Wahi 20.07.2005 18:03:09 | |
---|
Jos kaipaa hyviä ja helppoja riffejä opeteltavaksi suosittelen lämpimästi Led Zeppeliniiin tutustumista (ihan kuin joku ei olisi ikinä kuullut näitä klassikoita...tai eihän noista bodomeista tiedä). "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
KTR 20.07.2005 18:08:44 | |
---|
Jos kaipaa hyviä ja helppoja riffejä opeteltavaksi suosittelen lämpimästi Led Zeppeliniiin tutustumista (ihan kuin joku ei olisi ikinä kuullut näitä klassikoita...tai eihän noista bodomeista tiedä). Joo kyllä. Perusasiat kunniaan. Itse aloin kitaransoittoa treenailemaan Black Sabbathin vanhoista biiseistä. Niissä riffeissä oli aloittelijalle ihan tarpeeksi purtavaa. Mutta voi sitä onnea, kun sai Sympton of the Universen tai N.I.B.in riffit kulkemaan kunnolla. Myös Iommin sooloja tuli kelailtua. War Pigsin kitarasoolo menee vieläkin ulkomuistista. Nuo Iommin pentatoniset, suht yksinkertaiset soolot antoi hyvää perustaa sille, mistä sitten alkoi kehittelemään jotain omaa. Nuo jutut tapahtuivat siis ennen ensimmäisiä kitaratuntejani, joiden jälkeen käsitykseni kitaransoitosta laajeni huomattavasti ja musiikillinen ymmärrys kasvoi. |
re infecta 20.07.2005 19:05:23 (muokattu 20.07.2005 19:15:04) | |
---|
Kaikki kusee, pikkaus, plekukäden asento, rentoudesta ei tietoakaan, bendit päin helvettiä, vibraatosta ei viitti edes sanoa mitään, taimi... Siis ei se mitään, kaikki on huonoja aluksi, mut mä en noilla taidoilla kauheesti mainostais... Tällaisessa palautteessa ei ole minusta mitään mieltä. Videon lähettänyt heppu on ottanut aivan oikean linjan - postaa muusikoiden.netiin omaa soittoaan, jonka samalla myöntää olevan omasta mielestäänkin jossain määrin virheellistä. Lisäksi hän sanoo olevansa vielä aloittelija. Meidän kuuntelijoiden tehtävänä ei ole tyrmätä tämän nuoren soittelijan intoa haukkumalla kaikkia soiton osa-alueita. Tulisi etsiä myös niitä hyviä puolia, eli pyrkiä kaiken kaikkiaan rakentavaan kritiikkiin. En usko, että kenenkään soitossa voi "kusta kaikki", vaan aina löytyy jotain positiivistakin. Tai ainakin voisi tarkemmin eritellä, millä tavalla jokin tapahtuu soitossa väärin ja miten tilannetta voisi parantaa. Ymmärrän, että Bodom/tilutus on herkkä aihe tällä foorumilla. Kun joku aloittelija sitten ilmoittaa osaavansa soittaa CoB:n biisejä totuuden ollessa aivan muuta, niin hyökkätte kuin sudet kimppuun. Silti osaan ihmetellä suuresti, miten aggressiivisia vastauksia olette lähettäneet. Eihän aloittelija osaa aina arvioida omaa soittoaan (sitä kuinka hyvin todella osaa kappaleen soittaa). Sitä vartenhan me muut olemme auttamassa! [Kuutamo, Kaiho ja Katkeruus] |
reali 20.07.2005 19:10:57 (muokattu 20.07.2005 19:11:21) | |
---|
Re infecta on oikeassa. Tuli mieleen nyt että olisin maailman paskin kitaristi noiden postejen jälkeen. Porukka haukkuu kaikista suunnista eikä loppua näytä tulevan. Sanokaa mielellään, että mitä kannattaisi parantaa, tai mitä jo osaan jne... |
Eddie 20.07.2005 19:15:51 (muokattu 20.07.2005 19:57:32) | |
---|
Re infecta on oikeassa. Tuli mieleen nyt että olisin maailman paskin kitaristi noiden postejen jälkeen. Porukka haukkuu kaikista suunnista eikä loppua näytä tulevan. Sanokaa mielellään, että mitä kannattaisi parantaa, tai mitä jo osaan jne... Älä ota noista ittees, kaikki ovat joskus olleet aloittelijoita. Reenaat vaan paljon, kyllä se siitä lähtee. Nahkis tuolla antoikin jo hyviä neuvoja. "Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles |
Jonttu 20.07.2005 19:27:31 | |
---|
JS???? Erittäin rakentavaa kommenttia... Mitä luulet,ottaako kaveri nyt opikseen virheistään vaiko heittää kitaran seinään? Todella kypsää... Joo,todellakin ei näistä m.netin jutuista kannata itteensä ottaa, täällähän tunnetusti on suomen,ellei jopa maailman parhaat kitaristit. KTR,WAHI,Re Infecta... Täällä siis on järkeviäkin ihmisiä? Hieno juttu!!! Noilta kavereilta tuli asiallista,ja järkevää palautetta. Ja siksi toisekseen,tua "nopea" soittaminen on sellanen juttu,minkä hyvin moni nuori,aloitteleva kitaristi käy läpi,eikö totta? Hmm... Koitappas löytää itsellesi pätevä opettaja/hae musiikkiopistoon... Siellä opetetaan,ja taatusti opit!!! Ei muutakun kovaa soittoa/treeniä!!! ROCK! Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
KTR 20.07.2005 19:28:30 | |
---|
Re infecta on oikeassa. Tuli mieleen nyt että olisin maailman paskin kitaristi noiden postejen jälkeen. Porukka haukkuu kaikista suunnista eikä loppua näytä tulevan. Sanokaa mielellään, että mitä kannattaisi parantaa, tai mitä jo osaan jne... Anteeksi, jos mun viestini ovat vaikuttaneet hyökkääviltä. Tarkoituksena suurimmalla osalla luulisin kuitenkin olevan tarkoituksena vain auttaa. Älä välitä niistä vittuiluista, mutta ota kuitenkin neuvoista vaari. |
Quu 20.07.2005 19:49:45 (muokattu 20.07.2005 19:52:13) | |
---|
mutta ota kuitenkin neuvoista vaari, ellei omaa ole jo :) Jos soitat pelkää sooloa ja kukaan ei ole komppaamassa taustalla, niin kuinka kauan sitä jaksaa kuunnella (varsinkin jos se on hengetöntä übertilua)? Pakko mainostaa Juudaksen Beyond the Realms of Deathia, koska siinä on paras soolo mitä olen tähän päivään mennessä kuullut, päälle minuutti puhdasta taidetta. Kaikille bodomtiluttajille suosittelisin kuunneltavaksi em. biisin ja muita sellaisia biisejä missä ei hirveätä tilua ole ja vertaamaan niitä sooloja bodomin sooloihin. Ja kuunnelkaa ihmiset (bodomtiluttajat) AC/DC:tä, niin ymmärrätte komppaamisen arvon :) EDIT: Kyllä, kuuntelen itsekkin bodomia, mutta ei mulla ole mitään tarvetta ruveta sen takia tiluttamaan (kun ei taidotkaan riitä). http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 400e/En tingi. |
Kärpäsruoska 20.07.2005 20:18:00 | |
---|
Sellaisenkin jutun voisi tuoda ehkä esille että tuskin se Laihokaan on aloittanut soittoa tiluttamalla ja sitten "joskus myöhemmin, kuha viittii" aloittanut komppaamisen. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
THV-klubi #28 |
Behringer 20.07.2005 20:35:28 (muokattu 20.07.2005 20:36:46) | |
---|
Oonhan minä nyt eka akustisella opetellut soinnut soittamaan ja tosi kauan tykkäsin soittaa joidenkin biisien mukana viitossointuja. Mutta voisihan niitä Bodomin biisejä soittaa myös "kompaten" eli ei Laihon osuutta. Kävisikö sitten aloittelijan soittaa Bodomia? Tuon takia vaan haluaisin oppia sooloilemaan koska pikkuveli kuuntelee myös CoBia ja kysyy aina "miks sä et soita Bodomii kun vähän matkaa?" Ja se vituttaa sanoa että mä oon liian paska!!! No, jätetään sitten Bodomien SOOLOT myöhemmälle (ja muut tiluliluleilattelut :)). Mutta en juuri ihaile mitään muuta bändiä kuin Bodomia ja tänäänkin ostin niitten levyn. Muuten aika hassu juttu etten ole koskaan aikaisemmin ostanut mitään levyä, olen vain saanut niitä lahjaksi. Koneella on tullut kuunneltua. |
Henkka Hevimies 20.07.2005 20:39:36 (muokattu 20.07.2005 20:39:51) | |
---|
Oonhan minä nyt eka akustisella opetellut soinnut soittamaan ja tosi kauan tykkäsin soittaa joidenkin biisien mukana viitossointuja. Mutta voisihan niitä Bodomin biisejä soittaa myös "kompaten" eli ei Laihon osuutta. Kävisikö sitten aloittelijan soittaa Bodomia? Tuon takia vaan haluaisin oppia sooloilemaan koska pikkuveli kuuntelee myös CoBia ja kysyy aina "miks sä et soita Bodomii kun vähän matkaa?" Ja se vituttaa sanoa että mä oon liian paska!!! No, jätetään sitten Bodomien SOOLOT myöhemmälle (ja muut tiluliluleilattelut :)). Mutta en juuri ihaile mitään muuta bändiä kuin Bodomia ja tänäänkin ostin niitten levyn. Muuten aika hassu juttu etten ole koskaan aikaisemmin ostanut mitään levyä, olen vain saanut niitä lahjaksi. Koneella on tullut kuunneltua. Vinkiksi: Kokeile huviksesi jotain muuta musiikkia kuin Bodomia. Saatat löytää jonkun muun hyvän bändin ja innostut soittelemaan niitten biisejä. Kokeile jotain 80's rokkibändejä. Sieltä löytyy hauskoja juttuja. "Floikka on ihan turha vehje, ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
Behringer 20.07.2005 20:46:57 | |
---|
Vinkiksi: Kokeile huviksesi jotain muuta musiikkia kuin Bodomia. Saatat löytää jonkun muun hyvän bändin ja innostut soittelemaan niitten biisejä. Kokeile jotain 80's rokkibändejä. Sieltä löytyy hauskoja juttuja. Esim? |
Henkka Hevimies 20.07.2005 20:54:00 | |
---|
Esim? Led Zeppelin,Deep Purple,AC/DC...siitä alkajaisiksi:) "Floikka on ihan turha vehje, ja nauhojen määrä on aika vitun yhdentekevä."
-Leather Rebel |
master of puppets 20.07.2005 21:08:35 | |
---|
minä ainakin harjoittelin varmaan vuoden komppausta, ennen kuin aloin sooloja vääntämään. hyviä aloitus biisejä ovat esim. smoke on the water, paranoid, symptom of the universe, back in black, T.N.T jne. |
JS 20.07.2005 21:15:09 | |
---|
JS???? Erittäin rakentavaa kommenttia... Mitä luulet,ottaako kaveri nyt opikseen virheistään vaiko heittää kitaran seinään? Todella kypsää... Joo,todellakin ei näistä m.netin jutuista kannata itteensä ottaa, täällähän tunnetusti on suomen,ellei jopa maailman parhaat kitaristit. Okei, sori, mä olin aika asiaton, oli väsy ja vitutus... Mitä mun oli aikomus sanoa liitty puhtauteen, rentouteen, tarkkuuteen ja hallintaan, mut siinä kävi jotenkin noin. Häpeän. kalamies#20 >-)))> |
Jonttu 20.07.2005 22:27:23 | |
---|
Esim? Ite kuuntelin,ja kuuntelen vieläkin: Skid Row,Dio,Queensr˙che,Icon,Steelheart,Whitesnake,Rainbow... Onhan noita :) Vaikeat biisit on treenin puutetta... |
samueld 21.07.2005 13:29:36 | |
---|
Oonhan minä nyt eka akustisella opetellut soinnut soittamaan ja tosi kauan tykkäsin soittaa joidenkin biisien mukana viitossointuja. Mutta voisihan niitä Bodomin biisejä soittaa myös "kompaten" eli ei Laihon osuutta. Kävisikö sitten aloittelijan soittaa Bodomia? Tuon takia vaan haluaisin oppia sooloilemaan koska pikkuveli kuuntelee myös CoBia ja kysyy aina "miks sä et soita Bodomii kun vähän matkaa?" Ja se vituttaa sanoa että mä oon liian paska!!! No, jätetään sitten Bodomien SOOLOT myöhemmälle (ja muut tiluliluleilattelut :)). Mutta en juuri ihaile mitään muuta bändiä kuin Bodomia ja tänäänkin ostin niitten levyn. Muuten aika hassu juttu etten ole koskaan aikaisemmin ostanut mitään levyä, olen vain saanut niitä lahjaksi. Koneella on tullut kuunneltua. Ei sun tarvi sanoa, että sä olet paska. Sä voit sanoa, että et osaa. Kuten täällä on sanottu, vaatii melkoista omistautumista soittimelleen kyetä soittamaan samalla tasolla maailman eturivin kitaristien kanssa. Laiho on sitä, eikä se ole mielipide. Mä en laske itseeni enää ihan teinipojaksi (Laiho on mua 4 v. nuorempi), mutta kyllä viime sunnuntain COB-keikka oli taas jumalanpalvelus. Diggaan siis oikein kunnolla. Mun mielestä sen koko pändin nerous sisältyy siihen, että tekevät hienoja kappaleita ja soittavat tiukasti yhteen. Sitten päälle vielä Laihon ja Wirmanin virtuositeetti ja sopivasti pilkettä silmäkulmassa, niin kyllä putoo. Mun mielestä Bodomin komppaaminenkin on aivan tuhottoman vaikeeta. Sooloja en ole viitsinyt edes yrittää, koska improvisaatio on sooloilun ydin. Tekniikkamielessä niitä olis kiva treenata, koska sieltä vois tarttua pari kivaa likkiä matkaan. Senkin olen aatellut siirtää sille päivälle, kun saan sen soolon kuulostamaan jossain määrin esikuvaltaan eikä tiettyjen nuottien soittamiselta peräkkäin. Siistiä oikeestaan, kun joutuu alottamaan pohjalta, niin voi oppia joka päivä jonkun uuden jutun. Jos alottas huipulta, niin saattas lähinnä tympiä se, kun on päivän pari soittamatta, niin on jo taantunut... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Aman 21.07.2005 16:48:26 | |
---|
Muistin vasta nyt kuunnella tuon Realin videon ja kyllähän se oli juuri sitä itseään:) Aika paljon kaikki oli vähemmän tai enemmän pielessä, ja sen ovatkin jo todella monet sanoneet. Parannusideatkin on aika hyvin jo käyty läpi, eli perusteet hallintaan, metronomi esille, venytykset kohdilleen, TAIMIA, jne.. Eipä tähän muuta ollutkaan sanottavana... Pakko oli jotain kirjoittaa, notta pääsi kertomaan hieman varkainkin, että tämä video kiteytti nykypäivän trooperismin ;) Treeniä vaan, ensiksi ne perusteet hallintaan. Vakuuttavasti, taimilleen, tiukasti ja pikkuroso-soundilla soitettu kolmen soinnun AC/DC-rock kuulostaa noin äkkiä laskettuna 3476513 kertaa upeammalta kuin tällainen päin persiitä soitettu tilubiisi. -Ari p.s. ja kyllä, diggaan siinä bodomiakin kuin ac/dc:tä :) "When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross." |
samueld 21.07.2005 16:52:16 | |
---|
Treeniä vaan, ensiksi ne perusteet hallintaan. Vakuuttavasti, taimilleen, tiukasti ja pikkuroso-soundilla soitettu kolmen soinnun AC/DC-rock kuulostaa noin äkkiä laskettuna 3476513 kertaa upeammalta kuin tällainen päin persiitä soitettu tilubiisi.
Helvetin vaikeeta sekin on vetää kuvailemallasi tavalla. Huonosti soitettuna kaikki kuulostaa huonolta.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Vakuuttavasti, taimilleen, tiukasti ja pikkuroso-soundilla soitettu kolmen soinnun AC/DC-rock kuulostaa noin äkkiä laskettuna 3476513 kertaa upeammalta kuin tällainen päin persiitä soitettu tilubiisi. No shit, Sherlock. Vastaavasti: Vakuuttavasti, taimilleen ja tiukasti soitettu tilubiisi kuulostaa noin äkkiä laskettuna 3476513 kertaa upeammalta kuin sellainen päin persiitä soitettu AC/DC-rock. New Millennium Cyanide Christ. |