Aihe: Don Johnson Big Band
1 2 3 4 5 6
Jabbe
07.05.2003 09:36:23
Se on muuten aika kelvi se... no... se biisi, missä on semmoinen pianosämple koko ajan taustalla. Ja rummut. Kyllä te varmaan tiiätte. Oliskohan se Helsinki Cadenza..?

Jep, hyvä biisi. Onko tuo piano sämplätty jostain, kuulostaa tutulle. Vai soittaako herra Laiho sen itse? Sitten siinä "no.1 at the hamburg concept" -biisissä (menikö nimi oikein?) on joku orkesterisample; tietääkö joku mistä biisistä?

Aika mielenkiintoinen oli muuten bändin livesetuppi tuolla Ilosaaressa viime vuonna. Kuka se toinen laulaja muuten oli?
Lähikauppias
07.05.2003 10:00:14

Jep, hyvä biisi. Onko tuo piano sämplätty jostain, kuulostaa tutulle.

Mun mielestä kuulostaa kanssa tutulle. Ensimmäisenä kun kuuntelin sitä, tuli mieleen että se voisi olla jostain mykkäleffasta tms. Enpä tiedä.
jlounash
08.05.2003 18:04:50

Mun mielestä kuulostaa kanssa tutulle. Ensimmäisenä kun kuuntelin sitä, tuli mieleen että se voisi olla jostain mykkäleffasta tms. Enpä tiedä.

ehkäpä laihon poika vain soittaa vanhaa jazz-juttua tuplatempolla... ;) vai koneko sen toistaa..hmm...

mutta loistobändi tuo djbb on, kunnioitus ja kumarrus kavereille!
juxi
08.05.2003 22:56:40
Jep, hyvä biisi. Onko tuo piano sämplätty jostain, kuulostaa tutulle. Vai soittaako herra Laiho sen itse?

Ainakin livenä tulee "joltakin" koneelta, tosin Laiho soitteli jotain muuta pianollaan - yllättäen. Vois kyllä olla, että alunperin on soitettu ihan ite, jee.
"Eikö ketään edes hävetä?"
Nimismies
09.05.2003 20:26:01
No nyt on levy tullut ja koekuuntelussa...pirun hyvältä kuulostaa tähän mennessä. Don Johnson on kuningas!!
Mitäpä teen vanhuksella, joka puhelimeenkin sanoo vain että 'möö möö'?
mow skwoz
10.05.2003 01:01:38
on muuten mahtava toi one mc, one delay!
Toveri
10.05.2003 08:57:29 (muokattu 10.05.2003 09:52:22)

Ok, meikäläinen kävi tossa yöjuoksun ja äidin juna-asemalle kuskaamisen yhteydessä lähimmässä levyjä myyvässä liikkeessä. Ostin. Vasta Penguin (eli 2.raita) menossa. Lupailee hyvää.

EDIT : Kappale 8 nyt. Northbound. Levy ei ehkä ihan samantyylinen ole kuin Support de Microphones. Ehkä lievä pettymys. Levyä on toki vielä jäljellä...

EDIT pt.2 : Levy pyörähti loppuun. Se mikään pettymys ollut, loistavaa hiphop-musiikkia. Kova. Ihana. Rakas varmasti.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
88keys
10.05.2003 10:31:47

Ostin myös tuon levyn on kyllä paljon parempi mitä odotin myös kokonaisuutena hiotumpi kuin aikaisempi levy. Hintakin oli ihan positiivinen yllätys 16.99€
Nimismies
10.05.2003 14:02:15
DJBB näyttää kaapin paikan kaiken maailman tylsille Eminemeille, Nellyille ja muille munattomille uhoajille, miten oikeaa hiphoppia tehdään. Levy on kokonaisuutena aivan jumalattoman tyylikäs ja hyvän kuuloinen. Penguin, Salt Water ja Nightman ovat muodostuneet lyhyessä kuunteluajassa suosikeiksi...Unohtamatta tietenkään One MC, One Delayta.
Jabbe
10.05.2003 14:03:35
Ostin myös tuon levyn on kyllä paljon parempi mitä odotin myös kokonaisuutena hiotumpi kuin aikaisempi levy. Hintakin oli ihan positiivinen yllätys 16.99€

Onko tämä siis yleinen hinta vai oliko joku paikallinen tarjous?
Nimismies
10.05.2003 15:53:41
Hintakin oli ihan positiivinen yllätys 16.99€

No voi perse. Itse maksoin omastani 20.90. Eihän se nyt niin pennien päälle ole mutta kumminkin vituttaa maksaa enemmän kuin toiset.
krushing
10.05.2003 15:54:50

No voi perse. Itse maksoin omastani 20.90. Eihän se nyt niin pennien päälle ole mutta kumminkin vituttaa maksaa enemmän kuin toiset.

stupido shopissa näytti ainakin oleva 16.90. muista en tiedä.
Toveri
10.05.2003 16:03:18

Maksoin 18,90 euroa levystä.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Jabbe
13.05.2003 13:24:10
Nyt tuli sitten vihdoinkin ostettua (viikonloppu sairaana niin en perjantaina kauppaan päässyt). Kehitystä edelliseen on selvästi tapahtunut, ja jos edellinen levy oli niin loistava niin voi vain kuvitella mitä tämä on. Pitää nyt kuunnella loppuun ensin ja sitten lisää.

Ostakaa tämä Breakin Daylight! Ette kadu. :)
Basismi
13.05.2003 15:40:22
Ei helvetti! Riittää jo tuo naurettavan yhtyeen naurettava ylistys. Hirvittävintä paskaa mitä on pitkään aikaan kuultu. Ei huumori riitä moisen kuunteluun ja sentään omalla tavallaan pidän foorumilla myös esillä olleesta Martti Servosta. Harmi että X soittaa sitä one mc:tä niin tiuhaan, tänäänkin kun tuo ZZ-top-komppi taas kerran alkoi, jouduin vaihtamaan radio suomelle josta tuli Raittisen "mun mummoni muni mun mammani" ja kuuntelin sitten mieluummin sitä. Tuosta one mc-humpasta tulee vielä hyvä eläkeläiset-versio, ei tarvi muuttaa yhtään mitään.
Jabbe
13.05.2003 16:20:49
Ei helvetti! Riittää jo tuo naurettavan yhtyeen naurettava ylistys. Hirvittävintä paskaa mitä on pitkään aikaan kuultu. Ei huumori riitä moisen kuunteluun ja sentään omalla tavallaan pidän foorumilla myös esillä olleesta Martti Servosta. Harmi että X soittaa sitä one mc:tä niin tiuhaan, tänäänkin kun tuo ZZ-top-komppi taas kerran alkoi, jouduin vaihtamaan radio suomelle josta tuli Raittisen "mun mummoni muni mun mammani" ja kuuntelin sitten mieluummin sitä. Tuosta one mc-humpasta tulee vielä hyvä eläkeläiset-versio, ei tarvi muuttaa yhtään mitään.

No kun tuo bändi onkin siitä ovela, että niiden "suurin hitti" ei tosiaankaan edusta niiden muuta tuotantoa. Osta tuo levy niin tajuat. Ei DJBB ole mitään humppaa, valitettavasti monille käsitys muodostuu tuon yhden biisin perusteella. Ja livebändinä tuo varsinkin on parhaita mitä olen nähnyt..
Nimismies
13.05.2003 20:16:54
Ei helvetti! Riittää jo tuo naurettavan yhtyeen naurettava ylistys. Hirvittävintä paskaa mitä on pitkään aikaan kuultu.

Aika ahdasmielinen olet kun yhden piisin perusteella tuomitset ja vielä noin olemattomin perustein.
Jabbe
14.05.2003 09:14:13
No mikä on olematon peruste ja mikä ei...?
Ilmeisesti täytyy tutustua yhtyeen muuhunkin tuotantoon. Sinänsä vaarallinen homma laittaa noin ärsyttävä kipale sinkuksi, koska se aika tehokkaasti tappaa mielenkiinnon koko orkesteria kohtaan.

Tässä olen kyllä samaa mieltä. Et ole ainut jonka ainut kosketus tuohon orkesteriin on tuo One mc, one delay, ja se on kuitenkin sen verran outo biisi että ei niin helposti kolahda. Toisaalta ei tuolla levyllä nyt mitään poppihittibiisejä hirveästi muutenkaan ole.

Mutta tutustu ihmeessä, osta se uusin levy vaikka tuntuisi kuinka vaikealta; et kadu.
Dr. Funkenstein
14.05.2003 17:43:08
Parilla ekalla kuuntelulla VIHASIN hittibiisiä jonka kaikki ovat kuulleet, mutta nyt kun ajattelin kokeen vuoksi imuttaa sen, tuntuu se toimivan varsin mainiosti. Jännä juttu.

Alun pianobreikki ennen ekaa säkeistöä on LOIS-TA-VA.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)