Aihe: Streamien nauhoitus?
1
Lähikauppias
13.05.2003 23:09:17

Tilanne:
Nada Surf on tehnyt vallan mahtavan coverin BBC:n johonkin ohjelmaan The Smithsin There Is A Light That Never Goes Outista. Minä satun olemaan hardcore Nada Surf -fani. Kyseistä biisiä ei ole saatavilla yhtään mistään, ainoastaan osoitteesta:

http://www.bbc.co.uk/6music/ram/smiths_nadasurf.ram

Kysymys:
Millä ihmeen ilveellä saan tuon talteen? Muutama ohjelma on tuota varten tehty, mutta kaikki taitavat olla maksullisia ja suostuvat nauhoittamaan vain tietyn matkaa biisistä.

Niin, ja kuunnelkaapa tuo biisi. Se on aivan mahtava. Alkuperäinenkin on toki hieno, mutta hei, minä oon vain aivan hirveä Nada Surf -fani. Ja Smithsien kasarisoundit vain jotenkin häiritsee.
Lähikauppias
14.05.2003 10:46:25

Niin, unohdin tietenkin mainita, että äänikorttina mulla on Yamaha DSP-factory, ja jostain syystä tuota kaiutinta ei mun system traysta löydy.

Start -> Programs -> Accessories -> Entertainment -reittiä saan kyllä avattua tuon Volume Controlin, mutta siinä en voi säätää yhtikäs mitään muuta kuin tasan yhtä, koko systeemin volumea säätävää liukusäädintä.

Luulisihan tästäkin silti jonkinnäköisen system mixerin löytyvän? Kai mullakin pitäisi olla oikeus säätää eri äänilähteiden äänenvoimakkuuksia? Miksi ei?
JKantonen
14.05.2003 11:09:27
Niin, ja kuunnelkaapa tuo biisi. Se on aivan mahtava. Alkuperäinenkin on toki hieno, mutta hei, minä oon vain aivan hirveä Nada Surf -fani. Ja Smithsien kasarisoundit vain jotenkin häiritsee.

Siis eihän noin loistavasta biisistä VOI saada huonoa aikaiseksi. Ei vain löydy Realplayeriä kehveli vieköön.
kivi
14.05.2003 11:37:07
Luulisihan tästäkin silti jonkinnäköisen system mixerin löytyvän? Kai mullakin pitäisi olla oikeus säätää eri äänilähteiden äänenvoimakkuuksia? Miksi ei?

Eikö start-valikossa sijaitsevassa Yamahan kansiossa oo? Entäs Control Panelin multimediaosastossa?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Fortune
14.05.2003 11:41:53

Start -> Programs -> Accessories -> Entertainment -reittiä saan kyllä avattua tuon Volume Controlin, mutta siinä en voi säätää yhtikäs mitään muuta kuin tasan yhtä, koko systeemin volumea säätävää liukusäädintä.

Start->Settings->Control Panel, siellä on jokin "Sound and Multimedia" tjsp. osio, josta saat ruksattua sen kaiuttimen näkymään.

Ja sitä tuplaklikkaamalla pääsee "Play control" nimiseen ikkunaan, josta noita pystyy tökkimään.

Näin ainakin W2K:ssa.
Lähikauppias
14.05.2003 12:55:35

Tällä hetkellä oon töissä, joten en voi tarkistaa. Ainakaan siinä Yamahan kansiossa ei oo muuta kuin se semmoinen kortin testiohjelma.

Tuota AFILin mainitsemaa hommaa täytynee kokeilla.
Lähikauppias
14.05.2003 20:04:25

Nonni. Nyt saan tuohon toistotilan mikseriin jo neljä liukua. Record-mikserissä ei sitten ookaan yhtään. En itse asiassa saa päälle koko "Adjust volumes for recording" -tilaa. OK -nappi on harmaana. Omistaako kukaan DSP-factorya? Kivi? Kuuluuko ko. kortilla edes saada tuota päälle?

Kylläpäs tuli monimutkaista tekstiä.
Peter Gunn
14.05.2003 20:58:25

www.streambox.com

Tuolla pitäisi olla VCR niminen ohjelma, jolla voi nauhoittaa stream videota ja musiikkia.
Jos tulee joku hyvä radio-ohjelma, niin nauhoitan sen tuolla.
Itsellä on joku beta-versio ja se on ilmainen. En tiedä onko muuttunut maksulliseksi. (Toimiikohan tuo linkki edes. Pitää tarkistaa, kun olen tämän saanut kirjoitettua.)
No onkos tullut kesä...
Lähikauppias
14.05.2003 21:33:53

Tuolla pitäisi olla VCR niminen ohjelma

Loistavaa! Kiitos! Toimii! Tosin ei löytynyt tuolta, mutta löytyi kummiskin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)