.2003 11:40:19
Äänikortin 3,5mm plugisisääntulo on yleensä stereo, joten kannattaa huomioida tämä piuhoissa.

Linjatulo kyllä, mutta mikkitulo kai harvemmin. Ainakin mikkitulo on pitänyt rakentaa hyväksymään monoplugi, koska kaikki näkemäni "tietokoneen mikrofonit" (sellaiset muovilelut) ovat monoplugilla.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Lähikauppias
14.05.2003 13:00:57

Pitäisi syödä jotakin, kun tämmöiset naurattavat.

Ei siinä ole mitään häpeämistä. Mua tuo naurattaa jo toista päivää.
rrusto
14.05.2003 13:04:15
eli pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi..

heh.. tämä on vähä niinku yrittäisi selittää jotain asiaa mistä ei itse tiedä mitään jollekin 10v klopille ja yrittää kuulostaa mahdollisimman ammattitaitoiselta:) ..
Lennu
14.05.2003 13:14:43

eli pyydät piuhan kaupan sedältä joka on XLR-pikkuplugi.

Onko se joku heimo?
www.lennu.tk , www.whoax.tk
Muokattu 09.05.1975 18:44:26.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)