Carr 21.07.2005 17:24:56 | |
---|
Ostin tossa Maaliskuussa uuden kitaran ja nyt jo huomaa kielissä likaa sun muuta töhnää. Pesen kädet aina ennen soittamista, mutta kuitenkin kielet likaantuvat. Voiko kielet pestä jotenkin vai pitääkö vain ostaa uudet jos lika kyllästyttää. |
saha 21.07.2005 17:26:28 (muokattu 21.07.2005 17:28:06) | |
---|
Ostaa uudet. ...siis joku 5kk on kielille pitkä aika, ja ne paskoontuvat/väsähtävät väkisin joskus semmoiseen kuntoon, että pakko vaihtaa. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Mrezzye 21.07.2005 17:34:26 (muokattu 21.07.2005 17:34:52) | |
---|
Jos tuntikausia soittelee päivittäin, niin kielten vaihto on aika tarpeellista n. kuukauden välein, jopa paljon useamminkin. Joka tapauksessa ne kielet hapettuvat ja sormista irtoaa rasvaa sekä nahkan rippeitä sinne väleihin. Sitä ei voi estää kuin slidella soittamalla. Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
Landola59 21.07.2005 17:40:05 | |
---|
Kielen pesu hampaitten yhteydessä on hyvä systeemi, henki ei haise niin pahalle. kiitos tabberille tästäkin vihjeestä. Osta uudet. Sarkasmi on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. |
/HITLER 21.07.2005 17:40:21 | |
---|
Kannattas pestä käsiä aina ennen ku mennee soittaan Nupit Kaakkoon Hipit Kykkyyn... |
/HITLER 21.07.2005 17:40:59 | |
---|
ai sori en huomannu et teet jo niin....Ei mitään sittenkään Nupit Kaakkoon Hipit Kykkyyn... |
inot88 21.07.2005 17:41:51 | |
---|
Käytä hanskoja:P Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta. |
Jucciz 21.07.2005 18:01:58 | |
---|
Ostin tossa Maaliskuussa uuden kitaran ja nyt jo huomaa kielissä likaa sun muuta töhnää. Elä hemmetissä. Vaihoin eilen uudet kielet, soittelin kolmisen tuntia ja nyt jo huomaa kielissä likaa sun muuta töhnää. Ja vielä enemmän huomaisi ellen hinkkaisi kieliä edes silloin tällöin käytön jälkeen... edes pahimmat töryt pois. Oikeasti: "normaalikäytössä" kielet ovat viimeistään kahden kuukauden jälkeen siinä kunnossa, että niissä on enemmän paskaa kuin kieltä itseään - ja soundi on sen mukainen. Ei kannata olla huolissaan tilanteesta: uiude kielet kehiin ja lisää rokkia! :) |
Sir Härö 21.07.2005 18:30:26 | |
---|
Fast fret Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. |
No joo ekahan kitara toi oli. En tienny että kielet noin nopeasti likaantuvat. No sitten noista kielistä. Tällä hetkellä on tälläinen kitara: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165031.html Näkeekö noista tiedoisto kielten paksuus vai kannattaako ottaa kielet mukaan kun lähtee uusia ostamaan? Niin ja onko tohon tallaan vaikea vaihtaa kieliä kun ei noista englannin kielisistä ohjeista oikeen vielä ymmärrä. |
Imper 21.07.2005 18:35:09 | |
---|
Fast fret Auttaako tuo? Oon monta kerta MEINANNUT, mutten kuitenkaan. Tuleeko kielet smegmaiseksi?;) Kai sitä voisi kokeilla kun monet siitä vöyhöttävät. Everyone is a per-son |
saha 21.07.2005 18:35:33 (muokattu 21.07.2005 18:39:20) | |
---|
Näkeekö noista tiedoisto kielten paksuus vai kannattaako ottaa kielet mukaan kun lähtee uusia ostamaan? Noin 90% todennäköisyydellä sinulla on jotkut elämää paskemmat tehdaskielet vahvuutta .009-.042. Suosittelen 11-settiin siirtymistä heti soiton alkuvaiheilla. Mutta jos et uskalla, niin liikkeessä sanot vaan nota "ysisetti sähkiksen kieliä". Niin ja onko tohon tallaan vaikea vaihtaa kieliä kun ei noista englannin kielisistä ohjeista oikeen vielä ymmärrä. Kielten päästä se rinkula pois, ja sitten se kieli ruuvataan tallaan kiinni. Helppo nakki. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
Tompsi 21.07.2005 18:38:51 | |
---|
Auttaako tuo? Oon monta kerta MEINANNUT, mutten kuitenkaan. Tuleeko kielet smegmaiseksi?;) Kai sitä voisi kokeilla kun monet siitä vöyhöttävät. Ei auta juurikaan, ihan kivaa näpertelyähän se ajankuluksi on mutta muuten aika turhaa. |
Explorer 21.07.2005 18:42:50 | |
---|
Suosittelen 11-settiin siirtymistä heti soiton alkuvaiheilla. Mitähän järkeä tällaisessa perustelemattomassa suosituksessakin nyt on. Varsinkin kun kielisetin paksuudella on soittoon ja soundiin ihan yhtä paljon väliä kuin soittajan vaatteiden värillä. Kuten BB King vastasi jollekin joka taisteli paksujen kielien kanssa: "suotta taistelet paksujen kielten kanssa, pistä mukavammat ohkaset tilalle ja ruuvaa vahvarista lisää möykkää!" New Millennium Cyanide Christ. |
inot88 21.07.2005 18:49:10 | |
---|
10-settiä mä suosittelisin, se on sellanen "perussetti" ei liian paksu ei liian ohkane=sopiva. Riippuu tietysti soittotyylistäsi ja millasesta ite tykkäät. Lihavuus on vain horisontaalista suhteettomuutta. |
jussimus 21.07.2005 18:52:23 | |
---|
Mua suorastaan vituttaa ainainen taistelu kielten paskaantumista vastaan. Ei tarvii kun kerran vetää reenit kielten vaihdon jälkeen, niin johan ovat kielet tummuneet sieltä täältä. Kiiltävät kielet ovat vaan niin hienoja...Mä pesen AINA kädet kunnolla ennen kun tartun kitaraan, mutta kielet paskaantuu väkisin. Ärsyttävää! Ja sit mulla on pakkomielle vähän väliä liu'uttaa kynsiäni pitkin yläkielien alapintaa, jonne paska kertyy. Eli kerään lähes koko ajan pahimpia paskoja pois, mutta kielet paskaantuu silti liian nopeasti :( |
saha 21.07.2005 18:53:50 | |
---|
Mitähän järkeä tällaisessa perustelemattomassa suosituksessakin nyt on. Varsinkin kun kielisetin paksuudella on soittoon ja soundiin ihan yhtä paljon väliä kuin soittajan vaatteiden värillä. Onhan se nyt saatana ikävää hommaa semmoisilla löysillä paskoilla soittaa. Ei sitä tajua ennenkuin on kokeillut kunnon settiä. Kuten BB King vastasi jollekin joka taisteli paksujen kielien kanssa: "suotta taistelet paksujen kielten kanssa, pistä mukavammat ohkaset tilalle ja ruuvaa vahvarista lisää möykkää!" Ohkaset on ehkä kevyet, mutta on niin makaroonia tatsi että ottaa päähän soittaa semmosilla. >-)))> #2 irc-kanava röydetty! #kalapersoonat@IRCnet Punttisika #5 |
McNulty 21.07.2005 18:54:56 (muokattu 21.07.2005 18:57:37) | |
---|
Ostaa uudet. ...siis joku 5kk on kielille pitkä aika, ja ne paskoontuvat/väsähtävät väkisin joskus semmoiseen kuntoon, että pakko vaihtaa. Kyllä... etenkin kesällä kun kädet hikoaa... kieliä kuluu. Ne ovat kulutustavaraa ja itse vaihdan kuukauden välein. Joskus jopa parin viikon välein jos oikein kovasti tulee luukutettua... Ohkaset on ehkä kevyet, mutta on niin makaroonia tatsi että ottaa päähän soittaa semmosilla. Riippuu vähän... kyllä mielestäni tuo heavybottom 9-setti on ihan ok 25.5" skaalalla ja standardi E-vireessä. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
Explorer 21.07.2005 19:03:31 | |
---|
Onhan se nyt saatana ikävää hommaa semmoisilla löysillä paskoilla soittaa. Ei sitä tajua ennenkuin on kokeillut kunnon settiä. On se nyt saatana kun joku luulee oman mieltymyksensä olevan universaali. Itse olen vuosien aikana useasti koittanut 11-settiä. Jopa 12-settiä. Ja joka kerta olen todennut niiden olevan kaikkea muuta kuin kunnon setin, joten 10-46 pysyy skeban skaalasta ja vireestä riippumatta. New Millennium Cyanide Christ. |
32788 21.07.2005 19:03:35 | |
---|
Niin ja onko tohon tallaan vaikea vaihtaa kieliä kun ei noista englannin kielisistä ohjeista oikeen vielä ymmärrä. No pyydä vaikka sitä myyjää vaihtamaan kielet, ja katso samalla vierestä, niin osaat ensi kerralla tehdä sen itse :) |